paolo_novy Přidat reklamu

Téma: update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?
Zdravím pánové,
Mám pár dotazů ohledně koupi GS500E, pročetl jsem si tady už něco, ale pořád nevím co a jak. Nedávno jsem dodělal papiry na střední motorku a tak jsem se rozhodl, že si užiju ještě tuhle sezonu. Vyhlídl jsem si par GS (k me smule většina hezčích kousků prodaná) a konečně jsem se dopracoval k nějake dostupnější s tím, že cenový strop mam 20 tis (vím, je to málo). Bude to můj první stroj na učení, takže nemá asi cenu kupovat hned něco mastnějšího.
Vyhlídl jsem si tuto a proto se chci zeptat na co si dát při koupi pozor. S majitelem jsem už mluvil s tím, že s cenou se dohodneme, ale mě by zajimala adekvátní cena za tenhle kus, pokud bude technicky v pořádku. Jediný vady, které má je trhnuty zavit na prave zrcatko (kolik stoji oprava?) a praskly plast vzadu + co se ještě najdu při prohlidce. Budu schopny v srpnu do motorky na opravu apod něco nainvestovat.
http://www.motoinzer...725897-gs-500-e.html
Popř. budu rád pokud někdo ví o nějakém GS na prodej, ktere za to stojí.
UPDATE: Tak nakonec v pondělí jedu pro
http://www.motorkari...5-twistr-378992.html
Takže stejný dotaz, na co si dát pozor co a jak vyzkoušet :)
Díky

Naposledy editováno 22.06.2013 14:15:48

1 reakcí na tento příspěvek update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 15:23 | Nahoru | #1
Tak zrovna na tuhle pozor... dost pravděpodobně jest opravena po ne zrovna lehké havárii!

Plasty i nádrž jsou nové lakované, polepy nejsou originální, jak už tu zaznělo, světlo je nabastlené z třindy a je moc nízko, polepy "S" na víkách karteru rovněž nejsou původní a kdoví, co se pod nimi může skrývat. Navíc chybí detailní foto motoru a karterů a možná to má důvod... asi budou podřené a "hrc-prc" přestříknuté sprejem a přelepené nálepkami.
Navíc i držáky světla a předních blinkrů jsou zcela jiné, než jaké na tomto ročníku mají být. I rám a spodky vidlí vypadají jako nově lakované.

Stržený závit práavého zrcátka a měněný výfuk tuplem vypovídá o pádu na pravou stranu - tyto dva díly se přitom vždy zničí jako první a leckdo po havárii nahrazuje origo výfuk "pseudolaďákem". Navíc, pokud ta koncovka nemá homologaci, tak neprojdeš TK , pokud přijedeš na STK, kde šťourají do každé ptákoviny.

Chybějící detail foto přístrojovky rovněž o něčem vypovídá, kryt budíků sice nevypadá popraskaný, ale možná byl už vyměněn. Držák budíků, hlavně v části, kde jsou kontrolky, se ale při takovém pádu téměř vždy ohne a stopy na něm mohou zůstat i po "narovnání".

Klidně se na tu motorku dojeď podívat, ale vem si s sebou někoho, kdo ji dobře zná, v každém případě nastartovat, pořádně poslechnout motor a projet. Pozor hlavně na to, aby nebyl po havárii hnutý rám, což bys při jízdě poznal. Nelekni se ale toho, že GS500 má někdy tendenci se v ostřejší zatáčce "rozvlnit", přední vidle jsou totiž dost měkké a i zadní centrál i při "nejtvrdším" nastavení není žádná sláva.

Hlavně zkontroluj hladinu oleje (motorka musí být rovně, tedy držená rovně, nebo na hlavním stojanu) a dobře poslechni motor. Na jekékoli klepání pozor - motor je dost kritický na hladinu oleje a při poklesu se snadno přidřou vačky. Na kontrolku mazání by seděl spíš název "kontrolka zhasnutí motoru", nebo "kontrolka zadření". Když se totiž rozsvítí za jízdy, je už téměř vždy pozdě! Lepší je proto kontrolovat hladinu oleje před každou vyjížďkou a raději i na zastávkách (nechat motor stát cca 10 minut, aby olej stekl) - motor jest totiž dost zrádný i tím, že (pokud jest v dobrém stavu), tak za klidné jízdy olej prakticky vůbec nespotřebovává, ale jak za něj začneš "tahat" a motorku poženeš jako na okruhu, tak motor najednou žere olej jako nezavřený. Pokud zapomeneš, neuhlídáš hladinu, velmi snadno zadřeš přinejmenším vačky.

Jinak na této motorce moc zrádných věcí není... je jednoduchá, vzduchem chlazený motor bez zbytečných komplikací, jen elektrika s pouze jednou pojistkou je trochu oříšek ohledně hledání závad. Každopádně jest ale GS500 dobrá volba do začátku... na naučení je dobrá, je to taková mrštná koza, dobrá jak na kochačku, tak i na vyblbnutí. I když do jízdních vlastností čistě sportovní motorky má pochopitelně daleko. Hlavně pozor na to vlnění v ostřejších zatáčkách a zejména se ráda rozvlní při přejíždění přes čáru v levých zatáčkách (při předjíždění).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 17:39 | Nahoru | #2
StrejdaMortymer> ...za malý techničák mu dej stovku navíc, může ho nahlásit jako ztracený
...na některých úřadech s tím vědu nedělají, prostě ho vrátíš ty při přihlašování
...pokud budeš nakupovat někde, kde se dá pojistka zařídit, tak si tam uděláš svou, nechá se do pár dnů zrušit, já při prodeji motorek dám novému majiteli zelenou kartu a zruším pojistku druhý den, holt troha důvěry...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2013 v 21:08 | Nahoru | #3
_xy_> nj, ale pokud by ho policajti zastavili po odhlašení se "ztraceným" malým TP, tak může mít pěkný průser a řeší se to jako krádež. Bylo mi řečeno na DI.

Inač ta druhá motorka vypadá o dost líp, ale ten výfuk je dělaný nějakým kutilem, takže to zas bude bez homologace na poslední fotce jsou origo blinkry a na všech ostatních jsou jiné. Za ty prachy nevypadá zle, ale chce to pořádně prohlednout.

Pokud chceš na tom hned odjet, tak by jsem to udělal tak, že by jsem si vzal malý techničák, duplikát zelené karty a kupní smlouvu. Jak by si dojel, tak by si mu malý TP poslal zpět a hned to pojistil(není špatné vyfotit aj velký TP, ohledně všech údajů pro pojišťovnu a ještě zkotroluj údaje v TP, jestli souhlasí s motorkou-hlavně čísla). On to odhlásí a pošle ti velký TP s odhláškou na tebe, se kterým půjdeš na příslušný DI v tvém okolí a přihlásíš to. A ještě než to přihlasíš, tak musíš na evidenčku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) update: Na co si dát pozor při koupi ER-5?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.6.2013 v 08:41 | Nahoru | #4

StrejdaMortymer píše: Tak v pondělí jedu pro toto ERko
http://www.motorkari...5-twistr-378992.html
Nějaký nápady na co specialně dát pozor u tyhle krasavice? :)



Dobrá volba To GéeSo je dost zrychtovaný
Párkrát jsem to sem už dával,ale jen pro jistotu
Na najetý KM kašli(dneska spousta lidí stáčí tacho,aby na tom o trochu víc trhli ,to se tu probírá skoro pravidelně.Zaměř se spíš na stav mašiny a zvuk motoru.Už jsem to tu postoval,ale pro jistotu ještě jednou:
- kontrola vizualniho stavu a laku
- kontrola vsech casti motocyklu (jestli neco nechybi - blinkry, zrcatka ...)
- jak vypadaji plasty? poskrabane? svarovane? opravovane laminatem?
- v jakem stavu je sedlo? ma originalni potah? je prosezene?
- co pneumatiky? hloubka vzorku? jsou prorezane?
- kontrola dratu v kolech - ohnute? chybi?
- jakou barvu ma brzdovka? neni hneda? je ji dost?
- je dost chladici kapaliny? neni v ni olej?
- kontrola kotoucu - jak jsou sjete? rovnomernost sjeti?
- v jakem stavu je retez a rozety? je namazan? jakou ma vuli?
- kontrola brzdovych desek
- nejsou narazene rafky? pecliva kontrola - moto na hlavni stojan a otacet koly
- netecou predni vidle? stahnout prachovky a podivat se
- sahnout rukou na motor a zjistit, jestli je uplne studeny
- nekape z motoru olej? neni motor od oleje (cely motor prohlidnout)
- na hlavnim stojanu zkusit vuli zadni kyvky
- zkusit vuli v krku rizeni a v prednich tlumicich
- nekolikrat properovat predek i zadek - jak tlumi?
- otocit riditkama do strany az nadoraz - je cely pohyb plynuly?
- sednout na moto a parkrat nohou vyklopit bocni stojan a postavit na nej moto
- nema bocni stojan vuli? neni krivy nebo kratky?
- zkusit zmacknout packu predni i zadni brzdy - neni moc mekka?
- zkusit zmacknout packu spojky
- kontrola svetel (tlumena, dalkova), blinkru (predni, zadni)
- brzdova svetla - predni i zadni brzda, troubeni, svetelna houkacka
- zapnout zapalovani - funguji kontrolky neutralu, mazani a podsviceni budiku?
- nastartovat motor a nechat ho trochu zahrat - jak chyta?
- hned po nastartovani sahnout na svody - jsou stejne teple? nejede motor na 3 valce?
- poslechnout motor z obou stran pri pridavani plynu
- na okamzik zacpat vyfuk a poslechnout se zacpanym
- v pripade pochybnosti si nechat sundat plasty a poslechnout bez plastu
- sednout na moto, zkusit zaradit a vyradit jednicku, jde snadno najit neutral?
- vyjet na tesotvaci jizdu - zpocatku v klidu a po ohrati motoru tomu poradne nalozit
- jde snadno radit? neklouze spojka? co vibrace? nestrili do vyfuku?
- jak se chova v zatackach? netahne na jednu stranu? neklepou se riditka?
- vyzkouset brzdy - brzdi dobre? nevadnou?
- na rovnem useku pri mensi rychlosti pustit riditka - netahne na stranu?
- po prijezdu z projizdky chcipnout a pak nastartovat - jak chyta za tepla?
- zkusit, jak jde do otacek a jak se vraci na volnobeh
- parkrat vytocit motor do cervenyho a pri tom sledovat kour z vyfuku
- neni kour bily? pak zy zrala vodu
- není kouř modrý? pak by to signalizovalo, že žere olej
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_

TOPlist