globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je KTM 520 exc vhodné na motard?
Zdravím všechny motorkáře Asi jako jednou u každého motorkáře mě začal lákat přestup na něco silnějšího.! Rozhodně by to mělo být opět enduro a rozhodně ho chci předělat na motarda! Když jsem pátral na fóru , nenašel jsem jednoznačnou odpověď na své otázky. Nejvíce do oka mi padlo KTM 520 exc. Jenže po pročtení diskuze vůbec nevim! S ostrými endury nemám skušenosti takže se chci zeptat jestli je to alespoň trochu rozumná volba. Rád bych se zeptal co obnáší údržba? A jestli je možné abych s motorkou nejel cca 10 - 15 tis. km za sezónu a nemusel dělat každý rok GO motoru? Samozřejmně s tím že bych jí během té sezony dával všechen potřebný servis? Předem děkuju za odpovědi
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 11:26 | Nahoru | #1
a co takhle koupit rovnou motarda? než překopávat enduro

EDIT: jinak jsou jak ostre tak i "civilni" verze,určitě bys vybral

Naposledy editováno 31.01.2011 11:30:09

Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 11:31 | Nahoru | #2
Taky jsem o tom přemýšlel, jekého bys mi doporučIl? Jinak překopávat proto že se mi víc líbí překopaný endura ale samozřejmně jsem ochotný ustoupit, jde mi jen o co nejňižší váhu! a samozřejmně nějakou rozumnou spolehlivost

Naposledy editováno 31.01.2011 11:32:46

Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 11:37 | Nahoru | #3
no já se v motárdech moc nevyznám,asi bych otevřel bazar a naťukal tam supermoto,a podle toho co mi padne do oka bych hledal info ale určitě se tu někdo objevi a něco doporučí

Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 11:52 | Nahoru | #4
Kopy90: Já bych KTM 520 exc na motárda klidně doporučil. Předpokládám, že na něm nemíníš hned lítat nějakou profil republikovou ligu, tam už bys asi musel mít jinak potuněnej podvozek.Ale na takové to běždné "domácí" motárdování určitě stačí přitvrdit podvozek, přenastavit na tacháku menší rozměr kola (když koupíš s enduro kolama a dokoupíš motárdy)-aby ti tachák neukazoval nesmysly a tradá.Jen bych si dal pozor při koupi ostrého endura,....tam je to u bazarové vždy sázka do loterie, když to kupuješ někde na inzerát od někoho, koho dobře neznáš.Kdyby byly ty kola trochu levnější, tak by se mi k mému 450 EXC taky motárdy líbyly,....to by musel bejt mazec. Jinak když je motor v pořátku, budeš tomu dávat pravidelnej a poctivej servis, tak se myslím těch 10 tisíc za rok dá.Ale to víš, tam už je ten servis trochu nákladnější.

Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 12:02 | Nahoru | #5
Mezi ty ostrý patří Husaberg a Husqarna, ale pokud chceš rozumný servisní intervaly, tak ti hodně lidí doporučí Suzuki DRZ SM. Z KTM co takhle LC4?? Není to jednoduchý najít kompromis mezi ostrým supermotardem a dobrou spolehlivostí a nenáročností na údržbu. Jde hlavně o to co s tím chceš dělat? Jestli lítat na okruhu, nebo jezdit do práce.

Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 12:12 | Nahoru | #6
covece pokud chces najizdet 10-15tkm rocne tak bych mrkl po necem jinym, spis asi po LC4 v motardu.. to ma prece jen trochu normalni servisni intervaly..
u EXCcka te ta udrzba a servis oproti DRku financne sezere

Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 12:12 | Nahoru | #7
Nechci ti kazit iluze, ale 10 - 15k km ti nevydrží žádný ostrý motard. Většinou je hranice pro repas okolo 5 000 - 7 000 km (100 - 150 mth) při streetovém ježdění. Samo někdo ti bude tvrdit, že má SXV, najeto 18 000 km a furt jezdí, ale osobně jsem nikoho takového ještě nepotkal, jen na internetu : ). Můžeš mít sice kliku a 10k km to přežije, ale určitě bych na to nespoléhal.

Jinak to je klasika, každých 5 mth olej, filty, každých 10 mth kontrola ventilů, napínák rozvoďáku, dotažení celé motorky atd. Ze spotřebáku počítej že dost odchází řetězovka a gumy. Jednou za dvě sezóny to bude chtít udělat repas podvozku (komplet ložiska + tlumiče).

Ve výsledku, pokud nechceš jezdit na dráhu, tak ostrýho motarda na street fakt vřele nedoporučuju. Je to krajně nepohodlný, po rovině to trpí a jeho potenciál využiješ tak max. ve městě a nebo v super utáhlých zatáčkách, jinak je to motorka k hovnu. Pokud toužíš po motardu a chceš to mít primárně na street, ber něco jako SM 610. Podle mě, nejideálnější na tohle ježdění je DR-Z 400 SM. Super držák, dobrej poměr váha/výkon, dobrej podvozek. A až ti přijde, že to nejede, dá se na to sehnat půllitrovej kit, lepší podvozek a můžeš vyrazit na závody.

