Téma: Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
V tomhle vlákně budu chtít shrnout poznatky z okruhů a racing přestaveb, poradit (pokud budu vědět), jak na to či ono anebo si naopak nechám odpovědět na to, co by mě zajímalo a nemám s tím zkušenost...
Jinak nejsem tady pořád, tak moje reakce může někdy být trochu zpožděná

Jako demo použiju moji aktuální letošní "stavbu", best bike R1 2007

[URL=
===============================================================================================

Pro zpřehlednění vlákna zkusím zachytit důležitý stránky a shrnout to do jakéhosi obsahu..

OBSAH:

1. stránka (témata)
Představení mých biků, kryt řetěz.kolečka, "potítko" na nádržce brzd.kapaliny, brždění z.brzdou, ...

2.-3. stránka (témata)
GSXR1000 K1-K3, R1, barevný design a polepy, přepákování prodej a vychytávky, zkrácení plynu, úpravy DUC1098, hustokrutý photos ze závodů, řidítka, převody, laditelné moduly (vstřik.), ...

4.-5. stránka (témata)
Moje crashe, origo.zbořku nebo vylítanou okruhovku, odpověď Honzissovi na 7 otázek, ...

6. stránka (témata)
Cena okruhovky, GSXR750, fce Quickshifteru, mýty o ZX10 , pneumatiky, licence, náklady na sezónu, ...

7.-8. stránka (témata)
Náklady na sezónu, holka na ZX10, údržba podvozku, CBR600, názory na 2V, ...

9. stránka (témata)
Střelci Volná nad 600, povolené úpravy MČR, R1 - PVM + ARROW + Ohlins, Sportovní průkaz, ...

10. stránka (témata)
Pneu, powercommander, spojka R1, řetěz 520, ...

11. stránka (témata)
Řetěz 520 a dynamické účinky soustavy, hubnutí pilota/zvyšování výkonu motoru, reklama na motorkách, chlastačky, ...

12. stránka (témata)
Powercommander III USB do 6tis.Kč (petr.r1), Dynojet kit pro karbce, kde koupit řetězovku, zase chlast-photos :) ...

13.-14. stránka (témata)
Kocovina, GSXR750 K1, Pwrcommander a Ignition modul, ladění Suzuki elektroniky, titanový výfuk/nerez, tuning tělesné hmotnosti, nastavení vidlí, ...

15.-16. stránka (témata)
Větší chladič, výběr Perňa-lyží, závodní díly na moto, brzd.destičky, kam s motorkou na ladění, fota "slavných", ...

17.-19. stránka (témata)
Brzdové hadice, destičky, úpravy kapot - "čočky", cena startovného MČR, nabídka Perňa's R1 05 od p.Kozelky + diskuze (prodáno!!!), ...

20. stránka (témata)
Repase podvozku, ski-photos, levné ježdění na okruhu, výběr sportovních pneu, ...

21.-22. stránka (témata)
Brzdová kapalina, opět pneu (tlak, 2směs/klasika), jízda na okruhu a sledování budíků, Hungáč foto, ...

23.-25. stránka (témata)
Dawe02 jobs, licence info, motoškoly, rozety a kolečka, MiP motivation, sportovní průkaz, převody, ...

26. stránka (témata)
Slovakiaring, leštiči a jejich "absťák", Perňa v dívčí škole autoritou , ...

27.-28. stránka (témata)
Rijeka, 190/50 vs 190/55, umístění IR přijímače pro laptimer, 16,5" ráfky a pravidla MČR, prodej Perňovy R1 07, luxusní R1 2009, ...

29.-30. stránka (témata)
Slovenská licence, prodej mojí "legendární" kombinézy, NEW Look oblečku Road Racing Liberec 2009, ...

31. stránka (témata)
Troška ze zimních radovánek a přípravy, Grafy výkonu mé "bejvalky" - nynější majitel Pepazdepa-84, ...

32. stránka (témata)
Brždění a rychlost na cílovce v Mostě, můj crash v "bulváru" r.2000, ...

===============================================================================================


My new bike - pro sezónu 2009. Je to model 2008, takže nebude žádnej rozdíl..

[URL= možná s těmito věcičkami ...néé, pojedu "sérii"

[URL=


Naposledy editováno 19.11.2009 11:29:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

13.5.2010 v 23:04 | Nahoru | #2071
mikitka> představ si že Perňa tam měl tak 210km....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

13.5.2010 v 23:07 | Nahoru | #2072
readymen> jo dík!
..ten zadek předbíhá předek z toho důvodu, že tady ten borec brzdil přední, ne?

E--> blbost.. mi to raději popiště nějak, prosim

Naposledy editováno 13.05.2010 23:08:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

13.5.2010 v 23:12 | Nahoru | #2073

2LEKO>..no pravidlo to není,někdy toho pilota pěkně "fackuje"!! ..základ je to odpružit!!......jo,a srát tam hodně plynu!



hehehehehehhehehe

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

13.5.2010 v 23:17 | Nahoru | #2074

mikitka>readymen> jo dík!
..ten zadek předbíhá předek z toho důvodu, že tady ten borec brzdil přední, ne?

E--> blbost.. mi to raději popiště nějak, prosim



To první video,šlápnul na zadní brzdu a rozvlnil se a s tim nic už nenaděláš když je váha na středu moto...pokud jsi vysedlá do směru zatáčky,tak je to kontrolovaný.

Tohle je hasan při akceleraci a jako kdyby mě někdo točil před 5 roky nebo kdy to bylo

Naposledy editováno 13.05.2010 23:18:02

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

13.5.2010 v 23:25 | Nahoru | #2075

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

13.5.2010 v 23:30 | Nahoru | #2076
Takže jak zabrdim zadní, jde váha na předek a ten zadek se tlačí dopředu... tim jak se to s tou brzdou přežene, to kolo se nějak kousne... fik fik vzduch.. hm?
Ten při akceleraci chápu v poho

Každopádně můj pud sebezáchovy (právě asi z těhlech důvodů) mi tam toho plynu na výjezdech moc pustit nechce a asi to bude podobné i stou zadní brzdou ještě se musim hodně učit!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

13.5.2010 v 23:31 | Nahoru | #2077
mikitka> zadni brzda je vynikajici pomocnik ale plati jako u vseho "vseho s mirou"

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

13.5.2010 v 23:32 | Nahoru | #2078
RobinR> Clanek nepresny:

Když je motor v záběru, tak určité faktory pracují pro náš prospěch. Šasi je více stabilní díky účinku gyroskopického efektu. Přední vidlice je odlehčená, což...

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 00:02 | Nahoru | #2079
A co kluci vidí na KTM? nečetl jsem to tady celý-Perna do ní šel?A INDI ji jede příští týden -udrav se Perno a drž se japonský klasiky /v Hořicích čau/

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 00:06 | Nahoru | #2080

readymen>Perňa maká krásně s tou zadní brzdou, stejně třeba jako Tomáš Mikšovský,já s ní moc neumím, jezdím styl MGP bez zadní berzdy s nožičkou S Tomem jsem mluvil a řikal že to trénuje na motard moto...

Teď se ale Perni asi můžeš zeptat jak vypadá prdel zepředu

Popíšu ti hasana z mojí zkušenosti_ Nálet do vracáku 2......tečna...3/4 plynu plnej chci na 3.....koukám co je, zadní kolo na levo, jako mladej nezkušenej ubírám...hryz...držím řídítka jak nikdy...110Kg letí 2m do vzduchu a padá na záda(beton) řikám dejchej dejchej,moto 3 kotrmelce 2m nad zemí míjí mě....no a mě se nechtělo zvedat, tak mě odvez El.dotore do nemocnice



To je pravda, jedu si takhle na kárce skrze chodbičky Mostecké nemocnice v háku s Readymenem a jen slyším .."čááu, nazdár, jak je doktore, ...s čím tady jsi dnes?, ...etc." - prostě samá známá tvář El.dotorů!

Na celý situaci je úplně na hovno to, že přesně nedokážu zrekapitulovat sled událostí.. Vím jen, že naprosto podobný průjezd jako několikrát předtím a přeci jen ještě míň plynu na právě zkoušený jiný, ale nový, pneu.. Najednou v místě, kdy už je motorka skoro narovnána se naprosto nečekaně něco rychlýho stalo se zadním kolem a nějak vše ztichlo...moc si nepamatuju, bojoval jsem s kmitáním a nějakej čas byl klidnej, že se to asi snad srovná...bohužel ne Tanec zadního kola byl pořád větší (přirovnávám to třeba k jízdě na elektrickým bejkovi, kdy jde jen o to, jak dlouho se udržíš, ale stejně nakonec jdeš na zem..). Při té poslední vlně zadního kola směrem vpravo už to bylo fakt moc a hodilo mě to vlevo od motorky. To si naopak pamatuju asi přesně. Pak už jen naučený postoj těla (překřížit ruce na hrudi a ruce v pěst - páč mám vypadávací rameno), nespočet kotrmelců a opravdu tvrdý rány (ten asfalt tam je vážně šíleně hrubej!).. Ještě v letu si říkám, kua, tak tohle ty nohy už nemůžou udržet a začnou se lámat kosti.. První pocit jsem takovej vážně měl a nemohl jsem uvěřit, když jsem si pak stoupnul a bylo to cajk! Na tohle mám asi vážně štěstí, zatím skóre zlomenin na mým těle je "0", takže děkuju tam nahoru

Teorií je moc a přiznám se, že dokud nebudeme vědět přesně, co bylo hlavní příčinou, budu se fakt bát to zkoušet, jestli to nepřijde znovu. Tohle už vážně nechci zažít, je to naprosto nečekaná věc, možná ne nepodobná situaci, když bouchne zadní guma..??
Úplně nejraději bych byl, kdybych mohl říct, voe, jsi kokot a tak dlouho sis o to říkal, až ten hasan přišel! Ale proč až na rovině?? Proč ta dlouhá černá čára a čoud od gumy? Proč to údajný ticho před pádem z totálního bengálu roztočené 5ky??

Na obranu Michelinů musím říct, že až do týhle chvíle se nic převratnýho a ani nervózního s motorkou nedělo a to jsem už jel docela svižně dolů k dolíku a pak k Matadoru. Ještě předtím, aby byla jistota, jsem zkoušel hodně plynu na výjezdu z vracáku.. Nic, žádné varování..

Moc by mi pomohl přesný popis svědků, co to viděli od začátku do konce.. Stěžejní věc by přitom byla, že motorka ztichla a že jsem měl zadní kolo zastavený s čoudem od ní. To by úplně popřelo teorii highsideru a moc velkýho výkonu na z.kolo v danej okamžik. Ach jo, mít tak na motorce telemetrii, tak víme přesně

Přepákování jsem dával skutečně nový, týden předtím..

A teď k RC8R:

První dojem byl takovej, že sedím na opravdu větším stroji, než je zvykem z Japonska. Vše tak nějak ale pohodlný a uvolněný, příjemný.. Ikdyž tedy už jsem měl namontovány nižší řidítka a přepáčko PPtuning. Přesto celkem pohodová jízdní pozice...to vítám, není to tak unavující..
Co se týká motoru, tak to je šílenost! Ten krouťák je tam fakt znát a tlačí to motorku opředu hodně silně. Ale brutální to není a ani nijak zákeřný, síla jde na zadní kolo hodně lineárně. Vibrace jsou cítit, ale to k 2V patří. Nemám přímý srovnání s někým rychlým na 4V, snad příště. Na rovině jsem orientačně při nejrychlejších kolech dosáhnul rychlosti 255km/h (snímání jde od př.kola, takže nedošlo ke zkreslení vlivem převodu..).
Potom přišly na řadu brzdy a ty nemaj obdoby! Všude jsem byl najednou "krátkej" a brzdí to opravdu neskutečně a s lehkostí. Dobře funguje i systém náhrady za antihopingovou spojku, takže zadní kolo v klidu a případný smyk jsem si vyvolával sám a nebyl nijak rozhozující pro motorku...vše fakt hezky čitelný Otázkou je, když bych se chtěl dostat k časům 1:41, jestli bych nevypozoroval nějaké nedostatky. Při 1:46 jsem se cítil dobře a bezpečně, jakoby s rezervou..

Co se týká podvozku, přijde mi motorka jako celek taková hodně tuhá a přesná. Ovladatelnost je výborná a působí určitě lehčím dojmem, než např. K5, na které jsem kdysi měl tu čest jet.
R1 je v ovladatelnosti hodně dobrá, oproti ní už to takový rozdíl není.. Co pomáhá hodně v ovladatelnosti je ale zátah motoru - z vracáků a pomalých zatáček se s ním dá počítat!
Na podvozku jsem zatím nenastavoval vůbec nic, tolik jsem na motorce ještě neodjel a navíc na tohle tempo to základní nastavení vyhovovalo víc než skvěle. Se zrychlováním by to asi už vyžadovalo nějaký korekce..

Připomínku mám k absenci ukazatele zařazené rychlosti na tak "přeinformovaným" LCD panelu. Při přesedlání z 4V v tom mám občas solidní hokej a pro kontrolu, když zrovna nevím, by se hodil moc!
Druhá věc, co mi vadí, jsou přeci jen nízko umístěné stupačky, i přes montáž závodního přepákování.. Prostor tam je, úhel kolen při sezení není nijak malý a je to pohodlný až až. Při rychlým průjezdu některýma zatáčkama by trošku víc prostoru mezi botama a asfaltem neuškodilo.. Tak snad tohle už v PP dokáží předělat, když se jim to dá jako námět od "ostrého" testu..

Tak to je k mojí první jízdě na RC8R asi vše a už jen doufám, že se vše brzy vyřeší a minimálně na DA v Brně zase trochu pojezdíme Momentálně jsem jedna velká modřina s kombinézou, helmou a rukavkama na sračky.. ..to se ale nějak "polátá"

Naposledy editováno 14.05.2010 15:23:38

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 00:25 | Nahoru | #2081
Perňa_81> Ty tvý slohovky se vždy tak hezky čtou zrovna já k tomu ale nemám zrovna moc co říct každopádně i já dobře znám ten blbej pocit, když nevim co s tou motorkou (nejen) je, příčiny atd.. takže držím palce ať se na to přijde jinak si to člověk tolik neužívá, když "neví" ... jinak to vypadá, že z tý KTM máš radost a to je fajn s tou zařazenou rychlostí je to hustý - divný, že to taková motorka nemá v základu .. já si to musim počítat aspoň v hlavě ... a ty snad budeš mít zas brzo normální barvu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 00:33 | Nahoru | #2082
readymen> prej chcípak s 80ti kilama.. co ja mám říkat? když se nažeru tak mám max 62 :DD ..

jinak Perňo pěknej popisek.. tak nějak sem si představoval recenzi na tvůj stroj :) , ale ten pád je teda fakt záhada kurňa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 06:44 | Nahoru | #2083

Vejmi>readymen> prej chcípak s 80ti kilama.. co ja mám říkat? když se nažeru tak mám max 62 :DD ..

jinak Perňo pěknej popisek.. tak nějak sem si představoval recenzi na tvůj stroj :) , ale ten pád je teda fakt záhada kurňa



jupíí, nejsem chcípáček ale tvoji váhu měl Olda s Honzou tak ve čtvrtý třídě

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 06:46 | Nahoru | #2084
Perňa_81> velice dobrá slohovka a dobře se to četlo po ranním probuzení. Snad se na chybu včas přijde a ty budeš opět tahat bez strachu, že to přijde znovu

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 07:04 | Nahoru | #2085
Perňa_81> ...asi jako hoooodne dulezity bych bral to "ticho pred padem" a cmouhu na asfalte,asi bych fakticky sel po ty zadni brzde.jeste kdyz jsem na tebe koukal tak jsi tenhle usek jezdil fakt hezky a s lehkosti nehlede na to ze v tom miste kde zacina ta cara tak uz hasan nehrozi pac jsi tam mel petku vytocenou nad maximalnim kroutakem a to by muselo bejt fakt fatalni selhani gumy coz podle popisu asi nebylo.podle toho co tu pise readymen i ty doslo fakt k zablokovani zadniho kola a ted jen prijit na to proc.nepamatujes si nahodou jestli jsi nezkousel pri tom tanecku vymacknout spojku?jinak fakt zkoukni ten zadni kotouc.jestli ma nema "jinou" barvu,pak by to asi bylo jedno z voditek jinak me moc moznosti nenapada.... hlavne ze jsi v celku

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 10:16 | Nahoru | #2086

Perňa_81>...Najednou v místě, kdy už je motorka skoro narovnána se naprosto nečekaně něco rychlýho stalo se zadním kolem a nějak vše ztichlo...moc si nepamatuju, bojoval jsem s kmitáním a nějakej čas byl klidnej, že se to asi snad srovná...bohužel ne Tanec zadního kola byl pořád větší (přirovnávám to třeba k jízdě na elektrickým bejkovi, kdy jde jen o to, jak dlouho se udržíš, ale stejně nakonec jdeš na zem..). Při té poslední vlně zadního kola směrem vpravo už to bylo fakt moc a hodilo mě to vlevo od motorky...


Ahoj, možná to není tvůj případ...ale mám dojem, že v Mostě je v místě tvého pádu (poslední část nového asfaltu než přijde starý)....ten nový asfalt už "zvlněný"...podobně jako tomu je za vracákem v levé co jde do klesání do ďolíku... pod těma boxama mi to tam v té 3/3 zatáčky vždycky rozvlnilo celou motorku a domníval jsem se že to mam rozbitý... Ale po tvé výletu teda nevím...hm?

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 11:48 | Nahoru | #2087
SmajlikR23>

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 12:53 | Nahoru | #2088
Kucí mám horší problém, potřebuju se konečně naučit tohle:......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 12:56 | Nahoru | #2089
readymen> krásnej slow motion stoupni si k tomu a dělej to s nim furt dokola než si to zafixuješ, né

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 13:12 | Nahoru | #2090

mikitka>readymen> krásnej slow motion stoupni si k tomu a dělej to s nim furt dokola než si to zafixuješ, né



No to právě není jen plácnout do míče, nebo full gas To je furt, dobrej úchop,myslet na nohy,vítr.....furt něco Ale jo, snad letos obhájím prvenství na Karlštejně 21 abych v klidu popil v Hořicích 23 Tygr z lesa to zná no a ještě má víc milenek

No nic, nebudu to tady Perňovi zasírat

Naposledy editováno 14.05.2010 13:12:54

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 13:24 | Nahoru | #2091
readymen> myslim si, že tvůj problém je malichernej oproti ježdění .. tam je každá zatáčka jiná.. jinak řadit, jinak brzdit, jinak přidávat atd.. tohle je pořád stejný, jen ten vítr se mění no takže to koukej obhájit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 13:59 | Nahoru | #2092
readymen> nadhernej slow motion.. se mi libi jak ma telo jak beton a jen ruce se hybou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 14:07 | Nahoru | #2093

Vejmi>readymen> nadhernej slow motion.. se mi libi jak ma telo jak beton a jen ruce se hybou



Strejda LEKO by to odpružil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 14:09 | Nahoru | #2094
readymen> leko urcite ano,ja s moji artrozou tezko

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 14:13 | Nahoru | #2095

lumberjack1>readymen> leko urcite ano,ja s moji artrozou tezko



U tebe už platí prach jsi a v prach se obrátíš jo

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 14:14 | Nahoru | #2096

lumberjack1>mikitka> zadni brzda je vynikajici pomocnik ale plati jako u vseho "vseho s mirou"



No čeče a viděl jsi někdy kluky z MGP používat zadní brzdu?? Já teda nikdy........akorát nožička a jiný blbosti

Naposledy editováno 14.05.2010 14:15:33

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 14:15 | Nahoru | #2097
readymen> no prave to je ta artroza ...ja uz tu nozicku nezvednu tak holt brzdim no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 19:05 | Nahoru | #2098

readymen>No čeče a viděl jsi někdy kluky z MGP používat zadní brzdu?? Já teda nikdy........akorát nožička a jiný blbosti


No v WSBK ji má třeba Xaus na levý ruce (brzdí palcem).
Pravda, přiznávám, že zrovna Ruben není ten nejlepší příklad

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

14.5.2010 v 21:18 | Nahoru | #2099

marty>No v WSBK ji má třeba Xaus na levý ruce (brzdí palcem).
Pravda, přiznávám, že zrovna Ruben není ten nejlepší příklad



Myslím že nejen ten. Svého času ji tam měl stopro i strejda Corser a nejen ten.

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

16.5.2010 v 08:10 | Nahoru | #2100
sa mi zda, ze aj o rossim hovorili, ze ju tam ma a brzdi aj s nozickama
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1193, 1194] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35815 31.5.2024 v 22:26 Ghostik
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65


TOPlist