Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
asi si to chce bud stoupnout hned na začátek nebo nechat naopak všehcny odjet... a pak předjíždět fakt opatrně a s odstupem...
a taky bych měl někdy v plánu si dát kovaná kola z mile R, kdyby někdo z vás o nějakých věděl tak dát echo... ale když se podívám na účet, tak si to budu moct dovolit asi až příští rok...
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
jak přesně funguje ten antihop, respektive ten podtlak? je v té soustavě membrána-napojení na sání, někdě i nějaký regulační ventil, který to pustí až při určitém podtlaku nebo to jde prostě napřímo?
to by pak teda trošku rozepínalo spojku i při brzdění motorem v menších točkách a tím vlastně furt opotřebovávalo spojku ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dewwil píše: oioi01> membrána je napojená na podtlak v sání, takže jakmile zaklapneš, tak sání cucá membránu antihopu a rozepíná ti spojku, žádnej regulátor tam není, ale mužeš si dát na hadičku nějakej uzávěr a máš to ON/OFF
hmmm.... takže proto jdou tak rychle spojky na rsv do řiti...
ale asi je to nějak spočítané, aby to přetlačilo pružiny až ve fakt vysokých točkách co? dejme tomu od 7tis výš..
apropo, když ta membrána praskne, tak to začne sát olej a máš dojeté co?
oioi01 píše: tady to nějak nežije...
jak přesně funguje ten antihop, respektive ten podtlak? je v té soustavě membrána-napojení na sání, někdě i nějaký regulační ventil, který to pustí až při určitém podtlaku nebo to jde prostě napřímo?
to by pak teda trošku rozepínalo spojku i při brzdění motorem v menších točkách a tím vlastně furt opotřebovávalo spojku ne?
ja ti nevim, ty spojky tam vydrzi hodne. Ja mam na origo motoru najeo 56 000km a zadny stres...
ten motor od roku 99 je porad stejny, ten antihop jim funguje a neni zadnej problem s tim...
edit: zapomel jsem, ze kazda antihopingova spojka funguje na principu, ze vypina spojku
Naposledy editováno 17.05.2015 10:04:08
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Bylo by čistě teoreticky možný dát do brejlí vidle s menším průměrem trubek a ten rozdíl průměrů nahradit vložkama? Představoval jsem si něco jako futro po délce rozřízlý tak, aby když se budou dotahovat brejle, tak se bude i stahovat to futro a tím svírat trubku.
Nebo je to blbost?
Pokud jo, víte o někom, kdo by uměl vyrobit spodní i horní brejle?
Naposledy editováno 18.05.2015 08:41:05
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Chci tam narvat celej předek z RSV. Jde mi teda primárně o ty radiály z rsv4, kovaný lehký kolo a ten öhlins by mi taky nevadil, i když s tou vidlí problém nemám.
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Proto jsem přemýšlel nechta ty brejle vyrobit. A jetě mě napadlo to s těma vložkama, minimálně jako provizorium, aby se zjistilo, jak se ta motorka bude chovat.
S tím, že bych potřeboval Assassina tak nějak počítám
Kdo dělal ty brejle tobě?
Je to dost práce, jestli existujou brejle který tam půjdou, je to mnohem lepší varianta.
Rozměry se daj nějak zjistit, myslím že web allballs má snad i nějakou databázi. Ale nemám teď čas se na to podívat.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista > Cchci dát vidle z rsv na corsaro. Ty bys to mohl vědět, jaký jsou ložiska v krku?
Podařilo se mi totiž dohledat, že do MM patří KOYO 32907 JR, a na aprilia fóru jsem našel taky že KOYO 32907 JR
Jindřej píše: DRN.> chci tam dát ty, co mám na rsv 1000 factory
dakarista > Cchci dát vidle z rsv na corsaro. Ty bys to mohl vědět, jaký jsou ložiska v krku?
Podařilo se mi totiž dohledat, že do MM patří KOYO 32907 JR, a na aprilia fóru jsem našel taky že KOYO 32907 JR
Jasný že to budu vědět uplně přesně ... a KOYO to na 100% není ...
Musíš vydržet do večera, mám je doma na stole. Bohužel v chytrém notýsku mám všechny ložiska do motorky a tohle tam není ...
Určitě to bylo NTN a číslo ti řeknu k večeru
Naposledy editováno 18.05.2015 11:23:20
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ono i kdyby tam šly ty brejle z rsv, tak stejně potrebuju jiný horní, bo zalehávačku z toho nechci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindřej píše: Ještě jsem někde dohledal číslo pro Aprilii SF07A22PXI NTN a to rozměrově vycházelo jako to koyo = 35/55/14
Tak to je ono , večer ti to potvrdím...
A je ti jasný, že jinými brýlemi změníš geometrii? Ty vidle nejsou v brýlích rovnoběžně s osou řízení
Jinak četl jsem manuál a tohle ložisko v krku se utahuje na 40Nm... zda se mi to docela dost :-/
Naposledy editováno 18.05.2015 12:03:34
Stev píše: Jindřej> tloušťka je daná tím ložiskem, jde o výšku. Jinak udělat horní brýle je myslím docela jednoduchý. Spodní jsou oříšek. A ty RSV můžeš provrtat pro úchyty
Já myslel tloušťku jako od spoda nahoru, tzn výšku
Ty rsv likvidovat nechci, navíc ony jsou dost otevřený a nejsem si jistej, že by to šlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Tak to je ono , večer ti to potvrdím...
A je ti jasný, že jinými brýlemi změníš geometrii? Ty vidle nejsou v brýlích rovnoběžně s osou řízení
Jinak četl jsem manuál a tohle ložisko v krku se utahuje na 40Nm... zda se mi to docela dost :-/
No s tou geometrií je mi to jasný, ozkoušet a pak se uvidí.
Těch 40 Nm máš z manuálu?
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
E: navíc je i tvarově dost jiný.
Naposledy editováno 18.05.2015 15:50:20
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |