globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rady do začátků s motorkou
12.4.2021 v 08:38
Ahoj,
jsem tu novej a papíry (A) mám ještě mokrý. Potřeboval bych od Vás rady co mít v hledáčku pro první stroj. Jezdit budu sám a mám 2 m a 100 kg. Takže nechci vypadat na motorce jak vosa na bonbónu. Chatu mám u Sázavy, kde bych se chtěl rozjezdit cca 60/40 silnice/terén pak objezdit něco po ČR a časem se vydat dál, kde bych chtěl stále držet poměr 60/40. Investovat chci cca 100k.
V hledáčku mám: Yamaha XT 660 Z Ténéré, BMW G650 gs Sertao nebo klasické Gčko a přemýšlel jsme i o starších BMW F650 gs a Dakaru nebo KTM 640 L4 adventure. Samozřejmě mě napadlo i BMW F800 gs, ale je podstatně dražší a nevím zda vhodné hned na začátek, když s tím chci i trochu blbnout.

Dík Vláďa

Naposledy editováno 12.04.2021 08:44:34
Anketa: výběr - seřazeno dle mě
Yamaha XT 660 Z Ténéré
63%
10
BMW G650 gs Sertao
0%
0
BMW G650 gs
0%
0
BMW F650 gs Dakar
13%
2
BMW F650 gs
0%
0
KTM 640 L4 adventure
0%
0
BMW F800 gs
25%
4

Rady do začátků s motorkou

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2021 v 10:21 | Nahoru | #1
BMW G650 bych si nekupoval bo je to chciply.
KTM 640 L4 adventure si uplne nejsem jistej jestli na tebe neni maly, spis jo. Na delsi cestovani - prijedes a bude se ti klepat ruka. LC4 je blbe vyvazena a klepe se jak svina. Byt je to tedy pocitove super motor.

IMHO pritlac a kup si ktm 950/990 a budes happy. Ikdyz na zacatek by ti asi stacilo tedy neco slabsiho to je fakt Takze tenerka.

Rady do začátků s motorkou

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2021 v 16:32 | Nahoru | #2
Čau, tak pre teba je podľa mňa najvhodnejšia motorka BMW 650 X - Challenge. Má to vpredu koleso 21 , vzadu 18 , nádrž vzadu pod sedlom spotrebu 3,8 litra na 100 km a je to krásna motorka. Ja som ju nemal, ale mne sa páči a vyzerá ako enduro a je to enduro do terénu aj na cestu. Ešte sa dá skôr zohnať tá X - Country , ale tá má vpredu koleso asi 19 , ale tiež je pekná a tu o nej na fóŕe píšu majitelia hotové básne. Držím palce pri výbere.

PS: Chcel som napísať, počúvni Michala , ale som nenapísal, tak to píšem to až teraz, toho terénu až toľko nebude a na tú chatu pri vode dôjdeš podľa mňa aj bez štupľov. Stromov je plná riť a po ľahkom teréne pôjdeš aj na cestných gumách , teda nebol som u teba na chate, no nechám to na teba. ale strom je na tvoju postavu , teda nepíšem stvorený ale je dosť veľký.

Naposledy editováno 12.04.2021 18:14:50

Rady do začátků s motorkou

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2021 v 18:21 | Nahoru | #3
z tvého výběru...vynechal bych LC4 adventure. má super motor i super podvozek (pokud se o oboje staráš), ale je nejostřejší (tvrdé reakce motoru i podvozku) a nejméně "user friendly" (pohodlí a vibrace). také bych vynechal gs800...na silnici bude nejlepší, ale v terénu je to víc o citu než výkonu.

nejhodnější a nejblbuvzdornější je ta tenerka - na mě až moc hodná - ale asi bych si ji vybral. sice je těžká, ale je to asi její jediný zápor.

ostatní jsou někde mezi

Naposledy editováno 13.04.2021 01:02:14

Rady do začátků s motorkou

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2021 v 21:31 | Nahoru | #4
Napíšu ti co si o tom myslím. Na XT660Z Tenere jsem něco najezdil, takže se budu motat okolo ní.
Tenere je z uvedených asi nejlepší univerzál. Je hodná, nezáludná, blbovzdorná, jednoduchá na údržbu ideál na naučení. Motor je příjemný, na jednovál netrpí nějak zvláště vibracemi. (po dálnici se dá držet 130 a neupadnou ti ruce) Naučí tě spojkovat, dávkovat plyn, předvídat při předjíždění atp. Nenech si namluvit, že není vhodná na cestování. Myslím si, že bys s ní mohl být spokojen. Doporučuji ale již vzít verzi s ABS.

ALE píšeš 40% terénu, což jak potom sám uvidíš prakticky nejde dodržet, ten asfalt prostě převýší. Pravda u někoho více či méně ale troufám si tvrdit, že se 40% opravdu nepřiblížíš.
Každopádně do terénu bude i Tenerka z výše uvedených fajn, jen to nebude ta lehkost jako na propagačních videí.

Ještě se podívej na SWM 650 R, která by byla do toho terénu (pokud trváš na vyšším objemu) lepší než všechny uvedené. (najdeš pěkné kusy i zde na bazaru) Případně bych se nebál zvážit menší objem, který bude zábavnější (nenadřeš se tolik) např. Hondu CRF 250 Rallye

A možná úplně nejlepší rada, první roky se vykašlat na mašinu za +100 tisíc, ale koupit něco starého, zachovalého typu Suzuki DR a pořádně se na tom naučit omlátit a pojezdit s malou ztrátou prodat dál a na další sezónu již budeš více v obraze. Protože každý z nás to několikrát položil a věř, že tě to u každé mašiny bude mrzet, tím víc čím je dražší.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist