Mam sv650s a najeto asi jen 300 km. A řeším problém brždění a podřazování před zatáčkou. Všude čtu že se to dělá takle: Pustit plyn. Zmáčknout přední brzdu. Brzdit. Zmáčnout spojku dat nizssi rychlost, brnknout plynem a pustit spojku. A nakonec pustit predni brzdu. Ale nemuzu se nikde docist co se zadni brzdou. Mam ji pouzivat jako predni ? Co by se stalo kdybych brzdil moc zadni pustil do toho spojku ?
Naposledy editováno 07.04.2010 11:55:26
sepiste petici a poslete ji vsem vyrobcum, ze zadni brzda je na nic, jen neco vazi a stoji penize. Treba vam to projde, kdyz jim mohlo projit, ze motorky maj jen 2 kola
za sebe, brzdim jk to citim, nekdy obema, nekdy jen predni a nekdy jen zadi je to jako sukani, pokazdy zo prece nedelate na misionare
na svým způsobem jedinečnou akci motorkářů v ČR
Reflexní víkend ČR 2010, 21.-23.května.2010
www.motorkari.cz/detail-akce/
Diskuze probíhá
www.motorkari.cz/forum-detail/
k-h600
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
Když jedu na pohodu, tak brzdím hlavně motorem a přední, když jedu ostřeji, tak brzdím pouze přední brzdou a podřazováním - zase místo zadní brzdy motor, protože jak zaberu ostřeji za přední brzdy, tak se zadek tak odlehčí, že to vzádu začne doslova klouzat, a zadní brzda by mě byla stejnak nanic, kolikrát to začne lítat ze strany na stranu i jen tím motorem... Ale jakmile narazím na bordel na silnici, štěrk, píseček, bláto, nebo i jen mokro, konečně se dostane ke slovu i zadní brzda, kterou v té chvíli velice oceňuji, a začnu brzdit převážně zadní - přední jen přibržďuju - pořád lepší smyk na zadním kole, než na předku... Ale třeba na Monsteru mi zadní brzda skoro nefachá, kupuju tam ty nejsračkovější destičky a brzdnej účinek je fakt nic moc...
A teď další věc, když jsem jezdil na Chopperech, tak tam jsem brzdil hlavně zadní brzdou, protože na tu váhu bejvá přední brzda dost slabá, a taky se tam ta váha moc nepřenáší na předek, takže zadek je pořád hodně zatíženej, a tím pádem je lepší brzdit pořád zadní, a přední přidat jen když je to potřeba, jinak se na Chopperech při pohodové jízdě dá taky použít jen brždění motorem, ono to většinou stačí... Stejnak to moc nebrzdí!
No a na Endurkách v terénu je to jak kdy, někdy oběma naplno, někdy spíš zadní, podle situace, podle povrchu, podle stylu jízdy, a na čtyřválech je pro změnu zase brzdnej účinek motoru většinou menší, takže i když platí téměř to stejné jako u sportovních V2, tak to motorem většinou nestačí, a musí ho nahradit zadní brzda, ale je to jak u koho, jak kdy, jak kde, a jak to komu líp sedí, jezdíme přece jen po silnici a o nic nejde, takže nechápu proč to tak do detailu řešit, na to si každej stejnak příjde časem sám a najde si to pravé pro sebe, každopádně je to stroj od stroje různé a nedá se to globalizovat pro všechny mašiny a piloty...
VeFeRák>když si vzpomenu, jak mně nutil učitel v autoškole používat jenom zadní brzdu a na předek vůbec nesahat a ani nemyslet...
Vefro poměrně dost brzdí motorem, takže před zatáčkou málokdy brzdím..přijedu, podřadím, snížím rychlost a zalomím..
učitel nechtěl aby jste se vyváleli...páč se brzdí hlavně přední - a se zadní do hromady brzdím jen když už je skoro pozdě vůbec brzdit - musíš jezdit a uvidíš, že sám přijdeš na to co je pro tebe lepší. Někteří brzdí oběma zároven. Jde tady jen o to jak moc boudeš potřebovat brzdit... ale jedno si zapamatuj...kdo brzdí nevyhrává
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Stev>Lucky> to je mi jasný, ale pokud je řeč o opravdovym brždění tak tam motor nepomůže.
To není úplně pravda , třeba na Monsteru mi motor do určité míry bzdí mnohem lépe než zadní brzda, je teda jasný že stroj do klidu jen motorem neuvedu, leda že bych ještě vypnul zapalování... Ale jak jsem psal výše, při klidné projížďce brzdím téměř pouze motorem a při ostřejší jízdě pouze přední a hrubějším podřazováním - tzn. zase tím motorem , takže ta zadní je tam fakt jen na špinavou práci , u čtyřvála bych to ale asi dělal jinak... Jo a taky si nechávám vždycky nějakou tu rezervu, lepší bejt pomalejší než to nedobrzdit ne? Vždyť o nic nejde, jo a myslím si že ani při krizovce mi zadní brzda nijak extra moc nepomůže...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
e: chyba v textu
Naposledy editováno 12.04.2010 13:29:53
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
Edit: Ještě teda dodám, že při tom zavřeném plynu se podle mě zadní brzdou zvyšuje brznej účinek motoru, a naopak při brždění zadní brzdou se podřazením a zavřením plynu zvyšuje brzdná síla zadní brzdy - toť můj názor, zadní brzda podle mě přetahuje motor jen v případě, že si přibrzdíš pod plynem - což se také občas stává, třeba když to v zatáčkách překlápím ze strany na stranu, a ta druhá je utaženější, tak nepodřadím, držím plyn a do toho přišlápnu zadní brzdu, je to fakt různé jak kdy, na to si každej příjde sám...
Naposledy editováno 12.04.2010 14:04:49
e: ne že bych si namlouval že to má nějakej reálnej efekt na rychlost jízdy, jde to i bez toho a mnohem rychlejc než jezdím já, ale nějak se mi tak jezdí líp.
Naposledy editováno 12.04.2010 14:18:49
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
Já mám zase pocit, že při tvrdém brždění (to já dělám předkem) se mi zadek tak moc odhlehčí, že stačí i jen to ostřejší podřazení a zadek začně lítat sem a tam, na 916 mám třeba hodně dobrou zadní brzdu, která to kolo blokne kdy se mi zachce (skoro to tak je - znáš to ), ale stejnak jak vezmu za předek, tak stačí jen lehký dotek na zadní brzdu a zadní kolo se mi blokne jako nic... Možná to dělám špatně já, nejsem závodník...
Naposledy editováno 12.04.2010 14:31:54
Já teda při brždění dělám následující. Začnu brzdit zadní, vzápětí přidám přední a potom začnu podřazovat s meziplynem tak, aby mi otáčky lítaly max na 6 tis, pustím zadní brzdu, povoluju přední a najedu do zatáčky kde už buď přední pustím nebo dobržďuju v náklonu až do chvíle kdy přidám plyn, záleží na situaci a rychlosti. Jezdím takovým spíš svižnějším tempem ale zase žádná velká rychlost, mám přitom doufám dostatečnou rezervu kdyby něco. Myslím že u 2V je důležitej i ten meziplyn při podřazování.
Uz to tady bylo napsany nekolikrat, pouzivani zadni brzdy je velice individualni a zadni brzda je tim ucinejsi cim vic se typ motorky vzdaluje od supersportu, protoze ty maji predni brzdu nejjedovatejsi. A tudiz maji nejvetsi tendenci nadlehcovat zadni kolo. Dalsi velkej problem zadni brzdy je v tom ze pokud zabrzdis ostre v zatacce ma jeste vetsi tendenci rovnat motorku nez predni brzda, coz se vetsinou nehodi...
Zkus si to nekde na letisti a uvidis sam, ale aby se vsechny ty jevy projevily musis opravdu brzdit na krev, nemuluvim tu o zadnem pribrzdovani jakykoliv intenzity, ale o panickem brzdeni coz je prave TO brzdeni...
Uz jsem to psal, ale jeste jednou... Nejenom u 2V je dulezitej meziplyn pri podrazovani!!! V podstate bych rekl, ze podrazovat na motorce bez meziplynu je cesta do pekel. Urcite tu byla min jedna historka kdy si kluk na superportu a myslim ze to dokonce byla jenom sestka nebo devitka podradil v zatcce a kouslo se mu zadni kolo a zabil se. Takze dalsi pravidlo je v zatacce NIKDY nepodrazovat, tech par ztracenych desetin na vyjezdu za rozbitou hubu nestoji...
Naposledy editováno 12.04.2010 16:33:01
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
2 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
Tenhle brzdí úplně "blbě"..
[img]
Naposledy editováno 12.04.2010 20:09:42
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
pri nouzovem brzdeni se ma vypinat spojka, z duvodu, ze motor stale hrne motorku vpred
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Jsem tak nějak laik (jezdil jsem donedávna jen na 2T - teď chvíli 4T čtyřválec)a tak k tomu podřazování (dříve jsme říkali meziplyn). Dřív se podřazovalo z důvodu toho, že na převodovkách nebyly synchrony a bylo nutno srovnat otáčení hřídelů. To dnes ty synchrony nepoberou?