globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Natural, nebo Special?
 
10.6.2007 v 21:31
Zdravim, zajímalo by mně, jakej je rozdíl mezi Naturalem 95 a Specialem 91? Jezdim na 350/640, podle původního majitele na Speciál, ale poslední dobou z benzínek v okolí docela mizí. Dá se do 640 bez problému nalít i Natural? Pokud jo, maže se to stejně? Není před takovou změnou potřeba něco na motorce změnit??? Díky za názory

(reakce na) Natural, nebo Special?

10.6.2007 v 21:50 | Nahoru | #1
Jenick: Ano, natural 95 lít můžeš, akorát to vyrábí karcinogennější zplodiny. Motoru to neublíží. Mazat budeš stejně. A pojede ti to bez jakýchkoli změn, ale pokud z toho chceš vyždímat maximum, měl bys lehce poladit předstih. Jestli se nepletu, tak pro víceoktanový benzín by měl být předstih větší, ale netuším o kolik.

Natural, nebo Special?

17.6.2007 v 12:32 | Nahoru | #2
O moc větší ne zkoušej po milimetru přidávat a zkoušet jak půjde do otáček a bude táhout ve vyžších až se ti to bu zdát že jede jak s 91, nebo líp máš vyhráno

Natural, nebo Special?

17.6.2007 v 13:04 | Nahoru | #3
Natural je pro dvoutakt lepší než special - olovnatý, který už ovšem nikde nesplašíte.

1 reakcí na tento příspěvek Natural, nebo Special?

19.6.2007 v 16:51 | Nahoru | #4
Tak mam za sebou prvních 200 kilometrů na Natural a mam pocit, že to jede líp,než na Speciál. Nehýbal jsem s ničím, nebylo to potřeba, aspoň zatim. Trochu víc kouří, ale motor ještě neni zajetej, ředim TSF 1:35-40, tak se nedivim

(reakce na) Natural, nebo Special?

12.7.2007 v 19:12 | Nahoru | #5
Jenick>>
Ten olej TSF Fakt nemá chybu ! Taky jsem ho jezdil a super !!! *yes*

1 reakcí na tento příspěvek Natural, nebo Special?

12.7.2007 v 20:11 | Nahoru | #6
v případě jawy a jejích vůlí je šumák jestli 95 nebo 91 oktanů. pokud člověk nemá bezkontakt, tak nějaký ladění předstihu kvůli 4 oktanům ztráta času. a TSF za 168 je slušně mazající, ale i slušně kouřící olej, jsou lepší alternativy - např. motul 510 tuším..

(reakce na) Natural, nebo Special?

12.7.2007 v 20:35 | Nahoru | #7
bukowski634>>
Při poměru 1:40 neměl chybu ! Kupoval jsem ho sudovej za 99kaček litřík *yes*

(reakce na) Natural, nebo Special?

17.7.2007 v 17:28 | Nahoru | #8
Jenick>cauky ten natural tam klidne dej ja ho jezdim taky,jezdil sem i 98cku na tu to leti ale taky se to na ni vic hreje, ale mazu to olejem Castrol TT na dvoutakty a predstih tam dej 3.5 az 3.8 a uvydis jak to poleti ale kdyz tam das domecek na 2 karburatory a poladis je tak to pude na zadek i na dvojaka a tomu muzes verit s motorem se daj delat kouzla :lol: :thmubup:

Natural, nebo Special?

17.7.2007 v 17:55 | Nahoru | #9
tsf se da redit i vic po zajeti sem mazal 1:80 a pohoda

Natural, nebo Special?

23.8.2007 v 15:38 | Nahoru | #10
tak jawka už si zase řekla, že jsem si zajezdil dost a začala stávkovat.Do kopců,kde jsem jezdil kolem 70-75 a s přehledem je vyjížděl za 4 se teďko škrábu na dvojku. z kopce jde normálně točit, ale ve stoupání čtyřka ztratí výkon,jak kdybych držel brzdu, tak podřadim,na trojku vyrazí, ale běhěm chvilky zase netáhne. teď začína pocukávat i po rovině a dlouho se jakoby dusí, než se rozjede. zkusil jsem čistit karbec, kontroloval těsnění, filtr, posunul jehlu, ale nemá to vůbec vliv.Nevíte někdo, co to je zas za botu?mam necelých 1000 km po GO,výměně kladívek, cívek,kondenzátorů a dlaší hromady věcí.mažu TSF 1:40-42,předem díky za rady :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek Natural, nebo Special?

23.8.2007 v 15:43 | Nahoru | #11
..a co ten predstih?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Natural, nebo Special?

23.8.2007 v 16:56 | Nahoru | #12
Waclav> na ten si zatim netroufam, ale bude to tim. Teď jsem to zkoušel a na neutrál mi to ve 4000 střelilo do pravýho vejfuku a je cejtit, že to hází jinak,svíčky jsou nový. jde nějak jednoduše popsat, jak se to seřizuje?jednou jsem to zkoušel a nic moc... *no*

Natural, nebo Special?

23.8.2007 v 17:26 | Nahoru | #13
jawa sežere vše, neřeš to :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Natural, nebo Special?

23.8.2007 v 17:31 | Nahoru | #14
Jenick> pokud do Jawky lijes Natural95, nemel bys zapominat pridavat aditiva, bacha na to (nemyslim tim motorovy olej, ten je jasny).
Jinak doporucuji udelat na masine predstih (bacha na presnou vzdalenost od horni uvrate, doporucuji mikrometrem, tripade je nachylna), vcetne odtrhu.

(reakce na) Natural, nebo Special?

23.8.2007 v 17:42 | Nahoru | #15

PetrXX píše: Jenick> pokud do Jawky lijes Natural95, nemel bys zapominat pridavat aditiva, bacha na to (nemyslim tim motorovy olej, ten je jasny).
Jinak doporucuji udelat na masine predstih (bacha na presnou vzdalenost od horni uvrate, doporucuji mikrometrem, tripade je nachylna), vcetne odtrhu.


tak to aditivum doufám dává :lol: ,jestli nee, bude možná trocha problém :marod:

Natural, nebo Special?

23.8.2007 v 17:45 | Nahoru | #16
odtrh, předstih, svíčky, kondiky (kupovat TESLA, PSL moc nevydržej). vzít postupně vylučovací metodou. návod na seřízení v dočkalovi. ke koupi buď origo knížka nebo ke stažení zde http://jawamania.in...etail.aspx?techid=65
aditiva v případě jawy sou zbytečný, nemá ventily. natural 95 leju do 634 normálně a žádnej problém a to jí dávám co proto :)

Natural, nebo Special?

24.8.2007 v 13:36 | Nahoru | #17
Aditiva nepoužívám, jen na zimu proti usazování a mrznutí paliva v karburátoru. Do 350 mi to jinak přijde zbytečný, ani mi to nikde nedoporučili, tak nevim... :rolleyes:

(reakce na) Natural, nebo Special?

26.8.2007 v 12:02 | Nahoru | #18
A co rozdil mezi natural91 a special? nat.91 je v okolí běžně k dostání.
Jáký přínos má pro motor olovo?
Do své 250 bych 95 nelil, kvůli větší výhřevnosti.
U toho naturalu se prej musí často promíchávát obsah nádrže, že vydrží smíchaný benál s olejem max. týden.

1 reakcí na tento příspěvek Natural, nebo Special?

26.8.2007 v 12:37 | Nahoru | #19
exi-opravdu? nějaký odkaz na test? 350 s naturalem 95 a benzínem když je teplo, tak nejezdím třeba 14dnů, pak jen našlápnu a jedu. žádný extra hulení z výfuků, tzn. olej nevypadá sedlej na dně.
olovo už se dávno nedává, aditivem na jedněch stránkách píšou draslík. píšu to výš, tohle je kvůli podpálení ventilů u starejch motorů. jawa žádný ventily nemá, tam je šumák, jestli natural nebo special.

Natural, nebo Special?

26.8.2007 v 12:47 | Nahoru | #20
PetrXX> jaky aditiva? Proc? To by me fakt zajimalo... :D

(reakce na) Natural, nebo Special?

26.8.2007 v 15:28 | Nahoru | #21
bukowski634> O tom míchání mi říkal jeden učitel z autoškoly, který sbírá panelky. Ale nemusí mít pravdu.

Aditivum se do speciálu davá na spoustě pump - Papoil, Dea a jiné. Mě spíš zajímalo, jestli se třeba to olovo "nevtírá" do povrchu válce a neucpává mikrotrhliny v povrchu.

1 reakcí na tento příspěvek Natural, nebo Special?

26.8.2007 v 16:28 | Nahoru | #22
exi - a jak na to přišel? ok třeba má pravdu, já s olejem v naturalu nikdy problém neměl. a olovo už je zakázaný, nahradila ho síra..

(reakce na) Natural, nebo Special?

1.9.2007 v 21:04 | Nahoru | #23
bukowski634>asi málo jezdí ;))

taky se říkalo, že olovo trochu snižuje náhodný detonace , není to fáma? ;)))))
to by s naturálem musel bejt zvuk jak z tanku;) a do fichtla jsem občas lil techničák, v práci byl velmi levný akorát nechtěl chcípnout, když jsem vypnul elektriku. prostě 80 oktánů je 80;)

Natural, nebo Special?

2.9.2007 v 18:25 | Nahoru | #24
tak o pohonných hmotách do fichtla radši nemluvit :D nejlíp mi to vždycky jezdilo na kombinaci 2/3 Natural 95, tech.benzín a po víko jsem to pak dolil acetonem, akorát nesmělo být v nádrži takový to fichtlácký sítko v plastu, protože to mi napoprvý aceton sežral. Pak už to šlo a jezdilo to o trochu líp do kopců *yes*

Natural, nebo Special?

2.9.2007 v 18:46 | Nahoru | #25
No já na 95 jezdil normálně, ale pak jsem propálil píst a kámoš mi říkal že to je tím, tak nevím. Já myslím že to byla vada materiálu, ale třeba to tomu taky pomohlo

Natural, nebo Special?

2.9.2007 v 19:29 | Nahoru | #26
Píst ti propálí spalování chudý směsi a případně je na vině nesprávná svíčka - s jiskřištěm blíž k pístu.
-
A rozpitvávat Special vs. natural nebudu (diskuzí už bylo dost a už i soudruzi přišli na to, že natural je malinko lepší pro 2t než olovnatý special), dneska je to všechno Natural jen je přibarvenej a jsou tan, myslim, dusíkatý aditiva pro ochranu měkkých ventilových sedel u starých 4T. Kde má 2T ventily???????

Natural, nebo Special?

3.9.2007 v 16:36 | Nahoru | #27
Jen názor - dávám NATURAL, OIL MASTER plním jakýmkoliv syntetickým SMOKELESS, jezdím spolehlivě bez dýmu. Ale je fakt, že většinou na 3 000ot., na dobrý cestě na 4 000ot a při předjíždění do 5 000ot/min. To víte starší pán. :D
Předstih je prevít, pokud máte možnost, doporučuji VAPE. Bez údržby, bez zásahu. Jen když ho rozeberete a složíte, dejte pozor kudy vedou drátky. :cool: Já si takhle přidělal trochu práce. :puke:
Jezdím dost a kamarádi na Dragstaru 1100 a Viragu 1100 mi tak tak stačí. Ale ne že bych byl tak rychlý!!! Oni mají problém v zatáčkách. Já ji klidně položím do zatáčky, ale oni na těch mastodontech musí jet pomalu nebo velkým obloukem.

Natural, nebo Special?

19.6.2008 v 08:20 | Nahoru | #28
Jaký je názor na přidání ricínového oleje ? Kolik na litr a kde se dá koupit ? Není to zakázaný?

Natural, nebo Special?

6.7.2008 v 10:50 | Nahoru | #29
hele devcata mam mz 150 taky dvoutakt, liju do toho natural 95 a nikdy s tim nebyl nejakej zavaznej problem .... tem dvoutaktum je fakt vetsinou jedno co se do nich lije.... mel sem fechtla a do toho co se nalilo to to sezralo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist