globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: náklon na čopru
 
28.6.2011 v 10:00
Už delší dobu uvažuji o mašině cruiser nebo chopper, prostě se mi vždycky tahle motorka líbila, jenom ještě nevím, kterou motorku vyberu. Svoji Kawinu ZR7 si samozřejmě nechám na delší cesty, dost jsem ji vymódil a na kochačky bych se vozil s cruiserem. Fascinuje mě zvuk motoru a lesk chromu. Nejen mne, ale především manželku. Nikdy jsem na cruiseru ještě neseděl, ale stále čtu a slyším, jak je nutné projíždět zatáčky v malém náklonu. Jinak v lepším případě déšť jisker, v horším pád. Kamarád má Hondu 750 Shadow a má na botách totálně odřené paty. Další nepěknou věc, kterou slýchávám, že tyhle motorky nejsou na nějakou pohodlnou jízdu, že je to tvrdé a nedá se s tím jet moc daleko. Kdo by to řekl, když jsem poprvé viděl na Balatonu Holanďany na chopperech, tak jsem si říkal, jak se jim na těchto pojízdných gaučích přes půl Evropy musí krásně jet! Další dotaz - je lepší silnější kubatura?I když vím, že krouťák je krouťák. Taky koukám, že většina sedaček pro spolujezdce je strašně malá a vypadá dost nepohodlně!

náklon na čopru

28.6.2011 v 10:19 | Nahoru | #1
Ahoj. Cruisery sou v zatáčkách opravdu dost limitovaný možností náklonu, ale tenhle stroj prostě není na lítání a tak to nevadí. Tobě by to nemělo dělat problémy protože když tě popadle lítání tak si prostě sedneš na svůj druhej stroj. Čopry sou na tom o něco líp a dá se s nima jet v zatáčkách svižněji, ale taky to není žádnej sport. Mám XV1100 Virago a klopit ho do zatáček mi fakt chutná Párkrát sem si škrtnul stupačkou, ale v pohodě. Člověk tak nějak sám pochopí kde je limit tohodle stroje. Virago má v tomhle odvětví strojů poměrně vysoko stupačky a tak dovolí víc, ale paradoxně je to důvod proč Virgla prodávám protože je mi zkrátka malej. mám 187 a dlouhý nohy který sou díky vyžším stupačkám skrčený. A nepohodlný? Nesedlal sem ty nový Baworáky a Goldwinga taky ne, ale jinak nemyslím že by bylo něco pohodlnějšího. To bude subjektivní. Já bych neujel ani 100 kiláků v kuse na sportu.

náklon na čopru

28.6.2011 v 10:21 | Nahoru | #2
Náklon je limitovaný jako u každý moto podvozkem > stupačky, plotny, vejfuky, kraviny..
Je jasný že to nebude možný klopit jako suprsport, jinak by Rossi jezdil na Viragu.
K tomu zbytku těžko říct, každá moto je jiná, každý tělo je jiný, musíš zkusit na čem se ti bude jak sedět.
Třeba HD s pevnou kyvkou na naše silnice asi moc pohodlný nebude..
Objem motoru je na každém, co zvolí.
Např. mezi viragem 750 a 1100 není po motorické stránce skoro žádný rozdíl, ale objem dělá zvuk a ňůtnmetry.

náklon na čopru

28.6.2011 v 10:32 | Nahoru | #3
Taky přidám trochu - samo že s tím beru o zem (nevlastním, nicméně vlstní jiní a tak vzhledem k mému postižení zkusit vše jsme měl tu čest s cruiserem od Triumphu 850, nebo např s VTX1800). Stupačkama resp s těmi nášlapy beru o zem hned, jsou holt nízko. pohodlnost je o diskuzi, podle mne mají čopráci po většině zlomený záda a mě to nevyhovuje (za nejpohodlnější považuju cest endura). Co je dle menjvětší nevýhodou je omezená reakce v krizovce oproti jiným motkám - je to dlouhý, poměrně těžký, víc na ergonumii jízdy a jízdní vlastnosti se kouká na efekt .... no a právě proto si to lidi kupují

Delší štreky jsem na tom nejel (většinou cca 150km) ale pro mne to pohodlné moc není - mam kamaráda co na zmíněném VTX dal 1150km , ale to je blázen a co jsem slyšel, tak i jako blázen jel.

náklon na čopru

28.6.2011 v 10:52 | Nahoru | #4
doporučuju kouknout na tohle vlákno , tam se vodilo v náklonech kde co..

a např. toto opravdu moc klopit nejde

náklon na čopru

28.6.2011 v 11:45 | Nahoru | #5
Škrtání - pokud si zvyklej lítat na silnici tak škrtat budeš, ale je to jen o poznání limitů kam až je mašina schopná jít.
Pohodlí - záleží co chceš a kolik máš fin. limit. Chce to vyzkoušet, lidi si hodně nechávají přešít sedla. Na Maraudru mám sedlo sériový, jezdil jsem teď celej víkend, pátek 320 km v pohodě, sobota cca 250 taky OK, ale v neděli 300 km domů už začínalo být za trest .
Kubatura - pokud chceš jezdit ve dvou, případně s bagáží, tak u čopra/cruisera se rozhodně dívat na nadlitry, nějakou patnácti nebo osmnáctistovku.

náklon na čopru

28.6.2011 v 12:53 | Nahoru | #6
Náklony jsou v poho, z alp jsem si přivezl odřený oba vejfuky, ale v těch zatáčkách to jinak nešlo, aby si to člověk užil...

Obsah určitě nad litr, o tom ani npřemýšlej.

A dlouhý trasy, no problém. V zátahu mám 85Okm/den nejvíc a v pohodě, člověk to cejtil, ale nic vážnýho, 12.července jedeme Dánsko, v plánu je 3-3.5tis km za 6 dní, tak ti pak dám vědět, co na to řekla moje prdel...

náklon na čopru

28.6.2011 v 13:40 | Nahoru | #7
- je pravda, ze budes brousit. Na VS1400 mam pricku pod motorem, na ktere jsou pridelane origo stupacky tak trosku zeslabenou

- neni pravda, ze skrtnes a jdes na zem. To by ses leda musel leknout a prastit s tim.

- dlouhe streky - nevim, ja dlouhe streky nejezdim. Maximalne tech 1000 - 1500km za den, preci jen jsem uz starsi pan. A to se vydrzet da.

- zadni sedacky jsou uzke a male proto, ze chopperisti nevozi zadne prdelate Mareny - to nechavaji nevybourenym plastomrdum, ti berou vsechno, co dejcha. Proto zadna pohodlna kresla nejsou potreba - kozate, stihle spolujezdkyni staci i ten bobek vzadu.

- Objem (nebo jak nekteri odbornici rikaji 'obsah') nicim nenahradis. Cili cim vice, tim lepe.

Naposledy editováno 28.06.2011 13:41:00

1 reakcí na tento příspěvek náklon na čopru

28.6.2011 v 14:16 | Nahoru | #8
No, díky za názory, jezdíme ve dvou s manželkou, víceméně kvůlivá ní bych tu mašinu koupil, protože o ní pořád sní, není prdelatá Mařena, ale přesto se mi zdá ten bobek málo pohodlný proti širokému sedlu řidiče. Na Kawině jsem si nechal ušít sedlo, které je opravdu velmi pohodlné pro oba. Souhlasím s větší litráží, jinak jsem si všiml, že sedlo a váha je dole, takže lepší stabilita. Sil asi přibývat nebude, takže i manipulace by byla lepší. U Kawiny jsem se kdysi málem rozplácl při snaze otočit motorku na pětníku. Zalomí se a člověk musí vynaložit maximum sil, aby to nepoložil. Na to si teď dávám pozor, raději 3x couvnout. S chopperem by tohle asi nehrozilo. Ten zvuk a chrom nás fascinuje. Jenom nesmí pršet, jo, to mi také není jasné, jak a jak dlouho se taková motorka po dešti čistí!?

náklon na čopru

28.6.2011 v 14:34 | Nahoru | #9
Týnecká fabrika dala mojí motorce taky označení chopper - no pravda je že přes 45° se nedostane. Od doby co se mi zbrousily stupačky už to bere o asfalt výfukama, oddělal jsem jedny boty (zmizely podrážky) tak mám druhý. Když řachne výfuk o asfalt je třeba mít trochu rezervu abys to zas nadzved a pořád se do zatáčky vešel, protože už se mi taky stalo, že výfuk se dotknul, já ještě víc poklopil, a přes ten výfuk jsem to zhoupnul a odlepil kola od asfaltu. Dodnes nevím jak se mi povedlo to ustát.



Naposledy editováno 28.06.2011 14:41:15

1 reakcí na tento příspěvek náklon na čopru

28.6.2011 v 14:41 | Nahoru | #10
To ja mam zas na V-Stromu jinej problem - jakmile se stupacka dotkne asfaltu tak se ohne nahoru a vyhodi mi nohu, protoze tlacit do ni pri brouseni se bojim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) náklon na čopru

28.6.2011 v 14:54 | Nahoru | #11
SirIndy> No to je dobrý, to povol ať máš místo. Já měl taky lehký nohy a stupnu jsem pouštěl nahoru. Jenže už se ubrousily a vejfuk už neuhne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) náklon na čopru

28.6.2011 v 15:10 | Nahoru | #12

rraol píše: SirIndy> No to je dobrý, to povol ať máš místo. Já měl taky lehký nohy a stupnu jsem pouštěl nahoru. Jenže už se ubrousily a vejfuk už neuhne



Nechapu co mam povolit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) náklon na čopru

28.6.2011 v 15:29 | Nahoru | #13
SirIndy> Tu nohu jak to děláš - když budeš tlačit - stupačka se kousne o zem . Když ji nadlehčíš (svou nohu), ohne se stupna nahoru (proto je na pružince) a jen si škrtneš o zem ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) náklon na čopru

28.6.2011 v 15:48 | Nahoru | #14
Breakpain> Proto se ty puntíky na konci stupaček (u moderních motorek, ne u mojí) jmenujou HLÁSIČE, a ne DRŽKOHÁZEČE

(reakce na) náklon na čopru

28.6.2011 v 16:09 | Nahoru | #15
rraol> Neznám, nemám :p . Já to mám hezky natvrdo na stupačky ;o) ... ale opravdu jsem si ještě neškrtnul a dle slov kolegy, když jsem jel v náklonu, kde jsem myslel, že už spadnu tam mám ještě solidní rezervu :D

1 reakcí na tento příspěvek náklon na čopru

28.6.2011 v 16:45 | Nahoru | #16
Náklon na cruiseru je na prd, zvlášť když ho zatížíš a podvozek si sedne - třeba Dragstar 1100 ve vloženém videu má stupačky extrémě nízko. Na okreskách při normální jízdě podle předpisů člověk moc často nedrbe, nejčastěji na kruháčích. Dragstar je na mne malý (což je vidět i na tom videu), tak jsem si dal jiná řidítka abych netrpěl a seděl pohodlněji. Hodně to pomohlo. Dřív jsem za den dal 300km a bolely mne ruce a záda, dnes si dám i 800 a nic mi není, dal bych i víc...

(reakce na) náklon na čopru

28.6.2011 v 17:13 | Nahoru | #17

1155 píše: No, díky za názory, jezdíme ve dvou s manželkou, víceméně kvůlivá ní bych tu mašinu koupil, protože o ní pořád sní, není prdelatá Mařena, ale přesto se mi zdá ten bobek málo pohodlný proti širokému sedlu řidiče. Na Kawině jsem si nechal ušít sedlo, které je opravdu velmi pohodlné pro oba. Souhlasím s větší litráží, jinak jsem si všiml, že sedlo a váha je dole, takže lepší stabilita. Sil asi přibývat nebude, takže i manipulace by byla lepší. U Kawiny jsem se kdysi málem rozplácl při snaze otočit motorku na pětníku. Zalomí se a člověk musí vynaložit maximum sil, aby to nepoložil. Na to si teď dávám pozor, raději 3x couvnout. S chopperem by tohle asi nehrozilo. Ten zvuk a chrom nás fascinuje. Jenom nesmí pršet, jo, to mi také není jasné, jak a jak dlouho se taková motorka po dešti čistí!?



To si proste panimama musi zkusit. Moje zena na to koukala taky neduverive a pak to bylo v pohode.

S tou manipulaci na miste - to neni tak uplne pravda. S VS1400 se mi manipuluje podstatne hure nez treba s vysokym mastodontem (DR800). Tu velkou jebku si opres o bok a nemusis to vsechno rvat riditkama jako u choppera (hmotnost je u obou +/- stejna). Sice si choppera muzes taky oprit - ale tak maximalne o koleno - a to neni zrovna pro udrzeni stability idealni.

Lesteni - to je otazka. Kdyz to chces delat peclive, zabere to pul dne ... mozna cely. Ja nevim, ja jsem na dnesni dobu netypicky chopperista: umim si na motorce udelat alespon neco sam (skoro vsechno ), nemam trasne na riditkach ani na kalhotech, nemam ples a nelestim do blba. Z typickeho chopperisty mam vlastne akorat vanu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) náklon na čopru

28.6.2011 v 18:35 | Nahoru | #18
_zdenda_> snad neva že jsem Tě použil pro ilustraci
Na druhou stranu smekám, trať jsi na tom zvládl fakt dobře

náklon na čopru

28.6.2011 v 18:40 | Nahoru | #19
On se podvozek u jednotlivejch čoprů a cruisrů hodně liší u různejch značek, takže nějaký zevšeobecnění co se limitů týče je dost těžký. Jestli si zvyklej jezdit svižnějc, tak jdi do nějakýho powercruisera, s tim už se dá jet slušně a podvozek snese poměrně hodně. A škrtání v zatáčkách je fajn, alespoň je ňáká sranda. Sedlo se dá přešít, i pro spolujezdce a u silnější mašiny je dobrá opěrka spolujezdce, protože zátah je festovní, tak abys baťůžka neztratil - manželka by v tom mohla vidět i zlej úmysl. A co se jízdy týče - mám už za sebou několik výletů kolem tisícovky kiláků v tahu a druhej den sem se už zas těšil na mašinu - takže asi tak. A meju to jen když chytnu chcanec a pak na Vánoce.

(reakce na) náklon na čopru

28.6.2011 v 18:48 | Nahoru | #20
dva_hrnce> V pohodě, já se na sebe akorát nerad dívám - vždy si připadám jak debil. Proto se také většinou schovávám za hledáčkem foťáku (a proto mám také jen pár fotek na kterých jsem)

náklon na čopru

28.6.2011 v 21:21 | Nahoru | #21
Za mě na Intrudru škrtám poslední dobou víc než je asi zdrávo a pomalu mě to začíná vadit, hlásiče celkem odchází. Ale i když je to cruiser, stejně si to v zatáčkách užívám! Ale spíš na pěkných cestách, což je u nás poskromnu...
Takže škrtání bych se určitě nebál. Ze začátku se toho člověk lekne ale potom si zvykne a nejde o nic strašného. Jinak jo, boty si začínám brousit také
K cestování asi tolik - záleží na zvyku. Nejvíc jsem najel za víkend asi 900km a v pohodě. Kdyby nebyla tma a zima jel bych se ještě někam projet.
Naopak jsem nedávno zkoušel silničku, asi 20km a už mě bolelo za krkem, ruce atd. Ale kamarád co mi ji půjčil na tom za den dal 500km a extra zmoženě nevypadal... je to zkrátka o zvyku. Určitě bych se toho nebál.

náklon na čopru

28.6.2011 v 22:29 | Nahoru | #22
záleží do čeho chceš jít. já měl obroušený plotny na vn-ku padací rámy na gold wingu a teď plotny na electře. ale nedám na ně dopustit. je to jen o stylu jízdy a co se pohodlí týče, tak kostkovaný papuče, fajfku kávu a jedem kamkoliv
možná popřemýšlej o power cruiserovi. kawasaki vn 1500 mean streak nebo suzuki intruder m1800r. ty mají stupačky vzhledem k stylu stroje výš takže se dá zatáčky jezdit rychlej

1 reakcí na tento příspěvek náklon na čopru

8.7.2011 v 15:57 | Nahoru | #23
Nedávno jsem se vraceli se srazu, zkusil jsem kámoše natáhnout cestou, aby si to trochu užili... Ve finále jsem dostal pojeb, že jsem dobytek, prej ty jejich VTXa do zátáček nejdou, podle mě je to hovadina, když se člověk nebojí, dá se to složit pěkně, 11tka drakouš śe taky pěkně nakláněl, jen to člověk musí zkoušet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) náklon na čopru

8.7.2011 v 16:05 | Nahoru | #24
motodawe> Proto jezdím raději s lidma co jezdí na silničkách (i když jim ve skupině asi funguji jako brzda) - většina lidí co znám a jezdí na cruiserech tak se bojí to do zatáčky položit a to je pak nuda, zvlášť když na pěkném přehledném úseku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) náklon na čopru

8.7.2011 v 16:16 | Nahoru | #25
_zdenda_> Já ti nevím, nemít vejfuky a přepáčko, asi už mám obroušený bágly... Však každej, ať si jezdí, jak chce, ale do zatáčky se dá složit všechno... A na těch našich trubkách mě to baví stejně, jako na silnici...

(reakce na) náklon na čopru

8.7.2011 v 16:21 | Nahoru | #26

náklon na čopru

8.7.2011 v 18:58 | Nahoru | #27
každý klopí jak umí
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist