Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
oioi01 píše: ty brdo, dík...
ještě sem to neměl rozdělané a hledal jsem trošku jiný tvar, většina moto má takové ty trojúhelníky...
No hlavne to ma ty stredy ocelove, tak nevim co by se tam vymackalo ... poradne to projdi, treba je jen neco povolene. Ten unasec je na kole prisroubovanej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: No hlavne to ma ty stredy ocelove, tak nevim co by se tam vymackalo ... poradne to projdi, treba je jen neco povolene. Ten unasec je na kole prisroubovanej
prošel jsem ty šrouby na rozetě, jsou samojistící a všechny dotáhlé...
tak co tam teda má vůli asi 3mm??? neříkej mi že je vybouchané teda něco kovového?
to jako fakt nemá žádný tlumič rázů, jako každá jiná moto??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: a už jsi to konečně rozebral a podíval se? sundej kolo, vytáhni unašeč rozety a pod ním je 5 gumových silentbloků s ocelovou vložkou, tak se na ně podívej jak vypadají... dále "to" v čem jsou ty gumy, je přišroubováno ke kolu, tak si taky zkontroluj, jestli je to dotažené...
JO
Já to musel dát na lepidlo, furt se to povolovalo i když to bylo dotažený na moment.
FiZzeR píše: JO
Já to musel dát na lepidlo, furt se to povolovalo i když to bylo dotažený na moment.
hoši, dík...
dnes sem to sundal a ty šrouby byly fakt všechny povolené... (dal jsem je na lepidlo)
gumy jsou sice staré a hnusné, ale ok...
jen to je jakési divné... to v čem jsou ty gumy, nešlo sundat, jako by to tam bylo nalisované s ráfkem dohromady (i když se to hýbalo), i na partsdepot je to v celku s kolem, tak proč to je na šroubech???
Naposledy editováno 27.09.2014 20:01:48
(je to ten hnedej konektor se 3ma kontaktama - 3 zlute draty za nadrzkou na chladici kapalinu)
Spatne mi to dobiji a nejspis mam zkratnuty stator na kostru - namerim tam kolem 0,4 ohmu. Predpokladam ze by tam melo byt nekonecno.
diky
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Koukam, ze to tu solidne zamrzlo a nejak jste prestali vymyslet novinky na RSV (Tuono)...
Ikdyz az se vrati jeden utecenec, co pochopil, ze V2 je nejlepsi, tak to ozije.
Momentalne jsem se pustil do toho motoru. Ted se repasuje komplet spodek, aby to pak treba neumrelo na klice . A prihodim par zjisteni a rozdilu spodku motoru.
Kliky jsou u obou modelu stejne na rozmery. Rozdil je, ze prvni generace (RP) ma kliku nitridovanou a posledni generace (RR) 04+ ma kliku z jineho materialu a je jen lokalne kalena na cepech. Vec je asi takova, ze klika RR je tim padem nachylnejsi na zadreni. Klika RP diky nitridaci je tvrdsi a vydrzi vic.
Ojnice se take menily, verze RP ma slabsi ojnice, ktere vazi vcetne sal 610g. Ojnice RR jsou mohutnejsi a silnejsi, ale vazi podobne a to 620g vcetne saly.
Prikladam par fotek pro porovnani.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Zde jsou nafoceny rozdili v technologii klikove hridele prvni a druhe generace. Ta seda je starsi verze z RP, ktera je kalena cela s povrchovou upravou proti oderu. Leskla klika je z verze RR, ma jen lokalne kalene cepy bez nejake dalsi povrchove upravy.
Potom je jeste rozdil v ostriku dna pistu. Ve verzi RP je telo bez vybrani, ale ve verzi RP je uz s vybranim kvuli ojnicim. (Jinak RST Futura uz ma tu novou verzi ostriku dna pistu)
na ten motorex 15w-50 sem už najel turisticky 3500km a zkusím to teda ted na konec sezony ještě vyměnit než začnu kuchat spojku...
ale co tam dát? minulý majitel mě pak psal že jedině ten Agip TEC 4T, jinak mu začla klouzat... nebo mám zkusit něco jiného, motul??
vyrábí se ten Agip ještě vůbec nebo to je jen už zásoba ze skladů? Nabízí ho totiž už jen asi 2 e-shopy... a nechci si do moto dát třeba 5 let starý olej...
a zkoušel někdo z vás 10w-40? můj mechoš mi říkal že by se nic nestalo, tuono prej chladí dobře... nezačne to žrát olej? ted mi to vezme tak 50ml na 1000km...
Dík
Naposledy editováno 15.10.2014 15:23:21
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
- nejdřív tu spojku vytáhni, změř a pak řeš oleje
- zeptej se svojeho mechanika, co má společného olej s chlazením, když to chladí voda...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: - Agip TEC 4T se teď jmenuje Eni i-ride...
- nejdřív tu spojku vytáhni, změř a pak řeš oleje
- zeptej se svojeho mechanika, co má společného olej s chlazením, když to chladí voda...
- tak olej bych měl stejně už vyměnit, ikdyž ještě nemá tolik najeté, a na spojku se můžu mrknout až pak i s olejem v motoru... na 90% je to tím olejem, před tím se chovala standardně...
- tak přece čím víc se motor přehřívá, tím potřebuje vyšší vyskozitu nebo co to je... ne?
proto se ptám jestli to někdo zkoušel a co to udělá...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Ja ti nevim, ted jsem nalil po treti motorex do Tuona a zadna zmena. lejud TopSpeed 15w50. predtim tam daval Aspirit 10W50 castrol. Do Futury jsem ted davaů Elf 10W50. Jinak muzes dat 10W50 nebo 15W50. Ale 10W40 tam nelej, to blbe dopadne
ten TopSpeed 15w50 sem tam dal taky a začlo to hned po tom klouzat... majitel mi říkal že tam mám dát ten agip, ale já chtěl to nejlepší..
vím že ta spojka už bude asi ke konci životnosti, ale prostě pokud to vyřeší jiný olej a bude fungovat jako před výměnou, tak se mi do toho zbytečně hrabat nechce...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
nevím co řešíš, zkontrolovat spojku je otázka asi dvaceti minut a nepotřebuješ na to žáden speciální vercajk a nebude to stát ani korunu... dál už nevím, jak ti poradit
Mileek píše: "tak se mi do toho zbytečně hrabat nechce..."
nevím co řešíš, zkontrolovat spojku je otázka asi dvaceti minut a nepotřebuješ na to žáden speciální vercajk a nebude to stát ani korunu... dál už nevím, jak ti poradit
ani momenták? a nějaké těsnení na krytu tam je taky ne?
to víš že, to budu muset udělat, když nepřestane klouzat... ale proč to dělat, když chci stejně měnit olej?
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: momenťák není speciální nářadí a i kdyby, tak tam je tuším jen pár šroubů na deklu, to myslím ani moment v manuálu nemá a pak jedna matka a tu dotáhneš normálně "s rozumem". Těsnění tam není, jen gumová membrána antihopu a tu, pokud ji při demontáži neroztrhneš, dáš zase zpátky...
presne tak. Otazka jedne hodiny, kdyz clovek nevi jak na to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |