globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

13.5.2015 v 21:10 | Nahoru | #2491
Ozzy_> no já se letos chystám prvně na okruh a taky se toho trochu bojím... minule sem se jen díval a normálně jel v brně nějaký starý magor na starém enduru typu DR600 na šplakách

asi si to chce bud stoupnout hned na začátek nebo nechat naopak všehcny odjet... a pak předjíždět fakt opatrně a s odstupem...

Aprilia RSV úpravy a tuning

13.5.2015 v 21:29 | Nahoru | #2492
borci, neválí se vám někomu doma nějaký stavitelný tlumič řízení, co by s menšíma úpravama pasoval na tunáka?

a taky bych měl někdy v plánu si dát kovaná kola z mile R, kdyby někdo z vás o nějakých věděl tak dát echo... ale když se podívám na účet, tak si to budu moct dovolit asi až příští rok...

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

16.5.2015 v 14:15 | Nahoru | #2493
tady to nějak nežije...

jak přesně funguje ten antihop, respektive ten podtlak? je v té soustavě membrána-napojení na sání, někdě i nějaký regulační ventil, který to pustí až při určitém podtlaku nebo to jde prostě napřímo?

to by pak teda trošku rozepínalo spojku i při brzdění motorem v menších točkách a tím vlastně furt opotřebovávalo spojku ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.5.2015 v 14:56 | Nahoru | #2494
oioi01> membrána je napojená na podtlak v sání, takže jakmile zaklapneš, tak sání cucá membránu antihopu a rozepíná ti spojku, žádnej regulátor tam není, ale mužeš si dát na hadičku nějakej uzávěr a máš to ON/OFF

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.5.2015 v 15:30 | Nahoru | #2495

dewwil píše: oioi01> membrána je napojená na podtlak v sání, takže jakmile zaklapneš, tak sání cucá membránu antihopu a rozepíná ti spojku, žádnej regulátor tam není, ale mužeš si dát na hadičku nějakej uzávěr a máš to ON/OFF



hmmm.... takže proto jdou tak rychle spojky na rsv do řiti...

ale asi je to nějak spočítané, aby to přetlačilo pružiny až ve fakt vysokých točkách co? dejme tomu od 7tis výš..

apropo, když ta membrána praskne, tak to začne sát olej a máš dojeté co?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.5.2015 v 15:45 | Nahoru | #2496
oioi01> Když praskne membrána tak hned ucpi tu hadičku od antihopu, jinak ti to prožene celým spalovacím traktem olej z motoru... Až praskne tak to hulí víc jak rozzuřenej Wartburg s Trabim dohromady

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

17.5.2015 v 01:34 | Nahoru | #2497

oioi01 píše: tady to nějak nežije...

jak přesně funguje ten antihop, respektive ten podtlak? je v té soustavě membrána-napojení na sání, někdě i nějaký regulační ventil, který to pustí až při určitém podtlaku nebo to jde prostě napřímo?

to by pak teda trošku rozepínalo spojku i při brzdění motorem v menších točkách a tím vlastně furt opotřebovávalo spojku ne?



ja ti nevim, ty spojky tam vydrzi hodne. Ja mam na origo motoru najeo 56 000km a zadny stres...

ten motor od roku 99 je porad stejny, ten antihop jim funguje a neni zadnej problem s tim...

edit: zapomel jsem, ze kazda antihopingova spojka funguje na principu, ze vypina spojku

Naposledy editováno 17.05.2015 10:04:08

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 08:40 | Nahoru | #2498
Chlapi mám takovej blbej dotaz. Už zase vymejšlím kraviny ale tak známe
Bylo by čistě teoreticky možný dát do brejlí vidle s menším průměrem trubek a ten rozdíl průměrů nahradit vložkama? Představoval jsem si něco jako futro po délce rozřízlý tak, aby když se budou dotahovat brejle, tak se bude i stahovat to futro a tím svírat trubku.
Nebo je to blbost?
Pokud jo, víte o někom, kdo by uměl vyrobit spodní i horní brejle?

Naposledy editováno 18.05.2015 08:41:05

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 08:44 | Nahoru | #2499
Jindřej> já myslím že vložky by mohly bejt ok, ale osobně by se mi to nelíbilo. Chceš tam radiály?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 08:49 | Nahoru | #2500
No mě se to osobně taky nějak extra nezdá ale kdyby to bylo 100% funkční, tak třeba alespoň na zkoušku jak se to bude chovat bych to zkusil. A pak bych nechal udělat ty brejle.
Chci tam narvat celej předek z RSV. Jde mi teda primárně o ty radiály z rsv4, kovaný lehký kolo a ten öhlins by mi taky nevadil, i když s tou vidlí problém nemám.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 08:54 | Nahoru | #2501
Jindřej> tam jde hlavně o rozměry ložiska, V podstatě potřebuješ najít brejle co maj vhodnej průměr pro vidle a to by snad nemusel bejt takovej problém. Já teď mám vyrobený nový spodní brejle a snad je tam během sezony dám, ale je to hlavně proto, že mám kola s kotoučema na zakázku a nechce se mi je vyhodit, jinak bych předek řešil mnohem jednodušeji. A taky bys k tomu musel ukecat assassina na pomoc, nikoho jinýho kdo by to dal neznám

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 09:33 | Nahoru | #2502
To je mi jasný s těma ložiskama. Jenomže nevím kde brát ty rozměry, resp najít vhodného dárce.
Proto jsem přemýšlel nechta ty brejle vyrobit. A jetě mě napadlo to s těma vložkama, minimálně jako provizorium, aby se zjistilo, jak se ta motorka bude chovat.
S tím, že bych potřeboval Assassina tak nějak počítám
Kdo dělal ty brejle tobě?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 09:39 | Nahoru | #2503
Jindřej> Kam to máš a z čeho tam chceš bát brejle? Možná by se mi podařilo dohledat rozměry.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 09:42 | Nahoru | #2504
Jindřej> pán co dělá pro motokotouče. Už jsou vyrobený a teď někdy mi je pošle. Ale ještě je třeba vyrobit osu a nalisovat to dohromady. Kdo dělal výkres a návrh je asi jasný

Je to dost práce, jestli existujou brejle který tam půjdou, je to mnohem lepší varianta.

Rozměry se daj nějak zjistit, myslím že web allballs má snad i nějakou databázi. Ale nemám teď čas se na to podívat.

Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 09:47 | Nahoru | #2505
Jindřej> to je na RSV??? Ony totiž vidle na 2Gen RSV by měly být stejné jako na RSV4, takže na co ty bláznoviny???

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 09:57 | Nahoru | #2506
DRN.> chci tam dát ty, co mám na rsv 1000 factory
dakarista > Cchci dát vidle z rsv na corsaro. Ty bys to mohl vědět, jaký jsou ložiska v krku?

Podařilo se mi totiž dohledat, že do MM patří KOYO 32907 JR, a na aprilia fóru jsem našel taky že KOYO 32907 JR

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 11:22 | Nahoru | #2507

Jindřej píše: DRN.> chci tam dát ty, co mám na rsv 1000 factory
dakarista > Cchci dát vidle z rsv na corsaro. Ty bys to mohl vědět, jaký jsou ložiska v krku?

Podařilo se mi totiž dohledat, že do MM patří KOYO 32907 JR, a na aprilia fóru jsem našel taky že KOYO 32907 JR



Jasný že to budu vědět uplně přesně ... a KOYO to na 100% není ...
Musíš vydržet do večera, mám je doma na stole. Bohužel v chytrém notýsku mám všechny ložiska do motorky a tohle tam není ...

Určitě to bylo NTN a číslo ti řeknu k večeru

Naposledy editováno 18.05.2015 11:23:20

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 11:25 | Nahoru | #2508
Ještě jsem někde dohledal číslo pro Aprilii SF07A22PXI NTN a to rozměrově vycházelo jako to koyo = 35/55/14

Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 11:45 | Nahoru | #2509
Značka je jedno, hlavní je to 32907.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 11:47 | Nahoru | #2510
Ještě nevím jak je to s výškou osy, jestli je nějaká univerzální, ale asi jo ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 11:58 | Nahoru | #2511
Stev> O tom už jsem taky přemýšlel. To asi určuje tloušťka krku ne? To bude chtít změřit.
Ono i kdyby tam šly ty brejle z rsv, tak stejně potrebuju jiný horní, bo zalehávačku z toho nechci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 12:00 | Nahoru | #2512
Jindřej> tloušťka je daná tím ložiskem, jde o výšku. Jinak udělat horní brýle je myslím docela jednoduchý. Spodní jsou oříšek. A ty RSV můžeš provrtat pro úchyty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 12:01 | Nahoru | #2513

Jindřej píše: Ještě jsem někde dohledal číslo pro Aprilii SF07A22PXI NTN a to rozměrově vycházelo jako to koyo = 35/55/14



Tak to je ono , večer ti to potvrdím...

A je ti jasný, že jinými brýlemi změníš geometrii? Ty vidle nejsou v brýlích rovnoběžně s osou řízení

Jinak četl jsem manuál a tohle ložisko v krku se utahuje na 40Nm... zda se mi to docela dost :-/

Naposledy editováno 18.05.2015 12:03:34

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 12:20 | Nahoru | #2514

Stev píše: Jindřej> tloušťka je daná tím ložiskem, jde o výšku. Jinak udělat horní brýle je myslím docela jednoduchý. Spodní jsou oříšek. A ty RSV můžeš provrtat pro úchyty



Já myslel tloušťku jako od spoda nahoru, tzn výšku
Ty rsv likvidovat nechci, navíc ony jsou dost otevřený a nejsem si jistej, že by to šlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 12:21 | Nahoru | #2515

dakarista píše: Tak to je ono , večer ti to potvrdím...

A je ti jasný, že jinými brýlemi změníš geometrii? Ty vidle nejsou v brýlích rovnoběžně s osou řízení

Jinak četl jsem manuál a tohle ložisko v krku se utahuje na 40Nm... zda se mi to docela dost :-/



No s tou geometrií je mi to jasný, ozkoušet a pak se uvidí.
Těch 40 Nm máš z manuálu?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 12:37 | Nahoru | #2516
víc než o úhel vidlic, kterej je teda spíš danej krkem, jde o jejich dýlku. Když ta bude +/- sedět, bude to ok.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 12:45 | Nahoru | #2517
Stev> Tak delší se dají popustit níž, takže nesmí být moc krátké
Provedu měření

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 15:31 | Nahoru | #2518

Jindřej píše: No s tou geometrií je mi to jasný, ozkoušet a pak se uvidí.
Těch 40 Nm máš z manuálu?



jasny, cetl jsem ti z manualu.

Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 15:40 | Nahoru | #2519
Zde to ložisko



1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

18.5.2015 v 15:48 | Nahoru | #2520
Tak v tom případě je ložisko z RSV o 0,5mm širší než ložisko na MM.
E: navíc je i tvarově dost jiný.

Naposledy editováno 18.05.2015 15:50:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist