chladiaca kvapalina
Skvělá odpověď, děkuji!
27.9.2014 v 14:07
|
Nahoru | #1
Každá chladící kapalina má určitou výměnnou lhůtu, dneska většinou 3-5 let. Základ nemrzky je etylenglykol, kterej je ovšem dost agresivní, takže v kapalině jsou přidaný různý inhibitory koroze a stabilizátory pH, aby nepůsobila korozivně hlavně na kovy - a tyto látky se poztupně různě degradujou a ztrácí účinnost, proto ty lhůty. Takže jednou za x let dle manuálu kapalinu komplet vyměnit, nejen v expanzce, ale v celým okruhu - a je dobrý ho i propláchnout čistou vodou - vše je v manuálu - postup, výpušťáky, odvzdušnění. Pokud se kapalina trochu ztrácí, tak buď nějakou netěsností a pak dolít nemrzkou, nebo se jen odpařuje voda a pak dolít destilkou - jsou měřáky, který měří hustotu kapaliny a tím i teplotu do který nezamrzne a podle toho je třeba jí upravit. Pokud je mašina někde v chráněný garáži tak stačí třeba na -20 C, pokud je jen v kůlně, kde mrzne jak venku tak radši -28 a víc. I když je mašina ve vatápěný garáži tak vždycky je lepší mít nemrzku než jen vodu! A ještě - buď se kupují nemrzky přímo do moto (Motul a další), který jsou už naředěný a rovnou se použijou, nebo koncentráty do aut, který se musí naředit vodou v nějakým poměru (ale pak se musí vybrat typ, který má složení vhodný i do konkrétní moto).