Já momentálně vlastním kawasaki zephyr 550, což je trošku jiný případ, protože ta si na youngtime veterána v podstatě pouze hraje, jelikož je mladší, konkrétně ta moje je rok 99.
Po 3 společných letech už však začínám pociťovat nutkání na změnu ještě umocněné nedávno nabitými notami opravňující mě k řízení strojoven dle libosti a nikoliv kilowat.
Velmi mě lákají stroje podobného rázu jako výše uvedené, avšak trošku se bojím jak je to s náhradními díly a poruchovostí především modelu GS 650 GT (vím totiž že se vyráběl jen velmi krátkou dobu a poměrně dávno již tomu).
Nejsem člověk vyžívající se v úpravách natož opravách, spolehlivost je pro mě jedním ze základních argumentů pro výběr. O spolehlivosti CB 750 netřeba pochybovat, avšak jak je to u starých XJ, případně GS 650 GT. Můžete též doporučovat další návrhy, mé představy +- 50 kW, 4válec, centrální stojan (zephyr ho nemá, tak vím své), chromované budíky (né panel).
Díky za ohlasy!
PS: foto je pouze ilustrační
Naposledy editováno 17.11.2011 14:26:37
1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?
Naposledy editováno 19.11.2011 22:41:16
1 reakcí na tento příspěvek Youngtime veteráni pro běžný provoz?
Známý prodává CB 900Boldor,viz foto,stav je velice dobrý,výfuky jsou nové,motorku má 10 let skoro na ní nejezdí.Motor je tam z CB 1100 (proto černá barva) jinak jsou doklady v pořádku Cena kolem 35 000,- Kč [URL= [/URL]
Naposledy editováno 22.11.2011 21:38:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Youngtime veteráni pro běžný provoz?
Pokud se ti líbí moto z přelomu 70.-80-tých a tato má být v dobrém a spolehlivém stavu, je potřeba počítat s poměrně vysokou cenou při koupi nebo si v opačném případě připravit balík na renovaci. V obou případech je pak provozování takové moto v běžném a každodenním provozu tak trochu barbarství, vzhledem k určité historické hodnotě takového stroje.
Stran spolehlivosti je 99% úspěchu otázkou dobrého (resp. šťastného) výběru při koupi, ale i tak je ve většině případů potřeba počítat minimálně s repasí karburátorů (plovákové ventily, pryžové díly jako o-ringy - membrány šoupat, u vyšších nájezdů i jehly/emluzní trubice), palivového kohoutu, dále s výmenou pryžových přírub mezi hlavu/karburátory resp. karburátory/airbox, pokud má být na moto aspoň základní spoleh. V případě, že to člověk s tou spolehlivostí myslí opravdu vážně, je vhodné provést zároveň kontrolu hlavy - automaticky nová gufera a dle potřeby ideálně strojní servis ventilů/sedel. Dají se taky čekat problémy elektrické výzbroje, mj. např. vadné vinutí statoru alternátoru, nebo vadný regulátor napětí, další problémy vyžadující řešení často souvisí se spotřebou oleje. Obecně jsou motorky z této doby při pravidelné údržbě a dobrém zacházení spolehlivé a bezproblémové až neuvěřitelně, ale vzhledem k jejich době vzniku, bude tato podmínka splněna jen ve velice malém procentu případů.
S náhradními díly do motoru (ložiska, gufera, těsnění, písty, kroužky, vodící lišty atd.) a částečně i karburátorů obecně nebývá problém kromě Kawasaki, která ND na starší ročníky (nevím teď do kterého roku přesně) oficiálně nenabízí. S díly na exteriér moto už to bývá o poznání horší, ale spousta použitých věcí se různě po světě většinou sehnat dá, záleží na konkrétním modelu a jeho rozšířenosti v dané části světa. Na některé modely jako např. XS 650 extistuje i rozsáhlá druhovýrobní nabídka ND.
Podle všeho máš nejblíže ke stylu "custom", tak proč nezvážit i modely jako GS (GSX) 750L, Z 750LTD , XS 650SE nebo první ročníky XV700, možná i taková TR1 by mohla být zajímavá. Kardan u těchto starších moto většinou znamená významnou položku v kolonce "hmotnost" a IMO svým projevem trochu ubírá uživateli na jízdním komfortu, což samozřejmě narozdíl od řetězu neplatí o jeho údržbě. Osobně bych se nebál ani 1000cc kategorie, výkony v těch dobách nebyly nijak oslnivé (tedy v porovnání se současností) a u hodně typů byl mezi 750cc a 1000cc verzí co do hmotnosti jen zanedbatelný rozdíl.
Kdybych vybíral youngtimera pro každý den, pak z toho praktického pohledu by to jednoznačně vyhrála GSX 750 ES, což byla ve své době lehká, moderní, svou elegancí nadčasová a všestranná motorka, ovšem už to není pravý classic bike.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or | Ina32 | 7 | 16.5.2024 v 21:24 Ina32 |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |
Označení Pneumatik Honda CB 750 | rg250 | 5 | 2.2.2024 v 20:06 ja1 |
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 | jirisis | 2 | 6.1.2024 v 20:33 jirisis |
kempy na Slovensku Honda CB 750 | rg250 | 16 | 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan |