Téma: Zadní tlumič - repas v garáži
30.10.2021 v 15:34
Zdravím všichni, jsem trochu kutil a garážový mechanik a nedávno jsem koupil GPZ 500s z 96' od pána co se jí vůbec nevěnoval (akorát ji odkapotoval) a teď jí dávám dohromady. Podle prodávajícího by měla mít nalítáno 70kkm a já už udělal postupně dosti nezbytností. Jako celky mi teď zbývá zadní vidlice a odpružení, kouknu do přepákování, vymyju, dám novou vazelinu a na kyvku nový ložiska, repas přepákování stojí přes 4k takže se tomu snad vyhnu, ale chci "udělat" zadní tlumič, alespoň vyměnit olej, nebo trochu vyprat, k mechanikovi se mi to dávat nechce, stálo by to minimálně 3k a tlumič neteče, jen má divný chod. Takže pokud ho někdo otvíral, tak bych se zeptal jestli jde nějak rozšroubovat, nebo je pouze zalisovaný, popř jestli je na něm vypouštěcí šroub, nebo něco takového, přes co by šel vyměnit olej... Díky
zadnú pružinu potrebuješ stiahnuť sťahovákom, ak nemáš, treba kúpiť, opravnú sadu k tomuto tlmiču nezoženieš asi tak ľahko. Spodné ložisko na piestnicu a gufero so šťastím nájdeš ako normalizovaný diel.. Neviem presne aký tlmič máš, ale asi je neservisovateľný a tak doň treba vyvŕtať dierku, narezať závit a nakrútiť odvzdušňovák (napr. autoventil). Niekedy stena tlmiča býva príliš tenký plech, vtedy je to problém a treba to upraviť (niečo nazvárať tak aby to nikam nebúchalo aj keď na tom bude odvzdušňovák). Taktiež ak sa jedná o neservisovateľný tlmič, tak ho občas treba upraviť tak, aby bol rozoberaťeľný (zo spodu ako trčí piestnica). K tomu dusíku, samodomo podmienkach tam fúkneš vzduch z kompresoru tak tlmič bude výrazne meniť charakteristiku so zmenou teploty. Ale asi aj olej zle odvzdušníš, tak ti vzduch vnútri bude robiť šarapatu. Ak tam budeš mať autoventil tak ti v nejakom servise fúknu aj dusík ak majú.
Prinajhoršom budeš kupovať nový tlmič, tak šup do toho a daj vedieť ako si to zvládol.
...v konečnom dôsledku je to nakoniec lacnejšie dať spraviť profíkovi ktorý to má za 2 hodiny hotovo a vie napríklad dať aj pochrómovať piestnicu atp.
ale ak to má byť tvoja piata motorka na ktorej dáš 1000km za rok a nechceš do toho vrážať peniaze, prečo nie.
Edit: vymeniť olej bez toho, aby sa tlmič kompletne rozobral, to sa nerobí, keď sa mení olej, menia sa rovno aj všetky tesnenia a robí sa repas.
Naposledy editováno 31.10.2021 14:58:26
Prinajhoršom budeš kupovať nový tlmič, tak šup do toho a daj vedieť ako si to zvládol.
...v konečnom dôsledku je to nakoniec lacnejšie dať spraviť profíkovi ktorý to má za 2 hodiny hotovo a vie napríklad dať aj pochrómovať piestnicu atp.
ale ak to má byť tvoja piata motorka na ktorej dáš 1000km za rok a nechceš do toho vrážať peniaze, prečo nie.
Edit: vymeniť olej bez toho, aby sa tlmič kompletne rozobral, to sa nerobí, keď sa mení olej, menia sa rovno aj všetky tesnenia a robí sa repas.
Naposledy editováno 31.10.2021 14:58:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži
assassin> dusík je inertný plyn a neobsahuje iné častice ktoré spôsobujú koróziou a tlaková zmena vplyvom teploty je menšia. http://timeforride....ir-in-tyres.html?m=1
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nejvhodnější olej do Kawasaki Er5 [1, 2] Kawasaki ER 5 | Mrc92 | 54 | 2.11.2024 v 12:48 Kohlstein |
Můžu tento olej ? [1, 2] Kawasaki ER 5 | Chosee310 | 52 | 2.11.2024 v 05:38 Obdélník |
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |