paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...
7.2.2014 v 20:10
Ahoj, mám problém, dneska jsem kompletně čistil motorku, takže jsme ji trochu očesal umyl, naleštil a opět vše namontoval zpět, poté jsem motorku nastartoval a nechal klapat.
Pak jsem motorku zhasnul pomoci chcípáku (přerušovače el. obvodu).
poklízel jsem nářadí a než jsem odešel z garáže, tak jsem chtěl motorku ještě jednou pro jistotu natočit, ale nic. Všechno svítí a je ok, troubí , bliká (takže baterka je ok) jen motorka nestartuje, startér se ani nepootočí, prostě nic. Přítom ani nezarřčel, nebo tak něco, prostě nic, a ano koukl jsem jestli mám zaplej el. okruch.
Nevím co s tím je, jedná se Yuki Manxman 125, nemáte někdo podobnou zkušenost? a případě i radu? díky za odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.2.2014 v 18:34 | Nahoru | #1
StrayCats> Jak už jsem psal výše, vem žárovkovou zkoušečku, nebo voltmetr (zkoušečka je ale daleko zřetelnější a pohodlnější) a měř napětí na cívce relátka. Pokud je relátko jen samostatné (není v něm pojistkové pouzdro), tak na něj vedou jen dva tlusté dráty (relátko přerušuje kabel ke starteru) a dva tenké dráty (napájejí cívku). Jeden vede k tlačítku starteru a druhý na kostru. Píchni zkoušečku na tyto dva dráty (u relátka) a pokud se rozsvítí při zmačknutém tlačítku, je napájení cívky v pořádku a cívka je buď přerušená (prozradilo by měření odporu), nebo je zaseknutá kotva relátka (pokud je relátko zcela tiché a ani slabě v něm necvaká). Když se zkoušečka nerozsvítí, tak ji píchni krokodýlkem na (-) pól baterky a hrotem na jeden z drátů k cívce. Na jednom z nich musí svítit. Když bude svítit na obou, je někde přerušené kostření cívky, když nebude svítit vůbec, musíš jít se zkoušečkou po drátu k tlačítku (a dále po cestě napájení okruhu cívky relátka) a najít místo, kde už napětí bude. Pak musíš hledat mezi tímto místem a kontaktem na relátku.

(reakce na) Nestartuje - ale vše svítí troubí a funguje...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.2.2014 v 23:56 | Nahoru | #2
StrayCats> Ty dva drátky určitě budou k relátku připojené nejspíš přes fastony, nebo podobné štekry - snad to šikmoočka neletují k relátku napevno a nepřetahují smršťovačkou. Zatáhni za ně, faston jde někdy rozpojit dost ztuha a poznáš jej tak, že v jednom směru s ním jde trochu kvedlat do stran. Pokud se podaří drátky odpojit, tak na ně napoj póly zkoušečky (stačí i jakákoliv 12V žárovka s přiletovanými vhodnými drátky) a pokud ta se při zmačknutí tlačítka rozsvítí, je obvod v pořádku a pak se zaměř na relátko:
Máš-li multimetr, zapni jej na rozsah "200 Ohm" a měř na kontaktech relátka, z kterých jsi odpojil dráty. Cívka by měla mít odpor řádově desítky Ohm. Neukáže-li měřák odpor ani při přepnutí na vysoké rozsahy (200k, 2M, 20M...), čili ukazuje-li nekonečný odpor (zobrazí jedničku), je vinutí cívky přerušené = relátko na vyhození.
Pokud naměříš správný odpor, připoj dráty zpět, nebo vhodnými pomocnými dráty připoj cívku přímo na baterku a poslouchej, zda při připojení napětí na cívku v relátku cvakne. Pokud necvakne vůbec, nebo jen slabě, pak kotva mechanicky vázne, pokud cvaká "normálně", má vadné kontakty. Ale snažit se relátko rozebírat je zbytečná piplačka s nejistým výsledkem, kor když nové seženeš za pár stovek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist