globalmoto_kveten





Téma: Desatero MotoGP
 
8.3.2011 v 21:11
Informace, které by jste měli vědět před startem sezony 2011. Tyhle informace rozhodně nejsou žádné lži.

1. Správně udávaná návštěvnost při GP, hodně lidí si to totiž počítá špatně.

Ten počet 238 tis. diváků (2011) je součet všech diváků za všechny tři dny konání akce. Tzn. ty, pokud tam strávíš 3 dny, tak budeš do tohoto počtu zahrnut 3x, ovšem s jednou vstupenkou.Nekupuješ si přece každý den zvlášť vstupenku za 1000 Kč. Takže je zásadním omylem říct matematický "výkon" 238000 x 1000. Pro informaci, nedělní návštěva byla cca 155 000 diváků. Rázem se tedy dostáváme k podstatně jiným číslům.
Vysvětlení, kdo vše se počítá do počtu diváků.

2. GP není soukromá akce

Mnozí považují GP za soukromou akci. Ale jakákoliv sportovní akce v jakémkoliv sportu na úrovni MS nebo ME je přece v prvé řadě vizitkou pořadatelské země a její reklamou. Ten zalistovací poplatek někdo nazývá dotací, já ale INVESTICÍ. Každá babička měla jen základní vzdělání, držela se staré moudrosti která říkala: dej kravce do držky, ona ti dá do dížky. Nebo jinak. Jen hlupák by zařízl slepici, která mu snáší zlatá vejce. (O tom už psal Ogg). To chce naše vláda opravdu být hlupákem a přijít o DPH (jen pro zajímavost- za loňský rok to bylo 105 764 000 Kč!!!), které jen za posledních 10 let přinesla brněnská GP ve výši 1 MILIARDY do státní kasy??? Abraham jasně řekl, nepotřebujeme na provoz, na mzdy na investice. Na to si vyděláme. Nemusí je posílat nám, stačí je poukázat Dorně. Mnozí se divíte, že náklady na pořádání závodů jsou vysoké. Uvědomte si, že Automotodrom dodnes splácí kompletní výměnu povrchu trati z před 3 let. A byla nutná. Bez ní by se už předloni GP v Brně nejela. Kde jsou další položky do údržby areálu, do kterého se roky neinvestovalo. Uvedu perličku: Jen do každoroční opravy oplocení areálu je investována částka v řádu desítky milionů. Kde máte náklady na energie, vodu, jejíž dovoz do areálu stojí ročně další miliony, tak jako údržba ploch, pronájem montovaných tribu, pronájem velkoplošných obrazovek ( jedna á 15 OOO OOO) údržba a výstavba parkovacích ploch, bezplatná doprava pro diváky, pronájem mobilních toalet, mzdy kmenovým zaměstnancům i brigádníkům...atd. A na to vše si autodrom vydělá a má vyrovnaný rozpočet. A teď do toho přijde zvýšení zalistovacího poplatku ze 12 OOO OOO na 7O OOO OOO Kč!!!
Žádná sportovní akce na úrovni MS, nebo ME, pořádaná v jakémkoliv státě není soukromou akcí. Je to vizitka a reklama státu. A pokud vláda ČR uvolnila např. na loňské MS v basketbalu 40 mil. a dalšími dotacemi ho podpořily sponsoři jako Čs.Pošta, Lesy ČR, (což jsou podniky ve vlastnictví státu), tak není relevantní důvod, proč by nemohla podpořit GP v Brně. Dále odmítl jako lži, že by ze zisku z GP dotoval účast svého syna v MGP. Všechny peníze jdou do obnovy a rozvoje automotodromu. Několikrát nabízel možnost státním orgánům nahlédnout do účetnictví. Všechny ostatní akce (WSBK, WTCC) jsou rovněž ztrátové. Zisk automotodrom generuje z pronájmů. Brno a Jm kraj dotují 10 ti mil. ale zisk jde státu, nikoliv regionu.

