mám takový problém, předchozí majitelé byli zjevně kvalitní elektrikáři a měnili původní žárovkové blinkry za LEDky, při výměně zjistili, že pokud odpájí ty původní žárovky, tak ty LED nefungují, takže je nenapadlo nic lepšího, než je tam nechat a připájet k nim ty LED... "Ošetřili" to tak, že původní žárovky omotaly alobalem a elektrikářskou páskou, aby neprosvěcovaly dost bylo vtipu, teď kámen úrazu, ve chvíli, kdy mi skončila žárovka (ačkoli vlákno vypadá OK, ale ani me to moc nezajímá, co se s tou žárovkou stalo) rozhodilo to celé LED, místo blikání doleva se levé blinkry dlouze rozsvítí a pohasnou a doprava když dám, tak blikají všechny 4 jak výstražné v autě :D, proto jsem se chtěl zeptat nějakého elektrikáře nebo někoho, kdo se v tom vyzná líp než já, co tam mám dát místo těch žárovek, protože na enduru jezdit a čekat, na kterém hrbu mi rupne vlákno v žárovce a to mi rozhodí blinkry, to se mi nechce, a vůbec prostě už z principu nechci mít 4x přední blinkr, protože je to prostě blbost a czech tunning, který dle mého pramení spíš z dememence a líné huby, než z toho, že by to jinak nešlo.. Proto se ptám, čím to nahradit, nějaký předřadný odpor nebo něco takového? A jak spočítám hodnotu odporu, který tam mám dát? Žárovky jsou to 10W 12V, díky moc a omlouvám se, jestli už to tu někdo řešil nenašel jsem.
Uzavřeno 07.06.2011 v 22:54 uživatelem Newman_xf
2 reakcí na tento příspěvek Co místo žárovky?
To je teda dobrá prasečina mít tam místo odporu žárovku )
ten přerušovač třeba tady - http://www.moto-pro.../37/products_id/2346
1 reakcí na tento příspěvek Co místo žárovky?
Pro štouraly výpočet - origo blinkry 2x10 W = 20 W, spotřeba LED blinkrů běžně 2 W/kus, odpor tedy musí spálit 16 W, 13 V na druhou = 169 děleno 10 ohmů = 16 V.
13 V je běžně v síti při běžícím motoru.
Mechanický přerušovač také svítí ihned, to jen žárovky mají zpoždění. Průchodem proudu přes topné vinutí na bimetalovém kontaktu dojde k tomu, že přerušovat VYPNE. Do té doby (na začátku blikání, po stisku přepínače) je vždy ZAPNUTÝ
P.S. ano, ve staré telce budou velké keramické odpory, ale nejspíš ne 4R7 nebo 22R, aby šly paralelně/sériově spojovat a tak nastavit potřebná hodnota.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Husqvarna 410 TE Výměna oleje Husqvarna TE 410 | Tomek1 | 15 | 14.4.2024 v 09:04 assassin |
Husqvarna 410 TE přerušovač blinkrů Husqvarna TE 410 | Tomek1 | 11 | 10.4.2024 v 12:18 Tomek1 |
Husqvarna TE 350 1992 Husqvarna TE 410, Husqvarna TE 610, Husqvarna TE 350 | AndyEnd5 | 4 | 8.8.2023 v 21:04 Samuel738842 |
Enduro pro začátečníka [1, 2] Husqvarna TE 410, Honda XR 400, Suzuki DR-Z400S | Fenome753 | 39 | 8.8.2023 v 14:03 400xr |
Husqvarna TE 410 E Osy kolies Husqvarna TE 410 | Kennylm98 | 6 | 29.6.2023 v 13:44 assassin |