Nastartuju se sytičem (mám vyvedenej na řidítka) držím sitič,vyjedu kopec z garáže a sytič pustím a volnoběh drží...nasadím helmu rukavice a pomalu jedu 5 000-6000ot.min. projedu tak město (cca 2km) a potom už přidám....myslím že je to správně,ale radši se ptám :) popřípadě můžete napsat jak škodí motoru když se vytáčí za studena?...dík za rozumné odpovědi
1 reakcí na tento příspěvek Zahřívaní motoru u 125ccm 4t
Myslím si, že si počínáš dobře ;) Hodně zdaru na motorce Evžo ;)
...Evžen lovec žen !!!
-Evžen- píše: všem dík za odpovědi,ale zatím tu nikdo nenapsal proč se nemá studenej motor vytáčet...co by se mohlo stát?
Nejspíš se nestane nic okamžitě viditelnýho (ale 100% pravidlo to není :) ) Každopádně motor silně opotřebováváš.
-Evžen- píše: všem dík za odpovědi,ale°C zatím tu nikdo nenapsal proč se nemá studenej motor vytáčet...co by se mohlo stát?
-Olej má optimální mazací vlastnosti až někde kolem těch 80-90°C.Třeba při 30°C ještě vůbec nemaže tak, jak by měl a jak by to bylo při vysokým zatížení a vyšších otáčkách potřeba.Navíc na studeným motoru ještě nejsou správně vymezený všechny vůle.Tudíž, jak už bylo zmíněno...dostává zabrat vpodstatě skoro všechno, co na motoru najdeš.
PS:Pro ty, co mají chlazení vodou a čekají až jim vyleze rafička teploty vody, aby mohli začít nakládat...taky to neděláte dobře