globalmoto_kveten





Téma: Nahrivaky na mokre pneu pri zavode na vode
 
1.9.2011 v 10:52
Mam dotaz jelikoz nejsem odbornik a jezdim zavody skutru a pri zavode v Myte jsem daval nahrivaky na mokre pneu!!!Zavod se jel na mokru!!!No a jeden z kolegu rikal co blbnu ze nahrivaky na mokre pneu do mokreho zavodu se nedavaji!!!Guma se okamzite ochladi a ztuhne!!!Pneu potom urcitou prilnavost ztraci!!!Jednoduse receno prej nesmysl!!
Muze se prosim nekdo vyjadrit?Dekuji

Nahrivaky na mokre pneu pri zavode na vode

1.9.2011 v 11:20 | Nahoru | #1
No svou logiku to má a u kluků jsme nikdy na okruhu neviděl, že by za deště měli mokré gumy na nahřívákách...

1 reakcí na tento příspěvek Nahrivaky na mokre pneu pri zavode na vode

1.9.2011 v 11:28 | Nahoru | #2
dunlop prej ne...ale bridge údajně na 30 stupnu...z moji hlavy to není, ale ten kluk jezdí brno za 2:05 takže asi něco ví

Nahrivaky na mokre pneu pri zavode na vode

1.9.2011 v 11:29 | Nahoru | #3
my je tedy používáme..podle me to má smysl...te teplej rafek se neochladi tak rychle...

Nahrivaky na mokre pneu pri zavode na vode

1.9.2011 v 11:40 | Nahoru | #4
Směs na mokých gumách je (kromě jiných vychytávek) dělaná tak, aby měla dobrou přilnavost i při nižších teplotách. Protože je guma vodou velmi účinně chlazená, nemá moc smysl ji nahřívat. Po ujetí krátkého úseku se stejně ochladí (včetně ráfku) na teplotu, pro kterou byla konstruována.

(reakce na) Nahrivaky na mokre pneu pri zavode na vode

1.9.2011 v 11:50 | Nahoru | #5
Willis-R6> Co jsem četl u výrobců, tak mokrá guma má při provozu právě teplotu cca 30° - 40°C. Takže teoreticky by mělo smysl ji nahřát jen přibližně na tuto teplotu. Ale vzhledem k délce startovní procedury pochybuju, že by za tu dobu do startu nezchladla na okolní teplotu. Když nahřeješ slicky na 80°C a ony ti schladnou do startu třeba na 60°C, tak jsi něco získal a má to smysl. U "vodou chlazených" mokrých gum je ten zisk asi jen psychologický.
I to je občas potřeba

Nahrivaky na mokre pneu pri zavode na vode

1.9.2011 v 12:13 | Nahoru | #6
Diky takze kamarad mel pravdu a ja byl za JOJA tam .No nic ucim se.Dik vsem za info

Nahrivaky na mokre pneu pri zavode na vode

1.9.2011 v 13:31 | Nahoru | #7
Pro mě taky poučení....ale možná právě ta psychologie

Nahrivaky na mokre pneu pri zavode na vode

1.9.2011 v 16:27 | Nahoru | #8
už je to nějakou dobu co jsem četl článek od bridgestonu a tam psali, že mokré nahřívat max. na 40°C.. záleží no.. asi je rozdíl, když se jede na mokru v letním parnu, to bych asi nenahříval.. ale třeba loni v Mostě jsme jeli na mokru v půlce září a bylo 12°C, to bych je aspoň na těch 30°C dal.. ale to jsem ještě neměl nahříváky

1 reakcí na tento příspěvek Nahrivaky na mokre pneu pri zavode na vode

1.9.2011 v 18:43 | Nahoru | #9
U Bridgů nevim, ale nejspíš to bude jak se píše, u Pirellek je to podobný na 40 a dunlop vůbec... Spíš je to o jen o pocit, dát nahřívák tak na 15 minut a třeba 10 minut před vyjetím ho vypnout... Výsledek nulový, jako když je tam nemáš, ale hlava tě pak pustí dál ...

(reakce na) Nahrivaky na mokre pneu pri zavode na vode

1.9.2011 v 19:57 | Nahoru | #10

Prasouš píše: ... Výsledek nulový, jako když je tam nemáš, ale hlava tě pak pustí dál ...



Přesně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist