paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy
Tak pište své postřehy a náměty na úpravu.


Naposledy editováno 11.12.2011 21:27:55

(reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

14.1.2011 v 23:30 | Nahoru | #2401

NitroTT píše: Matess727x> Dám hustší olej a podložím pružiny . Jinou možnost nemám. Nebo mě zase na mastodontech Ládínek předjede . Jezdí na tom XT moc pěkně .


Já bych pro zrychlení jízdy terénem právě potřeboval větší zdvih alespoň na předku. To by pak byla jiná jízda. Těch 20 cm co tam mam je málo.

Naposledy editováno 14.01.2011 23:32:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

14.1.2011 v 23:32 | Nahoru | #2402

Ládínek. píše: NitroTT> jsem zvědav co tam najdeš až to rozebereš. Jaký je tam doraz. Dej pak vědět. Každý to může mít jinak. Už ti to šlo někdy na doraz? Je to tupá rána nebo jako když ti cvaknou zuby.


...mě šlo KLX na doraz několikrát,...když už jsem dělal nějaký velký skopičiny a byla to rána celkem tupá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

14.1.2011 v 23:35 | Nahoru | #2403
Ládínek.> Koukám na to po každý jízdě - mám upside vidli, kde je zasunutí trubky krásně vidět. Nikdy jsem ji neměl zasunutou až na doraz, vzdycky bylo vidět, že ještě tak 3 - 4 cm může jít dovnitř. A pocit, že bych cítil tvrdej doraz při nějakým extrému jsem neměl. Možná je to daný tím, že jsem posera a bojím se jít opravdu na ten skutečnej doraz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

14.1.2011 v 23:39 | Nahoru | #2404
Matess727x> Taky si myslim tupá rána. Guma tam žádná neni. U mě to zachytí ty zhuštěný závity pružiny na konci.

(reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

14.1.2011 v 23:45 | Nahoru | #2405
NitroTT> že jsi neměl ten pocit tak to buď rád. Máš to dobře seřízený a dlouhý. Ale občas se stane, že přeba vletíš do díry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

14.1.2011 v 23:46 | Nahoru | #2406

Ládínek. píše: Matess727x> Taky si myslim tupá rána. Guma tam žádná neni. U mě to zachytí ty zhuštěný závity pružiny na konci.


Asi jsem se nevyjádřil dobře, mluvil jsem o gumě na pístku zadního centrálu. V předních tlumičích žádná guma není - nemůže bejt v oleji. Nicméně si myslím, že doraz není dělán zdvihem pružiny.

(reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

14.1.2011 v 23:55 | Nahoru | #2407
NitroTT> taky jsem rozuměl, že guma je jen vzadu, jasně. Ale co zachytí ten náraz na předku. Když ne pružiny. O tom je tu řeč. Ty říkáš, že pruřiny ne. Tak co teda tam je. Mates taky říká, že je to tupá rána. Proto píšu, že tam neni žádná guma.

1 reakcí na tento příspěvek Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

14.1.2011 v 23:59 | Nahoru | #2408
Chlapci, jdu spinkat. Zítra jedu k Vám na jih do Č. Budějovic na taneček.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 00:21 | Nahoru | #2409

Ládínek. píše: Chlapci, jdu spinkat. Zítra jedu k Vám na jih do Č. Budějovic na taneček.


...na jakej taneček?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 11:02 | Nahoru | #2410
Matess727x> Mysliveckej ples. Ráno jsem se probudil a jsem nějakej nachcípanej, tak ještě nevím zda pojedu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 11:09 | Nahoru | #2411
Ládínek.> Nikam nejezdi.Max tak na chatu sprovoznit to XTéčko.Zítra po obědě vyrážim.

(reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 11:29 | Nahoru | #2412
turek> Ty se ale máš. Co noha, ještě bolí?

2 reakcí na tento příspěvek Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 11:30 | Nahoru | #2413
Koukám, že ste rozjeli hlubokou debatu o dorazu Já vám teda prozradím, jak to je. U KLX je vpředu doraz přez plastovou trubku, takže to de celkem na tvrdo. Pružiny se nesmí při stlačení na doraz dotýkat závitama - hrozí rozdrcení pružin. Takže podložkama se může tohle riskovat, ale neni to tak horký. Ty pružiny to nějakej čas vydrží. Vzadu na KLX je gumovej doraz na pístnici, takže rázy tlumí. eRko má progresivní pružinu. Céčko nevim.

Jediný kloudný řešení na předek jsou jiný pružiny. Podložky se hodí tak akorát když to nejde na doraz, což v terénu co jezdíme je trošku problém. Tohle je názor konstruktéra, co tomu rozumí

Naposledy editováno 15.01.2011 11:30:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 11:38 | Nahoru | #2414
kadeloid> Á, tak pán se vyspinkal do růžova a teď bude chytrej . My tu do půlnoci řešíme a ty to celý devalvuješ jední příspěvkem
Je dobře, žes to rozsekl
Ono, když se pružina nastaví o ty 2 - 3 cm, tak myslím, že to ještě bude pobírat ten doraz a ne stlačená pružina.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 11:44 | Nahoru | #2415
NitroTT> Já sem pomáhal uklízet barák
Asi to ještě ten doraz bude pobírat, ale už to bude těsný. U eRka by to už ale nešlo. Má delší pružiny, ale vnitřek stejnej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 11:54 | Nahoru | #2416

kadeloid píše: Tohle je názor konstruktéra, co tomu rozumí


Kdybys dodělal tu vejšku tak mají tvoje slova váhu, ale takhle?

Já ty pružiny zatím podkládat nebude. Mám vyměněný olej a musím vyzkoušet jaké to bude změna. Jen se na to připravuji.

Dnes jsem zašel do firmy a koukal jsem po něčém, na podložení pružin. Hodně různých podložek má venkovní průměr 35mm ale ta trubka nad pružinou má 34mm. Nezměřil jsem ale vnitřní průmer tlumiče. Možná bych tam něco o průměru 35mm dostal.

Také jsem zapoměl zkusit zda jsou pružiny v tlumiči dole někaj upevněny, nebo zda půjdou jen tak vytáhnout nahoru.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 11:57 | Nahoru | #2417
storeman> Sice vejšku nemám, ale 3 roky sem tam byl a nezkončil jsem kvůli konstruování Ty předměty jsem měl vždycky za jedna a romněl jsem tomu. Střední školu mám strojárnu v oboru konstruktér. Nejsem člověk kterej mluví o něčem čemu nerozumí.
Ale chápu že sis musel rejpnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 12:03 | Nahoru | #2418
kadeloid> sranda muší bejt! Hlavně když je na cizí učet

Já vím že jsi odborník a praktik. Vždyť na té tvé Kawě není jediný šroub který by neměl voklofanou hlavu od několikanásobného rozšroubování a zašroubování!

(reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 12:16 | Nahoru | #2419
storeman> Teď ale s tim novym motorem přišla i vlna ještě zachovalejch šroubků Ale napsal si to přesně. Všechny voklafaný. Ještě aby ne když jednou do měsíce si dělám rozborku a sborku

1 reakcí na tento příspěvek Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 12:27 | Nahoru | #2420
Jestli chcete ladit předek mám k prodeji komplet přední vidle i s kolem a brzdou na husaberga

(reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 12:43 | Nahoru | #2421

kadeloid píše: NitroTT> Já sem pomáhal uklízet barák
Asi to ještě ten doraz bude pobírat, ale už to bude těsný. U eRka by to už ale nešlo. Má delší pružiny, ale vnitřek stejnej.


Taky jsem musel uklízet
Úplně mimo mísu - mám studnu a vyústění vrtu cca 1m pod úrovní desky baráku (svažitej pozemek). Na hledání pramenu jsem si zaplatil fakt kapacitu, abych neměl s vodou problémy, jako mají v létě sousedi, když jim voda mizí. Maník to asi krapet přehnal. Vrt totiž napájí tři prameny v různých hloubkách. A díky totální oblevě a dešťům se stalo to, že z vrtu mi stoupá voda do zaskružení a po trubce, kterou mám vedenou vodu do baráku, se tlačí tamtéž. Takže se mi dostalo pár desítek litrů vody do domu. Naštěstí jsme si toho náhodou všimli včas. Taky když jsem dělal podlahy, tak jsem, protože jsem namíchal málo betonu, udělal podlahu kde je vodárna o 3 cm níž než jinde. To udělalo takovej bazének, kde se voda držela a nešla do podlah . Jen pro obrazutvornost. Vodu za studny čerpám už 23 hodin rychlostí cca 3 kubíky za hodinu. Když čerpadlo vypnu, za hodinu přiteče do skruže cca 500l vody. Protože mám strach o čerpadlo, vždycky tak po hodině jsem ho na pár minut vypnul, takže super noc

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 12:45 | Nahoru | #2422
kadeloid> Ty konstruktere. Tak mi teda vysvětli jaká síla drží ty závity od sebe aby se navzájem nedotýkaly. U probresivní pružiny. Když to teda neni tak, že na sebe nejprve dosednou závity v té měkší části a pak to dopružuje ta tvrdší část pružiny. Rád se nechám poučit. Původně to tu vzniklo na základě KLR a myslím si,že XT bude asi stejně jednoduché řešení konstrukce tlumičů. Škoda že Storeman tu pružinu nevytáh a nevyfotil. U strojů vyšší přídy jako je KLX ten doraz může být řešen jinak, lépe. Ale pochybuju, že to natvrdo jistí jen plastová trubka. To by dost trpěla a často se měnila. Třeba tam bude ještě olejové dotlumení. Ale to jen hádam. Nikdy jsem se o to nezajímal. Pochybuju o tom, že by někdo chtěl jezdit na motorce kde jdou přední tlumiče natvrdo. To by přišel každý o zuby.

(reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 13:11 | Nahoru | #2423
Ládínek.> Já to myslel ale tak, že se nesmí dotýkat, když to jde do dorazu. Takže by byl doraz přes přužinu a ne přes doraz, co k tomu je uzpůsobenej. Něco podobnýho si tu psal ne? Nebo to byl Nitro?? Jaká síla je drží od sebe ti neřeknu. Ale má to co dočinění se skrutem toho drátu. U progresivní se dotknou závity, a pak funkci pružiny přebíraj ostatní závity. To je samozdřejmý. Proto je progresivní, to máš pravdu.. Jde čistě jen o to, aby nebyl doraz přes pružinu.
Teď přemejšlim o tom hydraulickym útlumu a musim ti dát za pravdu. Ten tam vlastně je. Sem to ale hlupák Ten ale nezachrání všechno a když to jde vopravdu na doraz (třeba jak sem v tom jednom videu od matese jak sem projížděl ten potok), tak už to jde přes tu plastovou trubku. U strojů typu KLR a XT ten útlum určitě nebude dimenzovanej na terén pro vostrý lehký endura.

Naposledy editováno 15.01.2011 13:12:32

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 13:12 | Nahoru | #2424
[quote=Ládínek.]kadeloid> Ty konstruktere. Tak mi teda vysvětli jaká síla drží ty závity od sebe aby se navzájem nedotýkaly. U probresivní pružiny. Když to teda neni tak, že na sebe nejprve dosednou závity v té měkší části a pak to dopružuje ta tvrdší část pružiny. Rád se nechám poučit.

Proto je to progresivní pružina. Podle mě při propružení dojde u měkčí části (ta s hustším vynutím) ke stlačení - tím tam roste tlak? (síla), kteý působí proti stlačení, ale než dojde k dotknutí závitů je už ten tlak? (síla)takovej, že se přenese mezi závity tvrdší části (ta část, kde jsou závity dál od sebe). Klidně si tu pružinu vyndej a skus ji stlačit, uvidíš, co se s ní děje. Taky se to nechá celkem jednoduše změřit - průměr závitu x jejich počet = délka stlačené pružiny a tu odečteš ze zdvihu a prostoru pro stlačení v trubce. Líp to podat neumím. Musíš už počítat s tím, že než dojde montáži do trubky, je už pružina částečně stlačená.

(reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 13:32 | Nahoru | #2425
NitroTT> A jsme zase zpět u toho dorazu kde to včera začalo. Vona ta pružina nejde stlačovat donekonečna.

Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 13:50 | Nahoru | #2426

1 reakcí na tento příspěvek Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 14:04 | Nahoru | #2427
Von to Mates rozebere nafotí změří a pak to sem dá . Nebo storeman už na tom pracuje, že tu neni?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 14:11 | Nahoru | #2428

NitroTT píše: [quote=Ládínek.] že než dojde montáži do trubky, je už pružina částečně stlačená.


Ano pružina je po zašroubování horní matice již částečně stlačená, ale hodně hodně málo. Jen tak 1-2 cm aby v tlumičích nelítala. To jsem vyzkoušel.
Sice nevím jak bylo pružina dlouhá, když byla motorka nová. Ale včera když jsem vyšrouboval matici, tak když byla matice na posledním závitu, už pružinu nestlačovala.
Také jsem vyzkoušel na pružinu zatlačit a tak 1 cm šla hodně lehce.
Motorka byla na heveru a tak když se postaví na kola, tak již vlastní vahou trochu pružiny stlačí.

(reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 14:35 | Nahoru | #2429
storeman> čověče tak to máš ty pružiny nějak krátký. To mě vyskočí pružina 5-7 cm ven. A když chci dát zátku tak musím pěkně zatlačit. Taky mě překvapilo jak jsi psal, že máš ty trubky dost dlouhý.

(reakce na) Kawa KLX 650 a všechny ostatní jednobuchy

15.1.2011 v 14:35 | Nahoru | #2430

Ládínek. píše: Von to Mates rozebere nafotí změří a pak to sem dá . Nebo storeman už na tom pracuje, že tu neni?


...já můžu už tak jen u Káťi, nebo u EseLéra. To by Storemanovi moc nepomohlo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... Apo-Rider 5 12.6.2024 v 20:36 Apo-Rider
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
GPS Triumph Tiger 955i Triumph Tiger 955i Ondra666 6 31.3.2024 v 19:35 Ondra666
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2


TOPlist