paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Tuhá spojka, ze které mě bolí ruka. Je řešení?
Mám možná takový asi trošku netypický problém. Na své CBR 600F mám již po předchozím majiteli namontované nastavitelné páčky Titax. Brzdová je parádní, jemným dotykem 2 prstama to hned brzdí. Problém mám ale se spojkovou páčkou. Mám ji nastavenou na polohu 1, což je ta nejbližší. I tak na páčku ale dosáhnu až konečkama prstů. Jelikož je spojka hodně tuhá, tak výsledek je ten, že mě bolí ten největší kloub na prostředníčku, vazy kolem něj, je nateklý a při každém ohybu bolí

Dle mého je řešní buď dostat páčku blíž řidítkům, abych za ni nechytala až konečkama, ale pěkně někde uprostřed prstů.

A nebo nějak docílit toho, aby nebyla spojka až tak moc tuhá.

Ale jak na to? Jde to vůbec?

Snad poradí nějaká slečna, co má také tyto problémy se svojí CBR a již to nějak řešila.

Je to taková blbá prkotina, ale nedovolí mi to pak sednout na moto, protože bych díky té bolesti teď nic nepřeřadila

VYŘEŠENO

Nakonec to vyřešilo namontování zpět originálních páček. Najednou se to mačká o dost lépe. Takže drobné varování...pokud chcete vyhazovat peníze za krátké Titaxy (jako předchozí majitel mé moto), pořádně si otestujte, zda vám to sedne :)

Naposledy editováno 06.03.2011 18:13:22

1 reakcí na tento příspěvek Tuhá spojka, ze které mě bolí ruka. Je řešení?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2011 v 09:12 | Nahoru | #1
Nejsem teda slečna, ale snad nevadí, když se taky zapojím do diskuse . CBR mám taky, ale bez Titaxů a problém nemám. Ale první věc, která mě napadla byla, jestli by to nechtělo třeba promazat a pročistit lanovod spojkovýho lanka. Může v tom být bordel a dřít to tam a proto to možná jde ztuha. Zkusil bych začít tímhle, to je to nejjednodušší.
Přeju ať se problém co nejdříve vyřeší, sezóna už klepe na dveře .

Tuhá spojka, ze které mě bolí ruka. Je řešení?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2011 v 09:41 | Nahoru | #2
To namazání mě taky napadlo. Jsou speciální maziva na lanka. Já jsem si koupil v Louisu mazadlo ve spreji se speciálním přípravkem(je jen o něco řidší než mazadlo na řetěz a po vyprchání rozpouštědla vytvoří tlaku odolnou kluznou vrstvu), který ti po nasazení tlakem prostříkne lanovoda nezbabrá ti to motorku.
Ještě mě napadlo, jestli to lanko není uloženo v bovdenu v teflonu. Protože pokud se ten teflon výrazně opořebí, mohlo by to jít více ztuha.
A taky není od věci jednou za sezónu vytáhnou páčku z uložení a vyčistit a namazat to kluzné ložisko. Když tohle všechno uděláš, určitě pocítíš alespoň malé zlepšení.

Tuhá spojka, ze které mě bolí ruka. Je řešení?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2011 v 09:41 | Nahoru | #3
A jak je možné, že brzda je OK a spojka je "daleko". Podle fotek v profilu vypadají stejně vzdálené od heftů. Nejde to třeba nějak mechanicky posunout? Nemyslím to umlátit kladivem, ale třebas přes různé šroubky, apod.

a ještě je otázka, jestli jsou to originály Titax, a nebo jen zásilka z HongKongu Možná i to by mohl být důvod špatných vlastností

(reakce na) Tuhá spojka, ze které mě bolí ruka. Je řešení?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2011 v 09:41 | Nahoru | #4
MartinaCBR> Měl jsem taky 600F a spojka šla v pohodě, fakt to zkus promazat jak ti radí spacir. A nebo posilovač zápěstí

Tuhá spojka, ze které mě bolí ruka. Je řešení?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2011 v 09:47 | Nahoru | #5
Titax páčku bych vyměnil za originál, určitě se najde nějakej horlivej ladič :)

Mám zkušenost jen s endurem, KTM 450EXC, tam mě pomohlo vymontovat dvě z šesti pružin z přítlačnýho talíře spojky (v motoru).
Akorát se pak musí důkladně otestovat jestli spojka nezačne klouzat. Mě neklouzala.

Další možný řešení u lankový spojky je prodloužit ramínko za který tahá lanko dole u motoru. Buď našroubovat nebo navařit. Prodlouží to chod páčky, ale bude potřeba menší ovládací síla.

mimochodem tohle by bylo daleko i na mě


Naposledy editováno 08.02.2011 09:49:06

Tuhá spojka, ze které mě bolí ruka. Je řešení?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2011 v 09:49 | Nahoru | #6
Páčka blíže k řídítkům ti s největší pravděpodobností nepomůže, spíš způsobí, že spojka nebude dostatečně vystavovat, což je nežádoucí. Teoreticky by řešením byly slabší přítlačné pružiny do spojkového koše, ale je třeba najít kompromis, aby pružiny měly pořád dostatečnou přítlačnou sílu a spojka neprokluzovala. Druhá možnost je nahrazení lankového systému za hydraulický, což by problém také řešilo, ovšem takhle varianta je samozřejmě nákladnější.

Edit: pokud máš páčku titax krátkou verzi, viz. Vespa, nahraď ji za standardní délku, o 3cm delší, to pomůže zcela jistě.

Naposledy editováno 08.02.2011 09:50:38

Tuhá spojka, ze které mě bolí ruka. Je řešení?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2011 v 09:50 | Nahoru | #7
Ještě jsou tzv. posilovače na spojku. www.inmoto.cz/wirtz-posilovac-spojky Nevím jak to funguje.

Tuhá spojka, ze které mě bolí ruka. Je řešení?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2011 v 09:55 | Nahoru | #8
Mě se ta páčka zdá taky dost daleko a krátká, zkusit jinou, rovnější a delší aby se za ni dalo vzít pohodlnějc více prstama + promazat/vyměnit lanka, pak bych laboroval s pružinama apod.

1 reakcí na tento příspěvek Tuhá spojka, ze které mě bolí ruka. Je řešení?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2011 v 10:45 | Nahoru | #9
Čau řešil jsem úplně stejnej problém, ruka mě bolela třeba až po dvou třech hoďkách, páčkama to není mám taky krátké titaxi a přijdou mě mnohem lepší než originál. Mě pomohlo sundat lanko a pořádně promazat.

Tuhá spojka, ze které mě bolí ruka. Je řešení?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2011 v 11:10 | Nahoru | #10
Kdepak mám taky malé ruce, ale když se teď dívám na ty fotky tak ty páčky nemám tak daleko od řídítek, zabírám někde mezi druhým a třetím článkem.

Tuhá spojka, ze které mě bolí ruka. Je řešení?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2011 v 11:27 | Nahoru | #11
Mno, sundat musis bocni plast (pravej). Nejni to slozita voperace s tim lankem... muzes si to taky trochu pristelovat u ty kulisy na viku, aby zabirala driv, pritazenim sroubku na zavitu u bowdenu.

Naposledy editováno 08.02.2011 11:40:40

Tuhá spojka, ze které mě bolí ruka. Je řešení?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2011 v 12:06 | Nahoru | #12
na obrázcích vypadá ta spojková páčka šíleně daleko a krátce. nevím, jak moc trváš na těchle páčkách, ale já bych zkusil původní. podle mě tam bude pasovat stejná páčka jako mám já (honda-univerzální) a ta jde koupit na netu za cenu kolem 200 a tipl bych, že by mohla jít chytnout v lepším místě a mít tak větší "páku" na páčce

Naposledy editováno 08.02.2011 12:41:07

1 reakcí na tento příspěvek Tuhá spojka, ze které mě bolí ruka. Je řešení?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2011 v 12:22 | Nahoru | #13
Co se zaměřit na opačnou stranu ovládacího mechanismu spojky.. Když stiskneš spojkovou páčku, tak ti tahá za takovej kovovej plech přímo u spojky.. co si nechat udělat novej, delší a tim zvětšit páku? Já když jsem kupoval zx6r, tak to tak má dělaný a spojka jde ovládat krásně jedním prstem a taky došáhnu jen konečkem prstu

1 reakcí na tento příspěvek Tuhá spojka, ze které mě bolí ruka. Je řešení?

Skvělá odpověď, děkuji! 8.2.2011 v 14:06 | Nahoru | #14
Mě pomohlo když jsem si nechal o 2 cm prodloužit packu nad vikem spojky. Bylo to o 30%, tedy teď mi to jde o 30% snadněji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zapalovací cívky Honda CBR 600F gogo25 3 24.5.2024 v 22:53 Milda69
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F Novasek21 3 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 23 8.5.2024 v 21:14 juri23
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.


TOPlist