1 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
Ty levnější modely jsou spíše takové domácí vychytávky, které jsou založené na principu dvou magnetů, které zaznamenávají polohu řadičky (jde-li nahoru, proběhne, řekněmě inkrementace čísla na displayi - zkráktka +1 případně jde-li řadička dolů - číslo se dekrementuje - zkrátka -1) Což je spíše pro domácí kutily (určitě se dají najít nějaké návody, jak na to...)
Případně druhá volba - třeba GiPro které to tuším počítá s poměru otáček a rychlosti - je to dělané přímo na model moto. Dražší, ale při montáži zřejmě jednodušší a ve finále záruka, že by to mělo fungovat...
Toť moje teorie ;) Třeba mají ostatní zkušenosti jiné ;) Snad napíšou ;)
Edit: Seikos trochu rychlejší ;)
Naposledy editováno 10.06.2013 22:27:42
(reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
Tak osobne bych neexperimentoval a sel bych do GiPro na konkretne Tvuj model motky. Bude to fungovat... Ja si tedy bez ukazatele kvaltu jizdu uz vubec neumim predstavit GiPro - mel jsem a muzu doporucit.
Naposledy editováno 10.06.2013 23:00:36
poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
Je potom na uvážení, jestli ušetřit 2 tisíce a trochu si s tim pohrát, nebo mít klid a koupit ověřenou kvalitu Osobně bych do tak drahýho ukazatele nešel, to si raději zapamatuju pár otáček a rychlostí
Příklad: vím, že když jedu mých standardních 110km/h tachometrových, tak tam mám na 6ku rovnejch 5 tisíc otáček
Atd... Nejlevnější a přitom velice spolehlivej způsob
poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
No a taky je to o penězích, když ti tady někdo vypráví jak za tyhle peníze už má řetěz tak chápu, že když kouká na každej náklad co je s moto spojenej tak nebude kupovat věci co nejsou nezbytný.
(reakce na) poraďte univerzální ukazatel zařazené rychlosti
Tedy pokud třeba nedořadíš trojku a budeš muset pohnout pákou ještě jednou, tak ukazatel poskočí o dva kvalty a místo trojky pak bude ukazovat čtyřku. A při dalším řazení pak stále bude údaj posunut o jeden kvalt výše. Pokud nedořadíš při řazení dolů, bude pak následně ukazatel ukazovat o kvalt níže, než jaký bude skutečně zařazen.
Srovnat se to potom dá snadno v případě, že má ukazatel pevně naprogramován počet rychlostí - pak holt budeš řadit stále nahoru, při pětce to ukáže šestku, zařadíš šestku, šestka na ukazateli zůstane a když pak dáš zpátky pětku, už by měl ukazatel počítat správně. Dojde-li k chybě "směrem dolů", tak naopak sejít s kvalty na jednotku a opět se to srovná. I když možná postačí dát neutrál a pokud je ukazatel spojen i se spínačem neutrálu, měl by se "srovnat" už tam.
Těmto chybám se dá částečně zabránit nastavením snímačů tak, aby spínaly skutečně až v úvrati zdvihu páky, ale je pak zase riziko, že někdy nesepnou a pak dochází k chybám opačným směrem, než bylo popsáno výše. A samozřejmě toto nepomůže, pokud je chyba uvnitř převodovky a ta chybně dořazuje, i když se pohne pákou až na doraz.