globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Model/program - návrh laku
4.5.2016 v 10:18
Ahoj všeci.

Chci přelakovat komplet moto (VFR800 rv99). Lakýrníka jsem si už sehnal, ale teď je otázka co na to dát. Originál lak nechci a nejvíc se mi líbí kombinace černá + zlatá. Prošel jsem všemožný kapotáže na aliexpressu, kouknul na nějaký předělávky na googlu a trošku se mi v hlavě už ten koncept rýsuje, ale bojím se aby to někde nebylo přeplácaný a někde zase takový "prázdný". Ono to taky musí ladit trošku s tím tvarem kapotáže, že jo. No a tak jsem se chtěl zeptat jestli někdo nevíte o nějakým prográmku nebo nějakým způsobu, jak vytvořit něco více hmatatelnýho na čem by se dala ta představa ztvárnit a případně vychytat designové chyby.

Předem díky za reakce.

Model/program - návrh laku

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2016 v 12:55 | Nahoru | #1
Photoshop

Model/program - návrh laku

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2016 v 13:12 | Nahoru | #2
mspaint


Naposledy editováno 04.05.2016 13:16:23

(reakce na) Model/program - návrh laku

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2016 v 10:55 | Nahoru | #3
Ferda22> Ahoj, řeším výhledově něco podobného - po sezóně chci nechat přelakovat manželčinu Hondu.
Návrh, jak by to mělo vypadat, jsem vytvořil v Gimpu (něco jako Photoshop, ale zadarmo, a pro tenhle účel zcela dostačující) a postupoval jsem následovně:

- Přes Google jsem si našel bokorys motorky v dostatečném rozlišení, pro VFR 800 např. něco takového: (optimálně by to samozřejmě měl být přesně ten typ, co máš, ale na barvě nesejde)

- V Gimpu jsem citlivě vyretušoval samolepky a nápisy, tak aby všechny díly kapotáže byly jen v jednolité barvě, ale aby se zachovaly světla a stíny. To je trochu opruz, ale vyplatí se to udělat pořádně (hodně to zvedne konečný náhled)

- Vyřezal jsem všechny díly pro nástřik do extra vrstvy, odbarvil a vymaskoval tak, aby zesvětlovala to, co je pod ní v místě highlightů a stmavovala v místě stínů.

- Ty samé díly jsem vytáhl do ještě jedné vrstvy, umístěné POD tou zesvětlovací a stmavovací, a obarvil je jednolitou barvou (pokud chceš motorku černou, tak se vyplatí použít tmavě šedou - aby se na ní ještě mělo šanci projevit to stínování)

- Dva předchozí kroky opakuješ tolikrát, kolik barev budeš ve finále na motorce mít. V extrémním případě, pokud chceš řešit každý díl samostatně, budeš mít každý díl vyřezaný ve dvou extra vrstvách, jedna pro samotnou barvu a druhá pro světla/stíny nad tou barvou.

- Pokud někam přijdou nápisy nebo loga, tak si je namaluješ, nebo odněkud stáhneš, upravíš - velikost, barvu, natočení, prostě co potřebuješ - a umístíš na daný díl mezi vrstvu barvy a světla/stíny (samozřejmě zase do samostatné vrstvy).

To je celý postup, bohužel to nedokážu popsat o moc jednodušeji, ale v principu to není složitý ani zas tak moc náročný na čas - mně to celý trvalo cca. jedno odpoledne.

Výsledek je návrh motorky, který jde upravovat do alelujá - chceš změnit barvu některého panelu? Není problém, prostě jen aplikuješ barvu kyblíkem do příslušné vrstvy a výsledek (díky světlům/stínům nad barvou) okamžitě vypadá jako skutečnej panel v nové barvě.
Chceš přesunout / zmenšit / pootočit nějaký nápis nebo logo? Prostě jen transformuješ příslušnou vrstvu tak dlouho, dokud nejsi spokojenej, bez jakéhokoliv vlivu na zbytek.

A protože obrázek řekne víc, než tisíc slov, tak tady je screenshot "před "
A tady "po "

(návrh ještě není hotový, je to zatím jen takový koncept, kterým směrem se to nejspíš bude ubírat, ale ještě to trochu dotáhnu - do zimy času dost :))

Pokud by Tě to zaujalo a něco bys k tomu postupu potřeboval vědět, klidně se ptej. Jinak, 3D návrh by samozřejmě šel udělat taky, např. v Blenderu, ale tam by mělo smysl o tom uvažovat jen pokud někde seženeš hotový 3D model svojí motorky, jinak už se bavíme určitě přinejmenším o týdnech práce (spíš měsících) a to nedává moc smysl, ne pro tenhle účel.

EDIT: typo

Naposledy editováno 05.05.2016 11:11:30
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist