globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brzdy GSX-R 600 2001-2003
5.6.2011 v 11:41
Ahoj bando,

řeším problém s nedobře brzdící motorkou, na fóru jsem se dočetl, že GSX-R je tím známá. Doporučení zní vyměnit např za pumpu z R6/R1, můj dotaz bych především vznesl na někoho kdo to na GSX-R 600 K1-K3 řešil. Co vše vyměnil, zda ponechal originál třmeny, co použil za pumpu atd a jaký byl výsledek?

Díky moc za pomoc...

2 reakcí na tento příspěvek Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 13:42 | Nahoru | #1
gixera tím nejsou známý, lidi na to prostě kašlou, když komplet vyčistíš a přetěsníš třmeny, dáš racing kapalinu a kvalitní desky, tak už se těm kecům co tady všichni tak rádi píšou jen zasměješ

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 14:17 | Nahoru | #2
Courier> Co to meles? Takze vsichni na svete, kterym se na SRADech propada packa po par kolech na trati teda fantaziruji?? Delaly to nove motorky stejne tak jako dobre udrzovane. Brzdovka nehraje zadnou roli.
Jestli je problemem prave vadnouci brzda, pak 19mm kvalitni pumpa (napr Brembo 19x18, 19x20 podle vkusu) znatelne pomuze a je to jednoducha uprava.
Jestli neni spravny ucinek, tzn. brzda je slaba, pak to chce zrevidovat stav vsech komponent, hlavne desek a kotoucu.

Naposledy editováno 05.06.2011 14:20:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 14:20 | Nahoru | #3
Courier> Souhlas! Taky jsem na své řešil upgrade, ale udělal jsem servis brzd. A ono to začalo solidně brzdit...

1. Vyčistit třmeny, skouknout těsnění u pístků, promázat speciální Cu vazelínou,
2. Vyměnit kapalinu, odvzdušnit vrchem i spodkem (stříkačkou a hadičkou při zmáčknuté brzdě),
3. Odmastit kotouče i desky sprejem na brzdy (nešetřit množstvím),
Projet a posoudit jak to brzdí.
4. Pokud špatně pak koupit nové desky.
Projet a posoudit jak to brzdí.
5. Problém může být v hlavním brzdovém válci, který se dá repasovat opravnou sadou.

Zvážit i pancéřovky pro lepší cit při brzdění (race setup = 1 vedení ke každému kolu). Pancéřky však problém nízké účinnosti brzd NEŘEŠÍ. Hodně lidi je chválí, ale většinou si neuvědomují, že 90% efektu má výměna brzdovky při výměně hadiček...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 14:26 | Nahoru | #4

Dawe02 píše: Courier> Co to meles? Takze vsichni na svete, kterym se na SRADech propada packa po par kolech na trati teda fantaziruji?? Delaly to nove motorky stejne tak jako dobre udrzovane. Brzdovka nehraje zadnou roli.
Jestli je problemem prave vadnouci brzda, pak 19mm kvalitni pumpa (napr Brembo 19x18, 19x20 podle vkusu) znatelne pomuze a je to jednoducha uprava.
Jestli neni spravny ucinek, tzn. brzda je slaba, pak to chce zrevidovat stav vsech komponent, hlavne desek a kotoucu.



Vadnou na okruhu? V tomto případě jedině radiální pumpa Brembo nebo Accossato nebo IRC a monobloky + pancéřky + race kotouče. Ale i já měl za to, že borcovi to málo brzdí v klasickém provozu. A tam se nejvíce vyplatí repas továrních brzd (vyjde do 2000Kč + případné pancéřky).

Courier má pravdu v tom, že spousta motorek má brzdy ve špatném stavu a lidi se hned ptají na upgrade...

Jinak radiální MC se prodává s různým průměrem pístu x délka chodu a podle toho je chod páčky delší (menší pístek = menší síla na páčku) nebo krátký (větší píst = větší síla na páčku).

P.S. Teď mám i ZX-6R a je před repasí to bylo s brzdama horší než Gixxero a po repasi to brzdí znatelně lépe. Pro informaci - repas jsem dělal na té kavě, kdy jsem uvažoval že tám dám nějaké brzdy ze Suzuki. Teď už to neřeším a brzdím OK.

Naposledy editováno 05.06.2011 14:37:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 14:37 | Nahoru | #5
joro> tazatel to jeste nijak neupresnil, ale nelibi se popreni toho, ze tyhle Suzuki maji problem s brzdama (a to jak slaby ucinek tak propadani).
Maji problem (4 pist i 6 pist Tokica) a rozhodne nepomuze vymenit kapalinu nebo pretesnit trmeny (copak tecou???).
Samozrejme k odstraneni dodatecnych problemu vzniklych spatnou udrzbou, jako je zatlaceni spinavych pistku pri vymene desticek, pomaha trmeny vycistit a vymenit prachovky na kterych to casto vazne. Sam jsem to tu doporucoval mnohokrat.

(reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 14:43 | Nahoru | #6

joro píše: Jinak radiální MC se prodává s různým průměrem pístu x délka chodu a podle toho je chod páčky delší (menší pístek = menší síla na páčku) nebo krátký (větší píst = větší síla na páčku).



Nedelej zmatky. Prumer pistku ano, ale druhym parametrem neni delka chodu, ale pivot point. Cili volbou MC ladis dva prevody. Mechanicky prevod jednozvratne paky delka packy/pivot point a hydraulicky prevod plocha pistu MC/plocha pisu brzdicu. Celkovy prevod je jejich nasobkem. Pro GSXR se na seriove brzdice nasazuje 19mm s velkym pivotem a dlouhou packou, abys minimalizoval propadani a zaroven jeste nebyla nutna enormni sila na packu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 14:47 | Nahoru | #7
Dawe02>Samo že jsem měl na mysli visící / zablokované pístky a prachovky. Kór u šestipístků se to stává. Jinak ty 6-pístky Tokico opravdu nepatří mezi špičku. Při okruhové jízdě je velká plocha pístků ve finále znevýhodnujě - kapalina se rychleji zahřívá a brzdy vadnou. V běžném provozu je to OK.

(reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 14:52 | Nahoru | #8
joro> kdyz jsi mel na mysli jen prachovky, tak nepis o pretesnovani a o cene 2000kc.
Pretesnit znamena vymenit i tesnici elementy a ty prave na 4pist stoji kolem 2000kc.
Prachovky si muze nechat vystrihnout za par stovek.

(reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 15:00 | Nahoru | #9

joro píše: Courier> 1. Vyčistit třmeny, skouknout těsnění u pístků, promázat speciální Cu vazelínou

Cu vazelínu určitě ne – může zlikvidovat těsnění. Ta se taky na brzdy používá, ale rozhodně ne na pístky. Užívá se třeba na vodící čepy a ostatní části, které se mažou, aby to mazivo zvládlo teplotu.
Na pístky se používá buď silikonová pasta nebo přípravky třeba jako Breox flud (malá lahvička za 30 Kč).
Jinak souhlasím s tím, co jsi psal, ještě dodám odkaz na popis jednotlivých přípravků na ošetření brzd: http://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/zajimavosti/tipy_05.htm

Jinak jinou pumpu můžu za sebe jen doporučit, testoval jsem radiální MC (19 mm) od Nissinu proti konvenčnímu MC Nissin a rozdíl byl opravdu velmi velký (obzvláště v dávkovatelnosti). Já se teď chystám na montáž pumpy 19 RCS spolu s monoblok třmeny, tak snad budu spokojen .

1 reakcí na tento příspěvek Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 15:08 | Nahoru | #10
Děkuji všem za reakce, pro upřesnění, jde mi primárně o běžný provoz, na okruhu se svezu párkrát do roka na veřejných jízdách... Jde o to, že při porovnání motorkami (VFR) kamarádů brzdy potřebuji vetší sílou zmáčknout páčku ke stejné účinnosti brždění...

Třmeny jsem promazal, vyčistil, kapalinu vyměnil a odvzdušnil, teď vyzkouším ještě nové desky...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 15:32 | Nahoru | #11

mirek-cz píše: Děkuji všem za reakce, pro upřesnění, jde mi primárně o běžný provoz, na okruhu se svezu párkrát do roka na veřejných jízdách... Jde o to, že při porovnání motorkami (VFR) kamarádů brzdy potřebuji vetší sílou zmáčknout páčku ke stejné účinnosti brždění...

Třmeny jsem promazal, vyčistil, kapalinu vyměnil a odvzdušnil, teď vyzkouším ještě nové desky...



Servisák říkal o tom mazivu s mědí a asi jsem to špatně pochopil. OK Cu mazivo na vodící prvky třmenů (fakt - uvnitř je stejně brzdovka, která je s oleji nekompatibilní).

K těm deskám... Tvrdé desky dlouho vydrží a šetří kotouče, ale zase ho.no brzdí. Měkké desky lépe brzdí, ale více hoblují kotouče. Racing desky potřebují zase trochu zahřát pro maximální účinnost, proto se nehodí pro turistické ježdění.

Koukni, jestli se ti na desky nedostal olej z předních vidlic. Pokud jsou kotouče mastné, nepomůže vůbec nic.

(reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 15:50 | Nahoru | #12

Dawe02 píše: Courier> Co to meles? Takze vsichni na svete, kterym se na SRADech propada packa po par kolech na trati teda fantaziruji?? Delaly to nove motorky stejne tak jako dobre udrzovane. Brzdovka nehraje zadnou roli.
Jestli je problemem prave vadnouci brzda, pak 19mm kvalitni pumpa (napr Brembo 19x18, 19x20 podle vkusu) znatelne pomuze a je to jednoducha uprava.
Jestli neni spravny ucinek, tzn. brzda je slaba, pak to chce zrevidovat stav vsech komponent, hlavne desek a kotoucu.



Tak za prvé, o žádný propadající páčce zakladatel vlákna nepsal, za druhý jsem nic z toho co tady meleš za hovna ty, neřek. Jen jsem popsal jak se to dá jako celek zlepšit, samozřejmě, že na to má vliv i pumpa a stav kotoučů, ale každej si stěžuje i gixer na jak to nebrzdí a přemejšlí nad výměnou třmenu a ani nezkontroluje stav těch původních TEČKA

(reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 16:40 | Nahoru | #13
joro> Desky Nissin ST brzdi velice dobre a jeste nijak kotouce NEZEROU a vydrzi take
Mas to trochu pomotane. Tvrde desky ti prave kotouce sezerou viz Goldfren.

(reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 16:48 | Nahoru | #14
joro> Měkké nežerou a tvrdé žerou....

1 reakcí na tento příspěvek Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 19:36 | Nahoru | #15
mirek-cz: Zabývám se teď stejným "problémem". Letos jsem nechal vyčistit třmeny, nová kapalina a desky Nissin ST. Na jaro mám v plánu opletené hadice (mám tam ještě originály takže je dobré je stejně vyměnit) a již zmíněnou radiální pumpu. U té ještě nejsem rozhodnut kterou značku vezmu, nejvíc přemýšlím nad Nissinem a Brembem.

U toho Bremba otázka do placu-má to normální konektor na brzdové světlo? Dost jsem hledal po netu na fotkách a je to takové nejednoznačné (přece jen se u takové pumpy asi spíše předpokládá racing využití). Ta pumpa Nissin ho má např integrovaný podobně jako seriová.

(reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 19:40 | Nahoru | #16

Sgt.Dornan píše: U toho Bremba otázka do placu-má to normální konektor na brzdové světlo? Dost jsem hledal po netu na fotkách a je to takové nejednoznačné (přece jen se u takové pumpy asi spíše předpokládá racing využití). Ta pumpa Nissin ho má např integrovaný podobně jako seriová.

RCS dokonce má i mikrospínač, ale u horších pump (včetně mé zmršené RCS) je jednoduché řešení nasnadě:


K dostání třeba u PPTuning či Titaniumpro

Brzdy GSX-R 600 2001-2003

5.6.2011 v 20:48 | Nahoru | #17
tak je pravda ze vycisteni a repase tehle brzd znatelne pomuze, ale vymena za jinou pumpu a nejlip brzdice je opravdu znat..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist