Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
achjoooo...
Naposledy editováno 07.09.2015 21:56:53
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Může mi někdo ukázat, jak vypadá opravdový, originální papírový vzduchový filtr???
V Triskelu v Břeclavě sem chtěl origo filtr a dali mi todle, už tehdy mě mělo být divné, že vypadá nějak divně a origo by měl stát asi trochu víc než 450kč
A taky sem ho asi blbec neměl montovat, když byl trošku vyšší než původní KaN, ale říkal sem si že se zmáčkne a že to tak má asi být... nemělo, filtr sice možná filtroval, ale dekl od airboxu zřejmě nedoléhal jak měl a trochu profukoval (ve vnitř sem měl malou vrstvičku prachu)
Dal mě tedy ten debil nějaký jiný filtr (třeba do staré Mille) nebo je to tak napiču náhrada za 5,50kč ?????
Na fotkách už ta rozdílná výška nejde tolik vidět, páč se to zdrclo... a na první pohled jde vidět profi zpracování...
Co se tedy může stát s motorem, když 2500km přisává škvírou prach???
Začlo se mi zdát, že nějak rychleji poslední dobou mizí olej, ale možná je to jen zdání, mizel i před tím (cca 0,5l na 6000km)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
zadruhe mas origo filtr
za treti jsi ho asi blbe nasadil a utahl airbox ... musis to viko dobre nasadit
jinak na RSV a Tuono jsou jen dva filtry, jeden hranaty na wgeneraci a kulaty na prvni generaci...
tak se ted uklidni a nasad ho tam poradne. Jinak koukni do deklu zda tam nemas nejakou podlozku kvuli KN...
olej mizi mozna, ze jen prelivas. Je lepsi ho drzet u minima
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
klidný být moc nemůžu, když najdeš v boxu vrstvičku prachu a víš že motor 2500km přisával prach....
žádná podložka tam nebyla, možná to je i tou gumičkou co je v drážce mezi deklama, už byla dost zdeformovaná...
nevím jak bych ho mohl špatně nasadit, to snad ani nejde... ale rozdíl mezi tím origo a KN byl asi 5-10mm, a dekl šel pak fakt blbě nasadit kvuli tomu...
takže mám dát ten filtr zpátky a jen vyměnit tu gumičku v drážce a nebo tam zrovna plcnout třeba motorový tmel a nechat vytrdnout? To udělá stejnou službu ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ted sem to zkoušel znovu, a jde tam už líp, ale to bude asi tím že je už prostě zdeformovaný...
no nic, ted už se mi nechce nic objednávat a čekat, chci jezdit, tak tam dám zpátky KN a airbox pro jistotu dočasně oblepím izolepou z venku...
přes zimu objednám znovu nový filtr i to těsněníčko...
jde mi ted hlavně o motor se mohlo stát... nějaké jednoduché zjištení asi neexistuje, co? Shazovat hlavy kvuli tomu určitě nebudu...
jedině tak změřit tlaky (na jaře mi je servisák měřil) a porovnat? Ale to taky není nic vypovídající, že?
Takže jen asi sledovat kolik to žere oilu, kouř z výfuku a pocitový výkon... ach jo...
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: oioi01> ty vole lepit airbox tmelem na motor, tak to by nenapadlo ani malé děcko mimochodem ty kulaté filtry se na staré RSV dělaly dva, nižší a vyšší, nejspíš sis koupil ten vyšší a chuj s tím, že se to tam nevleze, dorvu kryt airboxu a ono to nějak půjde a proto se ti zlomilo to "žebrování" ve filtru... trochu u toho přemýšlej než zas něco "vymyslíš!
to lepení mi poradil kamoš....
no právě, ty velikosti jsou myslím dvě, na staré mille vyšší a na tuona nižší... a ten ocas mě dal možná ten vyšší....
tož bylo mě to divné, ale řekl jsem si že se ta gumu na okrajích stlačí a že to tak má být, 1cm rozdíl mi nepřišel tak moc...
no nic, zkusím najít učtenku a pujdu si tam s ním promluvit....
vím, že tady brečím jak ženská, ale takové věci mě fakt štvou, snažím se dopřát motorce jen to nejlepší a jsem v tomto ohledu puntičkář, tak mě taková věc dost zklame....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: oioi01> ale otevřené sání mělo těsnění co těsnilo k nádrži. Věř, že se nic nestalo, jezdí a nic neřeš. To KN tam pusti stejnak tolik bordelu že by jsi koukal ...
no nic jiného než doufat mi nezbyde... snad se tam toho bordelu nedostalo moc..
a jestli ten motor klekne, tak seženu druhý a na tomto třeba udělám nějakou úpravu....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
r-a-k píše: oioi01> No, u tebe spíše poprava než uprava
tak sorry, že sem dostal zřejmě jinej rozměr filtru, a že sem si kvuli tomu třeba málem zničil motor....
kdybych se na to nepodíval po 2000km, ale jako třeba ostatní až po 20 tis, tak mám výbrus jako víno....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
oioi01 píše: tak sorry, že sem dostal zřejmě jinej rozměr filtru, a že sem si kvuli tomu třeba málem zničil motor....
kdybych se na to nepodíval po 2000km, ale jako třeba ostatní až po 20 tis, tak mám výbrus jako víno....
jeste jsi nam neposlal fotku cisla dilu co jsi montoval, cislo filtru...
Naposledy editováno 17.09.2015 18:21:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
ale je to nálepka na igelitu, na filtru žádné číslo není, to víš sám.... tak jedině že by to blbě zabalili??
ten KN co sem tam měl, sem ted změřil a má přesně 109,5mm a ten co sem koupil byl očividně o něco vyšší, před montáží sem je porovnával, ale bylo max. 1cm, jak sem psal... tak jsem z toho kokot....
Ty náhodou nemáš někdě po ruce použitý, že by si ho změřil?
zítra se tam chci stavit a poměřit nový, jestli ho budou mít...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
oioi01 píše: dakarista> ted se na to dívám, a číslo sedí s partsdepot... AP8104211
ale je to nálepka na igelitu, na filtru žádné číslo není, to víš sám.... tak jedině že by to blbě zabalili??
ten KN co sem tam měl, sem ted změřil a má přesně 109,5mm a ten co sem koupil byl očividně o něco vyšší, před montáží sem je porovnával, ale bylo max. 1cm, jak sem psal... tak jsem z toho kokot....
Ty náhodou nemáš někdě po ruce použitý, že by si ho změřil?
zítra se tam chci stavit a poměřit nový, jestli ho budou mít...
ten novy jsem mel taky o cca 7mm delsi, ale zmacknulo se to tesnilo. Sazim, ze jsi to blbe nasadil, nahore je totiz vybrani na filtr a blbe se to nasazuje
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: ten novy jsem mel taky o cca 7mm delsi, ale zmacknulo se to tesnilo. Sazim, ze jsi to blbe nasadil, nahore je totiz vybrani na filtr a blbe se to nasazuje
asi budeš mít pravdu...
kurna, taková banalita..... a já kokot to přehlídnu...
v práci obrábím výrobky ve 2stovkách, dělal jsem si spojku, i ten KN sem už 2x vytahoval a nesazoval... nakonec zjistím, že poseru banální výměnu filtru jednou...
možná k tomu pomohlo i to vymačkané těsnění mezi deklama, to máš další mm...
koupím druhý a budu to nasazovat a kontrolovat snad půlhodiny...
dík a zdar, ty jediný aspon nemáš blbé kecy, když tady hysterčí ženská
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindřej píše: Ne tak uplně. Asi bych to ani neřešil tady ale kdyžtak pres sz.
Nejak se s tem smolarema tenhle podzim roztrhl pytel... Tobe to nejede, me... a vim jeste o jednom .... Vsechno pripady kterejma se dotycni moc nechtej chlubit...
Naposledy editováno 17.09.2015 21:48:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |