paolo_novy Přidat reklamu

Téma: OMV - Carrera 100
Včera jsem natankoval na OMV Carreru 100 a vyrazil na vyjížďku. Už během jízdy na stejnoplyn v obci jsem cítil výrazné pocukávání motoru (jak když vám dochází benzín). No a při dojezdu na neutrál mi asi 2x chcípla.
A teď dotaz,je to palivem??? Nikdy mi to nedělalo (ale neměl jsem předtím výfuk Leo Vince).
A další věc je ta,že mi toto stejné udělalo 2x s autem. Natankuju a pak Mazda nedrží volnoběh na křižovatkách, otáčky padají a motor zdechá. Ovšem na druhý den už auto jede bez problémů.
Na OMV jsem je zajel upozornit,že mají špatné palivo,ale byl jsem ujištěn,že mají všechny kontroly na paliva v pořádku.
Tak kde je zakopanej pes??

2 reakcí na tento příspěvek OMV - Carrera 100

Skvělá odpověď, děkuji! 3.6.2011 v 16:55 | Nahoru | #1
1, Nikde není psané, že např. OMW Carrera 100 = 100 oktanů. Má jich pouze 98. Ta stovka je jen obchodní název nic neříkající o oktanech.

2, Občas tyto prémiové paliva tankuju, ale ne z duvodů počtu oktanů a cetanů u nafty, ale z důvodu lepších přísad, které čistí, mažou, ochraňují určité části motoru.

Z toho důvodu se může stát, že motor občas zakucká, když jim projdou odstraněné nečistoty.

OMV - Carrera 100

Skvělá odpověď, děkuji! 4.6.2011 v 22:34 | Nahoru | #2
25. Benzin 98 oktanů ano, či ne?

Někteří výrobci automobilů doporučují či přímo nakazují tankovat do vozů s benzinovými motory palivo BA 98 oktanů. Zpravidla se jedná o vysoce výkonné modely, poslední dobou díky downsizingu (zmenšování objemů) se to začíná týkat i modelů, kde nebylo toto palivo vyžadováno. Větší oktanové číslo benzinu v praxi znamená, že pokud je palivo v pořádku, je daný motor méně náchylný na detonační spalování, které zvětšuje zatížení ložisek klikového ústrojí a zvyšuje teplotu spalovacího prostoru. U starších modelů Škoda laici při detonačním spalování říkali že „klepají ventily“, ve skutečnosti se díky enormním nárůstům tlaku ve spalovacím prostoru prakticky prohýbal celý odlitek hlavy motoru doprovázený tímto charakteristickým zvukem.
Výše jsem napsal, že „pokud je palivo v pořádku“. Dle mých osobních, opravdu draze zaplacených zkušeností, je problém v tom, že na území ČR má málokteré palivo s deklarovanými 98 a více oktany skutečně tuto kvalitu. Vzhledem k tomu, že je o cca 3 – 4 Kč dražší, málokdo ho tankuje. Přísada zajišťující OČ je však velmi těkavá, takže palivo s malou výtočí v tancích u benzinových stanic i ve velkoskladech stárne. Dle mých osobních zkušeností s automobilem Subaru Impreza STI, který je na správnou kvalitu paliva hodně citlivý, mnohdy nedosahuje u nás palivo s OČ 98 a výše ani kvalit BA 95, které má naopak u kvalitních ČS běžně hodnoty 96 – 97 oktanů. V průběhu své diagnostické praxe jsem už několik automobilů natankovaných palivem 98 oktanů „spravil“ aplikací přípravku na zvýšení oktanového čísla. Doporučuji tedy tankovat běžný BA 95 u kvalitních ČS a aplikovat „Octanebuster“ neboli zvyšovač oktanového čísla. Tento přípravek seženete u dobrých prodejců, nebo na velkých ČS v oddělení malých záhadných lahviček. Čtěte pozorně příbalový leták nalepený na zadní části přípravku. Rozhodně nic nezkazíte ani čtvrtletní aplikací „Čističe palivové soustavy“. Oba přípravky vyrábí např. Liqui Moly, Sonax, STP, Golden Eagle atd., cena se pohybuje za stejný přípravek od 120 do 160 Kč.

--------------------------------------------------------------------------------

26. Slyšel jsem, že motory TDI CR jsou náchylnější na používanou naftu než motory předchozí generace TDI PD. U jakých čerpacích stanic mám motorovou naftu tankovat a vyplatí se používat vysoce aktivovanou naftu s cetanovým číslem 60?

Tlak až 250 MPa (2 500 barů) se u motorů TDI PD vytvářel přímo v PD elementu, kde pístek ovládaný vačkovým hřídelem stlačoval motorovou naftu prakticky přímo do spalovacího prostoru. Oproti tomu se tlak až 180 MPa (1 800 barů) systému TDI CR vytváří v rotačním jedno pístovém čerpadle a k jednotlivým vstřikům je veden přes tlakový zásobník (rail) trubičkami.
Pístek rotačního čerpadla je prakticky mazán jen naftou, takže je tak závislý na její mazací schopnosti. Velmi nebezpečnou může být i kavitace, při těchto tlacích může díky příměsím v naftě docházet k lokálním varům na povrchu pístku čerpadla a tím vytrháváním drobných částeček jeho materiálu z povrchu. Protože tento jeden pístek zásobuje prakticky všechny čtyři válce (u TDI PD je vždy jeden PD element na válec), jsou nároky na něj podstatně vyšší a tento systém je dle zkušeností po skončení záruky obecně poruchovější.
Vzhledem k prakticky stejné úrovni vnitřního hluku se mi jeví tento moment jako hlavní důvod, proč byl tento systém do koncernových motorů zaveden. Motorová nafta pro motory TDI CR by měla splňovat normu dle DIN EN 590.
Z výše uvedených důvodů doporučujeme do těchto moderních motorů naftu tankovat u značkových čerpacích stanic, jako jsou Benzina, OMV, Agip, Euro–oil, Paramo či Slovnaft. Pokud vám v tomto výčtu chybí ještě jedna známá značka, tak nechybí, nezapomněl jsem na ni. Na rozdíl od vysokooktanových benzínů, jejichž kvalita je velmi kolísavá je dobré tankovat NM s cetanovým číslem 60, motor s ní má klidnější a tišší chod a cca o 0,5 l/100 km nižší spotřebu. Podobných výsledků však dosáhnete i při tankování běžné nafty u výše uvedených čerpacích stanic s její dodatečnou aditivací speciálními přísadami na zvýšení cetanového čísla. Ve srovnání s NM 60 ušetříte již při tankování a takto upravená běžná nafta se chová prakticky stejně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
záběr spojky Yamaha FZ6 N Dymus 8 26.5.2024 v 17:13 kuzmič
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N zero1724 2 23.10.2023 v 08:31 zero1724
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Nádrž Yamaha FZ6 N RTSbike 10 30.7.2023 v 08:15 RTSbike
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N RTSbike 52 24.7.2023 v 14:43 smap


TOPlist