Již nějakou dobu sleduji jak web, tak fórum a poslední dobou mi nedá spát jedna otázka - Proč kupujete silné motorky?
Abych vysvětlil, co mám na mysli... Mám najeto na motorce naprosté minimum a plánuji si koupit tuto nebo příští sezónu nějakou novou motorku. Aktuálně je můj favorit Kawasaki Ninja 250R (rád bych se dočkal nové verze pro rok 2010 s lepší technikou, ale to je asi jen můj vlhký sen, vzhledem k tomu, jak dlouho jim trvalo udělat v. 2008). Mám sice řidičák na A bez omezení (+ několik dalších na dvoustopé stroje ), ale nějak nevidím jediný rozumný důvod, proč kupovat jakoukoliv silnější motorku. Pro mě osobně je takhle silná motorka doslova konečnou - a to jak z ekonomických, tak i legislativních a čistě rozumových důvodů.
Rád bych vás tedy všechny tímto oslovil (především majitele silných supersportů - a z nich ty, kteří nemají možnost jezdit na okruhu) a nechal si vysvětlit, proč vlastníte tak silné stroje?
Z pohledu amatéra: Legislativa je naprosto jednoznačná (50,90,130) a stav většiny komunikací je katastrofální.
K čemu vám tedy je 100 a více koní na zadní gumě? Jak je využijete?
Jaký je rozdíl proti motocyklu, na kterém já plánuji začínat a vlastně i skončit (33 koní, max. rychlost o dost vyšší, než dovoluje zákon)?
Proč vlastnit stroj, co má větší sílu než běžné osobní auto, které i s pupkatou rodinou a psem váží 2 tuny a benzínu sežere méně, oproti vašemu stroji se 200 kily provozní hmotnosti?
Budu rád za každou rozumnou odpověď... Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
Bubrak ZX10R>rraol>Už jsi na nějaký takový, na kterou se ptáš, jel? Půjčil sis někdy nějakýho litra?
Já jo. A odpověď na tvoji otázku jsem měl asi za 4 vteřiny. Nikdo mi nemusel nic odepsat na fóru, ta odpověď se ti nalije do celýho těla pár metrů po rozjezdu.
No a to je taky důvod, proč jsem se rozhodl zakonzervovat se na Jawě 350 a dál nejít. Ten pocit byl prostě tak skvělej, že kdybych něco takovýho vlastnil, tak čísla jako 50/90/130 bych asi zapomněl. To nejde tomu nepodlehnout a nezatáhnout za to.
Takže mám motorku, ze který jsem co do zkušenosti dávno vyrost, na rovinách se vyloženě nudím, ale díky mojí jawce zůstávám věrný slibu, že budu vždy jen krajinkář.
Mám invalidní ženu a dvouletýho kluka, ale znám se, a vím o sobě že při usednutí na motorku na tenhle fakt jednoduše nemyslím a jízda je pro mě v ten okamžik vším.
Proto když přede mnou jede kamion devadesátkou, a já mám jen krátký úsek na předjetí, tak nepřidám jak tady píšou majitelé stokobyl, abych unikl krizovce, ale jednoduše nepředjíždím a nechám si to na jindy.. až bude delší rovinka a budu vědět že mě řidič viděl v zrcátku. No a takhle jezdim všechny situace. Cokoliv nevypadá na 100%, do toho nejdu... Za žádnou cenu nemůžu dopustit abych jednou domu nepřijel. Jsou tam dva lidi, který bych tim dostal do sraček
Když v zrcátku vidím že mě dotahuje silná motorka, uhnu na stranu, těsně před tím než je na mojí úrovni zvednu ruku na pozdrav, on kolem mě proletí a já mu jeho jízdu moc přeju, protože vim co prožívá. Já sám si ale nechávám zajít chuť a jen závidím
Hezky, ses frajer, drz se toho.
jj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
Jinnee>Díky za zajímavé odpovědi. Valná většina z Vás můj záměr pochopila, část mě přesvědčovala o tom, koupit si něco většího a pár jedinců mě má za vola - celkem pěkný poměr
Opravdu mi šlo jen a pouze zjistit, proč jste si někteří z vás silné SS kupovali, Vaše pravda je Vaše a nechci Vám ji ani brát, ani ji akceptovat za svou.
Pro ty, co mě přesvědčovali o kroku k silnějšímu stroji: Kawa 250 pro mě není definitivní konečná, jen ji nehodlám mít pouze jako odrazový můstek - až se dostane za pár let do nepojízdného stavu, rád přejdu na objemnější stroj, ideálně cestovní enduro. Snad se do té doby objeví nějaká nová japonská 500 (levý varle bych dal za polovičního Varana)... Ještě dodatek pro ty, co se podivují proč se na to ptám, když si hodlám kupovat malou ninju - ona má spíše cestovnější charakter a bohužel mašin v objemu 250 je na trhu naprosté minimum. A na větším stroji začínat nechci, do města či na kratší přesuny mi to přijde zbytečné. Plus 250 považuji za dostatečnou i proto, že na ní budu jezdit sám, nevzal bych si za záda něčí život...
varle si nech a mrkni na transalpa, kterejkoliv rok nebo objem
Peacemaker>Jinnee>Díky za zajímavé odpovědi. Valná většina z Vás můj záměr pochopila, část mě přesvědčovala o tom, koupit si něco většího a pár jedinců mě má za vola - celkem pěkný poměr
Opravdu mi šlo jen a pouze zjistit, proč jste si někteří z vás silné SS kupovali, Vaše pravda je Vaše a nechci Vám ji ani brát, ani ji akceptovat za svou.
Pro ty, co mě přesvědčovali o kroku k silnějšímu stroji: Kawa 250 pro mě není definitivní konečná, jen ji nehodlám mít pouze jako odrazový můstek - až se dostane za pár let do nepojízdného stavu, rád přejdu na objemnější stroj, ideálně cestovní enduro. Snad se do té doby objeví nějaká nová japonská 500 (levý varle bych dal za polovičního Varana)... Ještě dodatek pro ty, co se podivují proč se na to ptám, když si hodlám kupovat malou ninju - ona má spíše cestovnější charakter a bohužel mašin v objemu 250 je na trhu naprosté minimum. A na větším stroji začínat nechci, do města či na kratší přesuny mi to přijde zbytečné. Plus 250 považuji za dostatečnou i proto, že na ní budu jezdit sám, nevzal bych si za záda něčí život...
varle si nech a mrkni na transalpa, kterejkoliv rok nebo objem
popripade treba na Versyse, prece jen TA mi prijde oproti Varanovi takovy endurovitejsi, Versys se mi zda Varanovi bliz..
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
2 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
Značka: doplatím:)
Ten příspěvek, tak to byl fakt slepičí úlet!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
ChinaBikerka>Jinnee> a co takhle 500ccm všem říkám že chci ninju ale jinak toužím po er5 to je aspoň to správný žihadlo
ER-5 je fajn, mám ji rok a jsem spokojený... jen... když by to finance dovolovaly a nebyly jiné priority, pořídil bych si radši nějaký 4vál... můj sen je Bandit...
zpět k tazateli: až se svezeš na silnější, nebudeš se muset ptát, protože opravdu je to o tom zrychlení :)
Ja s tebou do jisté míry souhlasím. Sám mám jen malorážku a koupil jsem si ji s podobným respektem, o kterém píšeš. Dnes uz jezdím 3tím rokem, ale prostě ty požadavky jdou a´t chci nebo ne nahoru, ne dolů. Sám jsem měl tu možnost jezdit na silných strojích, ale z bezpečnostních důvodů (pořád mě to nutí za to tahat, je to prostě hřích jezdit s tím jak z hnojem)si raději říkám, že se občas svezu jen tak pro radost, a nebudu si nic takového kupovat. Ale mych 125ccm je prostě málo, ujedu s tím maximálně cyklistům a tak.
Myslím si, že bys nějakým endurkem 650ccm nic nezkazil. Ta 250ka je asi málo, stejně za dva roky budeš přesedat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
rraol>No ženský, když nemaj doma pořádnýho chlopa, tak hledaj jinde Třeba si pořídí silnou mášu, když starej doma nestojí za nic
sem netušil že je "A" taková drbna
Kolík lidí třeba používá více zadní brzdu,nebo při dobržďování hned mačkaj spojku.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
petr_t>rraol>No ženský, když nemaj doma pořádnýho chlopa, tak hledaj jinde Třeba si pořídí silnou mášu, když starej doma nestojí za nic
sem netušil že je "A" taková drbna
To byla sranda, sám moc dobře vím, že večer tě bude fotit v kůži, a budete mi ty fotky posílat!!
rraol>petr_t>rraol>No ženský, když nemaj doma pořádnýho chlopa, tak hledaj jinde Třeba si pořídí silnou mášu, když starej doma nestojí za nic
sem netušil že je "A" taková drbna
To byla sranda, sám moc dobře vím, že večer tě bude fotit v kůži, a budete mi ty fotky posílat!!
Roman2bk>DMC.motobiker> však jo, je dobře že je takový výběr a každý si vybere to co mu vyhovuje pro mě by bylo šílené dělat velký servis (olej,ventily,podtlaky,...) každých 1000km, vždyť to bych na té svojí poslední cestě musel dělat 7x během 14 dní....
každých 1000km, rozvody?? je videt, ze tomu opravdu rozumis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
DavidHavel>ChinaBikerka>Jinnee> a co takhle 500ccm všem říkám že chci ninju ale jinak toužím po er5 to je aspoň to správný žihadlo
ER-5 je fajn, mám ji rok a jsem spokojený... jen... když by to finance dovolovaly a nebyly jiné priority, pořídil bych si radši nějaký 4vál... můj sen je Bandit...
zpět k tazateli: až se svezeš na silnější, nebudeš se muset ptát, protože opravdu je to o tom zrychlení :)
ja ji mam taky rok, a naprosta spokojenost, muzu s klidnym srdcem doporucit .... bandita chces sestku?? ja az budu prelezat (letos nebo pristi rok, uvidi se), tak chci bud CB750 nebo GSX750 Inazumu....
Roman2bk>DMC.motobiker> však jo, je dobře že je takový výběr a každý si vybere to co mu vyhovuje pro mě by bylo šílené dělat velký servis (olej,ventily,podtlaky,...) každých 1000km, vždyť to bych na té svojí poslední cestě musel dělat 7x během 14 dní....
7000 dneska vydrzi i ZX10R, olej ma po 12, svicky po 30