Takže pište své pozitivní i negativní zkušenosti, vkládejte fotky.... Díky.
Pro upřesnění, toto vlákno je pro pneumatiky primárně určené do terénu, ne pro kompromisní pneu typu E-09, TKC, Karoo apod. Ceny berte hrubě orientačně, co vyhodil srovnávač.
____________________________________________________________________________________________
1. Mitas C-02
rozměr 130/80-17, cena od cca 1100,-Kč
Jedná se určitě o nejoblíbenější pneumatiku v této kategorii. Sám ji jezdím, poměrně nízká cena a domácí výrobce určitě při výběru hrají roli.
Dle výrobnce je určena pro tvrdý a kamenitý terén, s čímž souhlasím, zde jsou vlastnosti naprosto dostačující. V bahně moc jistoty nedává a má horší samočistící vlastosti. Tvrdá směs má zase tu výhodu že moc neubývá při občasných silničních přejezdech, ani špalky nemají snahu se vylamovat.
____________________________________________________________________________________________
2. Maxxis M 6001
rozměr 130/90-17, cena od cca 1450,-Kč
Guma vyššího profilu je z dost měkké směsi. Dobře drží v měkkém terénu, na suchu však velice rychle ubývá. Trvanlivost oproti Mitasce je tak třetinová. Dobrá alternativa na podzim a jaro k C-02, na kterou přezout až se oteplí.
____________________________________________________________________________________________
3. Heidenau K 74
rozměr 130/80-17, cena od cca 1650,-Kč
Vypadá zajímavě, zkušenosti s ní nemám. Pokud někdo ano, tak pište.
____________________________________________________________________________________________
4. Mitas XT-644 Army
rozměr 4,75-17 (odpovídá 120/90-17), cena od cca 1400,-Kč
Bývalý Trelleborg Army, používaný mimo jiné i švédskou armádou. Nyní vyráběný v Mitasu pod označním XT-644.
Osobně zkušenosti nemám, špunty se mi ale zdají dost drobné. Pokud někdo vyzkoušel, pište.
____________________________________________________________________________________________
5. Pirelli MT 21 Rallycross
rozměr 130/90-17, cena cca od 1850,-Kč
Nezkoušel jsem, nevypadá zle. Jezdil jí někdo?
____________________________________________________________________________________________
6. Cheng Shin C-755
rozměr 4.60-17, cena cca od 1100,-Kč
V podstatě historická pneumatika. Tento asijský gigant ji vyrábí již od 70tých let. Je to kopie dnes již nevyráběného Metzeler Multicross. Dle zahraničních recenzí nic moc, zkusil někdo?
____________________________________________________________________________________________
7. Pirelli Scorpion MX Extra
rozměr 110/90-17, cena cca od 1150,-Kč
Užší guma, což nemusí být vždy nevýhoda, cena je zajímavá. Možná jí otestuju. Jezdil jí někdo?
____________________________________________________________________________________________
8. VEE RUBBER VRM147
rozměr: 130/90-17, cena cca od 1800,-Kč
Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.
____________________________________________________________________________________________
9. VEE RUBBER Vrm 109
rozměr 4,5-17, cena cca od 1500,- Kč
Doplněna na doporučení uživatele Janek - viz první příspěvek.
Naposledy editováno 20.04.2013 10:31:02
1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Tu první jezdil (offroad) kamarád Storeman na KLR 650 a hodně ji chválil , prý lepší než C02.
Jinak C02 má na těžkých endurech dobrý vlastnosti i v bahnitým terénu. Minulý týden jsem jel jednu dost náročnou rally s hodně hahnitými, doslova sračkovitými úseky a borec na Africe, co jsem s ním kus jel a měl C02 si to dával a prakticky mi nedal možnost k předjetí a poodjetí. Na KLX mi C02 neseděla, bláto a sníh bylo utrpení.
XT 644 v 17" se prý už nevyrábí. To psal jeden kluk v jiným vláknu, co ji chtěl koupit, víc o tom nevím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Pro Superteneru je daný rozměr 140/80/17 a osobně do čurbesu tahám C-02. Vyzkoušená klasika. Výborný poměr cena- kvalita. Nikdo z nás se nevyhne nějakým asfaltovým přesunům. Nová C-02 ti na asfaltu moc jistoty nepřidá, ale stačí skočit do škarpy a tam je doma (stačí jí lehce ojebat a po 500 km už drží i na silnici) V offu potkám spousty podkladů a nezaregistroval jsem, že by se zalepila v bahně. Boční vedení parádní. Tvrdší směs mě nijak neomezuje, samozřejmě jen u těch přesunů (kruháky jezdim v driftu). Počkám si ještě na recenzi od kolegy který má nazuto Maxxise, ale pokud je životnost C-02 oproti Maxisu více než o polovinu delší, tak není třeba vymejšlet.
Závěrem- pokud někdo má ambice takat superteneru do těžšího offu tak určitě C-02 nesklame. Na E-09 jsem klouzal jak pošuk a naopak mě překvapilo, že po nazutí C-02 jsem pocítil konečně ten záběr. Jen bacha na rozměr 130 šířka..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Osobně jsem zkoušel gumu v zimě na sněhu před a po prořezání a rozdíl byl zásadní . Můj názor je, že prořezaná guma brala líp jak nová.
Naposledy editováno 20.04.2013 11:47:53
2 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Na všech gumách co jsem na afce měl(silniční i špunty) jezdím po silnici pořád stejně - nejsem žádnej závodník.
Kdo nazuje špunty jezdí v terénu a kdo jezdí v terénu je zvyklej když se motka občas zavlní
2 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Akorát že jsem jezdil tu druhou ze dvou možností pneumatik: VEE RUBBER 4,50-17 Sport VRM 109 67P.
Kawu KLR 650 jsem pořídil na silničních gumách a protože jsem chtěl jezdit v terénu dal jsem na zadek Mitas E-09.
A hned první 2 jízdy v terénu mě ukázaly, že to byl krutý omyl! E-09 jsou silniční špunty a v bahně a na mokré trávě berou stejně jako sjetá silniční guma! Po asi 200 km šla dolu!
O pneumatikách Vee Rebber jsem nevěděl. Odvezl jsem motorku svému mechanikovi aby mi tam dal něco terrénějšího a tak jsem objevil Vee Rubber.
A v terénu to bylo rázem úplně něco jiného!
Najednou jsem stíhal i klukům na rychlých ostrých (asi trochu přeháním )
Já jsem stále nestíhal, ale pneumatika ano!
Vydržela rok, asi 2200 km a obul jsem ji opakovaně! Potom jsem motorku prodal.
Je to ale vyloženě Offroudová guma, do bláta, mokra i sněhu. Je dost měkká a tak na asfantu rychle ubývá. Pro cestovatele se nehodí.
Naposledy editováno 21.04.2013 20:38:45
17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
teď mám 18" tak je to zase o něčem jiném
jinak vee rubber vrm 147 mě přišla jako jasná kopie MT21 - docela dobrá guma na cestování,na silnici je příjemná, v terénu za sucha docela schopná, ale v bahně poté co se sjede hrana už moc nebrala
přední jsem měl jak vrm147 tak MT21 a MT21 vydržela déle a celkově jsme z ní měl lepší pocit ač vzorek je identický, takže rozdíl ve směsi byl docela znát
vepředu dojíždím c19 a v terénu dobré, ale na silnic je to o strach
17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Podle mě je to pneu určená hlavně na měký povrch. Až ji dorazím tak jako další pujde C-02.
Takže jsem v podstatě potvrdil co se o ní píše v úvodním příspěvku.
Naposledy editováno 22.04.2013 20:43:16
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Jinak 50/50 - k tomuto Motobláznovi schází nějaké procento čeho chce lítat více. Universal je asi ta E-09, ale C-02 už na asfaltu není moc doma. Já si teda i ty asfaltové přesuny užívám i s tím haděním a driftama, ale jistoty v navlhlých zatáčkách nepřidá. Po suchém asfaltu na rovině jedu tak do 150. Ale jak mile zamokne, rychle se sklidním. Raději se zamotám někde do křoví v bahně, kde to není tak tvrdé jako klouzání po asfaltu. Na tuhle nerozhodnost je nejlepší mít dvě kola (mám) a přehození je otázkou chvilky. U Karoo mě odrazuje cena a až jednou budu velkej a bohatej (nebudu muset posílat prachy sociálce na netáhla), tak jí taky prubnu. Za minulou sezonu jsem odrovnal dvě sady a v tomto mě prostě Mitas baví.
Tady je jedno takové blbé video co jsem stvořil z radosti z prvního sněhu. Další 4 měsíce jsem už zimu proklínal. Čerstvě nazutá C-02..
1 reakcí na tento příspěvek 17" zadní drapáky pro těžší endura - přehled
Naposledy editováno 23.04.2013 09:18:17