paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Zkušenosti :)
Zdar všicí motorkáři . Dlouhou dlouhou dobu si přeju nějakou motku, ale nemám na ní money. jenže náhle je novela zákona, kde se říká, že 125 skůtra mohou i lidi ( jakože naši ) co maj řidičák na auto. Takže jaksi rodiče dokopávám, aby mi povolili řidičák a koupili něco - povolili bohužel jenom skůtra, protože by na něm mohli jezdit i oni a dali mi docela nízký cenový limit. Nu a na netu se mi moc zalíbila tahle yukina :) . A tak se ptám!: je to spolehlivý? Brzdí to? Jede to ? Není potřeba to štelovat nonstop v dílně? A je kvalita zpracování alespoň malinko srovnatelná s Japoncema?

Předem díky moc za vaše názory na tuto "motku" :D.
Anketa: Co je lepší za srovnatelný peníz?
Scooter nová čína
24%
5
Scooter osmiletá japonka
76%
16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti :)

Skvělá odpověď, děkuji! 30.3.2013 v 21:01 | Nahoru | #1

kastanbabeťťák píše: moucan> Když za stejnou cenu seženu leda starýho japonce s 20 000 km nalítáno. Já nevím, mě příjde lepší ta čína, ale díky za radu!



Vtip jest v tom, že toho Japonce s 20000 najetými km za tu cenu koupíš a pak budeš jen jezdit, dolévat benzin a dělat jen drobnou běžnou údržbu.
Kdežto čínu koupíš a kor budeš-li mít smůlu na nepovedený kus, budeš sypat další a další peníze do neustálých oprav a za chvíli (řečeno "slovy klasika") ten vergl vzteky hodíš ze skály . Pokud máš už takto omezené finanční možnosti, tak o číně ani neuvažuj.

E: Rozhodně bys nebyl první, co si nenechal poradit, "čína mu pořád připadala lepší" - a zanedlouho místo ježdění jen seděl u PC a ptal se tady, jak opravit to a to a později už jen nadával, že ten šmelc vůbec kupoval a obrazně řečeno se fackoval, že nekoupil ojetého japonce.

Naposledy editováno 30.03.2013 21:03:06

Zkušenosti :)

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 01:04 | Nahoru | #2
Hele, řeknu ti to takhle. Před rokem a půl jsem taky kupoval skútra. Rozpočet ovšem omezen na 15 000kč. Taky mi lítala hlavou otázka, zda novou čínu, nebo italskej šrot nebo japonce. Nakonec to vyhrál Ital značky Piaggio, za 12t, bývalý majitel mi hned řekl, že těch 8500km na tachu jsou pouze od dotažení z D do ČR, takže paráda (později jsem zjistil i zhruba skutečnou cifru kilometrů, to jest kolem 60-80 tisíc, a hele, von ten 15-ti letej Ital lítá jak za mlada, pravidelně měním olej, sice zezačátku bylo pár problémů a dojezdů v dodávce, ale to bylo čistě zanedbanou údržbou minulých majitelů, no a ohlé krk řízení zpravil autogen (no jo, co čekat za 12 000kč). Po vychytání mušek už jen jezdím, a jezdím, zvládlo klidně 320km vkuse (Kolín-Bratislava), nebo 70km po D1 (Jihlava-Kácov), a další výlety. Startuje na drc, a řeknu ti, když vidím čínskou 125, s chutí si ho dám jako svačinu na půl plynu. Pročti si třeba scooterforum, zvláště, jak tam uživatel Taťka sepisoval, co nacpal do Yukiny... Do 7000km mu odcházela elektrika, startér, karbec, rozvody, všechno se to sypalo. Prostě levná pracovní síla, levné materiály, a co od toho čekat. Pokud píšeš, že stejně si vybereš nakonec sám, máš pravdu. Pak ale koukej napsat, jak jsi dopadl. Protože u číny je velká pravděpodobnost, že budeš litovat. Jo, je něco jiného nějaké pšoukadlo pro rohlíky na vesnici, ale když chceš jet i někam dál (což u mě byla podmínka), chce to kvalitu. Za mě jedině Piaggio, Yamaha, Honda, možná některé kousky od Kymco, Burgoše od Suzuki, a podobně. Tam máš větší jistotu, že i po 50 000km to bude furt motorka s chutí do života. No a ještě drobnost, krásně jsem viděl, že jsem vybral dobře, když jsem to v cca 90km/h položil, a na plastech byly pouze škrábance. Při takovém zážitku by ti z číny slezly nejen všechny plasty, ale i kusy železa. Tak, teď máš info od docela dost lidí, co se více-méně všichni shodují v jednom - Čínu nechej těm, co jsou tak bohatí, že si můžou kupovat levné věci. o bys ušetřil na nákupu, dáš na svačinu a cigára v servisu... Držím palce, ať vybereš správný stroj!

Zkušenosti :)

Skvělá odpověď, děkuji! 1.4.2013 v 11:33 | Nahoru | #3
Osmdesátkou jezdí běžně, jen do kopce se to s ním dost zadejchá. Kdyby jsi byl blíž, nechal bych tě na tom svézt. Ještě trošku opravím to chválení číny. Není čína jako čína, a jak tady již zaznělo, jsou povedené kousky a je spousta čínských výrobků, které jsou opravdu jen na jedno použití. Mě čínské motorky nevadí a běžně je používám a i celá moje rodina. Moji kluci na čínských motorkách a čtyřkolkách jezdí závodně motokross. Je potřeba odlišit ty výhodné nabídky a akční ceny některých prodejců. Při výběru se vyhni těm, co nabízí Autokelly - jezdí to, cena je lákavá, ale prakticky ze zkušenosti vím, že to více stojí na servizech než jezdí. Dej i na radu od >> callowsick << ví co mluví, má spousty praxe s čínskou motorkou. Tady je jeho cestopis
K bodamskému jezeru
Nebo tady máš názor dalšího uživatele čínské motorky:
s yuki kolem republiky

Naposledy editováno 01.04.2013 11:35:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti :)

Skvělá odpověď, děkuji! 1.4.2013 v 12:11 | Nahoru | #4
JohnnyS08> To je pochopitelné, že při prodeji licence do "zaostalejší" země je třeba očekávat logicky nižší kvalitu. Se Škodovkou by to bylo prašť jak bouchni - Favorit byl oproti soudobé konkurenci (Tempra, Croma, R19, P405...) beznadějně zastaralý a jeho kvalita rovněž nic moc. Hlavně že měl kastli Bertone.
Také v době uvedení Fabií na trh se spousta řidičů divila, proč je podobně vypadající auto tak nesrovnatelně dražší, než jeho předchůdce, ale je holt třeba si uvědomit, že filcka jest vlastně jen trochu zakulacený Favorit, kdežto fábrle jest autem od základu novým (koncernový podvozek a kastle z pera Dirka van Braeckela - ten potom odešel k R-R). I když ani ta by mi do baráku nesměla.
To, že při uvedení Darkeru v Německu byl na plakátech slogan, že se "evergreen vrací" a co je to za licenci, rovněž nutí k zamyšlení... ve mně by to rovněž vzbuzovalo pocit, že to bude čistá kopie vzoru včetně kvality zpracování. Nicméně to může každý chápat jinak.
Že by Yamaha odprodala i formy, tomu bych se vůbec nedivil, stejně už Virgule dávno nevyrábí, tak by jim v uskladněných formách akorát ležely finance.

Ohledně Dacie... licence bala na R12, ne 13 a první rok, kdy byly vozy ještě montovány z originálních francouzských dílů, byla kvalita slušná, ale když od toho potom žabožrouti dali ruce pryč a Rumuni začali vyrábět na vlastní pěst, tak to byla katastrofa... typické bylo "startování kladivem".

Celkově k těm čínám nemám důvěru, je to skutečně kus od kusu. Také jsem kdysi potkal na odpočívadle chlápka s vozem Shanghai Santana, což není nic jiného než kopie VW Jetta a také dost nadával... jak byl prvně nadšený, když se mu naskytla šance získat něco, co bude v ČR unikátem, ale nakonec prý také věčně opravoval, než jezdil a světě div se... i když by člověk logicky očekával, že origo díly VW by tam měly pasovat, prdlajs - prý tam místy byly rozměrové odchylky několik mm.

kastanbabeťťák> Však se rozhoduješ dobře. Pokud potřebuješ mašinu vyloženě na ježdění, potřebuješ, aby byla spolehlivá, stále pojízdná a nestrávils víc času opravováním, než jízdou, tak se číně vyhni. Je to opravdu kus od kusu, můžeš narazit na držák, ale povětšinou jsou zkušenosti takové, že koupit čínu, ať už novou, natož jetou, jest vždy dost velkou sázkou do loterie.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Skutr Yuki 125 Yuki Fairy 125 SemiBiker 6 9.8.2021 v 11:07 neznamyScooterD
Výbrus neví někdo Yuki Cross 125, Dirtbike & Pitbike dirtbikes, Yuki C... DrevoKocurik 2 25.6.2021 v 11:28 frcus
Hadička benzínu Yuki Fairy 125, Yuki Duel TT 50 Zerog 3 17.5.2021 v 12:01 Pedl
Cukání při náklonu Yuki Fairy 125 Zerog 2 2.9.2019 v 21:55 Monzinem
Jakou co nejlevnější spolehlivou mo... Yuki Fairy 125 jawa46 24 19.9.2018 v 09:53 JackRipper


TOPlist