3. Investování peněz Karla Abrahama do MGP nemá nic společného s okruhem

Dalším obrovským omylem je, že Abraham st. podporuje z peněz získaných z GP závodní činnost svého syna. Ale tak tomu skutečně není. Ty peníze pocházejí z jeho soukromých zdrojů, ze kterých hradil i nákup tv práv. Takže opravdu je veliký omyl si myslet, že v pondělí po GP se sejde vedení okruhu, každý s lodním kufrem a do něj si napěchují peníze ze vstupného a tradááá na půlroční dovolenou na Tahiti. Ale tak to opravdu není.
Celá řada lidí vyčítá Abrahamovi staršímu kde co, snad z tradiční české závisti, aniž třeba ví, že v Brně podporuje v rámci Cardion AB junior týmu dva mladé jezdce, nebo že podporuje různé charitativní organizace a projekty.

4. Co se stalo před rokem?

Vzpomeňte si na situaci před rokem, kdy bylo ohroženo pořádání závodu WSBK v Brně. Po zvýšení zalistovacího poplatku promotérovi seriálu, firmě Infront, od jeho pořádání dala ruce pryč pořádající pražská firma syna prezidenta AKČR p. Ječmínka ml. A nebýt vedení Automotodromu, který pořadatelství převzal, ač i zde jde o ztrátový podnik, tak se loni SBK prostě nejely.

5. Co dělá vůbec Autoklub ČR pro nás?

A zde je třeba se zeptat, co dělá vedení AKČR, jako vrcholný orgán motoristů pro pořádání vrcholných sportovních akcí na brněnském okruhu? Odpovím. Vůbec nic. Ani koruna z dotací, které dostává na svou činnost od státu nedoputovala do Brna ! Neměl by právě tento volený orgán být právě tím, kdo bude jednat s vládou a ministerstvy o zalistovací příspěvek na pořádání vrcholně prestižní akce v naší republice?

6. Co může znamenat neúčast GP v ČR ?

Je třeba si uvědomit, že pokud skončí v Brně GP, rázem o něj klesne zájem v zahraničí a tím se automaticky sníží i cena za jeho pronájem na různé akce, testy, klubové a firemní závody. Tzn. že zakrátko by skončil i okruh jako takový a co je horší, s ním v podstatě i silniční motocyklový sport jako disciplína v naší republice. A to bych sám za sebe byl velic nerad.

7. Jak to je s TV právama a jak to bylo s ČT a s Novou

Pokud byste znali pozadí a historii přenosů z MGP v našich televizích, asi byste se nestačili divit.Když p.Abraham koupil od Dorny vysílací práva pro ČR, nabídl je nejprve veřejnoprávní ČT. Ta projevila velký zájem o tyto přenosy. Neměla však dostatek fin. prostředků na zakoupení. Došlo tedy k jednání mezi p. Abrahamem a šéfem redakce sportu p. O. Černým. S výsledkem, že K.A. tedy nabídl, že jim (ČT) pro první rok poskytne práva zdarma. ČT to velmi ráda akceptovala a rok přenosy na svém 2.programu vysílala k všeobecné spokojenosti diváků. Další rok došlo k novému jednání a znovu nářek ČT na nedostatek financí. K.A. tedy nabídl gentlemanskou dohodu, že i 2. rok ponechá vys. práva zdarma s tím, že ČT mu 3. rok doplatí smluvenou částku plus doplatek za první dva roky. To O.Č. přislíbil a ČT vysílala i 2. sez. Když po sezóně přišel K.A.předložit smlouvu na další rok a předložili sumu, kterou mu ČT slíbila zaplatit, reagoval O.Č. doslova: "S tímto běžte do p.....". Po této reakci se K.A.zvedl od stolu, zavřel desky a šel s nabídkou do TV Nova, kde ho přivítali s nadšením, ale hlavně mu zaplatili část požadované sumy. Toto je malý ,ale pravdivý pohled do zákulisí přenosů z MGP. Vzpomeňte si na něj, až zas budete nadávat. Faktem je, že nebýt K. Abrahama st. a TV Nova, neměli bychom nic.

P.S: Jako perličku (nevím, jestli pro zasmání,či spíš k pláči) vám z prvního jednání K.A. s O.Č. o vysílání MGP v ČT přidám autentickou otázku toho pana šéfa redakce sportu, když zjistil cenu za práva. Cit.: "A nemohlo by se to jet na Kladně?" konec cit. Věřte nebo ne, tato otázka z jeho úst opravdu padla.(Ať se propadnu do západního Německa, jestli lžu!) Myslím, že to vysvětluje mnohé.Bohužel.

8. Proč budou některé závody MGP na Nova Sport?

Nova jako podnikatelský subjekt se řídí především ziskem z reklamy. Ten se odvíjí podle sledovanosti jednotlivých pořadů, na jejímž základě stanovuje výši ceny pro zadavatele reklamy. Z tohoto hlediska je zcela jasné, pokud je sledovanost MGP je max.cca 800 tis. diváků, není to pro celoplošnou stanici natolik zajímavý produkt, aby mu věnovala potřebný vysílací čas.( Pro srovnání, sledovanost závodu F-1 se pohybuje kolem cca 1mil. 2OO tis.) Pokud byste tedy byli podnikatelé, zodpovědni svým akcionářům, budete tedy dávat přednost pořadům, které mají co možná nejvyšší sledovanost. Bohužel, MGP mezi ně nepatří. Proto jsou tyto přenosy přesunovány na sportovní kanál Novy.Jinak je nutno dodat, že Nova jako taková má zájem, tyto přenosy vysílat a skupina lidí, kolem Václava Svobody, jakožto vedoucího projektu MGP na Nově odvádí spoustu poctivé práce v propagaci silničního sportu.

9. Jsou i další akce prodělečné?

SBK je vysoce prodělková záležitost a K.A. zcela veřejně prohlásil, že pokud bude GP ohrožena, tak v prvé řadě pustí prodělkové WTCC a po nich SBK.

10. Kdo kasíruje příjmy za přenosy a za reklamní bannery na okruhu?

Peníze za přenosy kasíruje Dorna, zrovna tak jako peníze za reklamní panely.

Věřte, že tohle je od úst lidí, kteří se pohybují v MotoGP, a oni nemají důvod si vymýšlet. Doufám že vám to otevřelo oči.

Už jsem to zminoval ve vedlejším topicu, je tedy zbytečné tady o tom znova diskutovat, ale chtěl jsem to dát zvlášť ať to každý vidí hned


Naposledy editováno 16.02.2021 09:57:39
Předchozí
1 2
Následující

Desatero MotoGP

5.12.2012 v 16:24 | Nahoru | #31
Updatoval jsem desatero v bodě č. 1

Desatero MotoGP

5.12.2013 v 20:17 | Nahoru | #32
To je počteníčko

1 reakcí na tento příspěvek Desatero MotoGP

5.12.2013 v 21:31 | Nahoru | #33
Ani bych neřekl...

(reakce na) Desatero MotoGP

6.12.2013 v 07:32 | Nahoru | #34

AKRO píše: Ani bych neřekl...

Ono se s tím nedá moc polemizovat, tak proto, viď Akro.

Desatero MotoGP

6.12.2013 v 12:10 | Nahoru | #35
Mambo, dá se polemizovat, jako se vším! S tebou to ovšem nejde, od té schůzky s AB!

Desatero MotoGP

6.12.2013 v 12:58 | Nahoru | #36
Tak s ním polemizuj. Ale fakta, ne pocity a doměnky.

1 reakcí na tento příspěvek Desatero MotoGP

6.12.2013 v 14:01 | Nahoru | #37
Mamba - A proč?

(reakce na) Desatero MotoGP

6.12.2013 v 15:16 | Nahoru | #38
AKRO> Jen tak. Když tvrdíš, že se dá...

Desatero MotoGP

6.12.2013 v 22:21 | Nahoru | #39
Jak co a jak s kým Mambo....

Desatero MotoGP

17.12.2013 v 20:44 | Nahoru | #40
k TV právům.... Pity, o panovi AB to opravdu není a na něm přenosy fakt nestojí. Máme zde komerční subjekty jako DigiSport, Sport 1/2 TV, Slovak Sport které ty přenosy rádi převezmou. Doba, kdy se MotoGP, jako vyloženě komerční "sport" vysílá na FTA kanálech pomalu končí. Od 2014 končí MotoGP na v DVB-T a FTA na satelitu vysílaných Italia 1/2, v Anglii taktéž konec na British Eurosportu. Na jejich místa nastupují PayTV SKY Italia, respektive BT Sports (ex ESPN) 1+2HD. Česká televize je televize veřejné služby, na kterou patří právě a jen to, co tam je nyní. Tzn. u nás malé sporty, jako florbal, volejbal, basket.... V žádném případě tam nemají co dělat tak vyloženě komerční podniky jako MotoGP, Premier League, NHL, NBA... Možná by to chtělo si přečíst, na jakém základě funguje European Broadcasting Union a nespílat ČT jen proto, že "já to chci na zlatém podnose bez starostí a gratis".... Doba, kdy jsme zde měli dva kanály ČST je naštěstí pryč a nyní má každý na výběr. Proč si myslíš že že Premier League, nebo Bundesliga svou úrovní tam, kde je? Protože jim TV společnosti sypou neskutečné miliardy, které jim zase zaplatí kunčafti. MotoGP buďto budou na pozadí fotbalu, basketu, golfu, nebo i cyklistiky naprosto nezajímavý a minoritní sport, nebo se někam posunou, ale v tom případě musejí jít na PayTV, aby ty peníze byly nějak vygenerovány....

Naposledy editováno 17.12.2013 20:45:09

Desatero MotoGP

17.12.2013 v 21:02 | Nahoru | #41
Ale motogp určitě zůstanou v čr vysilany tak, jak letos, to bych se i vsadil že to nadale zustane na Nova Sportu / Fandovi.

to že v zahraničí je změna je ok, ale my jako čeští diváci budeme rádi za Fandu / nova Sport, když ne, zaplatíme si, svět se nezboří.

Desatero MotoGP

17.12.2013 v 21:51 | Nahoru | #42
Těžko říct, dokud si bude sebepropagaci AB platit tak asi jo, ale donekonečna to nepotrvá....

Desatero MotoGP

27.4.2014 v 20:27 | Nahoru | #43
Tak aktuální informace o pořádání GP v Brně vypadá nejistě, je možné, že letos bude poslední GP a že na další roky nebude nic. (Smlouva je do roku 2015 s Dornou).

Takže AKRO, vypadáto, že si AMD takový kšeft ujít nechají, i když si tady pořád říkal, že si takový kšeft Abraham + AMD nenechá ujít! Jak si slyšel, tak N E C H Á !

Desatero MotoGP

27.4.2014 v 20:56 | Nahoru | #44
Asi má lepší kšeft Pity!

Desatero MotoGP

18.5.2014 v 21:12 | Nahoru | #45
Michal Fojtík sepsal desatero do jednoho odstavce.

- jak je mozne ze je motogp minusouvou akci?

protože se musí platit zalistovací poplatek promotérovi, ten je v současnosti téměř 80 mil. Kč a každý rok stoupá. Automotodromu přísluší výnos v podstatě jen ze vstupenek a některých stánkových ploch.
Ještě doplním oblíbený dotaz: 222 tisíc lidí krát cena vstupenky 1000 Kč, to je 222 milionů… odpověď: V návštěvnosti jsou započítání všichni lidé, kteří se na okruhu pohybují. Tj. včetně vybarterovaných vstupenek, držitelů karet vydávaných Dornou, hostů týmů. Celkem jde o desítky tisíc lidí. Dále jsou tu děti do 15 let, které platí 200-300 Kč za víkend, důchodci nad 67, kteří neplatí nic. Jinak z každé vstupenky je samozřejmě potřeba odečíst 15% DPH. Výnos ze vstupného se dlouhodobě pohybuje mezi 50 a 60 mil. Kč.

-kolik penez z amd jde do karlova tymu?

Do Karlova týmu nejde nic. Už to vyšetřoval finančák, policie… tohle je naprosto čisté.

-tech 20 mil je slibenych na furt?na to se neda spolehnout?

nafurt není slíbené vůbec nic. Každý rok se handrkujeme o nějaké peníze, každý rok je to jinak. 2010 to byla nula, pak 20 mil., potom 26,5, loni 25, teď to má být možná 20. GP garantujeme na své triko vždycky od podzimu a jestli (nebo jestli vůbec) nějaké peníze dostaneme, se dozvídáme na jaře nejdřív. Nicméně 20 už teď nic neřeší, pokud nebude garantovaný celý zalistovací poplatek, tak to není životaschopné.

-z pronajmu drahy musi byt amd za cely rok v plusu to prece jinak neni mozny

Jasně, AMD je z pronájmu dráhy v plusu. Zjednodušeně řečeno GP končí ve ztrátě 40 milionů, samotný okruh je v minusu dvacet. Tzn. samotný pronájem drčáhy je ročně dvacet milionů v plusu. A když někdo bude tvrdit, že bez GP bude okruh méně atraktivní a bude se hůř pronajímat, tak má sice pravdu, ale když rozpočítáme ztrátu GP na jednotlivé dny, tak bychom mohli zlevnit pronájem v průměru asi o 60 procent a ještě bychom stále vydělávali.

-kolik penez prinese gp do regionu?a odkud jsou ty informace?

Odhady se různí. Od našeho skromného odhadu 100 – 233 mil. Kč jen na bezprostředním výnosu DPH až po tři čtvrtě miliardy, které odhaduje nezávislá studie KPMG. Co se týče informací o výnosu DPH, jde o propočet útraty návštěvníků na GP na jednotlivé dny. Ta nejnižší částka je při útratě 2000 Kč denně – ubytování, podíl ze vstupenky, jídlo, pití, PHM, dálniční známka… což asi motorkáři budou vědět, že je to celkem podhodnocený údaj.

-kolik jsou zalistovaci poplatky jinde?

Obecně se to moc nezveřejňuje, nicméně z toho co se ví: Aragon zaplatí 40 mil. EUR za 5 let, tj. 8 milionů EUR ročně průměrně. To samé by měla platit Valencie a Barcelona. Asijské závody platí ještě další násobky, odhady třeba u Malajsie jsou kolem 20 mil. dolarů. Proč to má Brno levný? Protože je to třetí nejstarší okruh v šampionátu, takže nese velkou část tradice MotoGP. Dorna ví, že v Evropě nezaplatí takový ranec, takže se to snaží držet na rozumné úrovni.

-kolik dava stat jinde?

V podstatě všude dává stát nebo nějaká samospráva (departement, kraj, region, město…) většinu nebo celý zalistovací poplatek. Výjimkou je Mugello, Motegi (za okruhy stojí silné značky Ferrari a Honda) a Le Mans, které dokáže vyžít z největší části z peněz od celoročních partnerů

-proc proste nezauctuji ten poplatek do listku?

Protože by se lístek zdražil na dvojnásobek, což je z tržního pohledu neúnosné.

-vzdyt amd musi na gp vydelat ohromne moc na reklame na vsech billboardech a svodidlech,ne?

Všechny příjmy z reklamy patří promotérovi. AMD nemá žádný příjem z titulárního partnera, reklamních ploch v záběru TV kamer atd. V podstatě jediným zásadním příjmem AMD Brno z GP je příjem ze vstupného.

Naposledy editováno 18.05.2014 21:16:41

Desatero MotoGP

18.5.2014 v 23:09 | Nahoru | #46
Jsi snílek Pity! Opravdový život je o něčem jiném! Bohužel!

Desatero MotoGP

19.5.2014 v 17:27 | Nahoru | #47
Desatero v digitální podobě na internetu

Informace o pořádání GP

Desatero MotoGP

23.5.2014 v 12:33 | Nahoru | #48
Pronájem velkoplošných obrazovek = jedna á 15 OOO OOO
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist