globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlmicovy olej - vymena (CBR)
7.5.2011 v 08:06
Ahoj
Chystam sa vymenit tlmicovy olej na CBR 600 F4i, ale manual to popisuje velmi komplikovanym sposobom. Nechce sa mi rozoberat cele tlmice. Neexistuje nejaky jednoduchsi sposob? Napriklad natlacit ho striekackou cez vypustaci otvor, alebo nieco podobne.
Dik

Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 08:26 | Nahoru | #1
rozdelej je, neni to zadna veda a alespon si je muzes poradne vycistit tech. benzinem nebo necim takovym.

Naposledy editováno 07.05.2011 08:27:38

Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 08:49 | Nahoru | #2
Když se ti nechce tak to dej do servisu.
Jinak to nemá cenu dělat.Až to rozděláš tak to uvidíš sám co ti ve spodku zůstane sa mazut.

2 reakcí na tento příspěvek Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 08:51 | Nahoru | #3
manual samozrejme popisuje kompletni rozborku tlumice. pro vymenu staci vysroubovat sroub na spodu a zatku nahore. Ten sroub dole je inbus s nizkou hlavou, ktera se rada protoci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 09:23 | Nahoru | #4

petrvtr_new píše: manual samozrejme popisuje kompletni rozborku tlumice. pro vymenu staci vysroubovat sroub na spodu a zatku nahore. Ten sroub dole je inbus s nizkou hlavou, ktera se rada protoci


ale bude potrebovat vedet, jaky objem oleje je treba pro vymenu bez vysuseni vnitrku... ja mam v manualu od VFR jen hodnotu celkove kapacity (uplatnitelnou po slozeni rozebraneho tlumice)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 10:42 | Nahoru | #5
Skalda> já tam mám i hladinu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 11:05 | Nahoru | #6
Stev> jo, taky ji tam mam (177 mm); u ni je jeste vhodne zjistit, jak se meri (jestli pri kompresi a s/bez pruziny; u me a podle dalsiho, co jsem nasel, je to vetsinou pri plne kompresi bez pruziny, ale nemusi to byt vzdy - nedavno se to tu resilo v tomhle vlakne (shodou nahod jsem tam pred par dny taky neco pripsal)

EDIT: jeste podotykam, ze metodiku mereni nejspis lze odhadnout i z hodnoty same, ale bude lepsi mit to potvrzeno... v manualu od VFR tohle zrovna je

Naposledy editováno 07.05.2011 11:06:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 11:35 | Nahoru | #7
Skalda> seš si jistej těma 177mm? Skoro bych řekl že máme stejný vidle a já mám asi 130 nebo 140 ve stlačeném stavu bez pružin. Nebo je to v manuálu vfr měřený jinak?

1 reakcí na tento příspěvek Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 11:42 | Nahoru | #8
vidite, vidle jsem mel komplet rozebrany pred 3 tydny a hodnotu si nepamatuju

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 11:51 | Nahoru | #9
petrvtr_new> to já jo, budu teď mít novou přední pružinu a zjistil jsem si kolik je dobrá hodnota Byla mi doporučená stejná hodnota jako v manuálu, 130 mm, olej 5W.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 11:52 | Nahoru | #10
Stev> jsem si tim jistej... cituji z manualu: "fork oil level: 177 (6.97)" pro 93-97 (pro starsi se lisi podle rocniku i podle exportniho statu mezi 175-187). Kolik je vyska zdvihu vidlice nenachazim (muzu dodatecne zmerit)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 11:54 | Nahoru | #11

Stev píše: petrvtr_new> to já jo, budu teď mít novou přední pružinu a zjistil jsem si kolik je dobrá hodnota Byla mi doporučená stejná hodnota jako v manuálu, 130 mm, olej 5W.


k olejim (5W apod.), kdyztak ti muzu poslat nejaky stranky s hodnotama viskozit, ktery jsem si po pruzkumu ulozil...

EDIT: preklep

Naposledy editováno 07.05.2011 11:54:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 11:54 | Nahoru | #12
Skalda> tak to asi nebudou stejný vidle, nebo je tam popsanej jinej způsob měření. Asi ty 41mm vidle v roce 97 trochu inovovali

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 11:55 | Nahoru | #13
Stev> vypada to tak... nemas ty uz nastavitelnej utum? (aspon jeden)

(reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 11:55 | Nahoru | #14
Skalda> to klidně pošli pro zajímavost, kouknu se, i když já už mám vyzkoušenej Motorex 5W a měnit ho nebudu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 11:57 | Nahoru | #15
Skalda> nemám, jen odskok a předpětí, útlum můžu ladit podložkama ve vidli, mám tam racetech tlumení, ale myslím že těma podložkama se to dá ladit i na origo.

(reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 11:59 | Nahoru | #16
Stev> no prave - muzes nastavovat utlum (odskoku), ja pouze predpeti pruziny - minimalne tim se ten tlumic lisi (a to, ze se lisi by vysvetlovalo i tu jinou hladinu). Ja muzu tlumeni (taky jen odskok) nastavovat jen vzadu.

P.S. posli do PM e-mail/ICQ, poslu ti ty dokumenty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 12:09 | Nahoru | #17

Stev píše: petrvtr_new> to já jo, budu teď mít novou přední pružinu a zjistil jsem si kolik je dobrá hodnota Byla mi doporučená stejná hodnota jako v manuálu, 130 mm, olej 5W.


Nejaka tuningova pruzina? Take jsem o tom premyslel, resp tak nejak jsem pocital, ze po 80000 km budou pruziny tak jako tak unaveny. Jenze kdyz jsem to rozebral a zmeril tak mely volnou delku 310 mm, coz je v manualu uvedene jako nove, tak jsem se na to vysral a vratil zpet..

(reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 12:23 | Nahoru | #18
petrvtr_new> já tam mám teď racetech 0.85, chci zkusit 0.875 a na to potřebuju jednu 0.9

Vlastně mi teď dvě zbydou na hodnotu 0.875, ale ještě nevím jak s tím budu spokojenej

e: ale každopádně tuhle změnu vřele doporučuju, stejně tak zadek, origo to má vtr vepředu moc měkký a vzadu moc tvrdý.

Naposledy editováno 07.05.2011 12:24:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 15:27 | Nahoru | #19

petrvtr_new píše: manual samozrejme popisuje kompletni rozborku tlumice. pro vymenu staci vysroubovat sroub na spodu a zatku nahore. Ten sroub dole je inbus s nizkou hlavou, ktera se rada protoci



Pises ze na vymenu staci odsrubovat sroub dole a zatku hore. To znamena ze sa to staci len tak naliat vrchom?

(reakce na) Tlmicovy olej - vymena (CBR)

7.5.2011 v 15:28 | Nahoru | #20
ThunderV> jo, ale ten srob dole uz mej radsi zavrenej

Tlmicovy olej - vymena (CBR)

9.5.2011 v 19:35 | Nahoru | #21
no nevím, ale podle mě není moc problém sundat brzdiče, kolo, blatník a povolit pár šroubků na brejlích.. odpadne ti problematický povolování toho imbusu dole na vypuštění, a ještě si můžeš tlumiče vymýt + se ti bude líp odměřovat hladina - na to musí být vydle vodorovně..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zapalovací cívky Honda CBR 600F gogo25 3 24.5.2024 v 22:53 Milda69
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F Novasek21 3 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 23 8.5.2024 v 21:14 juri23
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.


TOPlist