paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Další kamarádi skončili

15.2.2011 v 08:25
Psal jsem o tom nedávno a teď s motorkou skončil kamarád z naší party a další se taky chystá motorku prodat. Většinou se vymlouvají na manželky, že s nimi nechtějí jezdit, ale spíše si myslím, že je to už "pustilo". Byla to holt před 4 lety módní vlna, motorku si "musel" koupit každý a takhle to dopadá. Mám jenom obavy, že skončí další kamoš, protože ani jeho manželka se na motorce necítí tak pohodlně jako v autě. Vím, že další motorkáři dorůstají, ale naše parta se prakticky rozpadla. Naopak vím o klukovi, který prodal motorku, protože musel koupit byt. Je mi ho líto, protože stále sleduje trh s motorkama, občas si přijde o motorkách aspoň popovídat, zbytečně se rajcuje. Je mu jasné, že si pár let nezajezdí a právě on i jeho paní byli do motorky blázni.

17.2.2011 v 17:29 | Nahoru | #151
Já jsem mášu znovu koupil po moc dlouhé době, protože jsem je měl vždycky rád. Ale tehdy jsem ji prodal skrz prachy. Chápu všechny proč prodávají, když říkají, že potřebují prachy. U mně přišla doba vzpomínek a dřívějších snů a tak jsem si jednu na inzerát vyzkoušel a byl jsem v tom. No a teď ta 1 po X letech prubnutá stojí v garáži. Koupil jsem hned tu 1, tak snad jsem neprohloupil. Zatím jsem spokojený. Celých těch 20 let jen pohledy, poslední dva roky internet a inzeráty. Nakonec manželka, která na motorce nikdy neseděla řekla, ať si ji raději koupím a přestani ji mořit . Myslím si, že je nás tady s podobným osudem moc. Museli jsme prodat, ale nikdy ne ze srdíčka a hlavy. Je nás hodně co si na starší kolena pořídí radost na dvou kolech. Pánové, všem přeji šťastnou cestu

Naposledy editováno 17.02.2011 18:02:19

17.2.2011 v 17:32 | Nahoru | #152
Já se naopak k motorkám vrátil po čtyřicítce. Do té doby jsem jezdil jen příležitostně na krásné ČZ 175 s podobným datem narození jako já - a to jen pár set km za rok. Kamarád si před časem koupil starší Jawu 350, to mě vyhecovalo, koupil jsem ji též. Během tří let a asi 12 000km s Jawou jsem zjistil, že bez motorky to už prostě nejde. Čas letí, mám rodinu, dvě holky 10 a 15 let, príma ženskou, ale tohle si nenechám vzít. Loni jsem koupil jetou Hondu TA a musím říct, že teď už si to nedokážu jinak představit. Jasně, na dovolenou jedu s rodinkou autem, ale občas o víkendu musím do jedné stopy. Doufám, že se časem přidá i manželka, mimochodem papíry na mašinu měla dřív než já, já si je dodělával někdy před 10.ti rokama, kvůli té číze. Čas na motorku si taky musím víceméně ukrást, ale ta pohoda když si aspoň na 2-3 hoďky vyjedu třebas ke Křivoklátu, to je prosně nádhera. Doufám, že mi to ve zdraví ještě tak dvě-tři desítky let vydrží.
Omlouvám se za sáhodlouhé povídání, jinak to nešlo
Pavel

17.2.2011 v 17:39 | Nahoru | #153
Souhlasím s Pavlem i kolegou z Bučovic, se kterým a jeho kámošema jednou jel na vyjížďku. Je to v srdci. Pokud ale nejsou prachy, tak se těžko něco kupuje

17.2.2011 v 17:45 | Nahoru | #154
"miki-švára" "T.A." "Pavel_T" >pěkně napsáno

17.2.2011 v 17:54 | Nahoru | #155

Sema píše: "miki-švára" "T.A." "Pavel_T" >pěkně napsáno

Souhlas, todle takový sopel jak já "nemůže" napsat, páč nemá za sebou ty zkušenosti, které dou ruku v ruce s věkem, ale v hlavě to bzučí tak nějak podobně.

17.2.2011 v 18:09 | Nahoru | #156
Jsou tři typy lidí - nemotorkáři, motorkáři a majitelé motorek.
Já jsem motorkář - to znamená, že mám motorku pro radost z jízdy. Nemám leštěnku, mám oprýskaný lak, nevyčistitelný výfuk, propálenou díru v kufru atd. Na druhou stranu mám nové gumy, novou aku, nové desky, nové náplně - na důležité věci jsem si peníze dokázal sehnat. Bydlím v pronájmu a mám pět dětí - nikdo netrpí hladem, nikdo nechodí špinavý - jen nemáme vilu, bazén, Ipody, nová auta a v koupelně výřivku.
Někdo je myslivec, a má ve zbraních statisíce, někdo je počítačový maniak a utrácí za poslední tech. novinky, někdo je knihomol a má prachy v knihách, někdo je motorkář a cpe peníze do máši.
Mám zbroják, ale nejsem myslivec.
Mám počítač, ale nejsem počítačový maniak.
Mám knihy, ale nejsem knihomol.
Mám lyže, ale nejsem ....mám brusle, ale nejsem......a takhle by se dalo pokračovat.
JSOU I LIDÉ, KTEŘÍ MOHOU NAPSAT - Mám motorku, ale nejsem motorkář.

17.2.2011 v 19:00 | Nahoru | #157
miki-švára> Ahoj...nemůžu jinak než s Tebou souhlasit!Tak to je a nejen o motorkách!Mám kámoše který jezdí rekreačně na kole a jeho hodnota je 80 000Kč?!Možná tomu nevěříte ani já nechtěl věřit!No a pak mám kámoše který je rybář a jezdí i do ciziny lovit...má vercajk skoro za 100 papírů a stojí ho to víc jak kohokoliv z nás motobláznů!
Já jsem dědek ale mašiny jsem se nikdy nevzdal ani kvůli dočasné finanční tísni ani kvůli babě...a přestál jsem dva rozvody a placení na 5 dětí...a na mašinu polezu dokud se na ní udržím...jinak to nejde...to bych nerozdejchal!!!Tak ať nám to všem jezdí...no a kdo jezdí hlavou tak se může bát jen těch co mají v hlavě n......!Za 35 let za volantem s 2mega km bez nehody už jsem zažil ledacos...!
Už se těším na ty reakce postřelených...!

17.2.2011 v 19:42 | Nahoru | #158
Jezdím hodně autem a NEjsem plechovkář.(ale fandím WRC a Mitsubishi Lancer EVO bych moc chtěl )
Rád sportuju,ale NEjsem sportovec.
Mám pejska,ale NEjsem pejskař.
Mám děti a JSEM táta.
Mám manželku a JSEM ženatý.
NEjsem motorkář - jsem člověk,který má rád i motorky a rád na nich jezdím a baví mně. Ale nejsem členem žádný party a nejezdím se ztřískat do stanu na motorkářský sraz. Není to smysl mojeho života,ale teším se na sezónu

17.2.2011 v 23:55 | Nahoru | #159
Loni jsem se po 15-ti letech vrátil do jedné stopy a neskutečně jsem si to užíval. Pauzička to byla krapet delší než jsem původně předpokládal, ale už je to všechno O.K. Myslím si, že ti co mají motorky „v srdíčku“ a z nějakého důvodu se jich museli vzdát se taky jednou vrátí. Těm všem přeju brzký návrat „do sedel“ a vám šťastnějším, kteří už nedočkavě sundáváte baterku z nabíječky přeju pěknou sezónu 2011.

18.2.2011 v 07:50 | Nahoru | #160
Jo taky se k motorkám vracím po zhruba 15ti letech, dokonce sem si na podzim musel dodělat řidičák na neomezenou. Přes zimu sem nakoupil veškerou výbavu, jen ten stroj mě stále čeká

18.2.2011 v 08:15 | Nahoru | #161

Arduan píše: ...Ale představa, že někdo jinej vychovává mí děti je horší než představa, že jezdím na Jawě...

Tsss

18.2.2011 v 08:52 | Nahoru | #162
Na moto sem začal v 15 JAWA50 pak to šlo 175 ,350,manželku sem začal balit ještě když sem jezdil pincka ale už tenkrát neprotestovala jezdit na moto po výletech i když omezených motocyklem.Přišla rodina a na moto nebyl čas tak sem jí prodal a koupily jsme si auto aby jsme mohli jezdit celá rodina.Ale k moto mě to táhlo pořád tak sem od pantáty přitáhl 250ku trochu ji pošil abych mohl jezdit aspoň kolem komína,v létě k vodě atd .Když děti odrostly tak sem ukecal manželku že si koupíme něco většího(byla to Tenerka 600) aby jsme mohly jezdit po výletech ale po čase jsme chtěli něco jiného tak jsme to vyměnily za XJ 600 ale nebyla pro
mích 190 ideál tak šla po 3 letech pryč a koupily jsme TDM 900 která nám plně vyhovuje.

