Téma: Clutch diode
2.10.2011 v 09:31
Podle mě ta dioda brání tomu, aby se ti rozsvítila kontrolka neutrálu, když zmáčkneš spojku.
Kontrolka tam není zakreslena, protože je to schéma ovládání startéru. Cívka relé je uzeměna přes spínač neutrálu a spínač spojkové páčky, alespoň jedno z toho musí být seplé, jinak můžeš pouštět tlačítkem napětí do relátka jak chceš, ale nesepne - je to bezpečnostní opatření. Spínač neutrálu bývá kvůli jednoduchosti konstrukce společný, kontrolka neutrálu je připojena jedním pólem na vývod ze spínačky, druhým koncem na čidlo neutrálu - ve schématu drát mezi diodou a tím spínačem.
Pokud dráty vedoucí do diody necháš odpojené, bude to startovat jen se zmáčklou spojkou.
Pokud dráty vedoucí do diody propojíš, bude ti to startovat jak má, ale kontrolka neutrálu bude svítit ikdyž jen zmáčneš spojku.
Pokud drát vedoucí do diody z relé (podle schématu zelenočervený) připojíš na kostru a drát od spínače neutrálu (podle schématu světlezelenočervený) necháš odpojený, pak ti kontrolka bude fungovat normálně a startér ti bude startovat kdykoliv jako na starých motorkách - klidně i s kvaltem bez spojky jako v autě. Můžeš na něj vyjet kopec, ale taky ti může schodit motorku ze stojánku, když tam zapomeneš kvalt a zmáčkneš čudlík.
Kontrolka tam není zakreslena, protože je to schéma ovládání startéru. Cívka relé je uzeměna přes spínač neutrálu a spínač spojkové páčky, alespoň jedno z toho musí být seplé, jinak můžeš pouštět tlačítkem napětí do relátka jak chceš, ale nesepne - je to bezpečnostní opatření. Spínač neutrálu bývá kvůli jednoduchosti konstrukce společný, kontrolka neutrálu je připojena jedním pólem na vývod ze spínačky, druhým koncem na čidlo neutrálu - ve schématu drát mezi diodou a tím spínačem.
Pokud dráty vedoucí do diody necháš odpojené, bude to startovat jen se zmáčklou spojkou.
Pokud dráty vedoucí do diody propojíš, bude ti to startovat jak má, ale kontrolka neutrálu bude svítit ikdyž jen zmáčneš spojku.
Pokud drát vedoucí do diody z relé (podle schématu zelenočervený) připojíš na kostru a drát od spínače neutrálu (podle schématu světlezelenočervený) necháš odpojený, pak ti kontrolka bude fungovat normálně a startér ti bude startovat kdykoliv jako na starých motorkách - klidně i s kvaltem bez spojky jako v autě. Můžeš na něj vyjet kopec, ale taky ti může schodit motorku ze stojánku, když tam zapomeneš kvalt a zmáčkneš čudlík.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda VFR 750 RC36 1, šíře ráfku a ... Honda VFR 750 | Dejvo6 | 4 | 1.8.2024 v 11:41 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 6 | 25.7.2023 v 16:18 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 3 | 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr |
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 | Lech | 12 | 27.4.2023 v 16:33 Gahan37 |
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 | Mates_Rider | 10 | 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr |