Stává se mi, že dřív dřu o asfalt botu než koleno. Je správně doleva co nejvíc na špici a doprava na patě? Díky za rady od zkušenějších.
P.S. Dnes v Brně to stálo za to !
2 reakcí na tento příspěvek Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
nemáš fotku v náklonu, ale zepředu?
Naposledy editováno 16.09.2010 21:30:26
pekony>Ty vole tam jde o řízený smyk a to je ůplně něco jiného . No nic nemá to cenu..
co podle tebe udělá motorka, když dejme tomu při rychlosti 50 kilometrů v hodině zatlačíš do levého řidítka? dle mého názoru a dle zákonů fyziky půjde do levého náklonu. Pokud dle tvého názoru začne zatáčet doprava, tak si raději přečti celé vlákno.
pokud máš shodný názor jako já, není už daleko k odsouhlasení toho, že pokud jdu do levého náklonu a přitom musím vytočit řidítka doprava, bude i přední kolo vytočeno vpravo sice ne jak na ploché dráze, ale rozhhodně nebude v ose motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
Protibohybem vnitrni ruky tohodle nedosahnes ... i kdyz to mas na mysli ty jako kontra. Chapu te. Ty to tu popisujes totiz, jako ze je jediny spravny zpusob projizdet zatacku je ten, ze pretocis riditka do opacneho smeru, nez je zatacka. A to vime oba, ze je pekna kravina, co se silnice a dromu tyce.
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
pro vsechny, co pochybuji o kontra a o tom, co se vam tu napr. koldan snazi vysvetlit je jedina odpoved. puste si video twist of the wrist 2. dokonce jsou k nemu aji titulky na www.titulky.com
az si ho cely prohlidnete, zjistite par veci, ktery doposud nevite. ja je taky nevedel, nez sem ho shlednul.
neni zadna ostuda, ze to nevite. ale mozna uz je trosku ostuda, ze vam nekdo serviruje zdroj informaci az pod nos, vy ho ignorujete a trpelive se tu hadate
PS. to video mi prislo dost uzitecny nejen kvuli kontra, ale sou tam i dobry infos o tom, jak jezdit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
meerecheck>koldan> Kontra je prave kdyz mam rizeni mimo rovnou osu a to proti smeru zataceni ? Par slovy ? Coz pouziju, kdyz jedu autem bokmo nebo motorkou bokmo a jak pises i ty, chci ji pomoct treba uprosted zatacky zatocit rychleji. A nebo na ploche draze, to je ukazkove kontra :)
Protibohybem vnitrni ruky tohodle nedosahnes ... i kdyz to mas na mysli ty jako kontra. Chapu te. Ty to tu popisujes totiz, jako ze je jediny spravny zpusob projizdet zatacku je ten, ze pretocis riditka do opacneho smeru, nez je zatacka. A to vime oba, ze je pekna kravina, co se silnice a dromu tyce.
tak ještě jednou: můžeš se podívat na film Keith Code: Twist of the Wrist? 5-8 minuta je to tam vše ukázané, zjednodušeně řečeno, pokud jdeš do levého náklonu, řidítka vytáčíš doprava, pokud jdeš do pravého náklonu, řidítka vytáčíš doleva. čím víc je vytočíš daným směrem tím víc se zvětší náklon, o tom je counter steering, nebo taky protisměrné či kontra řízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
koldan>tak ještě jednou: můžeš se podívat na film Keith Code: Twist of the Wrist? 5-8 minuta je to tam vše ukázané, zjednodušeně řečeno, pokud jdeš do levého náklonu, řidítka vytáčíš doprava, pokud jdeš do pravého náklonu, řidítka vytáčíš doleva. čím víc je vytočíš daným směrem tím víc se zvětší náklon, o tom je counter steering, nebo taky protisměrné či kontra řízení
Boha jeho ... pisu tam asi co ? Dokonce pisu, ze to v ojedinelych pripadech pouzivam i tak, ze by to bylo videt na kamere. Ale tvrdit mi, ze bez vedomeho, tudiz vetsiho, vytoceni riditek nezatocim ...
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
SVSkritek>To kolo jde na druhou stranu na zacatku a pak se vrati. To kontra je proste jen na uvozeni zatacky. Motorka pak chvili pada dal, zastavi se to pridanim nebo zase riditky. Pro ty co to si mysli ze je to blost. Tak si veme ze drive, kdyz zavodni motorky nemly tak silne riditka. Tak je jezdci byli schopni ohnout jako silou do nich tlacili. A kdyz opravdu jedou treba 200 a chtel to sklopit behem 1s tak za to berou silou. V twist of the wrist se dokonce doporucuje zaprit se o protejsi stupacku aby jsi mel dost sily.
Kdo z vas, prosim uprimne, jel zatacku ( klidne knee down ) 200+ ? Protoze zaprit se o stupacku, abych mel vic sily ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
Tady jsem ti vystril obrazek aby jsi to pochopil .
Zatacku 200+ s kolenem na zemi jsem nejel. Ale at ji jedu 140 nebo 200 princip je stejny.
Ja jsem sice mrdal. Ale rekl bych ze Keith Code neni
[img]
Naposledy editováno 16.09.2010 22:52:15
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
SVSkritek>meerecheck>
Tady jsem ti vystril obrazek aby jsi to pochopil .
Zatacku 200+ s kolenem na zemi jsem nejel. Ale at ji jedu 140 nebo 200 princip je stejny.
Ja jsem sice mrdal. Ale rekl bych ze Keith Code neni
To jsi hodnej, ale prvne mi nerikas nic noveho a za druhe je kurva rozdil mezi 140 a 200 ... nicmene ani na jedno nepotrebuju tlacit do riditka jako blazen. To jsem mel na mysli. Ja si dal budu podle vas jezdit spatne, ackoliv s kazdou navstevou autodromu sundavam vteriny, me to tak proste bavi
Zima bude sakra dlouha, podle toho, co vas tu vidim psat a resit
Psali tam ze proste v 80. letech zavodnik takle ohnul riditka ale asi to delal zbytecne no . A i pred lety jsem slyzel ze v moto gp fakt za to berou silou co to da. A nekdo rikal ze ma slabsi ruce tak si pomaha vic stupackama.
Naposledy editováno 16.09.2010 23:16:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
koldan>To Roumen: prostě jen náklon a bylo to... hele a jak si myslíš, žes to do toho náklonu dostal??? už na šesti stránkách se tu o tom pořád bavíme dokola, mrkni na celej ten film Twist of the Wrist. Je to tam ukázaný i tak, že dali střelku na řidítka na ní je pak vidět, kterým směrem řidítka vytáčí. Rozporuješ tady něco co je prostě dané, prostě pokud chceš zatočit za jízdy na dvoukolém vozidle a dát mašinu do náklonu při jakékoliv rychlosti, tak prostě kontra použiješ ať už to víš nebo ne, šmitec. už mě to neba, někteří si budou tvrdit pořád svoje i přes zjevné důkazy, i přes to, že je to dané fyzikálními zákony, prostě klapky na oči a nebrát zřetel na argumenty
to meerecheck: přijde ti, že to přední kolo na té fotce máš přesně v ose motorky? nepřijde ti vytočené doleva??? víc by to bylo vidět z jiného pohledu...
Koukal sem na to,ne že bych rozuměl,páč tak dobrou angličtinu nemam...ale nevadí.Sem si vědom všeho co tam ukazujou a určitě to neni žádnej bábol,jen si to prostě u sebe musim nějak osobně zjistit,zatím se mi to nepovedlo
Každopádně dík za snahu a nervy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
RoumenS>Koukal sem na to,ne že bych rozuměl,páč tak dobrou angličtinu nemam...ale nevadí.Sem si vědom všeho co tam ukazujou a určitě to neni žádnej bábol,jen si to prostě u sebe musim nějak osobně zjistit,zatím se mi to nepovedlo
Každopádně dík za snahu a nervy
já to sosnul z uložto i s titulkama, angličtinu mám sice ucházející, ale vzhledem k používaným výrazům je lepší ty titulky tam mít navíc jsem to nebyl schopný ani sledovat celé v kuse, páč to má hoďku a půl a těch info je tam moc a ke konci už jsem měl problém udržet pozornost. jinak hned na začátku jsou vzpomínané právě ty zažité mýty, které vládnou mezi motorkáři a které se ukázaly i tady, jasný, že se člověk naučí spoustu věcí hlavně ježděním, ale osobně jsem přesvědčený, že když mu někdo řekne jak to dělat správně, půjde mu to rychleji než tomu kdo na to bude přicházet sám, v horším případě ještě metodou pokus omyl. Na motorkách jezdím prakticky od malička, první 750 jsem měl v 17, tenkrát moc Japonců v kraji nebylo, nejsem suprčupr střelec, na druhou stranu za těch 17 roků jsem neměl vyloženě krizovku, na okruzích jsem byl několikrát, i když nezávodím, ale můžu říct, že jak výše zmiňovaná knížka tak tento film mi toho osvětlili hodně, třeba mimo kontra řízení je tam i zajímavě vysvětleno odlehčování předního kola v zatáčkách
Naposledy editováno 17.09.2010 23:19:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
S tím samoučením mam taky zkušenosti z jiného odvětví,zase můžu říct,že to má i své klady v tom,když už na to člověk příjde sám,je to možná lepší,než když mu to někdo rovnou ukáže,neboť si ozkouší i ty špatné situace a to sou všechno zkušenosti k nezaplacení.Ale každá rada drahá a dobrá Proto ještě jednou díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
pekony>Přední kolo doleva a zatáčet bude doprava? To popírá zákony fyziky nemyslíš?
Ja myslim ze opak by popiral zakony fyziky!
meerecheck> nehadej se, jen rozmazavas do ceho jsi slapl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
Proto je dneska super, že má člověk dost na výběr, když chce zdokonalovat své jezdecké umění viz různé agentury, motoškoly apod.
mike.46>RoumenS> Jj, ale špatné návyky se většinou celkem těžko odbourávají, což samozřejmě platí i u jízdy na motorce, proto je podle mě lepší si to nechat od někoho nejdřív pořádně vysvětlit a pak zkoušet.
Proto je dneska super, že má člověk dost na výběr, když chce zdokonalovat své jezdecké umění viz různé agentury, motoškoly apod.
To je taky pravda,ono asi záleží jesti si člověk na to co dělá špatně zvykne,nebo stále zkouší jak to dělat lépe.Samozřejmě,pokud si myslí,že tak jak to dělá on je správné,je to ten případ.No těším se,až se mi zadří navštívit nějakou motoškolu,letos na to nejsou finance,snad příští rok.
RoumenS>koldan> Hmm to bych teda potřeboval taky,rád se přiučím,sem motorkářský embrio,tak že každé info dobré.Navíc se ani za motorkáře nepovažuju,to ukáže až čas,jaký mi narostou koule
S tím samoučením mam taky zkušenosti z jiného odvětví,zase můžu říct,že to má i své klady v tom,když už na to člověk příjde sám,je to možná lepší,než když mu to někdo rovnou ukáže,neboť si ozkouší i ty špatné situace a to sou všechno zkušenosti k nezaplacení.Ale každá rada drahá a dobrá Proto ještě jednou díky.
určitě souhlasím, že přijít na něco sám a v něčem se spálit pro získání těch správných zkušeností není od věci, bohužel zrovna u motorek, kde jde o život, ta zkušenost může být poslední
jinak co se týče meerechecka a ostatních, kteří nevěří nebo s kterými jsme se nepochopili, věřím tomu, že by si mě na okruhu vychutnal jako malého kluka, proč ne, může to mít v ruce a přestože neví proč to tak je, tak je rychlej. Já třeba začal lyžovat v 26 (před tím jsem lyžoval, ale nebylo to ono), nechtěl jsem jezdit smýkaným obloukem, chtěl jsem jezdit carving, nastudoval jsem to, kouknul na to jak se to má jezdit, začal se to učit, dnes carving jezdím, ale rychlejší než kámoši nejsem. Jezdili od mala, klasiku smýkaný oblouk, dnes mají carvingové lyže, jezdí stejný styl jako jezdili s klasikama, jsou rychlí, ale carving to není. Je to špatně? otázka pohledu, kopec slítnou kolikrát rychlej. Dle mého názoru ano, je to špatně, dle jejich ne, kopec sjedeme všichni, oni kolikrát rychleji, kdo je ten kdo má pravdu? srát na to, hlavně že se bavíme a je o čem se dohadovat v hospodě
Naposledy editováno 17.09.2010 23:52:29
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
ale o čem bysme se tady jinak hádali, že?
Naposledy editováno 18.09.2010 02:21:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
pekony>Takhle sem tě pochopil. Správně? : Mě jde jen o to jak to tady vyplývá z debaty koldana že to kolo budu mít vyosené na opačnou stranu než do které zatáčím po celou dobu průjezdu zatáčkou?
nene, tím že krátkodobě vyosí(ý)š kolo na druhou stranu než chceš zatáčet nakloníš motorku do právě na tu stranu, na kterou zatočit chceš.. je to krásně vidět na začátku toho videa "twist of the wrist"..
však si to zkuste, když zatlačíte na pravé řidítko, motorka pojede doprava...
Naposledy editováno 18.09.2010 02:20:56