globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Krátká motodovolená Slovensko + rady co s sebou

28.7.2011 v 09:08
Tak jsme si s kamarádem řekli, že uděláme mensí "motodovolenou" na Slovensko.

Původní plán byl od soboty 23.6 do úterý 26.6.2011

V pátek jsme připravili stroje, sbalili si všechny potřebné /a jak sme záhy zjistili i nepotřebné/ věci a v sobotu v 5 hodin ráno vyrazili.

Začlo to tím, že byla trochu kosa, 11°C, ale to nevadilo. Během naší jízdy, která vedla Česká Lípa - Mladá Boleslav - Praha - Brno - Slavkov u Brna - Trenčín - Rajec /SK/ - Rajecké Teplice /SK/, se nic zvláštního neudálo. Počasí se vylepšilo, svítilo Sluníčko, paráda. Zastávka na památníku bitvy tří císařů u Slavkova a v leteckém muzeu Kunovice příjemně zppestřila cestu a klidným tempem jsme dojeli do Rajeckých Teplic, kde jsme se ubytovali.

zde je kemp Slnečné stráně, 2x moto + 2x osoba + 1x stan = 13,80€

Ráno se zkazilo počasí. Sice bylo stále příjemné tepplo, ale bylo zataženo. Nevadí. Jeli jsme se vkyoupat do termálů Aphrodite /www.spa.cz/ - vřele doporučuji. Poté nějaké ty halušky v místní kolibě, sbalit stan a jet směr Oravská přehrada. Cestou zašlo pršet. Vyzkoušeli jsme tedy pláštěnky z CANISU za 189kč/ks - perfetkní, taky značkuju, stejná služba jako overal za 1500

Na Oravské přehradě kvůli dešti jsme vybrali raději malou chatku pro 2 lidi i s motorkama a vším 15,50€ a pohodlí lepší jak ve stanu. Déěť zesiloval čím dál více, celou noc lilo jako z konve. V pondělí ráno déšť neustával ani trochu. Proto padlo rozhodnutí vydat se domů. Lilo až k Olomouci, kde se začalo vyjasňovat a pak bylo krásně celou cestu až domů.

To jen krátký popis a teď chci napsat, aby ti, co nikam nejeli věděli co brát a co ne:

Co se týče oblečení kromě motorkářskejch hadrů pláštěnku, nějaký to náhradní oblečení. Plavky, ručník, hygiena. Kalhoty. Šortky sem nepoužil. Hoděj se taky žabky nebo pantofle do sprchy a tak. A nějaká mikina+nepromokavá bunda do nepřízně počasí jakou jsme měli my do kempu a tak.

Do mejch dvou 2x24 litrů brašen sem se vešel v pohodě. V tankvaku jsem měl jídlo, flašku s pitím, mapu a různý drobnmosti jako nůž, baterku apod.

CO se týče vybavení co s sebou, tak určitě nářadí, mám nářadí na všechny šrouby, matky, imbusy co na motorce jsou, kombinačky, dále pak náhradní svíčky, antipich. Já mazání na řetěz, ti co mají kardan mají o starost méně. Olej sme nebrali, dá se koupit všude na benzínce.

Co se týče motooblečení, mám kalhoty+budndu za cenu kolem 4 000,-, nebyl problém, v dešti to chce ještě pláštěnku, protože hadry nepromoknou, ale jen určitou dobu, není to pláštěnka. Dále pak hlavně pořádný boty. Moje naivní představa že zimní boty jsou to pravé se změnila ihned, jak začlo pršet a boty navlhly. Dobrý do rána uschnou, ale ránpoo byl takovej slejvák, že sem měl v botech 1cm vody a celou cestu mi byla zima od nohou, což je průser. Takže teď budu kupovat pořádný kanady. Dále rukavice - můžou bejkt klidně horší kvality, ale chce to pod ně vyhřejvaný hefty a rukavice uschnou. Zima na ruce není tak hrozná jako od nohou. Jinak všechno bylo OK. Já měl největší problém s botama. Co se týče brašen, firma KOJI, stály 1200kč, s tou pláštěnkou co k nim je nepromoknou, takže pohoda. Tankvak za 600,- z Lidlu je taky fajn, má taky pláštěnku, takže problém není. Spacák a karimatku jsme měl naložený na sedadle spolujezdce. Chceme jet ještě do Alp, ale i s příteklkyní, tudíž chci ještě koupit obyč kufr z aukra, cena někde kolem 1000kč a musím k němu vymyslet nějaký nosič, protože 1 800,- se mi za něj dávat nechce.

Pokud má někdo fotku jak jezdí ve 2 lidech, co má za brašny/kufry a jak má přidělaný spacáky a tak, budu rád, když to sem napíše.

JInak co se týče výdajů, cesta vyšla asi na 3 000,- i s jídlem, ubytováním a tak, najeto jsme měli 1 200km za 3 dny.

Pokud by chtěl ještě někdo něco vědět, rád mu to napíšu a tak.

Tady nějaký fotky z cesty:

3 reakcí na tento příspěvek Krátká motodovolená Slovensko + rady co s sebou

28.7.2011 v 09:45 | Nahoru | #1
No, já jel minulý týden tuto trasu:

Je to nějakých 2100 km za 6 dní. Z toho téměř 3 dny (asi 900km) v dešti.
Ono záleží kde spíš. Já jel na "dojčáka", tedy penziony apod. Ubytování najdeš všude.
Výbava: 5x triko, 5x slipy, 5x ponožky, 1x tlustý ponožky, 2x termoprádlo, 1x kevlarový rifle, 1x botasky, 1x lehký svetr, 1 lehká bunda, šortky, plavky, kosmetika, nabíječky na všechno možný, iPad, malý ručník, pevné pytlíky do koše, kšiltovka, nepromok vložka do kalhot (bunda Goretex)

Všechno se to vešlo do 42 litrového kufru Givi, takže se jelo napohodu. Pytlíky do koše se šikly, protože v těch slejvácích co byly minulý týden (povodně) se přetáhly přes ponožku a byl klid (ani Goretexový boty to nepochytaly).

Jinak rukavice jen tak neuschnou. I s blastrama a vyhříváním byly durch. Ale vyhřívání udržovalo ruce (i vodu) teplé, takže se jelo dobře.

Jinak klasika - všude níceméně teplo, jen na klíně se mi dělalo jezírko tak hluboké že to ani vložka nepobrala, takže jsem měl mokrou prdel

edit: oprava obrazku

Naposledy editováno 28.07.2011 09:52:53

28.7.2011 v 09:47 | Nahoru | #2
seikos> Nějak nejde ten obrázek

1 reakcí na tento příspěvek Krátká motodovolená Slovensko + rady co s sebou

28.7.2011 v 09:52 | Nahoru | #3
A když sme u toho kufru, já mám ty brašny, ty sou v pohodě, dou taky lehko sundat z motorky, ale chtěl bych ještě kufřík, co si kdo myslí o tomhle?

Nodič k tomu se svaří+nastříká a bude. za ty prachy bych to neřešil. Sice nemá 52 ale 42litrů, ale to je jedno, jde mi o to dát tam věci.

28.7.2011 v 09:54 | Nahoru | #4
CentriFUGA> tenhle kufr má kámoš. Je to taková papírová čínská náhražka. Ale kupodivu je s ním spokojen. Jedinou výhradu má že nedoléhá dobře (i přes gumičky) na plotnu a za jízdy rachotí

28.7.2011 v 10:38 | Nahoru | #5
Tak já sem zvyklej z brašen mít všechno stejně ještě zabalený v pytlích/taškách, kdyby to náhodou promoklo. Takže to mi problém nedělá. Hlavní je to, že se zvětší úložnej prostor

28.7.2011 v 10:41 | Nahoru | #6
Kufr jsem teď kupoval 42 litrů Givi E42, od louise, vyšel na 1900 i s plotnou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Krátká motodovolená Slovensko + rady co s sebou

28.7.2011 v 10:49 | Nahoru | #7

seikos píše: No, já jel minulý týden tuto trasu:

Je to nějakých 2100 km za 6 dní. Z toho téměř 3 dny (asi 900km) v dešti.

edit: oprava obrazku

to je pajiho "dakar" nebo sis udělal vlastní trasu?

28.7.2011 v 10:55 | Nahoru | #8
mariano> moje vlastní trasa. Tohle už je zápis z GPS lokátoru

Naposledy editováno 28.07.2011 10:56:08

28.7.2011 v 14:37 | Nahoru | #9

28.7.2011 v 14:40 | Nahoru | #10
Napiš FiFimu.

28.7.2011 v 19:06 | Nahoru | #11
seikos> jo, taky jsme jeli minulý týden - od pondělí do soboty.. Taky chcalo a dost, ale naštěstí jen dva dny. Ale jinak to bylo super až na místy dost rozbité silnice.

Jinak, ve dvou se dá takhle. Plus samozřejmě ty boční brašny, ale tady jsem je zrovna nebral.

K tomu kufru z Aukra, to zpracování nic moc a měl bych strach, že při vyšších rychlostech by se poničil nebo i třeba ulítnul. Já mám Kappu 46l - přes motorkar.net za 2200Kč a neměnil bych. Zvládnul naloženej (víc jak 5kg než se smí) 230km/h.

30.7.2011 v 11:41 | Nahoru | #12
Koukám na fota a vidím Deauvilla.
Super mašina, najel jsem na ni skoro 100 000km.
Ted mám Suzuki 1250 je modernejsí, ale Deauvillu se v pohodlí nevyrovná.
V podstate ani v praktičnosti, integrované boční kufry jsou super.
Vše má své, Deauvillce sem tam chybí zase koně..

30.7.2011 v 12:30 | Nahoru | #13
Jojo, moje je to CBčko a kamaráda Deauvill. Je to hezkej stroj. Integrovaný kufry sou super, já třeba musel dokupovat brašny, ale zase moj emoto je jiná cenová relace a rok 2002, kámošův Deuvill je 2007 a taky byl 3,5x dražší ... Jel jsem na ní asi 10km, když bylo vedro hrozně to topilo od motoru, ale teď když byla kosa, tak to je příjemý. Co se týče pohodlí na seadle, tak paráda, CBčko je tvrdší, zase se Deauville trochu hůž naklání do zatáček. Co bych viděl jako největší rozdíl je chybějící 6ka ... Jinak výkonově moje CB má 42,5kW, Deauvill má o 200ccm větší obsah a 48kW, zase je těžší, takže výkonově si stačíme na jízdu v pohodě, ani jeden si nestěžujeme. Mě to moje finančně stačilo, brašny, tankvak a hend sou další výdaje. Brašny vozim furt, jsou v tom různý drobnosti /pláštěnka, sprej na řetězy atd./ a tanvak budu vozit jen na delší cesty. Ještě chci kufr, ale asi nějakej větší aby se do něj vešly 2 helmy, ale nejdřív musíme zkusit vyrobit nějakej nosič )

7.8.2011 v 00:43 | Nahoru | #14
Značkuju, třeba se někdy něco z toho bude hodit .