globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Triumph Tiger 955i / ???
Ahoj, chci si koupit motorku. Můj favorit je Triumph Tiger 955i, r.v. 2002-2004 (chci dratěná kola). Motorku chci na víkendový ježdění + 3-4x ročně výlet po evropě. Což je asi 99% asfalt. Jenže můj sen je jet do Afriky, a extrém třeba až k bajkalu. Tam už to s cestama může vypadat různě a všechno to chci dávat s jednou motorkou. Max. dát jiný obutí. Další důležitý, mám dva metry, proto ten výběr motorek a potřebuju se na ní pohodlně vejít. A max cena 100.000Kč. Dříve se mi hodně líbila Afrika, akorát co jsem četl, když ji naložím i s přítelkou, bude toho mít plný brejle. Navíc takový extrémy co se daj na AT v terénu asi jezdit nebudu. Varadero se mi líbí, ale zas asi vyšší spotřeba a s tím bajkalem si taky nejsem jistej, TDMko se mi zdá na daleký přesuny malý. A GSo je dražší a co jsem různě četl taky to má svoje mouchy... Jakou motorku by jste doporučili?
Díky

*s dovolením přikládám fotku Marvyho Tigera. Ta se mi fakt líbí
Anketa: Jakou by jste volili vy?
Honda XRV 750 Africa Twin
20%
7
BMW R 1100 GS
11%
4
Yamaha TDM 900
11%
4
Honda XL 1000V Varadero
3%
1
Triumph Tiger 955i
54%
19

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 955i / ???

7.9.2011 v 13:30 | Nahoru | #1


http://www.motorkari...uzivatel/?muid=52463

Naposledy editováno 07.09.2011 13:33:37

(reakce na) Triumph Tiger 955i / ???

7.9.2011 v 14:21 | Nahoru | #2
ExonValdez> když je tvým favoritem Tiger, tak co tady řešíš? Sám sis napsal otázky a na konci sis na ně sám odpověděl. Pokud máš dva metry, tak se na Tigera vlezeš - sám mám skoro 2 metry. Pokud chceš cestovat - budeš cestovat, jen na tebe bude víc foukat, než třeba na Varanu. Něco už mám s Tigerem najeto - viz můj web A co znám kluky, tak s tigerama jeli i na ten bajkal, na nordcapp a podobně. A ani v africe se ta motorka neztratí, když to zvládne jezdec.

Na druhou stranu, afra má karbce, léty ověřený motor, dobrý podvozek a umí rozbít i takovou Audy A4 (odzkoušeno v Maďarsku kámošem) A když to naložíš 2 lidma a bagáží tak to taky pojede. Viz Jarda Šíma a další, kteří ve dvou jezdili pravidelně do Afriky a třeba i jen do Rumunska

Triumph Tiger 955i / ???

7.9.2011 v 15:27 | Nahoru | #3
kup tigera 955i

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 955i / ???

7.9.2011 v 15:28 | Nahoru | #4
ahoj. africa je jiz starsi koncepce. ale i prez to bych se ji moc nebal. koupis levneji a treba si ten zadni tlumic muzes posilit.

jinak toto zrejme uz znas.

(reakce na) Triumph Tiger 955i / ???

7.9.2011 v 16:24 | Nahoru | #5
krakatit> vzhledem k roku výroby a najetým km bude lepší volba Triumph , navíc ta africa by byla lepší pouze kdyby jezdil větší terén .

Triumph Tiger 955i / ???

7.9.2011 v 16:49 | Nahoru | #6
Ono by se dala sehnat Afrika i Tiger se stejným rokem výroby, cca 2003. Cenově to vyjde taky nastejno. Pro Afriku je jasně to že je to prověřený držák, spolehlivost. Což by teda Tiger taky měl být v pohodě. Trochu se bojím toho že docela dost lidí psalo že Afriku měli, ale mění ji za něco silnějšího. Nechci s tím lítat jak blázen, cestovka by ideálně byla něco kolem 130-140, ale je fajn když to trochu jede. Bohužel jsem ani na jedný nejel, nemám představu. Taky jsem četl názor 2m chlapíka co když se na Afru posadil se ženou tak motorka "zmizela" :) No velikostně že není největší. Bohužel jsem ji nikde v PCE kraji v bazaru nenašel abych zkusil.

Triumph Tiger 955i / ???

7.9.2011 v 18:18 | Nahoru | #7
etv 1000 caponord jsi vynechal pročč
(chválím to svoje):))))

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 955i / ???

7.9.2011 v 20:09 | Nahoru | #8
Afrika je koncepčně jednodušší. S tím souvisí blbovzdsornost, která se výborně hofí někde v Arfice, pokud se ti něco posere. Na druhou stranu má pouze 5q, krouťák bude mít menší a spotřeba asi bude větší. Cenově to vyjde asi nastejno. Ještě jeden postřeh- Arfica má v základu větší nádrž a pokud jí chdceš tunit na velkej off-road, seženeš na to mrtě dílů- padáky, velkou nádrž (45 L) a jiný vychytávky. Na Tigery se nic takovýho nedělalo, jelikož jich z klinky moc neslejo. Doufám, že se tohle u XCčka změní a půjde sehnat tolik doplňků, jako na BMWčka.

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 955i / ???

7.9.2011 v 20:25 | Nahoru | #9
Je škoda, že opravdu vynecháváš ETV Caponord, mám ji a je dobrá, ted jsem se vrátil z Albánie najeto celkem 3800km bez ztráty hvězdičky.

(reakce na) Triumph Tiger 955i / ???

7.9.2011 v 21:17 | Nahoru | #10
blejdamint> s Capoušem taky souhlasím, jako je to o tom jak k němu kdo přistupuje, pokud dostane udrzbu takovou jakou dostat má, tak je to skvělé moto. Capouše jsem měl najel jsem s ním sice jen 10000km (prodal jsem kvůli stavbě domu), ale je to skvělá mašina na cestování, má drátěný kola, zdvládá relativně docela slušně terén a při dešti na tebe skutečně neprší - super aerodynamika... Ještě bych to být tebou promyslel. na Triumpha budeš problematicky schánět jakýkoliv díly, servis, a opravy v případě poruchy v zahraničí...

(reakce na) Triumph Tiger 955i / ???

8.9.2011 v 10:43 | Nahoru | #11

Hofner píše: Arfica má v základu větší nádrž



Afra má tusim 23l nadrz a Tigr ma 24l v tom problém nebude.
Afrika je urcite lepsi do terenu, ale na cestovani (hlavně ve dvou) by se trochu výkonu navic určitě hodilo.
Co se údržby týče, je na Tigrovi díky vstřikovacímu systému víc věcí, co se můžou posrat, ale nevím o ničem co by bylo známý poruchovostí, tak jako na Africe třeba odcházej čerpadla. Může to bejt ale i tím, že Tigrů není tolik a tak se to nešíří.
Výměny oleje u Tigra jsou po 10tis km, kontrola vůle ventilů po 20tis. Pokud se v tom chceš vrtat sám. Na Triumphy existuje neoficiální diagnostickej software zdarma a kabel jde koupit za 250kč. Daj se na tom zjišťovat a mazat chyby i přehrávat mapy.
Servisní síť v ČR se rozrůstá Praha, Brno, Olomouc (oficialní) plus další neofiko servisy. Dostupnost a ceny dílů zhruba tak jako u ostatních a cca do týdne.

Na Tigrovi fakt fouká, ale cestování je pohoda. Ten motor je prostě skvělej. Na manipulaci na místě je to fakt těžká kráva, ale dá se na to zvyknout. Dá se koupit za slušný peníze.

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 955i / ???

8.9.2011 v 11:43 | Nahoru | #12
Diky za názory. Pořád se houpu mezi Afrikou a Tigerem. Asi rozhodne to až si na ně sednu, která mi líp padne. Oboje maj něco do sebe. To cestovaní se asi dá s oběma, i když Afra bude pomalejší.
Nevíte třeba jestli se dá na Africe držet 140stabilně s plnou bagáží a ve dvou??
A aby nedostávala čočku, aby se i motor moc nehonil a tak.. Počítám že na Tigerovi to nebude problém.
Jo a s tím zavětrováním, to jsem plánoval že bych tam dal nějakej vetší štítek, aby se ochrana zlepšila.
Spotřebu budou mít asi taky obě podobnou.

Naposledy editováno 08.09.2011 11:44:19

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 955i / ???

8.9.2011 v 11:52 | Nahoru | #13
>>Marvy, na fotkách vypadá fakt dobře, hlavně s těma drapákama :) Máš na ní udělaný nějaký úpravy? Co jsem četl, zvětšuje se kolo dopředu ->21, bud měněj vidle nebo podkládaj pružiny, dozadu přepákování? Docela mě to láká, protože tím bych nahnal pár centáků nahoru. A myslíš že to má smysl?

(reakce na) Triumph Tiger 955i / ???

8.9.2011 v 12:55 | Nahoru | #14
ExonValdez> Pokud dá ER-5tka (sice 37 kw, ale jen 40 Nm krouťák) ve dvou v pohodě 150 km/h a dá se to dlouhodobě udržet, tak nevím, proč by 750tka nedokázala plně naložená v pohodě držet 140 km/h. Obě motorky maj psaný stejný maximálky, ale Africa má nesrovnatelně větší krouťák. Spíš aby na tebe nefoukalo, ale to se dá dneska v pohodě pořešit různejma vyfikundacena na štítky, nebo větším větrným štítkem. A ktěm úpravám- už jsem kolikrát četl, že při úpravách do tereénu tam lidi cpou stejně předek z Africy... A nebo si počkej až budou v barazech za rozumný ceny TIGEři osmistovky XCčka :) Ale to ještě nějakej ten rok potrvá.

(reakce na) Triumph Tiger 955i / ???

8.9.2011 v 13:26 | Nahoru | #15

ExonValdez píše: >>Marvy, na fotkách vypadá fakt dobře, hlavně s těma drapákama :) Máš na ní udělaný nějaký úpravy? Co jsem četl, zvětšuje se kolo dopředu ->21, bud měněj vidle nebo podkládaj pružiny, dozadu přepákování? Docela mě to láká, protože tím bych nahnal pár centáků nahoru. A myslíš že to má smysl?



Co se úprav týče, tak větší ofrouďáci co to navíc uměj na rozdíl ode mě. Dávaj dopředu 21 kolo, lepší vidle, případně i zadní tlumič, šusplech pod motor a předělávaj svody kvůli světlé výšce (buď je snížej, nebo je vedou vedle motoru). Tohle by ti poradil člen fóra Pegos (zkus mu napsat). Ten tyhle úpravy dělal. Já fakt nejsem žádnej velkej ofrouďák a ta motorka na to taky úplně neni, ale v dobrejch rukách se s ní dá hodně. Jde o to co všechno s ní chceš jezdit, jak umíš v terénu a jak moc v něm chceš jezdit a jestli se ti takový úpravy vyplatěj. Na moje ježdění to stačí, tak jak je.
Já mám akorát udělanej šusplech pod motor a zvednutý řídítka o 3cm. Na špuntech jsem zvyklej jezdit a v Rumunsku to ve dvou s kuframa bylo mnohem pohodovější a jistější ježdění i když by se to dalo asi i na Touranckách.
Motor, kilo/4tis.ot, 120/5tis.ot, 140/6tis.ot. Spotřeba průměr 5,5l. Já mám 5,9l, ale zajel jsem i přes 8l (ve dvou, naloženej, kufry, na špuntech, dálnice furt 150 +)

Triumph Tiger 955i / ???

8.9.2011 v 14:01 | Nahoru | #16
Bavíte se o Africe,ale jel jste na ní někdo plně naloženej těch 140?? Nevím nic o 955,ale u Afriky si dovolím říct že ideální cestovní rychlost je 120-130...spotřeba bude +/- na stejno.

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 955i / ???

9.9.2011 v 14:46 | Nahoru | #17
Jak to prochazim, napadla me jeste jedna varianta, Tiger 900! Je o hodne levnejsi, karboratorovej, zajimalo by me srovnani s Afrikou...

(reakce na) Triumph Tiger 955i / ???

9.9.2011 v 20:04 | Nahoru | #18

ExonValdez píše: Jak to prochazim, napadla me jeste jedna varianta, Tiger 900! Je o hodne levnejsi, karboratorovej, zajimalo by me srovnani s Afrikou...



900 na tom bude asi lip co se terénu týče než 955, ale Afrika do terénu bude stále lepší. I když na Tigrovi 900 jel Ivo Kaštan v roce 1998 Dakar. Zkus oslovit majitele T900 co jsou tady na foru v databázi
Jinak pozor T900 roky výroby 1999 a 2000, jsou už taky stříkačky. Karbec je T900 /typT400
Tady je když, tak celkem přehledná Modelová tabulka všech Tigerů

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 955i / ???

11.9.2011 v 19:25 | Nahoru | #19
T900 vypada dobre. Proti Africe (stejny rocniky) je težší, ale má o dost větší výkon. Takže pro delší cesty ve dvou je asi lepší. Jenom si řikám, že když to má stejnej obsah + -, a má větší výkon, jestli se nebude víc sypat motor. Respektive jestli nepůjde dřív do kytek než u AT. Na netu je strašné málo informací o tom jestli jsou to držáci nebo poruchový stroje. Mín majitelů, mín názorů.

(reakce na) Triumph Tiger 955i / ???

11.9.2011 v 20:06 | Nahoru | #20

ExonValdez píše: T900 vypada dobre. Proti Africe (stejny rocniky) je težší, ale má o dost větší výkon. Takže pro delší cesty ve dvou je asi lepší. Jenom si řikám, že když to má stejnej obsah + -, a má větší výkon, jestli se nebude víc sypat motor. Respektive jestli nepůjde dřív do kytek než u AT. Na netu je strašné málo informací o tom jestli jsou to držáci nebo poruchový stroje. Mín majitelů, mín názorů.



Martin by ti poradil
Triumph tiger po 100 tisici kilometrech

Triumph Tiger 955i / ???

11.9.2011 v 20:37 | Nahoru | #21
Super clanek... ...ok, drzak :) Diky moc. Jeste se domlouvam, potrebuju si na ni sednout, abych mel uplne jasno, ale vidim to cim dal tim jasnejc :) Diky!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 Milanbohy 7 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
GPS Triumph Tiger 955i Triumph Tiger 955i Ondra666 6 31.3.2024 v 19:35 Ondra666
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp


TOPlist