1 reakcí na tento příspěvek Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 12:13 | Nahoru | #8
Matess727x: Máš naprostou pravdu, závodník nejsem samozřejmně mi ale jde o výkon ale stejně důležitý a někdy možná i víc je pro mě vzhled! Pravidelný servis jsem víc než ochotný tomu dát o tom žádná jen ta představa každoroční generálky mi to kazí Jaké úkony tedy obnáší ten zmiňovaný servis?

rc28: Já jsem spíš ta druhá varianta Ale jezdim hodně a rád takže nějaký ty km najazdim ale jak řikám servis bych tomu rád dopřál ale zase by to neměly být šílený částky Moc děkuju všem za příspěvky

Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 12:14 | Nahoru | #9
Koukám, že než jsem stačil sesmolit odpověď, tak mě tu chlapci předběhli : )

2 reakcí na tento příspěvek Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 12:23 | Nahoru | #10
Repas obnáší předpokládám výměnu: pístu a vložky? Nebo se pletu? Popř, jaká je to cenová relace?

(reakce na) Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 12:36 | Nahoru | #11

Kopy90 píše: Repas obnáší předpokládám výměnu: pístu a vložky? Nebo se pletu? Popř, jaká je to cenová relace?


...píst, rozvoďák, popřípadě sací ventily. Mě to zatím ještě teprve čeká, takže ti cenu neřeknu.

1 reakcí na tento příspěvek Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 12:37 | Nahoru | #12
Kopy90: Ale asi bych to také viděl spíše na to DR-Z 400 SM jak tu radí kluci.

Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 12:40 | Nahoru | #13
jak mi kdosi kdysi psal u motárkda tohoto typu, jako je exc budeš počítat každej km a mth a pořádně si rozmyslíš, jestli pojedeš tam , nebo raděj jinam, je to fakt drahý provoz oproti cestě, takže jestli chceš lítat 15000km za sezonu, tak raděj drz, nebo lc4, nebo obdobu 660 smc

(reakce na) Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 12:42 | Nahoru | #14
Kopy90> Tak to potom něco střízlivýho. Koukni na tu LC4, DRZ SM - ty mají slušnej výkon a nesežerou tě. Třeba taková LC4 ve verzi PRESTIGE to je moc pěknej SM. Jako další potom přichází v úvahu XT 660. Co bych si nekoupil tak to je FMX. Je to o tom co se ti bude líbit a taky kolik do toho chceš vrazit chechtáků.

(reakce na) Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 12:52 | Nahoru | #15
Kopy90> Co všechno obnáší repas se říct nedá, může to být jen píst a nikasil, ale taky to může začít převodovkou, přes kliku až po generálku hlavy. Na HQ to vyjde většinou na cca. 25 000 Kč, když je to takový ten standard.

Z mé zkušenosti ale není až takový problém ve finančí náročnosti za daný servis (25 000 Kč za repas za 2 - 4 sezóny) je docela směšná částka, ale daleko horší je to s časem. Jedu na půl dne do Sosny a následující víkend strávím celý den v garáži kontrolou a servisem a to v Sosně najedu tak 80 km, možná ani ne. Takže jak psal Tomino, každou vyjížďku si fakt rozmyslíš, ne proto, že by tě to sežralo finančně (samo pokud můžeš dát max. 2 000 Kč měsíčně na moto, tak na to úplně zapomeň), ale sežere tě to časově, protože ať je prvotní nadšení sebevětší, trávit víkendy v garáži místo ježdění je docela opruz. Samozřejmě tomu můžeš dát menší údržbu, ale ono se ti to pak náležitě odmění.

1 reakcí na tento příspěvek Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 13:06 | Nahoru | #16
kámoš přezul exc 530 na motarda, dal si motardovou vyjížďku po vedlejších, furt plný, hodina adrenalinu...motor vydržel cca 120 km.
nestíhal se uchladit a stálo ho to přes 30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 13:19 | Nahoru | #17
mariano> Ten motor musel být před smrtí ještě než to přezul. EXC 530 se jezdí na motardech bez přídavného ventilátoru docela normálně a neslyšel jsem, že by s tím byl problém. Já mám HQ od výroby taky bez přídavného ventilátoru (pak jsem ho doděláva) a neměl jsem problém ani když jsem jednou jel v pařáku po Praze. Na dráze byla teplota úplně v klídku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 14:17 | Nahoru | #18

Matess727x píše: Kopy90: Ale asi bych to také viděl spíše na to DR-Z 400 SM jak tu radí kluci.



to vubec nepojede a podvozek taky nic moc, spis nic nez moc
kolega jezdil (mcr) prevrtanej husaberg na 700cc, ale tam uz samo nemuzes koukat na servis. intervaly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 15:08 | Nahoru | #19
PetrS> roztekly se mu plastové části motoru, konkrétně vodítka rozvoďáku, a následně se to potkalo

edit: pro fotky si zavolej do rejstůlu

Naposledy editováno 31.01.2011 15:09:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 15:25 | Nahoru | #20
mariano> To je až neuvěřitelný. Nedovedu si představit, jak bych musel jet, aby se mi toto zdařilo. Ale dle mého názoru za to určitě nemůže to, že to honil po silnici, tam se to (v případě, že vše funguje jak má) chladí velice dobře, možná daleko líp, jak v terénu, kde sice nemáš takové otáčky, ale náporové sání zasrané blátem tam moc nefunguje.

