globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zkušenosti s baterkou
24.3.2011 v 11:06
Řešim nákup nové baterie. Nemáte někdo nějaké zkušenosti z For Ride YTX14-BS 12V 12Ah cenově dobrá alternativa k YUASA YTX14-BS 12V 12Ah nebo k Varte YTX14-BS 12V 12Ah. Doteď jsem měl QMP YTX14-BS 12V 12Ah. Baterku jsem tam měl od předchozího majitele podle paragonu byla nová, ale hned od začátku jsem sní měl problémy při starování mi to skoro pořád resetovalo přístrojovku, když jsem čtrnáct dní nevyjel tak už jsem na ni nenastartoval. Zřejmě byla od začátku v pytli ( zanedbaná údržba ) Někde jsem čet že gelovky chce pravidelně dobíjet "inteligentní nabíječkou" jinak jdou do kopru. Při výběru mě zaujal jeden údaj Startovací proud : For Ride má psáno A /EN: 180, VARTA A /EN: 100, YUASA A /EN: 200 bohužel jsem nenašel kolik by měla mít ta moje QMP našel jsem ji pouze v jednom internetovém obchodě a tam nebyly žádné detaily.
Vyplatí se mi dát pomalu dvojnásobek ceny za YUASA nebo mám jít do For Ride. U Varty mě docela zarazil právě údaj startovací proud 100 ???? Takže zkušenosti a rady sem pánbůh Vám to vrátí na silnici. Jinak přeju mnoho kilometrů v nadcházející sezoně.

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s baterkou

24.3.2011 v 11:16 | Nahoru | #1
me bere start urcite vic jak 100A nedavno jsem to meril a s tou 12Ah vartou mi to fungovalo OK...

ja sem tenhle problem ted resil taky a na popud Steva sem se rozhodl vyzkouset "novinku" ..LiFePo baterii, komponenty potrebne na vyrobu vyjdou do cca 1500,- takze kdyz si to spajis sam tak je to docela pekna alternativa... prodavaji se i hotove, ale uz je to o jinejch penezich...
nastartuje to TL1000 i VTR1000, falco by to urcite zvladlo taky... ma 5Ah a neco pres 800gramu, porovnani s 12Ah yuasou:

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s baterkou

24.3.2011 v 11:25 | Nahoru | #2
Můj názor je ten že bych raději koupil origo Yuasu, dá se sehnat za 1300-1400. Ta moje na obrázku co dal assassin funguje 5 let jako nová, když jí dám po zimě na nabíječku tak je prakticky hned nabitá. Ale je potřeba mít v pořádku dobíjení, a taky je pravda že jezdim dlouhý trasy takže se vždycky dobije.

Nebo ta LifePo

Jo to pravidelný dobíjení inteligentní nabíječkou je kec, dobíjení v motorce taky není řízený procesorem ...

Naposledy editováno 24.03.2011 11:27:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti s baterkou

24.3.2011 v 11:32 | Nahoru | #3

Stev píše: Můj názor je ten že bych raději koupil origo Yuasu, dá se sehnat za 1300-1400. Ta moje na obrázku co dal assassin funguje 5 let jako nová, když jí dám po zimě na nabíječku tak je prakticky hned nabitá. Ale je potřeba mít v pořádku dobíjení, a taky je pravda že jezdim dlouhý trasy takže se vždycky dobije.

Nebo ta LifePo

Jo to pravidelný dobíjení inteligentní nabíječkou je kec, dobíjení v motorce taky není řízený procesorem ...



ad inteligentni nabijecka..tim se mysli nabijecka co drzi 14v, na rozdil od obycejneho trafa. Dobijeni v moto je vlastne rizeny procesorem (v regleru) kterej drzi prave tech +- 14V ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti s baterkou

24.3.2011 v 11:36 | Nahoru | #4
assassin> tak to jo, měl jsem dojem že inteligentní se myslí třeba od optimate narozdíl třeba od tý za 200 z lídlu která se domnívám to umí taky.

Zkušenosti s baterkou

24.3.2011 v 11:49 | Nahoru | #5
Taky to umí,ta za 2 kila i ta za 5tikilo

Zkušenosti s baterkou

24.3.2011 v 12:43 | Nahoru | #6
Startovací proud na dvouválec nepodceňuj!!! Roztočit ten buchar od Rotaxu je pěkná makačka pro nějakou mrdkobaterku. Mám kamaráda s Falcem a trápí se z baterkou, kterou koupil celkem hodně. Nemá nabitou do plna-nenestartuje!

