Letos sem si koupil cosi moto na rozbíjení do lesa. Minulý víkend se mi stala nemilá věc a přerval se onen sekundární převod, čili řetěz. Motorka je jako silniční enduro, ale po silnici s tím jedu tak maximálně pár km do nejbližšího lesa. Samozřejmě vím že by tam asi standardně měl být O-kroužkový řetěz, ovšem vzhledem k tomu že projedu za vyjížďku nezřídka bahnem (viz foto), nejsem si jist jestli by mi tam ty O-kroužky nebyli k prdu a není to vyhazování peněz, protože by stačil třeba "obyč" Crosový řetěz. Nejde mi tak ani o peníze jako o reálný rozdíl životnosti řetězu při tomto zacházení, pokud pak nějaký vůbec je. Praktická zkušenost, testoval někdo?
Řetěz normálně meju wapkou, základem je ho po omytí namazat. Nikdy jsem ho nevyvařoval ani jinak speciálně nečistil. Občas ho na stojánku na 1-2 kvalt vydrhnu rejžákem. Za tři roky co ho na moto mám jsem měl jen jednou problém že jsem ztratil spojku řetězu. Jinak řetěz je od ČZ x-kroužek. Všichni enduráci kolem mě mají těsněné řetězy, nějaká voda ten řetěz nezníčí, zničí ho bahno co se tam dostane a vydře to. Toť poznatky z praxe, rozhodnutí je na tobě.
EDIT: No motohodiny Tam se můžem bavit kolem 200 něco na tom řetězu, ale jezdím převážně s těžkejma klukama, vyjíždka od 100-200km.
Naposledy editováno 17.11.2013 21:42:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz na Enduro ježděné pouze v terénu?
Asi bych moc neřešil a koupil ČZ 428 OR. Na XT 350 si odsloužily hodně...a netrhli jsme je.
Údržba ? Po dojetí očištění + namazání. A s mytím moto wapem to nepřeháněj, ložiska a celá moto to přímo "milují".
Naposledy editováno 17.11.2013 21:43:42