řeším problém s nedobře brzdící motorkou, na fóru jsem se dočetl, že GSX-R je tím známá. Doporučení zní vyměnit např za pumpu z R6/R1, můj dotaz bych především vznesl na někoho kdo to na GSX-R 600 K1-K3 řešil. Co vše vyměnil, zda ponechal originál třmeny, co použil za pumpu atd a jaký byl výsledek?
Díky moc za pomoc...
2 reakcí na tento příspěvek Brzdy GSX-R 600 2001-2003
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003
Jestli je problemem prave vadnouci brzda, pak 19mm kvalitni pumpa (napr Brembo 19x18, 19x20 podle vkusu) znatelne pomuze a je to jednoducha uprava.
Jestli neni spravny ucinek, tzn. brzda je slaba, pak to chce zrevidovat stav vsech komponent, hlavne desek a kotoucu.
Naposledy editováno 05.06.2011 14:20:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003
1. Vyčistit třmeny, skouknout těsnění u pístků, promázat speciální Cu vazelínou,
2. Vyměnit kapalinu, odvzdušnit vrchem i spodkem (stříkačkou a hadičkou při zmáčknuté brzdě),
3. Odmastit kotouče i desky sprejem na brzdy (nešetřit množstvím),
Projet a posoudit jak to brzdí.
4. Pokud špatně pak koupit nové desky.
Projet a posoudit jak to brzdí.
5. Problém může být v hlavním brzdovém válci, který se dá repasovat opravnou sadou.
Zvážit i pancéřovky pro lepší cit při brzdění (race setup = 1 vedení ke každému kolu). Pancéřky však problém nízké účinnosti brzd NEŘEŠÍ. Hodně lidi je chválí, ale většinou si neuvědomují, že 90% efektu má výměna brzdovky při výměně hadiček...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003
Dawe02 píše: Courier> Co to meles? Takze vsichni na svete, kterym se na SRADech propada packa po par kolech na trati teda fantaziruji?? Delaly to nove motorky stejne tak jako dobre udrzovane. Brzdovka nehraje zadnou roli.
Jestli je problemem prave vadnouci brzda, pak 19mm kvalitni pumpa (napr Brembo 19x18, 19x20 podle vkusu) znatelne pomuze a je to jednoducha uprava.
Jestli neni spravny ucinek, tzn. brzda je slaba, pak to chce zrevidovat stav vsech komponent, hlavne desek a kotoucu.
Vadnou na okruhu? V tomto případě jedině radiální pumpa Brembo nebo Accossato nebo IRC a monobloky + pancéřky + race kotouče. Ale i já měl za to, že borcovi to málo brzdí v klasickém provozu. A tam se nejvíce vyplatí repas továrních brzd (vyjde do 2000Kč + případné pancéřky).
Courier má pravdu v tom, že spousta motorek má brzdy ve špatném stavu a lidi se hned ptají na upgrade...
Jinak radiální MC se prodává s různým průměrem pístu x délka chodu a podle toho je chod páčky delší (menší pístek = menší síla na páčku) nebo krátký (větší píst = větší síla na páčku).
P.S. Teď mám i ZX-6R a je před repasí to bylo s brzdama horší než Gixxero a po repasi to brzdí znatelně lépe. Pro informaci - repas jsem dělal na té kavě, kdy jsem uvažoval že tám dám nějaké brzdy ze Suzuki. Teď už to neřeším a brzdím OK.
Naposledy editováno 05.06.2011 14:37:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003
Maji problem (4 pist i 6 pist Tokica) a rozhodne nepomuze vymenit kapalinu nebo pretesnit trmeny (copak tecou???).
Samozrejme k odstraneni dodatecnych problemu vzniklych spatnou udrzbou, jako je zatlaceni spinavych pistku pri vymene desticek, pomaha trmeny vycistit a vymenit prachovky na kterych to casto vazne. Sam jsem to tu doporucoval mnohokrat.
joro píše: Jinak radiální MC se prodává s různým průměrem pístu x délka chodu a podle toho je chod páčky delší (menší pístek = menší síla na páčku) nebo krátký (větší píst = větší síla na páčku).
Nedelej zmatky. Prumer pistku ano, ale druhym parametrem neni delka chodu, ale pivot point. Cili volbou MC ladis dva prevody. Mechanicky prevod jednozvratne paky delka packy/pivot point a hydraulicky prevod plocha pistu MC/plocha pisu brzdicu. Celkovy prevod je jejich nasobkem. Pro GSXR se na seriove brzdice nasazuje 19mm s velkym pivotem a dlouhou packou, abys minimalizoval propadani a zaroven jeste nebyla nutna enormni sila na packu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003
joro píše: Courier> 1. Vyčistit třmeny, skouknout těsnění u pístků, promázat speciální Cu vazelínou
Cu vazelínu určitě ne – může zlikvidovat těsnění. Ta se taky na brzdy používá, ale rozhodně ne na pístky. Užívá se třeba na vodící čepy a ostatní části, které se mažou, aby to mazivo zvládlo teplotu.Na pístky se používá buď silikonová pasta nebo přípravky třeba jako Breox flud (malá lahvička za 30 Kč).
Jinak souhlasím s tím, co jsi psal, ještě dodám odkaz na popis jednotlivých přípravků na ošetření brzd: http://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/zajimavosti/tipy_05.htm
Jinak jinou pumpu můžu za sebe jen doporučit, testoval jsem radiální MC (19 mm) od Nissinu proti konvenčnímu MC Nissin a rozdíl byl opravdu velmi velký (obzvláště v dávkovatelnosti). Já se teď chystám na montáž pumpy 19 RCS spolu s monoblok třmeny, tak snad budu spokojen .
1 reakcí na tento příspěvek Brzdy GSX-R 600 2001-2003
Třmeny jsem promazal, vyčistil, kapalinu vyměnil a odvzdušnil, teď vyzkouším ještě nové desky...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy GSX-R 600 2001-2003
mirek-cz píše: Děkuji všem za reakce, pro upřesnění, jde mi primárně o běžný provoz, na okruhu se svezu párkrát do roka na veřejných jízdách... Jde o to, že při porovnání motorkami (VFR) kamarádů brzdy potřebuji vetší sílou zmáčknout páčku ke stejné účinnosti brždění...
Třmeny jsem promazal, vyčistil, kapalinu vyměnil a odvzdušnil, teď vyzkouším ještě nové desky...
Servisák říkal o tom mazivu s mědí a asi jsem to špatně pochopil. OK Cu mazivo na vodící prvky třmenů (fakt - uvnitř je stejně brzdovka, která je s oleji nekompatibilní).
K těm deskám... Tvrdé desky dlouho vydrží a šetří kotouče, ale zase ho.no brzdí. Měkké desky lépe brzdí, ale více hoblují kotouče. Racing desky potřebují zase trochu zahřát pro maximální účinnost, proto se nehodí pro turistické ježdění.
Koukni, jestli se ti na desky nedostal olej z předních vidlic. Pokud jsou kotouče mastné, nepomůže vůbec nic.
Dawe02 píše: Courier> Co to meles? Takze vsichni na svete, kterym se na SRADech propada packa po par kolech na trati teda fantaziruji?? Delaly to nove motorky stejne tak jako dobre udrzovane. Brzdovka nehraje zadnou roli.
Jestli je problemem prave vadnouci brzda, pak 19mm kvalitni pumpa (napr Brembo 19x18, 19x20 podle vkusu) znatelne pomuze a je to jednoducha uprava.
Jestli neni spravny ucinek, tzn. brzda je slaba, pak to chce zrevidovat stav vsech komponent, hlavne desek a kotoucu.
Tak za prvé, o žádný propadající páčce zakladatel vlákna nepsal, za druhý jsem nic z toho co tady meleš za hovna ty, neřek. Jen jsem popsal jak se to dá jako celek zlepšit, samozřejmě, že na to má vliv i pumpa a stav kotoučů, ale každej si stěžuje i gixer na jak to nebrzdí a přemejšlí nad výměnou třmenu a ani nezkontroluje stav těch původních TEČKA
1 reakcí na tento příspěvek Brzdy GSX-R 600 2001-2003
U toho Bremba otázka do placu-má to normální konektor na brzdové světlo? Dost jsem hledal po netu na fotkách a je to takové nejednoznačné (přece jen se u takové pumpy asi spíše předpokládá racing využití). Ta pumpa Nissin ho má např integrovaný podobně jako seriová.
Sgt.Dornan píše: U toho Bremba otázka do placu-má to normální konektor na brzdové světlo? Dost jsem hledal po netu na fotkách a je to takové nejednoznačné (přece jen se u takové pumpy asi spíše předpokládá racing využití). Ta pumpa Nissin ho má např integrovaný podobně jako seriová.
RCS dokonce má i mikrospínač, ale u horších pump (včetně mé zmršené RCS) je jednoduché řešení nasnadě:K dostání třeba u PPTuning či Titaniumpro
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 | Zajda2004 | 5 | 7.11.2023 v 13:42 Kubák |
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 | malbbs | 8 | 15.9.2023 v 19:32 yurcko |
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 | Motomaniak | 16 | 24.5.2023 v 05:56 Maly1 |