globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: víc a víc závaží na ráfku
zdravím, čím to, že s každou výměnouu zadní pneu mi pořád narůstá závaží? ráfek se nijak viditelně nedeformuje, začínal jsem na nějakých 30g a teď mi tam nalepili skoro 100g. a když si za gram naúčtují cca 2kč, tak se to i docela prodraží. závaží je na faktuře suveréně největší položka. kolik se tak běžně za gram účtuje? btw, obouvám roadsmartky

a ještě se mi zdá, že jsou závaží dost "nepochopitelně" nalepené - když dám kolo do motorky, tak cca půlka na levé straně ráfku dole a druhá půlka na pravé straně nahoře, takže se mi zdá, že se navzájem dost eliminuje jejich vliv (ale nejse expert na dynamiku, takže jen tak hádám...)

Naposledy editováno 01.07.2011 15:35:57
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 15:29 | Nahoru | #1
Já měl všechno v ceně. Za 400 výměna, platil jsem ještě před výměnou... Nechápu jak si tak někdo může učtovat, mimochodem jsem ted leštil kola, takže mám v zadu armadu zavažíček, bych se nedoplatil kdyby mi to měli učtovat

1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 15:49 | Nahoru | #2
Hoď jsem foto (jsem zvědavý jak to vypadá, zejména ta závaží na obou stranách obvodu)...

Já teď změnil pneu na Diablo Strada III a při vyvážení přední mi vyšla čistá nula...

Jinak jak to vyvažovali? Shodili doufám ty původní závažíčka?

víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 15:51 | Nahoru | #3
No ani bych se nedivil kdyby to vážili s těma původníma jenom aby trhli víc, ale nevím co je to za servis.

víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 15:56 | Nahoru | #4
Kdo Ti to vyvažoval? Peníze za závaží? Základ je sundat starý závaží, puntík na pneu dát na ventilek a šup s tím na vyvažovačku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 15:58 | Nahoru | #5

dareckov píše: Já měl všechno v ceně. Za 400 výměna, platil jsem ještě před výměnou... Nechápu jak si tak někdo může učtovat, mimochodem jsem ted leštil kola, takže mám v zadu armadu zavažíček, bych se nedoplatil kdyby mi to měli učtovat


Stálo vůbec to leštění za to? Vozit tam hromadu závaží je fakt blbost...

Naposledy editováno 01.07.2011 15:58:39

víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 16:08 | Nahoru | #6
Ještě jde o jejich rozdíl kde a jak jsou nalepené - co se statického vyvážení týče tak jde o polohu v kterém úhlu na kruhovém oblouku, co se dynamického vyvážení týče tak i o to, kde stranově je závažíčko - tj. jestli ve středu či na okraji ráfku. Závažíčka naproti sobě sice "nemají žádný vliv" na statické vyvážení, ale při točení kola se kolo bude chovat jinak než bez nich.

Ale je celkem jedno - skládání závažíček může mít více důvodů: buď není uplně přesně vyvážená guma, čili nejlehčí místo není u značeného ventilku, ale někde jinde. Servisům se samozřejmě nemusí chtít pořád pootáčet a hledat nejlepší polohu, což už je hendikep hned do začátku. Někdo si též zjednodušuje práci a nesundává stará závažíčka. A též jsou nějaké tolerance, každý může vyvažovat jinak, dále v servisu to hodí na mašinu, která "nějak spočte" a narhne co kam dát. Což je úloha, která typicky může mít více řešení, že Někdy si odvezeš kolo bez závaží, někdy jich tam je pár, někdy celá baterie... nemá cenu se tím trápit.

Jestli tě to sere hodně, tak si před vyvážením všechny závažíčka sundej, důkladně vyčisti, případně jestli si leštíš ráfky a tak dále - stejně bys to pak musel udělat po přelepených starých - a pak to zanes se závažíčkama v sáčku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 16:09 | Nahoru | #7
joro> po první nepříjemné zkušenosti z pneuservisu (málem jsem po 50km ztratil napínáky řetězu) jezdím jinam a vozím jim jen kolo. stará závaží sundávám šetrně sám

jinak 50kč za přezutí a 190 za závaží (plus dph)



Naposledy editováno 01.07.2011 16:16:32

1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 16:12 | Nahoru | #8
no takhle byto mohlo sedět...nemáš šišatej ráfek?
E: i když...jak to vyvažují? mě to roztočí, zjistí kolik závaží,ty pak rozpůlí a a vyzkouší půl a půl na každé straně

Naposledy editováno 01.07.2011 16:14:49

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 16:20 | Nahoru | #9
trins> nemám tušení jak to vyvažují. poprvé jsem u toho byl (roztočili, mašina jim ukázala kolik, nalepili, roztočili znovu, nalepili druhé maličké, roztočili a hotovo) a odešel jsem se 30g rozumně rozmístěnýma. teď podruhé ve stejném servisu a podruhé obrovská dávka závaží a podruhé stejně "divně" rozmístěné. příště asi zkusím jít zase jinam...

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 16:27 | Nahoru | #10
honza.kr> osobně bych zašel někam kde nepoužívaj na vyvažování stroj. Klasická vyvažovačka je přesná a člověk u toho musí myslet, takže neudělá píčovinu jako je na tom obrázku co si sem dal.

víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 16:42 | Nahoru | #11
Tak k závažím, oni taky něco stojí tak se nedivte, že je někdo účtuje, lze to řešit jen dvěma způsoby, buď dám cenu za práci plus závaží ale to je mrdačka to pořád počítat a nebo udělám cenu vyšší tak aby to pokrylo průměrně používanou gramáž závaží, všichni platí stejně i když jeden má gramů 5 a další 100, tak jsem to udělal i u mě.

píšeš 50kč za přezutí a 190 za závaží, chybí tam ještě cifra za vyvážení.

k umístění závaží, záleží jaké zadal údaje do vyvažovačky, není pro ní problém spočítat závaží jedno na kraj disku a druhé blíže středu ale nechápu takové počínání, vypadá to blbě.

gumu lze proti disku pootočit a nevývažek eliminovat, ale bude to něco stát.

no a ještě bych případně požádal o převážení, to jsi mohl hned a optat se na kalibraci vyvažovačky, většina nových strojů se dá kalibrovat okamžitě, takže zkalibrovat a pak vyvážit, tak bych postupoval tedy já kdyby se to zákazníku nelibilo.

3 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 17:04 | Nahoru | #12
Sice to není přesně k tématu, ale zkuste jezdit bez vyvažování. Já takhle jezdím už druhou sadu gum a nemám jedinej problém. Servisák co mi gumy měnil to prej nikdy nikomu nevyvažoval, a nikdo se mu nestěžoval.

Vysvětloval to nějak takhle (jestli se dobře pamatuju). Na autě není kolo uchycený v těžišti, je to daný hloubkou ráfku v axiálním směru. Proto nevyvážený kolo jakoby šmajdá, kdežto na motorce je v těžišti, a tak se kolo nemůže mrmlat. Mě to příjde logický a musím říct, že i potvrzený praxí.

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 17:36 | Nahoru | #13

Wíťa píše: Stálo vůbec to leštění za to? Vozit tam hromadu závaží je fakt blbost...



Dal je k ventilku, presne na obě strany stejně, vypadá to dobře, a je to na ten ploše kde je barva

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 17:48 | Nahoru | #14
Harry_RnK> věř mi že nevyvážené přední kolo není nic moc příjemnýho, pak se tu zavádějí témata "proč se mi rozkmitají řidítka když je pustím"

vyvažuju předek i zadek na klasický "ložiskový" vyvažovačce, stejnou jako servisák má i kámoš co připravuje motky na okruh a podle něj je lepší než stroj...netuším

Naposledy editováno 01.07.2011 17:48:42

víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 17:54 | Nahoru | #15
Motokolo stačí v 99% případů vyvážit staticky. Je užší a ložiska jsou na okrajích ráfku. U auta je kolo relativně široký válec a ložiska jsou uprostřed. Dobrej servisák ti kolo vyváží na jednoduchém přípravku a nepotřebuje na to mašinu.

Hodně pochopitelně zaleží od pneumatik. Borec si stěžoval na činské auto-pneu, kde musí lepit více závaží, než na gumy renomovaných firem přičemž vzorek na čínách vypadá jako super - hyper husťárna (Toyo hadra).

víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 18:35 | Nahoru | #16
Minulej týden jsem nechal měnit gumu a udělali to podobně, 30g z jedný strany, 40g skoro proti z druhý. Tak jsem to odlepil a převážil znovu. Vyvažka (fungl nová) hlásila 20 a 10, zase skoro proti sobě, po pootočení kola na hřídeli obdobně ale v jiných místech . Zkusil jsem druhou, té už stačilo jen 10g (staticky) . Dynamicky chtěla ještě +/- 5g na různých místech, ale to už jsem neřešil. Takže gumou to bejt ani nemusí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 18:46 | Nahoru | #17
FishX3> Hele nevim, jezdím už druhou sadu gum a ať jedu pomalu, rychle, rovně, v zatáčce, obouruč či jen jednou rukou, tak se žádný třesení či klepání neděje. Ani na dromu jsem nic nezpozoroval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 18:52 | Nahoru | #18
honza.kr> Tn co to vyvažoval, to evidentně neumí.. Vsadím boty, že by stačilo cca 15gramů..

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 20:08 | Nahoru | #19

Harry_RnK píše: Sice to není přesně k tématu, ale zkuste jezdit bez vyvažování. Já takhle jezdím už druhou sadu gum a nemám jedinej problém. Servisák co mi gumy měnil to prej nikdy nikomu nevyvažoval, a nikdo se mu nestěžoval.

Vysvětloval to nějak takhle (jestli se dobře pamatuju). Na autě není kolo uchycený v těžišti, je to daný hloubkou ráfku v axiálním směru. Proto nevyvážený kolo jakoby šmajdá, kdežto na motorce je v těžišti, a tak se kolo nemůže mrmlat. Mě to příjde logický a musím říct, že i potvrzený praxí.



Jenze to nevyvazeny kolo ti pak pri vysokych rychlostech hodne namaha loziska. Jinak jak uz bylo psano vyse, na motorku staci staticky vyvazeni a davat zavazi po obvodu proti sobe je blbost

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 20:10 | Nahoru | #20

FishX3 píše: Harry_RnK> věř mi že nevyvážené přední kolo není nic moc příjemnýho, pak se tu zavádějí témata "proč se mi rozkmitají řidítka když je pustím"

vyvažuju předek i zadek na klasický "ložiskový" vyvažovačce, stejnou jako servisák má i kámoš co připravuje motky na okruh a podle něj je lepší než stroj...netuším



Ja mam pocit ze je to o tom, ze 10x je to nevyvazeni tak maly ze to nikdo nepozna, a jednou je to pruser a svadi se to na blbou gumu. V pneumoto mi to Prochaza vzdycky vyvazuje a nikdy sem nemel potiz. Braska ma masinu prezutou bez vyvazeni a pujde to dat vyvazit protoze mu nad 140 a nba tvrdejch brzdach vibruje predek ... takze za me tak, zvlast predek bych bez vyvazeni nechtel.

víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 20:35 | Nahoru | #21
1. ten co to vyvažoval nad tím moc nepřemejšlel
2. na vyvažování zadku se příště v*ser, pokud je ráfek ok a guma nová nemá to smysl. Celá soustava zadního kola je dimenzovaná na podstatně větší síly.

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

Skvělá odpověď, děkuji! 1.7.2011 v 21:22 | Nahoru | #22

honza.kr píše: trins> nemám tušení jak to vyvažují. poprvé jsem u toho byl (roztočili, mašina jim ukázala kolik, nalepili, roztočili znovu, nalepili druhé maličké, roztočili a hotovo) a odešel jsem se 30g rozumně rozmístěnýma. teď podruhé ve stejném servisu a podruhé obrovská dávka závaží a podruhé stejně "divně" rozmístěné. příště asi zkusím jít zase jinam...


zkus vašíčka v kohoootkách...já tam jezdím a spokojenost

1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 22:33 | Nahoru | #23
a toto je voda na muj plyn,tady sem doma,jestli mas moc nalepovacich,tak jdi tam kde ti daj naklpavaci,cim vetsi paka je k ose nevyvazku,tim vic ubyva potreba hmotnosti to dovazovat. a taky plati ze rafek vetsinou je plus minus 15g az 40g ale guma je od 30 do 100g nevyvazena,nejhorsi je protektor. cimvice gumy a naneseno ledabile,tim hur,rafek soustruzis gumu lepis,peces,lisujes

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 22:39 | Nahoru | #24

Harry_RnK píše: Na autě není kolo uchycený v těžišti, je to daný hloubkou ráfku v axiálním směru. Proto nevyvážený kolo jakoby šmajdá, kdežto na motorce je v těžišti, a tak se kolo nemůže mrmlat. Mě to příjde logický a musím říct, že i potvrzený praxí.



Blbost. Jistě, že na mašině jsou jiné rozměry, páka a tím i síly, které na kolo působí, nevývažek se bude projevovat v jiné míře než autě... ale furt tam bude! Při určitých rychlostech se budeš divit co tam háže a vibruje. O namáhání tady též byla řeč, brzdit takovou svým životem si žijící svini je též na pyču, a na dlouhé jízdy také žádný komfort... A to se sakra vyplatí, takovéto sociální výhody Fakt nechápu ty nesmysly "šetřit" za každou cenu v době, kdy nabízí statické i dynamické vyvážení kde kdo

Naposledy editováno 01.07.2011 22:39:59

1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 22:43 | Nahoru | #25
puntík na pneu k ventilku je hloupost,jak vis, ze zrovna u ventilku je potreba kolo dat k puntiku a urcite bych se nehajil vahou ventilku,zaprvy kazdej je jinak tezkej a za druhy nevyvazek rafku muze byt vsude po celem rafku, jen kde z rovna je u toho konkretního rafku.
sundat zavazi se muze a nemusi,ale pak to prevazujes a neni to přesnéé. 90 procent moto servisu vyvazujou na tyčce roztocenim rukou,to neni moc presne,ale da se to. lepsi je na normalni na auta plus pripravek.

(reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 22:45 | Nahoru | #26

Pawka píše: jestli mas moc nalepovacich,tak jdi tam kde ti daj naklpavaci



Myslíš ty, které patří do minulého století maximálně na plecháče nebo raději do šrotu? Na litých kolech je to pěkný fujtabjl! Po jednom takovém expertu mám kola na Fabii a půjdou hezky na předělání pořádně - nalepovacíma

víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 22:53 | Nahoru | #27
nevim ktery myslis druhu je mraky,jak lepiciho,tak perkového.v minulem stoleti sem zil a ted taky ziju.tys zmoudrel?co je hezci 5cm nalepenyho nebo 2cm svorkoveho?a svorkovy je presnejsi!nerozlozuje vahu do pruhu(vice gramu v jednom bode) ukaz ty kola na fabii,ja si to nedovedu predstavit

víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 23:01 | Nahoru | #28
Právě také nevím, které přesně myslíš, ale je to fakt spíš otázkou vkusu. Mě se ty klipy festovně prostě vůbec ale vůbec nelíbí... nemůžu za to, ale první asociace když vidím klip je zhnilé kolo na Š120 navíc vypadají, že se můžou samy posouvat (což je samo blbost ale) - prostě k nim mám averzi a nesmí mi přes práh. A pokud je to taková sračka, která jde vyvážit leda cihlou, tak raději hodím ráfek či disk do háje - co s tím také jiného

1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 23:12 | Nahoru | #29
ano,kdyz se ti to nelibi, dej lepici,kdyz se ti nelibi lepici,zkus pouzit prasek co maj nakladní,kdyz uprednostnis presnost vyvazeni,zvol kovany rafek,gumu z kupy ktera nehaze a perkové zavazi.
na moto co je nej: 1.naklepavaci zavazi,kdy naklepnes perko pres zavazicko,2. lepící lepsi co ma cele gramy podle potreby a ne rozdelene do 5 či 10g a ty si uriznes pasek podle počtu, 3. borec co ma nahore obrazek,tak na jeho rafku je videt rantl(vyvysenina mezi paprsky) na ktery se take dava zavazi perkove a dle me nej " schovanejsi "
jinak resit zavazi je hloupost,jsou dulezitejsi veci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku

1.7.2011 v 23:26 | Nahoru | #30

Pawka píše: puntík na pneu k ventilku je hloupost,jak vis, ze zrovna u ventilku je potreba kolo dat k puntiku a urcite bych se nehajil vahou ventilku,zaprvy kazdej je jinak tezkej a za druhy nevyvazek rafku muze byt vsude po celem rafku, jen kde z rovna je u toho konkretního rafku.
sundat zavazi se muze a nemusi,ale pak to prevazujes a neni to přesnéé. 90 procent moto servisu vyvazujou na tyčce roztocenim rukou,to neni moc presne,ale da se to. lepsi je na normalni na auta plus pripravek.



Podle ceho usuzujes, ze na ty osce to vyvazovani neni moc presny?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or Ina32 1 6.5.2024 v 06:12 krokoš
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
Označení Pneumatik Honda CB 750 rg250 5 2.2.2024 v 20:06 ja1
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 jirisis 2 6.1.2024 v 20:33 jirisis
kempy na Slovensku Honda CB 750 rg250 16 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan


TOPlist