globalmoto_duben_nolan





Téma: Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08
26.5.2011 v 08:50
Zdravím,
mám takový skromný dotaz, jestli by jste mi někdo neporadili způsob nebo finfu, jakým způsobem změřit ventilové vůle na KTM 450 exc rv.08(podložky) a popřípadě nějakou vychytávku na demontáž a montáž.
Díky za všechny konstruktivní odpovědi

Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

26.5.2011 v 10:05 | Nahoru | #1
Chceš poradit, jak se to dělá obecně nebo to víš a jenom ti to nejde na tom tvém konkrétním typu motorky?

Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

26.5.2011 v 13:34 | Nahoru | #2
Někde jsem to tady řešil cca 3 roky zpátky s Bathedem, tady...

1 reakcí na tento příspěvek Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

26.5.2011 v 20:24 | Nahoru | #3
No, dostal jsem radu na dva postupy:
1. že nastavím horní úvrať(všechny ventily jsou zavřené) a změřím jejich vůle
- jenže když použiji tuhle metodu, tak mi všude lítá 0,05 oproti předepsané toleranci
2. nastavím aby bylo sání otevřené, zavřené vyfukové a změřim výfukové a pak obráce.
- když použiji tuhle metodu tak jsem v předepsaných mezích.
Tak se chci ujist co je správě. A jaké jsou vůbec přesně ty vůle
Díky

Naposledy editováno 26.05.2011 23:11:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

26.5.2011 v 22:15 | Nahoru | #4
Street013> Ta druhá metoda se mi moc nezdá. Je teda fakt, že KTM nemám, ale na všech motorkách, co jsem dělal, se ventily nastavovali vždy s pístem v horní úvrati a při druhém pracovním cyklu (kompresi).

Tady jsem ti našel nějaká tutorial, tak se na to mrkni a porovnej se svojí metodou Vůle by dle toho návodu měly být 0,10 - 0,15mm na sacích ventilech a 0,12 - 0,17mm na výfukových, ale určitě bych to ještě porovnal s dílenskou příručkou.

Snad ti to takhle pomůže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

26.5.2011 v 22:38 | Nahoru | #5
PetrS> Díky, to jsem taky našel a ještě jsem našel tohle instruktážní video.



Já si právě myslím, že ta druhá metoda je optimálnější skrz to, že prostě to vahadlo se uplně odlehčí a netalčí na podložku, když je jedna strana otevřená a druhá zavřená

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

26.5.2011 v 22:44 | Nahoru | #6
Street013> No to máš sice pravdu, ale jestli výrobce počítá s tím, že se to bude měřit při TDC, tak tou druhou metodou naměříš nesmysl.

Když jsi to měřil s pístem v horní úvrati, bylo to určitě při kompresi? Mně se u HQ občas stane, že to v rychlosti změřím po výfuku a naměřím kraviny. Sundej si víko, zařaď kvalt, otáčej kolem a počkej si, až se ti otevřou sací ventili. Pak si počkej na TDC a změř vůle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

26.5.2011 v 22:52 | Nahoru | #7
PetrS> Právě že já nevím co předepisuje výrobce, pač nedokážu nikde sehnat manuál, kde je tohle popsáno. Tak jsem sem hodil dotaz, jestli to už někdo nědělal aby mi poradil.

Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

27.5.2011 v 07:19 | Nahoru | #8
Ja bych rekl ze z tohoto bude nekonecny pribeh :)

1 reakcí na tento příspěvek Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

27.5.2011 v 07:27 | Nahoru | #9
Nevím jak na KTM, ale u Suzuki mám na magnetu rysku, která se musí při měření ventilové vůle překrývat s otvorem ve víku zapalování (po odšroubování krytky samozřejmě). Myslím že u KTM bude něco podobného. jestliže v této poloze (HÚ) měříš ty vůle jiné než předepsané, pak jsou dvě možnosti - buďto jsou opravdu rozházený, a čekaj tě podložky, nebo spíš nový ventily, a nebo přeskočil rozvoďák (jestli se nepletu, maj EXC-F motory hydraulickej napínák, a četl jsem že dost zlobil, takže by to bylo docela možný). Tohle se nám stalo u kámošovy KXF, kde hupsnul asi o dva zuby, motorka sice jela, ale naměřit vůle takhle nešlo.

(reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

27.5.2011 v 07:36 | Nahoru | #10

PetrTM píše: Nevím jak na KTM, ale u Suzuki mám na magnetu rysku, která se musí při měření ventilové vůle překrývat s otvorem ve víku zapalování (po odšroubování krytky samozřejmě). Myslím že u KTM bude něco podobného. jestliže v této poloze (HÚ) měříš ty vůle jiné než předepsané, pak jsou dvě možnosti - buďto jsou opravdu rozházený, a čekaj tě podložky, nebo spíš nový ventily, a nebo přeskočil rozvoďák (jestli se nepletu, maj EXC-F motory hydraulickej napínák, a četl jsem že dost zlobil, takže by to bylo docela možný). Tohle se nám stalo u kámošovy KXF, kde hupsnul asi o dva zuby, motorka sice jela, ale naměřit vůle takhle nešlo.



V tomto pripade o preskoceni rozvodaku nemuze byt rec. Motorka je naprosto v poradku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

27.5.2011 v 07:49 | Nahoru | #11
Street013> No, manuál na 450tku by sis musel koupit, na netu asi k sehnání moc nebude, ale co se týče údržby, tak 525 je dost podobná a tam píšou vůli 0.12mm (sání/výfuk) a jak jsem tušil, nastavovat se musí při TDC.

Tady máš když tak link na ten manuál.

Url: http://www.mydrive.ch/
User: guest@euro3
Pass: download

Je tam sice jen manuál z roku 2003, ale bude to podle mě stejné. Navíc to odpovídá i s tím manuálem, co už jsi našel a ten je přímo na 08ku.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

27.5.2011 v 09:37 | Nahoru | #12
PetrS> Pozor, motor z roku 2003 nemá s 2008 mnoho společného, 2008 byl první ročník, kdyb KTM začala používat novou generaci 4T. Hodnoty vůlí sice budou + - odpovídat, ale nastavení se provádí zcela jinak.

Joarell: ty tu motorku znáš, že si jseš tak jistej? protože pokud majitel říká, že při horní úvrati měří nesmysly, tak asi úplně v pořádku nebude....nebo je chyba ve způsobu měření...

(reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

27.5.2011 v 09:47 | Nahoru | #13

PetrTM píše: PetrS> Pozor, motor z roku 2003 nemá s 2008 mnoho společného, 2008 byl první ročník, kdyb KTM začala používat novou generaci 4T. Hodnoty vůlí sice budou + - odpovídat, ale nastavení se provádí zcela jinak.

Joarell: ty tu motorku znáš, že si jseš tak jistej? protože pokud majitel říká, že při horní úvrati měří nesmysly, tak asi úplně v pořádku nebude....nebo je chyba ve způsobu měření...



Ano, znam i jsem mu radil jak na to, ma to uz hotove, akorat asi ma neduveru ve zpusob jakm to zmeril . S motorkou nic neni startuje funguje bez problemu.

(reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

27.5.2011 v 09:52 | Nahoru | #14
PetrTM> Jak jsem psal už víš, KTM jsem nikdy neměl a ani nikdy rozhozenou neviděl, ale měření musí být stejné. Měření je totiž stejné u všech motorek stejné koncepce, takže tu šlo jen o dohledání manuálu kvůli vůlím. A jestli je v manuálu 0.12 a borec v návodu uvádí 0.12, bude nejspíš hodnota okolo 0.12 správná.

Podle mě to akorát blbě měří, pokud mu to na obou ventilech vychází přesně o 0,05mm míň, tak by to tomu přesně odpovídalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

27.5.2011 v 09:55 | Nahoru | #15
PetrTM> Ale jestli jsi to už u tý 450tky dělal, tak sem postni návod a bude to vyřešený, debatovat můžeme pak někde u piva : ))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

27.5.2011 v 10:11 | Nahoru | #16
PetrS> Spíš než měření jsem řešil už nastavení vůlí, který se u starejch KTM dělalo klasicky šroubkama, zatímco nový motory to maj na podložky (i když se jedná pořád o jednovačku). No, když Joarell říká, že je to v pořádku, budeme mu věřit, i když si pořád myslím, že to v pořádku není, protože měřit se to má v okamžiku kdy jsou ventily všechny zavřený, a né ve stavu otevřeno/zavřeno. On sice majitel nenapsal, jestli ty vůle jsou o 0,05 větší či menší,než by měly bejt - podle mě, pokud je to ta druhá (pravděpodobnější) varianta, tak jsou jednoduše zaklepaný...

(reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

27.5.2011 v 10:17 | Nahoru | #17
PetrTM> O tom, že se to musí měřit při TDC a ne při sání/výfuku jsme se tu už bavili a doufám, že to už takhle nikdo praktikovat nebude, je to prostě nesmysl a takhle naměří jen kraviny.

Já bych navrhoval, ať sundá dekl, naloví TDC a změří to. Je to otázka 5 minut a když sem napíše, co naměřil, dá se poradit : )

2 reakcí na tento příspěvek Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

27.5.2011 v 17:33 | Nahoru | #18
Tak dnešní poznatky, po rozdělání, nalezení TDC, výfukové jsou 0,10 a sací jsou pod 0,10, měrka 0,10 tam jde velice ztuha, tudíš jsou vůle malé, byl jsem se zeptat odborníku a zbrušování nepřipadá v úvahu, takže jen nové

(reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

30.5.2011 v 09:32 | Nahoru | #19
Street013> Teď si dej ještě pozor na typ podložek.Pokud jsou to již poslední možné,co vytáhneš(nejtenčí pro tento model prodávané)tak tě čekaj ventily.A ikdyby nebyly ,tak dost často si to proměř,pokud se ventily hýbou nastává jejich brzký konec.

(reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

30.5.2011 v 10:10 | Nahoru | #20
Street013> Jo, broušení není dobrej nápad. Podložky jsou povrchově upravované a po broušení by ti dlouho nevydržely.

Cena podložky je asi 150 Kč, takže to není tak hrozné.

A jak píše marko a psal to tu myslím i PetrTM, podívej se, zda-li už nemáš ventily moc zaklepané, pak by byla investice do podložek zbytečná.

Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

31.5.2011 v 14:24 | Nahoru | #21
Chtěl bych poděkovat všem za rady. Byl jsem pryč, tak dnes jdu na vytahování podložek, večer podám info jak to dopadlo

Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

1.6.2011 v 17:52 | Nahoru | #22
Naměřené velikosti podložek
Výfuk
2,95 3

Sání
2,73 2,8

1 reakcí na tento příspěvek Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

1.6.2011 v 19:59 | Nahoru | #23
25 SHIM D=10/2,00 03
60036035200 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,05 03
60036035205 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,10 03
60036035210 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,15 03
60036035215 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,20 03
60036035220 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,25 03
60036035225 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,30 03
60036035230 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,35 03
60036035235 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,40 03
60036035240 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,45 03
60036035245 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,50 03
60036035250 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,55 03
60036035255 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,60 03
60036035260 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,65 03
60036035265 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,70 03
60036035270 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,75 03
60036035275 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,80 03
60036035280 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,85 03
60036035285 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,90 03
60036035290 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/2,95 03
60036035295 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/3,00 03
60036035300 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/3,05 03
60036035305 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/3,10 03
60036035310 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/3,15 03
60036035315 x zobrazit cenu
25 SHIM D=10/3,20 03

Naposledy editováno 01.06.2011 20:12:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

1.6.2011 v 20:48 | Nahoru | #24
marko> měřit tak jak píše PetrS. kompresí právě docílíš toho, že se ventily dokonale zavřou, pak můžeš měřit. Nevím komu se zdá kravina broušení ventilů? Borusí se zcela běžně. Ano, josu povrchově upraveny proti otěru, ale zásada je taky brousti podložky pouze ze strany ventilu, nikoliv vačky... podložky se prodávají v určitých rozměrech a dobrušování na míru je běžné...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

2.6.2011 v 07:47 | Nahoru | #25
PopiSV> Titanové ventily se nebrousí ani sedla.Úhel sedel se dělá diamantovýma frézkama(strojně -ručně),jedná se jen o nouzové řešení s další úpravou podložek a je to možné jen do limitu podložek v žádném případě se nesmí dostat talířek ventilu pod úroveň hlavy sedla.Pastování titanových ventilů není možné,odmění se to zaklepáním,povrch je tvrzen.Broušení je možné pouze u ocelových kusů a to také do limitů podložek pak následuje koupě nových sedel či hlavy dle typu.Tvrzené podložky (povrchově upravené) jsem ještě neviděl, ale pokud jsou,brousil bych je na magnetce z jedné strany a naopak je dal pod vačku,protože tam dosedá celou plochou na šálku na který vačka tlačí do ventilu(nebavím se o starých koncepcích motorů).To broušení celkově postrádá smysl,ručně provést nelze(pokud nejste prasata) a přístup s tak malou věcí na magnetku každý nemá,při ceně podložky a max dvou výměnách za rok(nájezd 100mth) je zbytečné se o tom i bavit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

2.6.2011 v 19:31 | Nahoru | #26
marko> upsal jsem se, nemyslel jsem brousit ventil, ale podložku mezi zdvihátkem a vačkou.
ano, brousit na magnetce a právě ze strany ventilu, protože ze strany vačky by měla být podložka nitridovaná. u jednoválce se to asi nevyplatí, ale když mám na motorce 16ventilů a podložky nejsou na limitu tloušťky, tak je brousím za pár korun, a neběžím hned kupovat nové...

(reakce na) Měření a případné nastavení ventilu 450 exc rv.08

8.6.2011 v 09:20 | Nahoru | #27
PopiSV> no ale ty máš na rejži hrničky, které jsou na podložky, takže se dá v klidu zbrousit, což tady není, takže broušení se nedělá
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 12 18.3.2024 v 16:44 krokoš
Smazat prosim KTM EXC 450 Tutor 0 7.3.2024 v 14:20 Tutor
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 0 7.3.2024 v 13:59 Tutor
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Musilll 1 28.2.2024 v 18:54 Norous123
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06


TOPlist