A sice na výrobu padáků, vím, že si je můžu koupit ale radost z vlastní práce je nad všechny koupené výrobky, a taky cenově doufám mě to vyjde lépe..
Nechci aby to přesáhlo cenu padáků již hotových, a navíc nechci jen dva ale tři (třetí na výfuk, jelikož si ho docela cením a přečnívá rovinu motorky.
Přístup k soustruhu nemám, ani k většímu zázemí, tak bych to chtěl splácat doma - alespoň to zkusit.
K materiálu:
Jednoduše přemýšlím o jednom válečku (větším) z jedné strany uzavřeným, z uzavřené strany díru pro šroub, do toho ještě jeden váleček (menší) a mezi ně silon + do toho menšího.
Asi takto (sory za kvalitu, malování, nic lepšího doma nemám........
Rozměry si seženu.. Můj dotaz zní kde můžu sehnat tyto materiály a v jakém rozmezí se pohybuje jejich cena ? A mohl by tento můj výtvor vůbec fungovat ?
Díky.
Naposledy editováno 21.03.2012 18:42:34
http://www.rutan.cz/
Bohužel u CBR 600F budeš muset vyvrtat otvor skrz kapotu. Jak píše Rutan na svých stránkách, nikde jinde protektor nepřiděláš, pokud má mít nějaký význam..
1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.
Takže jsem nakonec rád koupil hotové padáky od Rutana, v sadě bylo naprosto vše, co jsem potřeboval pro montáž, takže byly namontovány za pár minut..
Rutan to má vážně vychytané do detailu U tebe to bude složitější, protože musíš upravit kapoty.. Ale opět - přímo od Rutana si můžeš objednat "vykrajovák" a máš to bez starostí
1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.
Attim píše: To nemá smysl, ti co už to dělají mají většinou vychytaný umístění případně materiály a tvary, tohle bude jen pokus-omyl, bez přístupu ke strojnímu obrábění to nebude hezký a o funkci bych taky pochyboval.
Mě teda padáky značky Homebastl zachránili celej bok gixéra - obyčejne soustružnickej polyamid a skrz něj šroub - tady je ta svinská zrada, šroub tam je jemnozávit a takovej imbus stojí pytel zlata(v jednom obchodu se spojovacíma materiálama říkal, že by jeden takovej šroub vyšel na cca 300Kč) - šestihran se stejným závitem stojí 50Kč, takže je třeba na šestihran navařit imbusovou hlavuKdybych si to nechal vytočit ofiko od někoho, co má NC soustruh, tak by mě vyšel jeden padák na cca 100 + cena šroubu - je to o tom dílenským zázemí
Nezapírám,abych se dopracoval k chtěnýmu výsledku tak to stálo moc hodin přemýšlení o nejlepším způsobu umístění,zvolení optimální délky padáku atd. tak jsem minimálně 2x převýšil částku hotových padáků od Rutana a proto,když někdo shání padáky tak mu ho rovnou doporučim (nemám čas,abych zase zkoumal 3hodiny vhodné umístění kvůli jedné NEPROVĚŘENÉ sadě pro kamaráda) . Co mě vedlo k výrobě padáku na CBR: 1) Nebyl jsem smířenej s vrtáním kapot ač jsem věděl,že se jedná o nejlepší způsob pro CBR. 2) Zkoumal jsem padáky od RD mota jejich řešení mě nenadchlo,velká páka na dural. desku. Nakonec jsem zvolil způsob vyfrézovaných podkoviček na vzpěru rámu a na nich umístěn padák. Byly vyzkoušený při lowsideru v rychlosti 80km/h a motorka utrpěla pouze jediný škrábanec a to mě nutilo k lehčí inovaci (další + pro Rutana za jeho crashtesty-to je k nezaplacení...) .