globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: OMV - Carrera 100
Včera jsem natankoval na OMV Carreru 100 a vyrazil na vyjížďku. Už během jízdy na stejnoplyn v obci jsem cítil výrazné pocukávání motoru (jak když vám dochází benzín). No a při dojezdu na neutrál mi asi 2x chcípla.
A teď dotaz,je to palivem??? Nikdy mi to nedělalo (ale neměl jsem předtím výfuk Leo Vince).
A další věc je ta,že mi toto stejné udělalo 2x s autem. Natankuju a pak Mazda nedrží volnoběh na křižovatkách, otáčky padají a motor zdechá. Ovšem na druhý den už auto jede bez problémů.
Na OMV jsem je zajel upozornit,že mají špatné palivo,ale byl jsem ujištěn,že mají všechny kontroly na paliva v pořádku.
Tak kde je zakopanej pes??
Předchozí
1 2 3
Následující

OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 09:19 | Nahoru | #1
Hele nemaj tyhle benziny nejaky cistici prisady? aned rozpustej bordel v potrubi a naserou ti to do motoru?

Tam byých hledal pricinu, kdyz se to proplachne tak uz problem neni.

Jeste lepdi na tohle je E85 kterej ti vezme vsechne sajrat a pekne ho uvolni

OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 10:15 | Nahoru | #2
ty asi nevíš, co s penězma vid proč tam prostě nestrčíš naturál 95 a řešíš tohle?? nebo ty máš snad výrobcem doporučený palivo 100oktan?? na moto i auto?

6 reakcí na tento příspěvek OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 11:07 | Nahoru | #3
tohle se netankuje ani do ferrari, je to stejně jen reklamní tah, protože 100 oktanů žádnej benzín mít nemůže (maximálně 98 oktanů)...

OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 11:33 | Nahoru | #4
Taky nechápu proč tam cpeš něco co tam nepatří se divím že tam neleješ rovnou naftu... třeba aby to míň žralo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 11:35 | Nahoru | #5

petr_guss píše: tohle se netankuje ani do ferrari, je to stejně jen reklamní tah, protože 100 oktanů žádnej benzín mít nemůže (maximálně 98 oktanů)...



No trochu sem o tom něco přečetl a pokud sem to správně pochopil, tak benzín tak jak se vyloučí jako odpad při výrobě nafty z ropy, tak má v základu cca 85 oktanů, ale různejma přísadama se pak dělá 91 a 95, ale vše nad 98 oktanů je honěný aditivama, takže ano 100 oktanů normálka existuje, jestli najdu ten článek tak ho sem hodím.

(reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 11:39 | Nahoru | #6

petr_guss píše: tohle se netankuje ani do ferrari, je to stejně jen reklamní tah, protože 100 oktanů žádnej benzín mít nemůže (maximálně 98 oktanů)...



a proč by nemohl? a víš ty co? on může mít i dokonce víc než sto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 11:41 | Nahoru | #7

Paine píše: No trochu sem o tom něco přečetl a pokud sem to správně pochopil, tak benzín tak jak se vyloučí jako odpad při výrobě nafty z ropy, tak má v základu cca 85 oktanů, ale různejma přísadama se pak dělá 91 a 95, ale vše nad 98 oktanů je honěný aditivama, takže ano 100 oktanů normálka existuje, jestli najdu ten článek tak ho sem hodím.



to sice jo ale do aut a motorek s běžným motorem tyto paliva zkrátka nepatří...

1 reakcí na tento příspěvek OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 11:41 | Nahoru | #8
Hlavně ty rádoby zlepšující paliva s vysokým oktanovým číslem, jsou správně jen pro přeplňovaný a speciálně upravený motory. U běžnýho atmosferickýho motoru je to na hovno, naopak to ubírá 2 - 3 koně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 11:45 | Nahoru | #9

Courier píše: U běžnýho atmosferickýho motoru je to na hovno, naopak to ubírá 2 - 3 koně.



neni to nutně tak jak říkáš, ale většina motorů to vysoký oktanový číslo nevyužije, leda pokud má knock senzor a umí šoupnout předstih, nebo pokud má rozdělovač a šoupnout ho manuálně. ale pokud nemá dostatečnej kompresní poměr, tak je to tak jako tak na prd, páč to nestihne prohořet. každopádně tady ty český super-oktanový hyper benzíny nejsou tento případ, páč je to zpravidla jen marketing a jediný čim se ty benzíny lišej je nápis na pistoli a cifra na účtence

1 reakcí na tento příspěvek OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 12:41 | Nahoru | #10
Verva 100, Carera 100...a na stojanu nad pistolí je napsáno N98

2 reakcí na tento příspěvek OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 13:50 | Nahoru | #11
U dvacky to bylo trochu cejtit, zda tam je 100 oktan nebo N95.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 14:13 | Nahoru | #12

FiFi. píše: U dvacky to bylo trochu cejtit, zda tam je 100 oktan nebo N95.



můžu potvrdit, s vervou se zvedla maximálka cebra o 3km/h

(reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 14:17 | Nahoru | #13

dva_hrnce píše: můžu potvrdit, s vervou se zvedla maximálka cebra o 3km/h



To většinou není vyšším oktanovým číslem ale tím že tyhle premiove paliva v sobě nemají tolik sraček.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 14:21 | Nahoru | #14

dva_hrnce píše: můžu potvrdit, s vervou se zvedla maximálka cebra o 3km/h



vítr v zádech.... takže pouze pocit

Naposledy editováno 03.06.2011 14:21:46

OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 14:33 | Nahoru | #15
Vesměs máte všude u aut a motorek napsané 95 nebo vyšší (95+)
Že by tam měla být nějaká aditiva vím,že je to odolnost proti samozápalu vím.....atd
Šlo mi o to,jestli se vám to někomu někdy stalo.
Ve dvouválci a v autě s turbem mi to nedělá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 14:42 | Nahoru | #16

PetrSV píše: vítr v zádech.... takže pouze pocit



nebo jsem byl podruhý vysranej a tím pádem lehčí..

(reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 14:46 | Nahoru | #17

dva_hrnce píše: nebo jsem byl podruhý vysranej a tím pádem lehčí..



i to je možnost

1 reakcí na tento příspěvek OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 15:05 | Nahoru | #18
samozrejme, ze benzin muze mit i vice nez 100 oktanu - na priklad do aut na rally se lije 107oktanovy.
obecne paliva s vyssim oktanovym cislem cisti motor. Na priklad, punto 1.2 44kw pri seslapnuti plynu cukalo, ale rozjelo se, tankoval jsem 3 nadrze Shell VPR a motor jel daleko lepe.
v KTM hned poznam, ze tam je lepsi palivo nez N95, leju tam obcas Shell VPR ale z benzinek, kde se predpoklada, ze se tam tankuje pravidelne, ne narazove. Vozim si kanystr z Prahy a je to znat, motorka lip jede odspodu, na volnoveh jsou vibrace daleko nizsi a i na startovani je to poznat.

(reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 15:27 | Nahoru | #19
FiZzeR> Však jasně, ale já se bavím o tom co jsi jako běžný uživatel koupit na pumpě...

(reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 15:48 | Nahoru | #20
KubaLC4> můžeš nějak upřesnit toto: leju tam obcas Shell VPR ale z benzinek, kde se predpoklada, ze se tam tankuje pravidelne, ne narazove? Případně jestli by jsi mi doporučil nějakou Shellku v Praze? díky

Naposledy editováno 03.06.2011 15:48:55

OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 15:59 | Nahoru | #21
mám tu stejnou zkušenost s OMV jak z naftou tak s benzinem. U Shellu jsem byl vžd\cky v pohodě.

OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 16:11 | Nahoru | #22
Razer: na Vysocine, kde mam motorku nema cenu tyhle premiovy paliva yankovat, protoze neznam nikoho, kdo by to tam bral, z toho usuzuju, ze tam to palivo bude lezet dele.
beru na chodove u Shellu u OC Chodov a v pohode

(reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 16:16 | Nahoru | #23

FiFi. píše: U dvacky to bylo trochu cejtit, zda tam je 100 oktan nebo N95.



Jakoze TO vic smrdelo ?

1 reakcí na tento příspěvek OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 16:18 | Nahoru | #24
Vysooktanové palivo má u nejnovějších motorek smysl. Kompresní poměr moderních vyootáčkových motorů totíž často překračuje 12:1 (u BMW 1000RR je to dokoce 13.1:1), což je pro palivo 95 tak na horní hranici, nad níž už dochází k detonacím. Běžné atmosférické motory u aut mají kompresní poměr 10:1 tam je to docela fuk.

Turbomotory mají kompresní poměr 8:1, ale k tomu je třeba připočítat předchozí zvýšení tlaku turbem (což je často 1.3x). To je také důvod toho, že bez zvýšení tlaku turbínou tyto motory netáhnou. Pokud je turbína velká, pak to chvíli trvá, než se roztočí. A z kompresním poměrem 8:1 to bez "dofukování" turbínou prostě nejede.

Na druhou stranu kompesní poměr se nedá snadno změnit (snížit ho lze vyšší podložkou mezi hlavou a písty) a proto je výkon s palivem 95, 98 i 100+ obdobný.

Abych to shrnul: u motorů s kompresním poměrem do 12,5:1 to není nutné (konstruktéři s tím nepočítají), výše už ano a pomáhá to. U moderní dvácy by to tedy mohlo i trochu pomoci, u 1200 pomaloběžnýho Haryka to bude určitě k ničemu.

Naposledy editováno 03.06.2011 16:25:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 16:27 | Nahoru | #25

joro píše: Vysooktanové palivo má u nejnovějších motorek smysl. Kompresní poměr moderních vyootáčkových motorů totíž často překračuje 12:1 (u BMW 1000RR je to dokoce 13.1:1), což je pro palivo 95 tak na horní hranici, nad níž už dochází k detonacím. Běžné atmosférické motory u aut mají kompresní poměr 10:1 tam je to docela fuk.



Myslim ze tam kde to smysl ma, tak vyrobce predepisuje N98. Kde predepisuje N95, rekl bych ze vi co dela ...

Jezdim porad na N95 (k.pomer 12.65:1) jak mam predepsano. A kdyz v Moste na okruhu nemeli nic jinyho nez N98, tak sem nepoznal VUBEC NIC. To byla vic znat na rychlejch casech poloprazdna nadrz nez "lepsi" benzin.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 16:48 | Nahoru | #26
Ozzy_> Jak říkám... výrobce to naladil na 95-ku a je to tak v pořádku. Ale 98 tomu jistě neškodí. Pokud se poladí motor (jiný písty, podložka), pak je 98-ka dost znát (pro to je k dispozici na pumpě v Mostě), ale na 95 to pak zasejc nejede... tedy ano, ale může to cukat.

(reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 16:50 | Nahoru | #27

joro píše: Ozzy_> Jak říkám... výrobce to naladil na 95-ku a je to tak v pořádku. Ale 98 tomu jistě neškodí. Pokud se poladí motor (jiný písty, podložka), pak je 98-ka dost znát (pro to je k dispozici na pumpě v Mostě), ale na 95 to pak zasejc nejede... tedy ano, ale může to cukat.



JJ, kdyz se TO preladi tak pochopitelne pomuze. A kdyz se naleje vic, tak je TO pochopitelne jedno Jen je TO k nicemu. A ja osobne bych potreboval naladit spis mozek a pazoury nez motorku Ta totiz narozdil ode me jezdi dobre

1 reakcí na tento příspěvek OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 16:51 | Nahoru | #28
Problém u motorek je v tom, že zvyšování kompresního poměru je obtížné. Už teď je problém, aby se nepotkaly písty a ventily. Moderní písty už mají "vybrání" aby nedošlo k "motorschade".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OMV - Carrera 100

3.6.2011 v 16:52 | Nahoru | #29

joro píše: Problém u motorek je v tom, že zvyšování kompresního poměru je obtížné. Už teď je problém, aby se nepotkaly písty a ventily. Moderní písty už mají "vybrání" aby nedošlo k "motorschade".



Ja myslim ze problem modernich motorek je ze TO kazdej ladi misto aby se naucil jezdit Cest vyjimkam

2 reakcí na tento příspěvek OMV - Carrera 100

Skvělá odpověď, děkuji! 3.6.2011 v 16:55 | Nahoru | #30
1, Nikde není psané, že např. OMW Carrera 100 = 100 oktanů. Má jich pouze 98. Ta stovka je jen obchodní název nic neříkající o oktanech.

2, Občas tyto prémiové paliva tankuju, ale ne z duvodů počtu oktanů a cetanů u nafty, ale z důvodu lepších přísad, které čistí, mažou, ochraňují určité části motoru.

Z toho důvodu se může stát, že motor občas zakucká, když jim projdou odstraněné nečistoty.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N zero1724 2 23.10.2023 v 08:31 zero1724
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Nádrž Yamaha FZ6 N RTSbike 10 30.7.2023 v 08:15 RTSbike
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N RTSbike 52 24.7.2023 v 14:43 smap
Držák SPZ Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... Sicco 16 1.7.2023 v 20:42 Střapoč


TOPlist