globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

Dva takty jsou víc než dost

12.2.2023 v 20:19 | Nahoru | #2641
Kawasaki KX125 1983, když byla ještě nová.


Dva takty jsou víc než dost

13.2.2023 v 22:39 | Nahoru | #2642
Napsal jsem, že KX125 1982 a 1983 byly nevenek stejné. Tak pro pořádek, zde je zrenovovaná 1982. Těch rozdílů je tam mnohem víc, než by se na první pohled zdálo, a většinou nejsou moc vidět. Kromě nápisu na sedle a přední číslovky je poznávacím znakem vzpěra zadního tlumiče, rozvidlenou ocelovou nahradila jednoduchá hliníková.
Zdroj fotek



Těch "neviditelných" rozdílů je tam mnohem víc, 1983 byla vylepšená na tolika místech, že 1982 je proti ní příšerná hrůza a moc jich nepřežilo. V katalogu dílů mají oba ročníky společnou stránku, proto je potřeba rozlišovat mezi B1 a B2. Rám se dočkal pořádného materiálu a vyztužení na kritických místech (hlavně aby pořád nepraskal), zesílená byla přední vidlice, zadní tlumič prodloužen a změněno přepákování. Na 1982 byl hliníkový tlumič bez ošetření povrchu anodizací, který se rychle vydřel. Na obou je tlaková nádobka zadního tlumiče s pístkem, a když ta se přehřála, přestalo těsnění těsnit, dusík nebo vzduch šel do oleje a bylo dotlumeno. Membránu dostala až 1984. Zadní brzda se zmenšila, u přední se naopak zvětšil pístek pro lepší účinnost (v roce 1983 byla KX z japonek stále jediná s kotoučem). Mezi kartery není papírové těsnění a na silikon to velmi často přestávalo těsnit a sát faleš. Je vidět, že hliníkový tlumič výfuku nahradil starý ocelový, skládací řadicí páka má být místo pevné. Není vidět, že spojka je větší a její víko je z pevnějšího hliníku namísto z hořčíku. Ale největší změna se odehrála v motoru samotném. Po dýchavičném a mimo rezonanční otáčky výfuku naprosto nepoužitelném (v písku a a do kopce) modelu B1 vyrazila v roce 1983 Kawasaki všem dech s B2. O B1 napsali tohle:

Dva takty jsou víc než dost

14.2.2023 v 21:45 | Nahoru | #2643
Recept na výkon pro KX125 model 1984 tu byl v #1972. Válec model 1983 (B2) vypadal vlastně stejně, i výkony byly podobné. Jeden zakonzervovaný nový elektrofúzní bočák, s pěti přefukama a výfukovým oknem tvaru V s přepážkou, kde se dosahovalo slušné plnicí a zachycovací účinnosti i mimo otáčkové pásmo, kde byl výfuk v rezonanci:




Naposledy editováno 14.02.2023 22:11:50

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

14.2.2023 v 22:02 | Nahoru | #2644
KX125 B1 model 1982, uvařená bez receptu na výkon, má zvenku válec stejný, jako pozdější ročníky, ale uvnitř je šest přepouštěcích kanálů (podobně jako 1983 KX250 v #453) a dvě výfuková okna ve tvaru obráceného L. Ty dvě šílené díry přímo proti výfuku způsobovaly, že se všechna směs drala z válce ven a mimo rezonanční otáčky zůstala nevyužitá ve výfukovém potrubí. S původní elektrofúzí:


Boostery ze sání do vedlejších přepouštěcích kanálů to mělo taky.


Naposledy editováno 14.02.2023 23:08:34

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.2.2023 v 22:03 | Nahoru | #2645
Beranidlo> KX125 1982 po obnově nikasilem:


Dva takty jsou víc než dost

14.2.2023 v 22:49 | Nahoru | #2646
V té době bylo celkem obvyklé, že v předsezoních testech magazínů byly výsledky naprosto odlišné od testu provedeného o půl roku později se skutečnou seriovou motorkou. Zde je KX125 1982, označená ještě jako A8, kde se Kawasaki dušovala, že je to předprodukční stroj naprosto shodný s tím, co už se začíná vyrábět. Pár odlišností je vidět i na fotce (David Bailey, a trochu jsem to pootočil ):

V testu samotném se zmiňuje TheMotor:

A pro zopakování, co bylo o půl roku později, když už to neslo označení B1:




Dva takty jsou víc než dost

15.2.2023 v 20:47 | Nahoru | #2647
Yamaha YZ490 1982 za 150 tisic . Z těch, co tu byly, je tahle nejhezčí (#1157 , #1768 ). Pohled do válce #1814 .


Dva takty jsou víc než dost

17.2.2023 v 22:11 | Nahoru | #2648
Brída dotáhl do Opavy nějaké čtyřstovky. Suzuki RG400, edice Walter Wolf 1985:

Kdo by si chtěl nastudovat víc a prohlédnou hezčí obrázky, tak třeba na tomto odkaze:
https://raresportbikesforsale.com/tag/rg400/
RG400 měla 60 HP, což byl limit pro 400ccm motorky v Japonsku.
Suzuki RG400, edice Walter Wolf 1987:


Naposledy editováno 17.02.2023 22:12:17

Dva takty jsou víc než dost

17.2.2023 v 22:15 | Nahoru | #2649
Brída dotáhl do Opavy taky Hondu NS400R.
Špinavka před prodejem:

Teď tam stojí navenek napucovaná:

Taky mu tam stojí jedna Yamaha RZV 500R.


Naposledy editováno 17.02.2023 22:16:41

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

22.2.2023 v 22:00 | Nahoru | #2650
Beranidlo> Další červený H-D, už s nápisem Cagiva a ve verzi SXT 125 za 49 tisíc . Model 1980. Na takovou žebrotu je to dost peněz, ale zas je to na značkách.



Naposledy editováno 22.02.2023 23:12:28

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

22.2.2023 v 22:28 | Nahoru | #2651

Beranidlo píše: Yamaha YZ 250 1988 za 85 tisíc . Tehdy velmi povedený ročník, jak designem, tak jízdními vlastnostmi a výkonem.


Kawasaki KX250 1988 za 91 tisíc . Tehdy velmi povedený očník, jak designem, tak jízdními vlastnostmi a hlavně výkonem - válec dostal ový KIPS s přívěrou i do hlavního kanálu. Ale abych neopakoval něco, co už tu bylo, něco k motorce v #1143 , něco k předchozímu modelu v #2269 , a hodně o motoru a válci v #2066 a následujících .


Naposledy editováno 22.02.2023 23:11:11

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

22.2.2023 v 22:51 | Nahoru | #2652
Yamaha MX400 1975 za 77 tisíc , žlutá americká verze s větší nádrží pro vyjížďky přírodou.


Je to model 1975, podle napůl hranaté zadní vidlice, viz. např. #2627 a motoru 400 ccm, viz. #2568 .
YZ400 byla až od roku 1976, viz. #2626 , v roce 1975 byla ještě YZ360.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

22.2.2023 v 22:55 | Nahoru | #2653
Beranidlo> Zde jsou obrázky YZ360B 1975 pro zámoří:


YZ250 ze stejného roku 1975 je v #2628 .

Naposledy editováno 22.02.2023 22:58:10

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

22.2.2023 v 23:08 | Nahoru | #2654
Ariete> Po červené KTM GS 125 je za 69 tisíc zelená, 1972. Ještě odkaz na Pentony z předešlých let.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

22.2.2023 v 23:30 | Nahoru | #2655
Ze stejného dvorku, 2x KTM 125 1981. GS80 za 75 tisíc :


MC za 70 tisíc :


Poslední vzducháče (MC byla i ve verzi LC), twin-shock.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

23.2.2023 v 22:56 | Nahoru | #2656
Beranidlo> Máme tu stopětadvacítky KTM, které reprezentují začátek a konec deseti sezón. Jak si v těch samých deseti sezónách vedla v této třídě naše ČZ? Pro začátek odkážu na popis v #2509 a přidám obrázek jednoho takového těžkého, i když nerozbitného stroje, z roku 1973. Že se to v konkurenci např. Suzuki TM125 (#2508) moc neprodávalo, asi napadne kde koho.




V Poháru FIM na tom jeli ve Stříbře Velký a Falta (1973) nebo Toman (1x třetí,1974). Více se chystalo na nově vyhlášené mistrovství světa v roce 1975.

Dva takty jsou víc než dost

23.2.2023 v 23:35 | Nahoru | #2657
V letech 1973 / 1974 byla absolutní špičkou Honda CR125M, zde v #676 . Proč se neinspirovat tím nejlepším? V roce 1975 měli tyhle stroje Baborovský a Churavý.



Ovšem Rahier na Suzuki byl v roce 1975 už úplně jinde:

(Všimněte si plastových bot Heck. Plastové lyžáky se ujaly, podobné provedení pro motokros už moc ne )

Dva takty jsou víc než dost

5.3.2023 v 13:00 | Nahoru | #2658
Nová ČZ 125 / 511 byla v roce 1976 velmi úspěšná v mistrovství světa. Churavý byl celkové druhý se čtyřmi vítězstvími, Velký třetí. Ovšem Suzuki vládla neochvějně, mistr světa Rahier nasbíral skoro tolik bodů, jako tyhle dvě ČZ dohromady. A zbytek startovního pole byl, kromě Američana Smithe na Elsinore, jenom zbytek.
1x Churavý

1x tovární 511 bez jezdce:


Naposledy editováno 05.03.2023 23:00:31

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

5.3.2023 v 13:15 | Nahoru | #2659
Před sezonou 1976 vyšel popis v časopisu Automobil.



Vkrádá se myšlenka, co by bylo, kdyby tahle 511 byla v prodeji už pro sezonu 1976, se vším tím hořčíkem, titanem, chrom-molybdenem, Mikuni a Motoplat. Realita byla taková, že v ČZ usilovně připravovali seriovou výrobu, kde všechny komponenty měly být z domácí produkce a i když ještě výroba nezačala, už dávno měli vyprodáno. Výsledky z MS měly zákazníkovi z největší země světa pouze dokázat, že nedostane žádný šunt.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

5.3.2023 v 20:47 | Nahoru | #2660
Beranidlo> Zmínil jsem jméno Marty Smith. Marty se stal mistrem AMA v roce 1974 na nové Hondě Elsinore. Sezonu začal na stříbrném modelu s výfukem spodem, končil ji na továrním speciálu, který udržovala a dolaďovala firma FMF.

Během sezony 1974 se konstrukce speciálu ještě minimálně jednou změnila:


Poslední verze jako nově postavená replika:

Dva takty jsou víc než dost

5.3.2023 v 21:16 | Nahoru | #2661
Marty Smith v roce 1975 s číslem 1, titul AMA v tomto roce obhájil. Opět bylo více verzí.



Naposledy editováno 05.03.2023 21:21:49

Dva takty jsou víc než dost

5.3.2023 v 21:59 | Nahoru | #2662
Když v roce 1975 Marty Smith suveréně vyhrál nejen AMA, ale i GP USA, rozhodl se pro rok 1976, že vyhraje šampionáty oba. Jenže v Americe se objevil Bob Hannah na Yamaze a Smith, který celou sezónu létal mezi kontinenty, na třetí titul v řadě v roce 1976 nedosáhl. V Evropě měl zase k dispozici úplně jinou motorku. Zatímco na té americké nedal nikomu šanci při GP USA, evropský speciál se pořád sypal a polovinu jízd Smith pro závady nedokončil. Zvítězil v jedné evropské GP a pouze ve dvou evropských jízdách, zde v italském Livornu:

A Hawkstone Park:

V GP USA na své americké Elsinore:

Následující fotky byly označené jako 1976 factory Honda RC125, ale proti předchozímu roku není vidět rozdíl. A podle přilby bych tipoval tu černobílou do roku 1975:


A pak je tu AMA verze, kde je vše jinak a naopak, 1976 RC125M Type II:


Naposledy editováno 05.03.2023 22:04:01

Dva takty jsou víc než dost

5.3.2023 v 22:59 | Nahoru | #2663
1977 a Churavý na ČZ125 / 511 obsazuje v mistrovství světa 4. místo. Našel jsem jenom jedinou fotku, na aukru, údajně z Dalečína, ani ve starých Světech motorů, v těch číslech, které jsem měl, nic nebylo.

Podle čísla 37 jsem našel někde na zahraničním webu ještě jednu fotku. Byly opuštěny vzduchové "krňávky" a skloněné tlumiče jsou kousek víc vpředu.

edit - na GP USA (Poplar Cycling, November 1977):

Seriová varianta typu 511 už měla tehdy přijít každým okamžikem a objevila se patrně na strojírenském veletrhu na podzim 1977:



Naposledy editováno 12.03.2023 22:14:19

Dva takty jsou víc než dost

5.3.2023 v 23:18 | Nahoru | #2664
Než však přišla 511, objevil se na scéně typ 996. Podle inzerátu na bazos.sk se vyrobilo 1933 kusů. tento je za 10.000 eur :




Motor je stejný, jako v bílé 984 s rakvičkou z #2656 , výkon o něco vzrostl (z 19 koní / 8400 ot/min na 22 koní / 10.000 ot/min), pořád pětikvalt, ale už to v rámci možností dostalo komponenty z 511 - krňávky a přední kolo.
Odkaz na úpravu se šoupátkem #161 .

Naposledy editováno 28.01.2024 10:21:30

Dva takty jsou víc než dost

5.3.2023 v 23:35 | Nahoru | #2665
Seriová 511 z roku 1978. Protože už teď moc nejsou k dostání a v průběhu doby se jich hodně přestavělo podle vzoru novějších 516, vypůjčím si fotky:

Dva takty jsou víc než dost

5.3.2023 v 23:45 | Nahoru | #2666
Dobový popis z VTM.

Dva takty jsou víc než dost

5.3.2023 v 23:50 | Nahoru | #2667
Válec 511 dostal 4 přepouštěcí kanály - kvůli sání řízenému pístem na pátý kanál nezbylo místo. (i když u KTM si s tímhle problémem poradili, #984 ).


Graf výkonu z #402:

Dva takty jsou víc než dost

7.3.2023 v 20:50 | Nahoru | #2668
Ještě jednou rok 1977 a obrázky z GP USA.




Rahier na Suzuki, dokonalá dvojice v tomto roce:

Dva takty jsou víc než dost

8.3.2023 v 21:49 | Nahoru | #2669
1978. V reportu z první GP v Rakousku napsali ve francouzském Les Cahiers du Cross "Churavý předvádí neuvěřitelně riskantní jízdu ve sjezdech, aby vykompenzoval nedostatek výkonu jeho ČZ." (Dojel čtvrtý a šestý). Fotky jsem nikde nenašel, ale následující tři GP náš jediný jezdec vynechal. Watanabe, Rahier (oba Suzuki) a Rond (Yamaha) mezi sebe na stupně vítězů pustili někoho jen vyjímečně. Nakonec sezony se ve Světě motorů objevilo několik fotek vodou chlazené ČZ ze posledního závodu ve Stříbře, kde Churavý dosáhl na druhé místo ve druhé jízdě.



Psalo se 21 kW / 10.000 ot/min, Mikuni, Motoplat, 1,6 litru vody, vpředu Marzocchi 250 mm, zadní vidlice odlitá z hořčíku se zdvihem 260 mm, 93 kg.
Motokov platil stroje pro sověty:

Chudjakov ve Španělsku:


Naposledy editováno 08.03.2023 21:50:01

Dva takty jsou víc než dost

8.3.2023 v 21:56 | Nahoru | #2670
1978, mistr světa Watanabe:

Z GP USA, kam nejel ani Churavý, ani sověti. Ti si ovšem nechali předem vyplatit startovné a pak poslali po pošťákovi vzkaz ...

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Extrémní spotřeba Honda CRM 125 (R) Aposhtol 2 Včera v 17:37 karavanista
Cagiva mito 125 Cagiva Mito 125 Thefatninjahero 0 3.5.2024 v 10:02 Thefatninjahero
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf


TOPlist