Naposledy editováno 31.03.2013 20:52:10
2 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte
1. pružiny/předpětí: zajišťujou že tlumiče pracujou ve správnym zdvihu, nastavení nebo i tuhost pružin se odvíjí od hmotnosti jezdce. Když budeš mít pracovní zdvih moc velkej, motorka se chová nestabilně protože jsou tam velký změny v geometrii. Když moc krátkej, tak to poskakuje jak koza.
Buď se nastaví původní pružiny, nebo se dávaj nový podle hmotnosti.
Nastavení předpětí je hezky popsaný tady , akorát v EN, nechce se mi to dneska překládat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
2. odskok - určuje rychlost, jakou se tlumiče vrací od stlačení. Pokud je utaženej, tak kolo nestačí kopírovat povrch třeba při prudkym brždění a poskakuje. Moc povolenej zase způsobuje že necítíš co se děje s koly, není vazba mezi řídítky a silnicí.
Odskok by se měl nastavit ne nejvyšší možný návrat, ale tak abys cítil kontrolu nad strojem.
3. komprese - rychlost stlačení tlumiče. To bych řekl podle preferencí každýho, někdo rád tvrdší, někdo měkčí.
Pro jízdu na okruhu bych jen trochu utahoval kompresi, zbytek když je dobře nastavenej, funguje na silnici i na okruhu. Pokud člověk nejezdí na úrovni profi týmu, mělo by to stačit. I když v tom článku o nastavení předpětí doporučujou nižší zdvih na okruh, asi jo, já nejezdím tak abych to potřeboval.
Hodnota odskoku i komprese taky závisej na hmotnosti jezdce, ale většina moderních tlumičů by měla mít dostatečnej rozsah nastavení. Každopádně na to už nejsou univerzální hodnoty jako pro předpětí, důležitej je pocit co komu vyhovuje.
Samozřejmě bez toho, abys měl tlumiče v pořádku nemá cenu si s tím hrát. Minimálně dát do vidlic olej se správnou viskozitou a správnou hladinu, ideálně i repase centrálu.
Nastavení je taky limitovaný kvalitou a možnostma komponentů.
Naposledy editováno 31.03.2013 22:10:28