Naposledy editováno 22.01.2016 14:25:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
taky je tam implementovano to s mobilni technickou prohlidkou, druhy vazeni, a proste bla bla.. vic slovickareni nez skutecnejch zmen..
k tem intervalum kontrol motocyklu, zakon 56 je podrizen evropske smernici a ta rika:
2014/45/EU píše:
KAPITOLA III
Článek 5 - Lhůty a frekvence technických prohlídek
2. Členské státy zavedou vhodné intervaly, v nichž budou kategorie vozidel L3e, L4e, L5e a L7e se zdvihovým objemem motoru vyšším než 125 cm3 podrobeny technické prohlídce.
takze ono by bohate stacilo do "§ 40 - Pravidelné technické prohlídky" propasovat ze:
pravidelne prohlidky kategorie L budou treba 5 let, k tomu argumentovat statistikama (kolik nehod zapricinil spatny tech. stav motocyklu ? je vetsi nehodobvost motocyklu v zemich ktere vyjmenoval Bubrak-ZX10R ?? atd..), soucasnou zbytecnou komplikovanosti, demonstraci pred MDCR, atd..
...ovsem i tak pochybuju ze by jsme se dockali realne zmeny
A jinak mimo to obsahuje ta norma napr. jeste i tenhle "docela zajimavej" odstavec:
2014/45/EU píše:
KAPITOLA II - OBECNÉ POVINNOSTI
b)..
..Výrobci poskytnou bezplatně nebo za přiměřenou cenu technické informace uvedené v prvním pododstavci písm. a) stanicím technické kontroly a příslušným odpovědným orgánům nediskriminačním způsobem
s tim by slo myslim v celku realne soudne vyhrozovat vyrobcum, za sumy vyzadujici k potvrzeni udaju..
Zákon č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník
§ 634
(1)Není -i výše ceny sjednána smlouvou nebo stanovena zvláštními předpisy, je třeba poskytnout cenu přiměřenou. Zákon sice pojem přiměřené ceny nedefinuje, půjde však o cenu v daném čase a místě obvyklou za srovnatelné dílo s přihlédnutím k náročnosti a délce provádění díla, k výše zhotovitelem vynaložených nákladů a přiměřenému zisku.
coz X tisic za vyplneni par cisel na kus papiru rekl bych urcite neni
vilemx píše: 1) Spoustě řidičů i obcí by jistě pomohlo, kdyby se upravily podmínky pro stání (parkování vozidel). Chápu, že na sběrných PK je těch 3+3 m nutnmých pro plynulost provozu, ale v bočních uličkách trvat na 6 metrech je nesmysl. Zvlášť, když tyto ulice mohou podle normy mít i pod šest. Běžně se dělají či dělaly 5 m. Takže bych viděl možnost dopravní značkou (ať už svislou nebo vodorovnou) povolit stání, i když nezůstane 3 + 3 m, ale třeba jen 2,25 + 2,25 m. Takže snížit jak těch 3 + 3 m třeba na 2,25 + 2,25, tak dát možnost značkou jít i pod těch 2,25 + 2,25 m. Obce prostě nejlépe vědí, kde to lze a kde už to je o zrcátka. Rázem by ubylo vystresovaných řidičů, kteří neví, jestli tuhlu ulici měšťáci tolerují nebo ne. Navíc mí stát plnou hubu ekologie a hospodaření s vodou, ale tady nutí dělat ulice jak kráva, aby tam šlo legálně zaparkovat.
2) No a pak tu máme tu diskriminaci, kdy zákon povoluje předjet motorku, ale motorce v té samé situaci už nepovoluje předjet auto.
3) Lepší definici motorových vozidel, protože na trh se valí fůra elektrojezdítek, které je obtížné někam zařadit.
4) Trošku ubrat na přísnosti rozhledových úhlů a oblouků, protože teď to je počítáno snad na Tatru s pískem a neumožňuje to moderním autům plynulý provoz. Naopak zpřísnit normu na dopravu v klidu. Realita je tak o 30 % jinde. Je to sice doprovodná legislativa, resp. norma, ale když už, tak už.
5) Dát do souladu zákon o lesích a o provozu na PK. Kdo se má s těmi lesáky a hlavně turisty futr hádat, jestli tahle cesta je účelová nebo zda jen plní funkci lesa.
6) Opravit podmínku pro STK, kdy všechny ty hlouposti ohledně homologací, štítků, VIN apod. neplatí pro vozidla s uvedením do provozu před 2001, ať už k té 1. registraci došlo kdekoliv. Dále prodloužit intervaly mezi TK a vyhodit pohádku o tom, že vozidlo bez TK nebo s nehomo díly je automaticky nezpůsobilé k provozu. Ať o tom v případě průšvihu rozhodne nějaká autorita.
Hele, jedná se o novelu zákona 56/2001 Sb. Čili naprostou většinu toho co píšeš řeší jiné zákony a vyhlášky. Takže má smysl přemýšlet jen nad tvými body 3) a 6).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
rancher píše: Bubrak-ZX10R> Výjimky se zapisují pouze při první registraci, zpětně to nejde ani teď...jinak bych ty blinkry nepředělával...
ted to jeste jde, blinkry jsou neco jinyho, na to neni vyjimka, ty musi blikat zlute
resp. je i reseni aby se dalo legalne jezdit s cervenyma (ne u veterana), ale je to brutalne drahy
Naposledy editováno 27.11.2016 00:13:45
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Mam kompletne prestavenou motorku, ktera v tomto stavu prosla STK ve 2015.
Moto ma jinou nadrz, sedlo i s laminatovym usazenim, riditka, vyfuk, svetla, blinkry a misto airboxu je otevreny filtr.
Take se trochu zkracovala podsedlovka, ale vypada stejne jako puvodni, jen o 15 cm kratsi.
Vsechny nahrazovane komponenty maji "E" homologaci.
Nevite, jak se k tomu STK stavi?
bteck píše: Cau, trochu to zde obnovim se svym dotazem:
Mam kompletne prestavenou motorku, ktera v tomto stavu prosla STK ve 2015.
Moto ma jinou nadrz, sedlo i s laminatovym usazenim, riditka, vyfuk, svetla, blinkry a misto airboxu je otevreny filtr.
Take se trochu zkracovala podsedlovka, ale vypada stejne jako puvodni, jen o 15 cm kratsi.
Vsechny nahrazovane komponenty maji "E" homologaci.
Nevite, jak se k tomu STK stavi?
Já mám zkušenost takovou, že 3 podobně upravená endura všechna prošla bez problémů, ale technik byl pohodovej člověk, nešťoural se v tom a ještě je pochválil.
Bohužel STK jsou v posledním roce spíše tombola .
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Osobne to po letosni zkusenosti s autem, kdy ostatni auta, co tam vozili primo technici nebo sprateleny mechanici prochazely bez problemu a mne jakozto neznamou osobu z venku vylili za vule na podvozku, tak uz davam vsechno primo mechanikovi, kterej jede na "svou" STK. Stoji me to jeho praci a asi buhvico navic, ale to me nezajima.
Slávek-TDM píše: Mr.Dreamer> paradox je, ze upresneni metodiky a nutnost foceni mela "tombole" zabranit. To je tak, kdyz se stat a jeho urednici serou do veci, do kterych jim nic neni.
Osobne to po letosni zkusenosti s autem, kdy ostatni auta, co tam vozili primo technici nebo sprateleny mechanici prochazely bez problemu a mne jakozto neznamou osobu z venku vylili za vule na podvozku, tak uz davam vsechno primo mechanikovi, kterej jede na "svou" STK. Stoji me to jeho praci a asi buhvico navic, ale to me nezajima.
tak to je celkem jasny ze cim vetsi utahovani sroubu , tim vetsi korupcni prostredi vznika. Kdyby na technicky kontrolovali to co ma skutecne nejakej dopad na bezpecnost silnicniho provozu tzn brzdy,svetla a ostry hrany. Nikdo nebude potrebovat nekoho mazat , protoze s nebrzdicim autem snad nikdo na TK jet nechce.
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Jinak konkretne:
Prozatim nedostali zadne nove upravy predpisu a tak je dulezite nasledujici:
Vse homologovane! Cokoliv bez "E" rovnou vyhazuji.
Pneu souhlasici s TP,
Troubi, sviti, brzdi
zadne ostre hrany,
usazeni SPZ
Take technik dodal, ze co je napohled slatanina, tak nepousti a ze nemaji radi otevrene typy vzduchovych filtru, pokud to neni v zakladu.
Pry u staveb je lepsi prijet s fotkou motocyklu a pripadne s nakresem planovane upravy jeste pred "ostrou" prohlidkou.
Bohuzel me take informoval, ze v blizke budoucnosti se se zprisnenim pocita.
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Naposledy editováno 19.01.2017 01:29:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
dedek_new píše: Muzou byt na motorce tri svetla i kdyz maji homologaci ? Ja musel na STK dve pridavny odmontovat !!
Řešilo se to na K1400, tam se to dá dohledat. Ale co tam z rozboru předpisů vyplynulo, tak to v podstatě nejde - takový kolečko á "Hlava 22" - jeden předpis zakazuje to a druhý zas ono a ve výsledku není skulina jak se to navzájem různě vylučuje. Ale demontáž není nutná - pro nefunkčnost světlometu (ve významu - není hodnocen jako namontovaný při provozu na poz. komunikaci) stačí jeho zakrytí neprůhledným krytem - jako to mívaj různý "soutěžní" auta na značkách, co maj rampu s xx přídavnými světly a maj to zakrytý těma návlekama. Zákon to přímo takto definuje - neprůhledný kryt OK, nestačí ani odpojení napájení, ani demontáž zdroje (žárovky).
A nahlásím je jako pracovní, tak nemůže být problém.
Osobní zkušenost budu mít až v dubnu, ale pokud je to jak píšeš, tak vemu i dvě ponožky a v případě nutnosti je na přídavná natáhnu-))
Mám zatím sundanou opěrku spolujezdce , sundám vysoké plexi, výfuky vyměním až když neprojdu-))
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Par informaci je i zde:
http://www.autoklub....oto2-stk-svetla.html
z zde:
http://mvtuneri.blog...i-vozidel-homologace
Naposledy editováno 19.01.2017 11:24:44
edit: V prvním příspěvku jsem nad mlhovkama ani neuvažoval, bral jsem ten dotaz že je na normální přídavný, když je musel sundat...
Naposledy editováno 19.01.2017 11:44:03
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
honzina600RR píše: Jaro je za chvíli tady , tak malá pomůcka. Někomu se bude hodit někomu ne
vetsina jsou EHK, coz je dohoda o predpisech pro schvalovani vozidel. podle EU si muze kazda zeme urcit STK pro motocykly podle sebe, tj nemusi byt napriklad vubec nebo se muze kontrolovat pouze 'sviti, blika, brzdi' a nebo totalni buzerace na vsem jako je v CR a jako neni nikde jinde.
takze asi tak.
bteck píše: Zrovna jsem volal na STK - bylo mi receno, ze opravdu zalezi, kam prijedete. Ja zrovna natrefil [alespon dle telefonatu] na tu spravnou pobocku.
Jinak konkretne:
Prozatim nedostali zadne nove upravy predpisu a tak je dulezite nasledujici:
Vse homologovane! Cokoliv bez "E" rovnou vyhazuji.
Pneu souhlasici s TP,
Troubi, sviti, brzdi
zadne ostre hrany,
usazeni SPZ
Take technik dodal, ze co je napohled slatanina, tak nepousti a ze nemaji radi otevrene typy vzduchovych filtru, pokud to neni v zakladu.
Pry u staveb je lepsi prijet s fotkou motocyklu a pripadne s nakresem planovane upravy jeste pred "ostrou" prohlidkou.
Bohuzel me take informoval, ze v blizke budoucnosti se se zprisnenim pocita.
homologace až od roku 2001
2 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Marne, vyfuk je to original? Neni, nazdar. Vyfuk s tlumici vlozkou, tichy..
Padaky, je to original? Sundat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Jurawood píše: Na Stk jsem se se sradem 1996 s pozadavky ecek az od 2001 branil.
Marne, vyfuk je to original? Neni, nazdar. Vyfuk s tlumici vlozkou, tichy..
Padaky, je to original? Sundat.
Podle me je to s tim 2001 blbost. Nikde sem nenasel predpis kterej by to potvrzoval, jenom jeden pochybnej clanek. Homologace jsou myslim od roku 1994, takze modely od tohoto roku dal by mely mit homologovany soucasti.
E: homo spis od 96, uz si to nepamatuju ...
Naposledy editováno 21.02.2017 08:48:03
Stev píše: Podle me je to s tim 2001 blbost. Nikde sem nenasel predpis kterej by to potvrzoval, jenom jeden pochybnej clanek. Homologace jsou myslim od roku 1994, takze modely od tohoto roku dal by mely mit homologovany soucasti.
nejde preci o to od kdy neco melo nebo nemelo homologacni znacky (vrobce si muze atestovat co chce jak chce a namalovat si na to treba Fň), ale o to od kdy byly tyto homologacni znacky povinny dle zakona, ..a to je v ČR az dle č. 56/2001 Sb., z ledna 2001
a pokud nekdo-technik tvrdi opak je na miste podat stiznost rvnou k MDČR ktere ma stanice kontroly na starosti, a nevysrat se na to i kdyz se snima nakonec nebudes bavit a jinde to projde.. technik je urednik, ne pravnik aby si vykladal zakony (provadeci predpisje taky zkon na urovni vyhlasky) po svem..