globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr cestovního endura.
 
13.8.2009 v 12:31
Jen tak ze zajímavosti, a jednou snad i z důvodu koupě, si dělám takový teoretický výběrový test. Zjímaly by mě názory nejen majitelů, ale i názorý teoretiků. Pro mě jsou důležité následujicí priority. Cena, vzhled, komfort cestování, spolehlivost, spotřeba, celkový uživatelský komfort (možnost uchycení kufrů, kardan adt.) Vzhledem k tomu, že jsem vlastně nikdy na svých cestách nezabloudil do lesa, jsou v možnostech i motocykly (vlastně většina) fakticky neschopná jízdy v opravdovém terénu.
Předpokládám že se můj názor bude časem a s přibývajícími zkušenostmi bude vyvíjet (měnit) a až jednou půjdu s naditou šrajtoflí pro vyvolený stroj, vše si zpětně pročtu a snad mi to pomůže vybrat spávně.
Pokud bude mít někdo ještě jiný tip, doplním.Jedná se o stroje nad litr, a v případě Suzuki historii.
Díky za příspěvky.

Uzavřeno 06.07.2010 v 17:16 uživatelem Waltr
Anketa: Který motocykl by byl vaše volba
BMW R1200 GS
51%
72
Moto Guzzi Stelvio 1200
6%
8
Triumph Tiger
11%
16
Honda Varadero
13%
18
KTM 990 SM-T KTM
5%
7
Suzuki DL- 1000
12%
17
Ducati Multistrada
3%
4

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 12:31 | Nahoru | #241
Dasliss, Qwert > pěkná diskuze mám to podobně, ale nemám místo na 2 motorky takže časem nejspíš LC8 (nebo ještě pokukuju po F800 GS) protože chci něco s čím se dá jet svižně po cestě, dá se jet daleko s věcmi a zároveň se to nebude bát terénu a ač se mi třeba hroch(gs1150) líbí tak už je na mě moooc velký mastodont
spotřeba mě tolik nezajímá kdo chce opici musí kupovat banány, snad jen spolehlivosti se trochu bojim - doufám, že bud mít štestí na dobrý kus ať už to bude co to bude, Alp je v tomhle dost vysoká meta - dělám jen údržbu a jinak opravdu nic, vlastně jo - jednou se měnil žárovku, ale to je fakt jediná "porucha"

teď takhle vytěžuju Alpa - v ničem sice nevyniká, ale je maximálně spolehlivý a není problém si zabahnit (s dobrýma gumama), projet se po okreskách nebo klidně do rumunska, ale člověku to nestačí a říká si, že by něco lepšího, rychlejšího a výkonnějšího mohlo být

taky jsem zvědav na výsledek ankety

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 12:39 | Nahoru | #242
Ahoj!Proč je tolik opomíjen Buell Ulysess?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 13:10 | Nahoru | #243
Honza-TA> Alp je motocykl zasluhující pomník.dával jsem mu neskutečně zabrat v terénu a to převážně ve dvou.ale na cestování ve dvou to už moc nebylo.vyřešil jsem to tak že manželka Alpa a já lc8 a oba jsme spokojeni.a navíc já se posunul s lc8 do endurového nebe..

Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 14:23 | Nahoru | #244
Ježíš, neřeš to tolik, vždyť nekupuješ Karlštejn, ale motorku. Něco zkušíš, pak to vyměníš za jinou a furt dokola. Každá z motorek má klady a zápory takže z těchto diskuzí budeš mít hlavu zamotanou ještě víc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 14:24 | Nahoru | #245
Dr.Ďuričko22> protože Jirko, je to nesmysl!

(reakce na) Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 15:39 | Nahoru | #246
Fastik> Mě je hodně sympatickej

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 17:37 | Nahoru | #247

qwert>Honza-TA> Alp je motocykl zasluhující pomník.dával jsem mu neskutečně zabrat v terénu a to převážně ve dvou.ale na cestování ve dvou to už moc nebylo.vyřešil jsem to tak že manželka Alpa a já lc8 a oba jsme spokojeni.a navíc já se posunul s lc8 do endurového nebe..



pod to bych se podepsal přesně takhle to vidím, takže další stanice - LC8

nedá mi to než si nepovzdechnout, že honda na to už úplně rezignovala takový nástupce Afriky by byl taky rozhodně v hledáčku, ale nic takového není grrrr

(reakce na) Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 17:56 | Nahoru | #248
Honza-TA> ještě předloni jsem prohlašoval že Honda určitě něco chystá a překvapí,ale už tomu moc nevěřím..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 18:04 | Nahoru | #249

Honza-TA>pod to bych se podepsal přesně takhle to vidím, takže další stanice - LC8

nedá mi to než si nepovzdechnout, že honda na to už úplně rezignovala takový nástupce Afriky by byl taky rozhodně v hledáčku, ale nic takového není grrrr



Tak to už jsme tři, také nedám na Alpíka dopustit, po tom co jsme spolu prošli...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 18:20 | Nahoru | #250
tobig> ten by ti slušel..[img]

Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 20:11 | Nahoru | #251
3X>Jaký zavěr? To se teprve rozjíždí. Jen nechápu rady typu ,,nekupuješ Karlštejn" No to je fakt, tam bych nic neřešil. Nekupuji si motorku každý den, a rozhodně si dám záležet. Nemíním jezdit s pocitem, že jsem chtěl něco jiného. Z každého příspěvku si něco vezmu, a tak už vím že LC8 ne. Nebudu vozit sebou hrudku másla na řetěz.
Momentálně bych bral mezi, GS a GS ADV. podle svezení, trochu mě straší posaz.(na ADV ověřen -vynikající ) Ale zase znám pár čahounů i na GS.
Včera jsem viděl LC8 šedočerná- a je desetkrát hezčí než ten pomeranč. Předevčírem jsem viděl oranž 12 GSa vypadala zajímavě.
A tak stále hledám to místo kde ti nikdo a nikdy neřekne ,,hele mladej co vyvádíš?" ale třeba ,,ten chlápek tančí šíleně, kousla ho snad Tarantule?"

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 20:29 | Nahoru | #252
[quote]qwert>tobig> ten by ti slušel..[img] tak ten je moc povedený.. znáš ho, či dokonce tvůj...?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 20:35 | Nahoru | #253
tobig>To by jsi viděl na žetězu obal másla od Jihočeských mlékaren.

(reakce na) Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 20:45 | Nahoru | #254
Waltr> narážka na Finsko?

(reakce na) Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 20:47 | Nahoru | #255
tobig> bohužel,toho bych si nechal..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 20:51 | Nahoru | #256
tobig> to je un..[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 20:59 | Nahoru | #257
qwert> myslím, že jsem ho párkrát viděl ještě na Azylu... s takovou fajnou holčinou v sedle? asi manželka? teď přemýšlím... a nebyl modrej?

(reakce na) Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 21:06 | Nahoru | #258
tobig> kdepak,zůstal červený.jj,manželka.

(reakce na) Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 22:24 | Nahoru | #259
Waltr> vím, že vybereš správně

2 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

13.9.2009 v 23:52 | Nahoru | #260
já osobně jsem k výběru motorky přištoupil jako ke koupi Karlštejna a od nějaký jebky za pár tisíc jsem se propracoval k tomu, že nehodlám v žádným případě si kupovat jednu motorku ročně abych zjistil která mi vyhovuje a která je na hovno, nerad zkouším
takže jsem vzal svoje požadavky, sestavil z nich tohle : kardan, spotřeba, podvozek, ABS a vylezlo mi BMW pravda je že cenou se to k tomu Karlštejnu blíží, ale já to beru jako závazek na celej život a tak jsem chtěl to nej
navíc většina BMW (z druhý ruky) je vybavená středně (ABS, vyhřejvání, kufry) nebo hodně (mraky doplňků, hlavně do terénu). Pro mě jasná volba. Jediný co by pro mě byl konkurent je Stelvio. Prostě to je taky něco víc než jen motorka. Ale po přečtení pár testů Aby mi v zatáčce ujížděla stopa, to by se mi nemnoho líbilo, jsem začátečník a očekávám transparentní chování od motorky

(reakce na) Výběr cestovního endura.

14.9.2009 v 00:00 | Nahoru | #261
paja.butcher> V zatáčce ujížděla stopa??? Ale to bych přisuzoval spíš pneu, stavu vozovky (olejová skvrna) apod. ...

Já Stelvio mám rád ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

14.9.2009 v 01:25 | Nahoru | #262
paja.butcher> nějak jsem nepobral v čem by měl být problém? já nikde nic o ujíždění stopy nečetl, naopak četl jsem i velkou chválu na Stelvio, že je v nezpevněném terénu lepší a podvozek čitelnější než telelever, ale každý má nějaký názor a jednomu vyhovuje tohle a jinému onohle

osobně bych se hlavně projel a pak zvolil podle svých preferenci než podle testů v časopise

jinak ten Alpík na fotce je fakt vymazlený

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

14.9.2009 v 04:58 | Nahoru | #263
[quote]qwert>tobig> ten by ti slušel..[img] jo! To by byl s Tobigem nářez!
Fantazie mi ještě funguje normálně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

14.9.2009 v 08:04 | Nahoru | #264
Perchtička> a něco ti snad už přestalo fungovat normálně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

14.9.2009 v 10:16 | Nahoru | #265

qwert>Perchtička> a něco ti snad už přestalo fungovat normálně?


Od jisté doby nic nefunguje normálně...
Ale prý je to normální.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

14.9.2009 v 10:46 | Nahoru | #266

Perchtička>Od jisté doby nic nefunguje normálně...
Ale prý je to normální.



nespamuj

(reakce na) Výběr cestovního endura.

14.9.2009 v 11:49 | Nahoru | #267
3X>To je normální.

(reakce na) Výběr cestovního endura.

15.9.2009 v 22:39 | Nahoru | #268

Honza-TA>paja.butcher>
osobně bych se hlavně projel a pak zvolil podle svých preferenci než podle testů v časopise


když máš možnost tak je to určitě lepší, ale když nekupuješ novou motorku a nemáš tuny motorkářů kamarádů tak moc na výběr není a když si to půjčíš v bazaru proti záloze tak těch pár km Ti moc neřekne, aspoň mě neřeklo

Naposledy editováno 15.09.2009 22:45:42

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

15.9.2009 v 22:48 | Nahoru | #269
jinak mě se Stelivo taky velmi líbí a k tý stopě - Alpský test cestovních endur :


Vracečky na úzké silničce, kde se auta vyhýbají jen obtížemi a i s mašinami máme občas problém vytočit zatáčku, pořádně prověřily balanc jezdců i strojů. Nejvíc se opět peru se Stelviem, které s vyšším těžištěm, nevycválaným motorem a tuhou spojkou vyžaduje při otáčení ve vracečkách hodně citlivou ruku na spojce a opět pečlivé držení stopy. Dá se na to zvyknout, ale i s nohou na zemi mi jde zatáčení v malé rychlosti dost ztěžka a jen těžko stíhám nasazené tempo.



Pokud držíte Stelvio pod krkem a nenecháte otáčky spadnout pod 6 tisíc, čeká vás nádherný zážitek. Na rovinkách vám nikdo neujede ani o metr, v zatáčkách sice budete o něco pomalejší a občas vám předek odskočí trochu do strany, ale vše je dobře cítit a nikdy nemáte pocit nebezpečí.

(reakce na) Výběr cestovního endura.

16.9.2009 v 10:09 | Nahoru | #270
paja.butcher> nový model stelvia má líp vyladěný motor takže jedna z výtek padá

a o držení stopy ageometrii podvozku nebudu polemizovat nevím nejel jsem na tom

ale z vlastní zkušenosti vím, že na vyzkoušení to chce víc kilometrů a ani pak nemají dva lidi vždy stejný názor - jeli jsem dva prohazovali jsme si mašiny a názory jsem stejné neměli každému sedlo něco jiného a dokonce i třeba v popisu chování v zatáčkách jsme se lišili, závisí také na stylu jízdy, práci tělem, hmotnosti jezdce atd.
Téma je zamknuto


TOPlist