jsem tu novej a papíry (A) mám ještě mokrý. Potřeboval bych od Vás rady co mít v hledáčku pro první stroj. Jezdit budu sám a mám 2 m a 100 kg. Takže nechci vypadat na motorce jak vosa na bonbónu. Chatu mám u Sázavy, kde bych se chtěl rozjezdit cca 60/40 silnice/terén pak objezdit něco po ČR a časem se vydat dál, kde bych chtěl stále držet poměr 60/40. Investovat chci cca 100k.
V hledáčku mám: Yamaha XT 660 Z Ténéré, BMW G650 gs Sertao nebo klasické Gčko a přemýšlel jsme i o starších BMW F650 gs a Dakaru nebo KTM 640 L4 adventure. Samozřejmě mě napadlo i BMW F800 gs, ale je podstatně dražší a nevím zda vhodné hned na začátek, když s tím chci i trochu blbnout.
Dík Vláďa
Naposledy editováno 12.04.2021 08:44:34
KTM 640 L4 adventure si uplne nejsem jistej jestli na tebe neni maly, spis jo. Na delsi cestovani - prijedes a bude se ti klepat ruka. LC4 je blbe vyvazena a klepe se jak svina. Byt je to tedy pocitove super motor.
IMHO pritlac a kup si ktm 950/990 a budes happy. Ikdyz na zacatek by ti asi stacilo tedy neco slabsiho to je fakt
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
PS: Chcel som napísať, počúvni Michala , ale som nenapísal, tak to píšem to až teraz, toho terénu až toľko nebude a na tú chatu pri vode dôjdeš podľa mňa aj bez štupľov. Stromov je plná riť a po ľahkom teréne pôjdeš aj na cestných gumách , teda nebol som u teba na chate, no nechám to na teba. ale strom je na tvoju postavu , teda nepíšem stvorený ale je dosť veľký.
Naposledy editováno 12.04.2021 18:14:50
nejhodnější a nejblbuvzdornější je ta tenerka - na mě až moc hodná - ale asi bych si ji vybral. sice je těžká, ale je to asi její jediný zápor.
ostatní jsou někde mezi
Naposledy editováno 13.04.2021 01:02:14
Tenere je z uvedených asi nejlepší univerzál. Je hodná, nezáludná, blbovzdorná, jednoduchá na údržbu ideál na naučení. Motor je příjemný, na jednovál netrpí nějak zvláště vibracemi. (po dálnici se dá držet 130 a neupadnou ti ruce) Naučí tě spojkovat, dávkovat plyn, předvídat při předjíždění atp.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
ALE píšeš 40% terénu, což jak potom sám uvidíš prakticky nejde dodržet, ten asfalt prostě převýší. Pravda u někoho více či méně ale troufám si tvrdit, že se 40% opravdu nepřiblížíš.
Každopádně do terénu bude i Tenerka z výše uvedených fajn, jen to nebude ta lehkost jako na propagačních videí.
Ještě se podívej na SWM 650 R, která by byla do toho terénu (pokud trváš na vyšším objemu) lepší než všechny uvedené. (najdeš pěkné kusy i zde na bazaru) Případně bych se nebál zvážit menší objem, který bude zábavnější (nenadřeš se tolik) např. Hondu CRF 250 Rallye
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
A možná úplně nejlepší rada, první roky se vykašlat na mašinu za +100 tisíc, ale koupit něco starého, zachovalého typu Suzuki DR a pořádně se na tom naučit omlátit a pojezdit s malou ztrátou prodat dál a na další sezónu již budeš více v obraze. Protože každý z nás to několikrát položil a věř, že tě to u každé mašiny bude mrzet, tím víc čím je dražší.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)