globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte
31.3.2013 v 13:56
Zdravím okruháři nebo závodáci. Potřebuji se zeptat zda nevíte o nějaké dobré firmě nebo zkušeném závodníkovy, co dokáží nastavit podvozek cca na mou váhu. V okolí Olomouce, Prostějova, Brna atd. Sám se do toho moc nechci pouštět. Nebudu ani pravidělně jezdit okruh. Jen málokdy ze srandy. A občas lehce sportovní jízda. Jde mě o to, aby to bylo nastavený cca na mou váhu a asi by nebylo od věci nějak poklikat s utlumama a odskokem. Aby to zas nebylo moc gumový. Mám cca 105 kg. Mám kontakt a lehce se znám s Bitákem ( Pavel Bittner) ale nevím jestli je to číslo aktuální a jestli pořád bydlí na moravě. Díky za tipy

Naposledy editováno 31.03.2013 20:52:10

2 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 18:18 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 21:44 | Nahoru | #2
Na nastavení pérování nepotřebuješ žádného "experta". Na to Ti stačí metr, neb dle obecných zvyklostí jsou hodnoty propružení jsou u všech supersportů stejné. Viz např. www.eagleracing.cz atd.. Tlumení nech v základu dle předpisů výrobce - tím neuděláš žádnou zásadní chybu.

Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 22:09 | Nahoru | #3
Nastavení podvozku není až taková magie, dá se to rozděli do tří oblastí.

1. pružiny/předpětí: zajišťujou že tlumiče pracujou ve správnym zdvihu, nastavení nebo i tuhost pružin se odvíjí od hmotnosti jezdce. Když budeš mít pracovní zdvih moc velkej, motorka se chová nestabilně protože jsou tam velký změny v geometrii. Když moc krátkej, tak to poskakuje jak koza.
Buď se nastaví původní pružiny, nebo se dávaj nový podle hmotnosti.
Nastavení předpětí je hezky popsaný tady , akorát v EN, nechce se mi to dneska překládat

2. odskok - určuje rychlost, jakou se tlumiče vrací od stlačení. Pokud je utaženej, tak kolo nestačí kopírovat povrch třeba při prudkym brždění a poskakuje. Moc povolenej zase způsobuje že necítíš co se děje s koly, není vazba mezi řídítky a silnicí.
Odskok by se měl nastavit ne nejvyšší možný návrat, ale tak abys cítil kontrolu nad strojem.

3. komprese - rychlost stlačení tlumiče. To bych řekl podle preferencí každýho, někdo rád tvrdší, někdo měkčí.

Pro jízdu na okruhu bych jen trochu utahoval kompresi, zbytek když je dobře nastavenej, funguje na silnici i na okruhu. Pokud člověk nejezdí na úrovni profi týmu, mělo by to stačit. I když v tom článku o nastavení předpětí doporučujou nižší zdvih na okruh, asi jo, já nejezdím tak abych to potřeboval.
Hodnota odskoku i komprese taky závisej na hmotnosti jezdce, ale většina moderních tlumičů by měla mít dostatečnej rozsah nastavení. Každopádně na to už nejsou univerzální hodnoty jako pro předpětí, důležitej je pocit co komu vyhovuje.
Samozřejmě bez toho, abys měl tlumiče v pořádku nemá cenu si s tím hrát. Minimálně dát do vidlic olej se správnou viskozitou a správnou hladinu, ideálně i repase centrálu.
Nastavení je taky limitovaný kvalitou a možnostma komponentů.

Naposledy editováno 31.03.2013 22:10:28

Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 23:53 | Nahoru | #4
Zdar. Nečetl jsem vše,ale zkus nick Koolja. Nastavuje podvozky a je dost šikovnej. Má dílnu v malé zandeli kdesi u Veverské Bitýšky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist