Máte s ním někdo zkušenost?
Když uvedete NE, napište proč!
Stupidní, nevěcný a nicneříkající připomínky budu mazat. Komu se to nelíbí, klikněte na tlačítko zpět, a znovu sem nechoďte.
Naposledy editováno 05.05.2013 22:59:22
e: koukám že už jsi to o viskozitě psal ...
Naposledy editováno 04.05.2013 23:13:54
Ne všechny servisy, kde kurví motory, to dělají tím, že vymění půlku náplně a účtují celou. Taky lijí ze sudů značky A olej značky B. Jsme v ČR, to není nic proti nikomu a jeho podomnímu prodeji oleje.
Padělaný může být olej v lahvi stejně jako v sudu.
1. Některé dobré oleje, např. Enil, nejsou v ČR vůbec známé a to neznamená, že jsou špatné.
2. Mezi oleji se stejným označením např. 10W40 jsou VELKÉ rozdíly v kinematické viskozitě při pokojové teplotě a pracovní teplotě v motoru. Tohle byste měli řešit, ne "kolik W kolik"
1 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...
3 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...
xBaryk píše: Tak chci lepší olej než 10w40, ten je sice dostačující ale 15w50 lepší, u nás teploty, zejména v létě pod -20 nepůjdou , ale větší větší teplotní zátěž je akorád k dobru.
No a hlavně jde o to, že je to esterová syntetika (tedy ta nejlepší).
V manuálu mám uvedeno 10w40 API SF/SG, což ale nechápu protože to byla právě japonská čtyřka, která založila specifikaci JASO.
Lákává cena je pro mě 180 kaček za litr. Minule sem bral castrol litr za 350... (Nekupoval sem osobně, lil mi ho tam někdo (servis))
10W40tek pod 2 kila si muzes koupit celou radu vcetne toho castrolu co te posledne stal 350 kacek. Kdysi jsem si delal seznamek. Ted treba jezdi (na okruhu) moje prskafka Repsol za 189 kc/l a jak si chrochta .
Edit: Z oleju se dela porad strasna veda, pritom podstatny v prvni rade je, aby byl olej pritomnej, a v druhy rade aby se motor dostal setrne na pracovni teplotu. Zbytek sou detaily pod rozlisovaci schopnost kohokoli. Ale zas je ve forech kde se resi jestli je kyselejsi olej na jare nebo na podzim, jestli je 40 horsi nebo nepsi nez 50, a cim chcipat motorky celkem sranda
Naposledy editováno 05.05.2013 21:59:28
Zjednodusene receno cim vyssi cislo tim viskoznejsi (hustsi) olej je. To ma tyto dusledky:
1/ Viskoznejsi olej zpusobuje vetsi ztraty,zvlast u vysokootackovych motoru. U stabilaku je to fuk Ted je otazka komu jde o (jednoho) kone navic ?
2/ Viskonejsi olej je odolnejsi pri vyssich teplotach (zvlast u vzduchem chlazenych motoru, a motoru s velkou pistovou rychlosti - 2V atd) na trhani olejoveho filmu.
3/ U motoru s vetsimi vulemi muze viskoznejsi olej omezit spotrebu oleje.
Konstrukce kazdeho motoru je jina. Chlazeni vzduchem / olejem, a velke pistove rychlosti vyzaduji (obecne receno) vyssi viskozity -> Ne nadarmo ducati predepisuje SAE 50. Totez u KTM, a nebo krosovych jednovalcu.
Vetsina vyrobcu, zvlast u ctyrvalcu i vysokootackovych predepisuje SAE 40. Opet, vedi proc.
Honda u nekterych svych motoru dokonce predepisuje spatne sehnatelne SAE 30.
Presto jsem skalopevne presvedcen, ze velka vetsina motoru bude spravne fungovat s libovolnym soucasnym olejem SAE40 nebo 50. A treba mi zustava rozum stat nad lidma, co na okruhovku vesi uzke retezy, cpou tam vyfuky, powercommandery, ladi to, a pak tam nacpou sae 60 protoze je to vic adidas ...
Naposledy editováno 06.05.2013 09:47:25
FrankySS píše: Sice olejům moc nerozumím, dycky jsem se řídil doporučením výrobce, ale zpochybňovat a hádat se s prackarem, který s oleji pracuje, má je vyzkoušený, ví jak fungují a co značí, a ty kterej sis něco málo přečetl na googlu je blbost... Hádat se můžeš se mnou, oba víme velký hovno, ale já se řídím tím, co soudruzi k té motorce doporučují, kdežto ty zkoušíš něco neznámýho, když se dá v pohodě za ty prašule sehnat známá, kvalitní, odzkoušená značka. To je něco jak nafta, budeš do novýho nafťáka zkoušet kvalitu nafty v JZD protože stojí o korunu levnějc za litr? Nebo natankuješ na Benzině, kde nikdy nebyl problém?
To tvoje přirovnání na konci příspěvku je trochu mimo, když v JZD maji už dávno nejlepší naftu, protože ty jejich dnešní mašiny a traktory jsou na tom technologicky líp jak segment osobních aut a žádnej rozumnej zemědělec si nedovolí zkurvit kombajn uprostřed žní, potažmo, když ho má pronajatej za těžký prachy.
Nevidim jedinej rozumnej důvod proti, když někdo jako já, vyjíždí v červnu a motorku uklízí v září, proč by si nemoh dát do motorky, která má nalítáno 50k+ místo 10W40, 15W50, obzvláště když má v manuálu rozsah viskozit, který to umožňuje a danou minimální výkonnostní třídu. Nemluvě o tom, že když výrobce navrhne motorku v roce 1996, prodá jí v roce 2000 a vy řešíte, jakej olej v roce 2013 koupit, když se mezitim co 2 roky vyměnila technologie výroby a posunuly všechny standarty, to mi přijde naprosto ujetý. Kdo nezkusí a nediskutuje, tak se taky nic nedozví a pak může akorát omílat, že leje 30 let do motorky furt to samý a tim to asi končí. Tahle varianta nalejt, co ti píše výrobce, tu je a vždycky byla a tudíž je to připomínka úplně k ničemu asi jako že přijde po zimě jaro. Na to se tazatel neptal.
Dej si tam tu 15W50, na ničem to nepoznáš a za rok jí tam naleješ třeba znova a nebo najdeš něco jinýho. Cena není zrovna super, resp. kterejkoliv jinej olej tě vyjde na náplni o 150Kč dráž, tak to není tak šílený, abys to bral jako kritérium. Kupoval jsem teďka Motul 15W50 za 250/l, dá se sehnat i za 230, ale když má člověk rodinu a náročnou práci, koupí to, co má při cestě z práce a neřeší. Na značku nekoukej, leju do auta za posledních 80k km už sedmou značku oleje a motor má 250k (benzín) a nemusim dolejvat žádnej olej do výměny, nekouří, kanály jak zrcadlo a to jezdí denně 2x15km po Praze. Nejhorší byl paradoxně předepsaný origo Ford 5w30, to pro ty, kteří povídaji, že nalej, co ti přikazuje a strčí pod nos výrobce. Zvyklej kontrolovat olej po 3 měsících jsem přišel k autu a olej už nebyl ani na měrce, další náplní 5w40 jinýho výrobce se to vrátilo zpátky a zase nedolejvám ani deci. Kdybych dal na podobný pindy na ford fóru ohledně olejů jako tady, tak si kupuju místo jednoho kanystru druhej na dolití a dělal bych rozborku a měnil kvůli tomu gufera na ventilech. Jestli nemáš pochybnosti a jsi rozhodnutý, nalej to tam.
Tady jsem si přečet pindy o tom, že do TL nesmí přijít Castrol R1 kvůli spojce, atd. Na německym fóru psali přesně opačně, že to vůbec nemá vliv a normálně to jezdí jako na každej jinej. Protože jsem kupoval asi 7 kanystrů pro lidi z práce, tak jsem ho měl ve slevě za 160/l v eshopu. Koupil jsem, nalil jsem, spojka neklouzala a neklouže, olej to žere stejně jako předešlej motul a nestalo se nic. Používej hlavu a buĎ trochu odvážnej, na konci sezóny nám napíšeš jak to dopadlo.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zapalovací cívky Honda CBR 600F | gogo25 | 3 | 24.5.2024 v 22:53 Milda69 |
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F | Novasek21 | 3 | 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750 |
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F | juri23 | 23 | 8.5.2024 v 21:14 juri23 |
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F | Mxbike | 6 | 8.3.2024 v 17:48 Mxbike |
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F | GaučMaster | 7 | 6.3.2024 v 03:41 kokoška. |