Co po opravě? Už s tím problémy neměl?

(reakce na) Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 15:26 | Nahoru | #21

Sleeper1 píše: to vubec nepojede a podvozek taky nic moc, spis nic nez moc
kolega jezdil (mcr) prevrtanej husaberg na 700cc, ale tam uz samo nemuzes koukat na servis. intervaly



Z toho vyplívá, že si má koupit převrtanýho Berga?

(reakce na) Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 15:34 | Nahoru | #22
PetrS> nevím, kolik po opravě najel. povýšil a nestíhá jezdit

Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 15:38 | Nahoru | #23
Aha, škoda, to by mě fakt zajímalo, co byla skutečná příčina. Rozteklá vodítka jsem ještě neviděl : )

Ale dík za nový poznatek.

1 reakcí na tento příspěvek Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 15:54 | Nahoru | #24
Sleeper1> PetrS> Převrtanej berg na 700?? To je vhodný max na ty nejhustokrutější závody co existujou. Nejen, že by se na tom asi hnedka zabil, ale ta spolehlivost tam taky asi nebude moc velká. A servisní intervaly?

Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 15:55 | Nahoru | #25
No pokud chces mit najezd tech 15 000 km, tak to mas jen olej a filtry 30x za rok (pri intervalu 15 mth, kdyz ji budes davat nekde na trati, tak se interaval jeste zkrati) coz mas jenom za olej a filtry 20 000, potom udelas minimalne 3 retezovky, ale klidne i 5 podle toho jak ostre jezdis, to mas dalsich treba 10 000, gumy ti nevydrzej taky dyl nez 5000 km a za sadu das treba 6000 - dalsich 18 000... No a kazdopadne budes muset udelat MINIMALNE jednou za rok motor coz mas cca. kolem 20 000, kdyz se ti nezkurvi neco vetsiho (coz je u 520 dost mozny, jelikoz uz je to veteran). Potom jeste nejaky desticky a ostatni spotrebak coz taky vyjde na nakou tu korunu... Celkem ses v idelanim pripade na rocnich nakladech kolem 70 000 Ja osobne bych sel do KTM LC4 SMC, to docela vypada, umi i dost slusne jet a je mnohem pohodlnejsi

Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 16:09 | Nahoru | #26
Nebo me jeste napadla Husquarna SM 610

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 16:35 | Nahoru | #27
rc28> Já to od Sleepera pochopil pouze jako joke, určitě to nemyslel vážně : )) Jak toho Berga, tak tu Sůzu : )

1 reakcí na tento příspěvek Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 17:34 | Nahoru | #28
Moje představa na pořizovací náklady je cca 80 000,-. Těch 15000km jsem dal radši víc než míň ale ono to koukám je uplně jedno deset nebo patnáct tis. Takže 520 exc asi ne no Přesvědčily jste mě Doslova jste mě ubily argumenty Mockrát všem děkuju za rady! Takže říkáte 660 smc je na tom lépe s údržbou a dá se na tom i zajímavě jezdit? Jak je na tom prosim Vás s váhou apodobně? popř. jaké jsou ty intervaly tady?

Jo a nejaký ten Husaberg? Fe nebo Fs? Tam je to stejný problém s tou udržbou že?

Naposledy editováno 31.01.2011 17:36:56

1 reakcí na tento příspěvek Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 17:45 | Nahoru | #29
Podle mne motárd musí splnovat základní podmínku a to ,že sním můžeš vklidu fláknout.Když si chceš zablbnout někde na parkovišti a myslíš jen na to ,aby ti to nepadlo,tak je to na hovno.
A to motorky typu xt sm610 apod. ,nesplňují.Padat samozřejmě můžou taky ,ale škody násobně více.
Pokud to máš jako pozu ,tak je to jedno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je KTM 520 exc vhodné na motard?

31.1.2011 v 17:51 | Nahoru | #30
PetrS> No nasmál jsem se u toho dost...

Kopy90> Fe je enduro, Fs supermotard. Berga bys koupil za ty peníze pěknýho, jenže intervaly jsou: třeba olej 10 mth, olej do vidlí 25 mth, svíčka 100 mth, pak taky ventily nějakejch 15 mth tuším...
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
Kolik foukat kola na KTM EXC KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 10 2.6.2022 v 15:44 doktorM
Nevypíná spojka KTM EXC 520 Drakarr 1 24.6.2021 v 22:20 Kohlstein
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... svahilec 1 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer


TOPlist