(reakce na) Zkušenosti s baterkou

24.3.2011 v 16:07 | Nahoru | #7

Stev píše: assassin> tak to jo, měl jsem dojem že inteligentní se myslí třeba od optimate narozdíl třeba od tý za 200 z lídlu která se domnívám to umí taky.


vidim to stejne (navic v regulatoru procesor byt nemusi)

EDIT: jinak jedinej pozadavek (u nabijeni utesnenejch baterek) je neprekrocit plynovaci napeti (~ 14.4 V), cemuz vyhovi napetove nabijeni (to co dela regulator v motorce)

Naposledy editováno 24.03.2011 16:08:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti s baterkou

24.3.2011 v 16:10 | Nahoru | #8
assassin>
Stev>

LiFePo vypada jako zajimava alternativa. Kde a za kolik jste kupovali clanky? (zbeznym hledanim jsem nasel ceny, ktere jsou pro sestaveni cele baterie dost vysoke). Jinak predpokladam, ze na obrazku jsou 2 paralelni skupiny 4 seriovych clanku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti s baterkou

24.3.2011 v 16:42 | Nahoru | #9
Skalda> tady je trochu víc informací, články na ebay , drahý to není, zapojení je dvojice paralelně do série ale jde to i jak píšeš.

(reakce na) Zkušenosti s baterkou

24.3.2011 v 17:00 | Nahoru | #10
Stev> nj, to uz je lepsi... 4 2300 mAh clanky za ~650 Kc, 8 clanku za ~1260 Kc (+ postovny)

2 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s baterkou

24.3.2011 v 23:33 | Nahoru | #11
Tak chytrou nabíječku jsem myslel optimate 6 ( udělal jsem si radost k vánocům ) Předtim jsem nabíjel nabíječkou z "lidla za čtyři sta" Už celou minulou sezonu jsem musel baterku před jízdou dát nabíjet pak vydržela víkend i tejden ježdění, ale jakmile jsem zase třeba čtrnáct dní nevyjel tak jsem na ni nenastartoval. Tím pravidelným nabíjením jsem měl na mysli tak jednou měsíčně jí napojit na optimate aŤ si jí projede a hotovo hlavně v zimě kdy stojí třeba pět mesíců. Jinak na LifePo jsem moc velkej srab přeci jenom dát to do okruhovky ( kde jsou kila dolů dobrý ) a mít stim problém tak v poho, ale dát to do mašiny a mít stim problém x kilometrů od civilizace ( třeba v Chomutově ) chcíp a ne a ne nastartovat.....to bych měl plný gatě 4 kil h... a váhově bych na tom byl hned stejně...

(reakce na) Zkušenosti s baterkou

25.3.2011 v 01:56 | Nahoru | #12
NamBulik> naopak... po vysypani kalhot bys na tom byl lepe uz o 8 kilo

(reakce na) Zkušenosti s baterkou

25.3.2011 v 08:56 | Nahoru | #13

NamBulik píše: Tím pravidelným nabíjením jsem měl na mysli tak jednou měsíčně jí napojit na optimate aŤ si jí projede a hotovo hlavně v zimě kdy stojí třeba pět mesíců.



To opravdu není potřeba, pokud vše funguje jak má a nejezdíš couračky pár kilometrů tak bys prakticky ani neměl mít co dobíjet. Mně ta Yuasa opravdu drží už 4 roky a je to rok výroby 06, když jí sundám po sezóně a dám jí na nabíječku je za chvilku nabitá, a před sezonou kdy jí tam dám pro jistotu znova zrovna tak. Nabíječky mám obě z lídlu, tu levnější i dražší a jinak se o baterku nestarám, jen ji přes zimu hodím na nabíječku.

Zkušenosti s baterkou

17.3.2013 v 19:49 | Nahoru | #14
Já mám yusu YTZ10S origo gelovku na Hornetu 900. Tet odešla a byla tam pánové držte si klobouky 10 let!!!!! Nevěřil sem a tet koupím tu samou
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém s elektrikou budíky vs čerp... Aprilia SL 1000 Falco hondacbrko 11 13.3.2024 v 14:56 Gahan37
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... Kejbls 54 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst
Spojka na Falcu Aprilia SL 1000 Falco Roskon 1 18.9.2022 v 18:53 xb
Aprilia Falco krovka Aprilia SL 1000 Falco Tiborko4 0 2.2.2022 v 21:33 Tiborko4
Čip pro Falco Aprilia SL 1000 Falco dadozr7 14 9.11.2020 v 07:45 nezbEDA


TOPlist