Zdravím . Přede 2 týdny jsme s kolegou měnily motor v XJR 1200 za motor XJR 1300 . Motory shodné oba na karburátor . Původní motor podle servisu vyběhaný , bez tlaků , GO možná za cenu zhruba 48 tis . Za daleko menší částku se povedlo sehnat motor XJR 1300 . Do rámu sedl přesně bez chyby , elektrika seděla . Karburátory jsou z typu 1200 , motoservis udělal ultrazvuk , vyměnily se v nich vadné gumičky . Motorka chytne krásně , jde za plynem funguje jak má . Po zhruba 15 minutách na volnoběh začne motor kouřit z výfuků jako by bral motor olej ( olej neubývá ) . Otáčky volnoběhu lítají nahoru mezi zhruba 2 - 4 tis otáček . Motor vypnu , vystydne a napodruhé už vůbec nekouří , funguje v pohodě , ale po 15 minutách otáčky nejdříve spadnou k 1000 ot. a motor se skoro zastaví , pak otáčky opět vyletí mezi 3 - 4 tis otáček . Příruby na karbcích jsou v pohodě , synchronizace srovnaná . Po dvou dnech mne napadlo , jestli by to nemohl dělat senzor na klapku na pravé straně karburací . Má s tím někdo tady podobnou zkušenost a vyřešil ji ? Díky za pomoc kde hledat chybu .