18.2.2011 v 09:19 | Nahoru | #163
Taky jsme měly partu rychlokvašných motorkářu a po dvou letech se to rozdělilo ,rychlokvašky (vlastníci motorek),komíňáci(5x do roka 50-100 km zastávka na 3 pumpách a hajdy domu )a cestovatelé to sem zbyl sám.I když občas spolu po jezdíme ale už to není ono.

18.2.2011 v 09:32 | Nahoru | #164

Tak to je můj lék na motorkářskou kryzi !

18.2.2011 v 09:53 | Nahoru | #165
Pokud to je srdcovka tak do prdele ty woe seru na to ze je ja nevim kolik - stupnu jdu jezdit dkyz je sucho atd atd atd.... Kdyz se nekdo necha ovlivnit doma starou tak to neni motorkar... Ja nevim ale vztah mezi muzem a zenou by mel stat na nejaky toleranci to ze tomu stara nehoví tak ty woe budu kvuli ni sedet doma na prdeli?nerikam chodit jezdit kazdy den a jit se domu max najist a vyspat,v rozumne mire ale.... Radsi tohle nekomentuju,tihle motorkari co takhle dopadnou jsou u me kokoti proste... nereknu kvartyr a nedostatek penez nebo dite ale banalni duvody... jsou mi k smichu... Kdyz se chce jde vse...

Naposledy editováno 18.02.2011 09:57:29

18.2.2011 v 09:59 | Nahoru | #166
SensationBlaack> Draku, v něčem pravdu máš a v něčem ne. V čem se pleteš pochopíš za pár let . Hodně štěstí za silnici pro všechny co jezdíme v jedné stopě

18.2.2011 v 11:10 | Nahoru | #167
Generace se obmenuji, to je proste cas a jeho chod ... Ale obecne, pokud je clovek velkej srcar, tak udela vse mozne, aby se motky nemusel vzdat. Tedy taky zalezi na tom co ma za stroj, zda motku za 200litru a nebo 30 ... A hlavne aby si to obhajil sam pred sebou

Napriklad moje pritelka se moooc rada vozi jako batuzek, takze na motku neda dopustit a to sem ji tahnul i v podvecer pri teplote kolem 2°C na zapad Slunce na Slapy

18.2.2011 v 11:33 | Nahoru | #168
T.A.> Diky ale myslim si ze se nepletu... Rodinu nehodlam mit a zenskou? to je relativni pojem.... vazat tez nechci takze asi tak... jen to zdravi a love.... Co se ytce tech podpantoflaku co s tim seknou z banalnich duvodu jak jsem psal vyse mi lito neni...

18.2.2011 v 11:55 | Nahoru | #169
SensationBlaack> Teď, jak to náš v životě nastaveno je pro tebe a možná i tvé okolí v pohodě. S tím s tebou souhlasím. Myslel jsem v předchozím příspěvku na to, že postupem času zjistíš, že jsou jisté hranice a cíle ve všem co s životem souvisí. Tyto hranice překročit bez následků nelze. Poznáš ženskou a třeba bude pro tebe hodně znamenat a uvidíš, jak se budou dělat kompromisy . Tím ale nemyslím, že prodáš mášu. A pokud tě ona bude mít opravdu ráda, tak tě do toho ani nikdy tlačit nebude. Byla by sama proti sobě. Člověk by měl jeden druhého respektovat, ale také umět dělat ústupky a odpouštět. Moje manželka nikdy motorku neměla a nikdy na ní neseděla a teď by chtěla dokonce svoji . Tudíž v této situaci ráda (nebo si to aspoň myslím) se mnou pokud může jede na máše ven. Problém je, že máme malé děti a babky daleko. Takže toho času se mnou na motorce moc netráví. Pokud je ale příležitost, sedneme a jedeme. Asi jsem se rozepsal víc než jsem chtěl, sorry. Ahoj

18.2.2011 v 12:03 | Nahoru | #170
Nemám děti,nestavím barák . motorky miluju od přerušení mé pupeční šňury a tak to i zustane. Ráno otevřu hubu o motorkách a do doby než usnu ji nezavřu. Moje partnerka si mne už takovýho našla,a bere mě,navíc motorky taky miluje(moc šancí neměla..) celá moje rodina i přátelé o mém postižení ví. motorku nedám i kdybych neměl co žrát,jinej život si představit neumím.
AC/DC

Naposledy editováno 18.02.2011 13:12:27

18.2.2011 v 12:05 | Nahoru | #171

DevilZXR píše: Já nikoho, kdo se rozhodl skončit neodsuzuji. Jezdim 12 let a zatim nebyl rok aby doma nebyla mašina, teď stavim barák a je mi jasné, že mě čekaj roky, kdy bude každa koruna dobrá a taky nebude tolik času na ježdění, jako ve dvaceti. Tak jsem to vyřešil takhle: Vrátil jsem se k staré lásce z mládí ZXR750 Tim pádem, do mě nikdo doma nemůže šít, že mám v motce 200000 kč a 40000 nikoho na baráku nevytrhne. Navíc jí mám jako veterána a tak k ní i přistupuju (pečlivá renovace do origo stavu), na ceně neztrácí a tudíž mě nebude trápit i kdyby některou sezonů třeba jen prostála v garáži a nenajeli jsme ani 1km. Navíc ježdění na motorce je pro mě hlavně o pocitech a prožitku a ty nové jízdně dokonalé, překoňované mašinky s pomalu unifikovaným vzhledem mi tak nějak přestávají cosi řikat. Naopak starej dobrej Superbike 90tých let mě chytne u srdce tisíckrát víc, ať už na něm jedu a nebo jen čůrám u krajnice a koukám na něj ! Navíc ty barvy, dvě násilnický světla, hadice, nízký plexi,....auuuuu Ta už je u mě na doživotí !

Tak to je můj lék na motorkářskou kryzi !

18.2.2011 v 12:40 | Nahoru | #172
Rannísraní> Souhlasím ,všichni mě už tak berou taky..

18.2.2011 v 13:29 | Nahoru | #173
JO chapu některé okolnosti....ale radší si odpustim cokoliv jiného ale prodat motorku to se radši říznu do ruky

18.2.2011 v 14:24 | Nahoru | #174
Ten kto si kupi moto len preto ze to je resp. bolo moderne nieje opravdovy motorkar a neni za cim (nimi) co lutovat a netraba viac sa ktomu vyjadrovat. Vôbec mam pocit ze v sucasnosti je moto dost casto modna zalezitost. Pred takymi 10-15 rokmi nas jazdilo v nasom takmer 100tisicovom meste zopar jedincov a mal som pocit ze sme patrili tak trochu za cudakov. Stretnut vtedy na ceste moto s nasou SPZ bolo takmer ako stretnut UFO, castejsie som stretal zahranicnych cudzincov. A dnes...
Tiez su taky ktory to mysleli vazne a prisli na to ze to nie je nic pre nich. Tiez som par krat slapol vedla... ale nelutujem, vdaka za kazdu skusenost.
Toho kto preda moto preto ze potrebuje prachy pre rodinu, barak... chapem pokial ma hodnotne moto a tie prachy mu pomôzu. Ale je tu moznost kupit staru moto (ano, aj medzi starymi sa daju najst dobre kusy, vlastne ja mam len take), alebo Jawu. A prachy ktore das za dobru jawu myslim ze nevytrhnu nikoho z biedy ani neprivedu na mizinu. Viem o com hovorim, vzdy som bol len obycajny zamestnanec pracujuci v monterkach a z nejakych 15tacov som nikdy nezbohatol a nikdy by mi nechybali tak ako by mi chybala motorka. No a ten co ma problem sa vozit na starom japoncovi alebo jawe, tak toho nelutujem a nech si o moto len sniva...
Inac u nas sa hovori: vies koho netreba lutovat? toho kto si kupi nove auto a stava barak
Tiez sme boli partia na jawach a mz, po prevrate sme predali nase moto lebo sme chceli len japoncov. Dopadlo to tak ze japonca nemal nikto a len sme o nich zopar rokov snivali. Dodnes mi je luto za preflaknutymi rokmi ktore mi uz nikto nevrati. Nakoniec som prisiel na to ze japonec tak skoro nebude a kupil ČZ 175/450 kyvacku a par sezon super povozil aj s manzelkou. A z tej partie uz nikto do dnes nemal ziadnu moto! Od vtedy sa u mna vystriedalo zopar moto, ale aj keby ako zle bolo tak čízu nepredam a budem sa mat vzdy na com povozit.
Nemam vôbec problem presedlat z BMW na kyvacku. Napr. minulu sezonu som viac km natocil na jawach (638, perak) a číze, ako na BMW. Nasiel som teraz super partiu medzi veteranistami, a minula sezona bola asi najlepsia aku som kedy mal.

18.2.2011 v 15:38 | Nahoru | #175
T.A.> V pohode,napsal jsi to hezky ale jsem na 99%rozhodnutej...

18.2.2011 v 15:56 | Nahoru | #176
...vše je jen a jen v lidech a jejich odhodlání jít za svým. Jo, tady kolega připomenul dobu před cca 15-20 lety ano byli jsme ohrožený druh, ještě koncem devadesátých let když jsme projeli s čopry městem, lidé se otáčeli, děcka nadšeně mávaly a jejich otcové slintali, krásný ženský se usmívaly a stačilo někde zastavit a vznikaly debatní kroužky a pokud se stalo, že někde nebylo místo pro parkování lidé z okolních domků si pokládali pomalu za čest, že vám můžou nabídnout místo k parkování v průjezdu... bylo to kouzelný, protože nebylo tolik frajírků a machýrků na motorkách, ti se vyžívali v tunování škodáren,rezavejch fiatů a golfů a to byla ta nejkrásnější doba pro lidičky se srdcem bijícím pro motorky... jenže dnes když kolem vás fouknou blázni, riskují a ohrožují jiné a berou to jako hrdinství, tak ti ať to vzdají hlavně pro své dobro, páč by si dříve nebo později stejně ublížili, těch škoda nebude a ostatní co se jednoho dne probudili a nemohou si zaboha vzpomnět, proč tu motorku vlastně maj tak prostě odejdou a nikomu chybět nebudou, třeba se pomalu začneme vracet do doby, kdy jízda na motorce se stane zase krásným zážitkem nejen pro ty co ty mororky řídí...

18.2.2011 v 16:52 | Nahoru | #177
Me je 24 let platim hypoteku bydleni auto vse si financuji sam.Mel uz jsem nejakou motorku motorky me bavi jezdim na nich odmala.Pres zimu na me prisla krize zacal jsem vymejslet prodej a buhvi co.Motorku jsem prodal stim ze mam plno povinosti ktere jsou dulezitejsi napr:koupe lepsiho auta do bydleni investice atd..a ze se musim chovat uz trosku normalne (dospele),ale po ani ne roce jsem zjistil ze to bez toho nejde!!Tak zase velky cachry uz inzerat a jel jsem pro novou masinu!!Bavi me v lete se sebrat a jet se projet s kamosema.Taky me sere ze makam jak blb a kdyz mam korunu rad to nacpu do motorky mam radost ze na ni mam neco noveho pekneho,ale Taky si rikam:Je dobry to vsechno vrazet do motorky??Nebylo by lepsi posetrit a neco koupit do bytu nebo tak???Co vy nato??Mate to taky nekdo tak??Jsem motorkar nebo jen blb co se sni rad vytahuje???
Diky za komentare

Naposledy editováno 18.02.2011 16:54:15

18.2.2011 v 17:33 | Nahoru | #178
MajklSX> seru na to co mám v bytě. mám normální byt. auto ted nemám a ani nechci.pokud budu kupovat auto,tak nějakej vergl jen na ježdění. motorka je prioritní ve všem. je to ale asi i o tom,že od života zase tak moc nechci. mám super ženskou, super motorku,normálně bydlím a pracuju,mám co jíst. vše ostatní jde šejdrem. já asi tak no ..

18.2.2011 v 18:01 | Nahoru | #179
Rannísraní> A otom to taky je me hodne odradilo kdyz sem zacal jezdit byla nas tlupa pak se nekdo s nekym nebavil nekdo prodal zbylo nas dvaapul pak pomalu nekdy nebylo na benal a cloveka to pak sere a odradi!!

Naposledy editováno 18.02.2011 18:02:30

18.2.2011 v 18:51 | Nahoru | #180
Práce nad hlavu,pořád na stavbách,telefony,autem,u PC a když toho mám dost,sednu ná máňu a valím. Třeba v podvečer omrknu stavbu v motohadrech a valím zpátky.Ten pocit je úplně jiný,než tam dojet v autě.