globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
20.4.2013 v 08:54
Rozhodl jsem se založit toto téma jako ucelený přehled offroadových pneumatik na zadní kolo s rozměrem 17" . Kdo je jezdí, tak jistě ví, že výběr v tomto rozměru není široký.
Takže pište své pozitivní i negativní zkušenosti, vkládejte fotky.... Díky.
Pro upřesnění, toto vlákno je pro pneumatiky primárně určené do terénu, ne pro kompromisní pneu typu E-09, TKC, Karoo apod. Ceny berte hrubě orientačně, co vyhodil srovnávač.

____________________________________________________________________________________________
1. Mitas C-02
rozměr 130/80-17, cena od cca 1100,-Kč

Jedná se určitě o nejoblíbenější pneumatiku v této kategorii. Sám ji jezdím, poměrně nízká cena a domácí výrobce určitě při výběru hrají roli.
Dle výrobnce je určena pro tvrdý a kamenitý terén, s čímž souhlasím, zde jsou vlastnosti naprosto dostačující. V bahně moc jistoty nedává a má horší samočistící vlastosti. Tvrdá směs má zase tu výhodu že moc neubývá při občasných silničních přejezdech, ani špalky nemají snahu se vylamovat.







____________________________________________________________________________________________
2. Maxxis M 6001
rozměr 130/90-17, cena od cca 1450,-Kč

Guma vyššího profilu je z dost měkké směsi. Dobře drží v měkkém terénu, na suchu však velice rychle ubývá. Trvanlivost oproti Mitasce je tak třetinová. Dobrá alternativa na podzim a jaro k C-02, na kterou přezout až se oteplí.







____________________________________________________________________________________________
3. Heidenau K 74
rozměr 130/80-17, cena od cca 1650,-Kč

Vypadá zajímavě, zkušenosti s ní nemám. Pokud někdo ano, tak pište.







____________________________________________________________________________________________
4. Mitas XT-644 Army
rozměr 4,75-17 (odpovídá 120/90-17), cena od cca 1400,-Kč

Bývalý Trelleborg Army, používaný mimo jiné i švédskou armádou. Nyní vyráběný v Mitasu pod označním XT-644.
Osobně zkušenosti nemám, špunty se mi ale zdají dost drobné. Pokud někdo vyzkoušel, pište.







____________________________________________________________________________________________
5. Pirelli MT 21 Rallycross
rozměr 130/90-17, cena cca od 1850,-Kč

Nezkoušel jsem, nevypadá zle. Jezdil jí někdo?







____________________________________________________________________________________________
6. Cheng Shin C-755

rozměr 4.60-17, cena cca od 1100,-Kč

V podstatě historická pneumatika. Tento asijský gigant ji vyrábí již od 70tých let. Je to kopie dnes již nevyráběného Metzeler Multicross. Dle zahraničních recenzí nic moc, zkusil někdo?







____________________________________________________________________________________________
7. Pirelli Scorpion MX Extra

rozměr 110/90-17, cena cca od 1150,-Kč

Užší guma, což nemusí být vždy nevýhoda, cena je zajímavá. Možná jí otestuju. Jezdil jí někdo?







____________________________________________________________________________________________
8. VEE RUBBER VRM147

rozměr: 130/90-17, cena cca od 1800,-Kč

Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.







____________________________________________________________________________________________
9. VEE RUBBER Vrm 109

rozměr 4,5-17, cena cca od 1500,- Kč

Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.







Naposledy editováno 20.04.2013 10:31:02

1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2013 v 09:40 | Nahoru | #1
Můžeš si doplnit Vee Rubber 130/90 - 17 VRM 147 68P, Vee Rubber 4,50 - 17 VRM 109 67P
Tu první jezdil (offroad) kamarád Storeman na KLR 650 a hodně ji chválil , prý lepší než C02.
Jinak C02 má na těžkých endurech dobrý vlastnosti i v bahnitým terénu. Minulý týden jsem jel jednu dost náročnou rally s hodně hahnitými, doslova sračkovitými úseky a borec na Africe, co jsem s ním kus jel a měl C02 si to dával a prakticky mi nedal možnost k předjetí a poodjetí. Na KLX mi C02 neseděla, bláto a sníh bylo utrpení.

XT 644 v 17" se prý už nevyrábí. To psal jeden kluk v jiným vláknu, co ji chtěl koupit, víc o tom nevím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2013 v 10:15 | Nahoru | #2
Humusus> Výborný počin, chlape. Určitě budu sledovat, zda nohodí někdo další možnost.
Pro Superteneru je daný rozměr 140/80/17 a osobně do čurbesu tahám C-02. Vyzkoušená klasika. Výborný poměr cena- kvalita. Nikdo z nás se nevyhne nějakým asfaltovým přesunům. Nová C-02 ti na asfaltu moc jistoty nepřidá, ale stačí skočit do škarpy a tam je doma (stačí jí lehce ojebat a po 500 km už drží i na silnici) V offu potkám spousty podkladů a nezaregistroval jsem, že by se zalepila v bahně. Boční vedení parádní. Tvrdší směs mě nijak neomezuje, samozřejmě jen u těch přesunů (kruháky jezdim v driftu). Počkám si ještě na recenzi od kolegy který má nazuto Maxxise, ale pokud je životnost C-02 oproti Maxisu více než o polovinu delší, tak není třeba vymejšlet.
Závěrem- pokud někdo má ambice takat superteneru do těžšího offu tak určitě C-02 nesklame. Na E-09 jsem klouzal jak pošuk a naopak mě překvapilo, že po nazutí C-02 jsem pocítil konečně ten záběr. Jen bacha na rozměr 130 šířka..





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 20.4.2013 v 11:47 | Nahoru | #3
Humusus> Nějak nemůžu najít v kompu fotky, ale řežu hranu špuntu s tím, že díky tvaru a provedení nože můžu udělat negativní úhel zubu - jakoby takovou lopatku. Taky u paty zubu můžu zajet až k plátnu a tím si u sjetýho špuntu udělám vyšší výšku a přitom je tvar patky s pěkným rádiusem a špunt se netrhá. Tím se dají i zachránit natržený špunty - odřízneš ten natržený kousek a je to. Dá se říct, že gumu sjetou o cca 40% zrenovuješ tak, že zase bere jako nová a tímhle způsobem si prodloužíš životnost gumy se zachováním dobrých vlastností minimálně o 100%. Při ceně řezačky je investice na jedný gumě zpátky doma .
Osobně jsem zkoušel gumu v zimě na sněhu před a po prořezání a rozdíl byl zásadní . Můj názor je, že prořezaná guma brala líp jak nová.

Naposledy editováno 20.04.2013 11:47:53

2 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 21.4.2013 v 10:44 | Nahoru | #4
Taky C02. Předek C21. Nejezdím už nic jiného celoročně. Do terénu je dobré podhustit.
Na všech gumách co jsem na afce měl(silniční i špunty) jezdím po silnici pořád stejně - nejsem žádnej závodník.
Kdo nazuje špunty jezdí v terénu a kdo jezdí v terénu je zvyklej když se motka občas zavlní

2 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 21.4.2013 v 14:33 | Nahoru | #5
Potvrzuji Jankova slova z prvního příspěvku.
Akorát že jsem jezdil tu druhou ze dvou možností pneumatik: VEE RUBBER 4,50-17 Sport VRM 109 67P.
Kawu KLR 650 jsem pořídil na silničních gumách a protože jsem chtěl jezdit v terénu dal jsem na zadek Mitas E-09.
A hned první 2 jízdy v terénu mě ukázaly, že to byl krutý omyl! E-09 jsou silniční špunty a v bahně a na mokré trávě berou stejně jako sjetá silniční guma! Po asi 200 km šla dolu!
O pneumatikách Vee Rebber jsem nevěděl. Odvezl jsem motorku svému mechanikovi aby mi tam dal něco terrénějšího a tak jsem objevil Vee Rubber.

A v terénu to bylo rázem úplně něco jiného!
Najednou jsem stíhal i klukům na rychlých ostrých (asi trochu přeháním )
Já jsem stále nestíhal, ale pneumatika ano!

Vydržela rok, asi 2200 km a obul jsem ji opakovaně! Potom jsem motorku prodal.
Je to ale vyloženě Offroudová guma, do bláta, mokra i sněhu. Je dost měkká a tak na asfantu rychle ubývá. Pro cestovatele se nehodí.











Naposledy editováno 21.04.2013 20:38:45

17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2013 v 14:31 | Nahoru | #6
v 17" jsem skončil jako většina u C-02 - rozumný záběr, výdrž, dá silnici a dobrá cena
teď mám 18" tak je to zase o něčem jiném

jinak vee rubber vrm 147 mě přišla jako jasná kopie MT21 - docela dobrá guma na cestování,na silnici je příjemná, v terénu za sucha docela schopná, ale v bahně poté co se sjede hrana už moc nebrala
přední jsem měl jak vrm147 tak MT21 a MT21 vydržela déle a celkově jsme z ní měl lepší pocit ač vzorek je identický, takže rozdíl ve směsi byl docela znát

vepředu dojíždím c19 a v terénu dobré, ale na silnic je to o strach

17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2013 v 20:41 | Nahoru | #7
Tak já jezdím na XTZ 750 ST od podzima tu Maxxis M6001 a hlavně v těžkém bahně bere suprově a drží, ale problém s ní bude na takhle těžké mrše na asfaltu. Uďál jsem pár přejezdů za vyšších teplot a vypadá to, že bude poměrně rychle mizet, ale do bahna fakt super pneu.
Podle mě je to pneu určená hlavně na měký povrch. Až ji dorazím tak jako další pujde C-02.
Takže jsem v podstatě potvrdil co se o ní píše v úvodním příspěvku.

Naposledy editováno 22.04.2013 20:43:16

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2013 v 23:50 | Nahoru | #8
zdenekx> Tak tvoje slova potvrdim. E-09 zadek dá hodně. Než jsem zkusil C-02 lítal jsem jen na této gumě a řekl bych dostatečné prasárny. Pak mě přestalo bavit zvedat. Hledal jsem posun dále do offu a na sobě už jsem nic zdokonalit nemohl (berte s rezervou), tak jsem hledal chybu v gumě. V podstatě Tenera má do offu relativně dostatek výkonu a s E-09 jsem dost proklouzal. Okamžitě jak jsem přezul C-02 jsem pocejtil, že si musim i podřadit jak se Céčko zakusovalo. Za mnou hlínopád, vítr v brejlích a úsměv na držce. Určitě mě ta guma posunula v náročnějších pasážích o krok dále. Okamžitě si dovolíš větší prasárny. Je ale potřeba vhodné kombinace s předkem. Předek E-09 (jak zmiňoval Duro) to ale rozhodně není. Ten už mi nesmí do dílny. Nevede, ubývá před očima, guma úplně k ničemu, ale téma "předek" není na pořadu dne.
Jinak 50/50 - k tomuto Motobláznovi schází nějaké procento čeho chce lítat více. Universal je asi ta E-09, ale C-02 už na asfaltu není moc doma. Já si teda i ty asfaltové přesuny užívám i s tím haděním a driftama, ale jistoty v navlhlých zatáčkách nepřidá. Po suchém asfaltu na rovině jedu tak do 150. Ale jak mile zamokne, rychle se sklidním. Raději se zamotám někde do křoví v bahně, kde to není tak tvrdé jako klouzání po asfaltu. Na tuhle nerozhodnost je nejlepší mít dvě kola (mám) a přehození je otázkou chvilky. U Karoo mě odrazuje cena a až jednou budu velkej a bohatej (nebudu muset posílat prachy sociálce na netáhla), tak jí taky prubnu. Za minulou sezonu jsem odrovnal dvě sady a v tomto mě prostě Mitas baví.

Tady je jedno takové blbé video co jsem stvořil z radosti z prvního sněhu. Další 4 měsíce jsem už zimu proklínal. Čerstvě nazutá C-02..

1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2013 v 09:08 | Nahoru | #9
Mám aktuálně nazutou na Dominu tu K-74. Kdysi jsem ji dostal zadarmo a chvíli s ní jezdil na Hondě XL. Mitasce C-02 se rozhodně nevyrovná a tak jsem ji brzo zase vyzul. Teď se ale hodila, když jsem ji objevil zahrabanou v dílně, pač na Dominátoru jezdím spíš výlety po polních cestách a na to je plně dostačující. Ona docela bere v přímém směru a odolnost proti opotřebení je taky dost velká, ale boční vedení nic moc. Asi z toho důvodu, aby v zatáčkách na asfaltu moc neplavala.

Naposledy editováno 23.04.2013 09:18:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist