globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Podřazování a brždění
 
7.4.2010 v 11:54
Zdravim
Mam sv650s a najeto asi jen 300 km. A řeším problém brždění a podřazování před zatáčkou. Všude čtu že se to dělá takle: Pustit plyn. Zmáčknout přední brzdu. Brzdit. Zmáčnout spojku dat nizssi rychlost, brnknout plynem a pustit spojku. A nakonec pustit predni brzdu. Ale nemuzu se nikde docist co se zadni brzdou. Mam ji pouzivat jako predni ? Co by se stalo kdybych brzdil moc zadni pustil do toho spojku ?


Naposledy editováno 07.04.2010 11:55:26

Podřazování a brždění

10.4.2010 v 17:36 | Nahoru | #181
tak jsem to precetl uplne cele a plyne mi z toho:

sepiste petici a poslete ji vsem vyrobcum, ze zadni brzda je na nic, jen neco vazi a stoji penize. Treba vam to projde, kdyz jim mohlo projit, ze motorky maj jen 2 kola

za sebe, brzdim jk to citim, nekdy obema, nekdy jen predni a nekdy jen zadi je to jako sukani, pokazdy zo prece nedelate na misionare

Podřazování a brždění

10.4.2010 v 17:37 | Nahoru | #182
Tímto si vás dovoluji upozornit
na svým způsobem jedinečnou akci motorkářů v ČR

Reflexní víkend ČR 2010, 21.-23.května.2010

www.motorkari.cz/detail-akce/

Diskuze probíhá

www.motorkari.cz/forum-detail/

k-h600

Podřazování a brždění

11.4.2010 v 15:40 | Nahoru | #183
Já se klidně přiznám, když jedu na pohodu, tak brzdím převážně zadní, ale většinou hodně ubrzdí motor. A pokud už jedu svižněji, tak brzdím oběma. A pokud potřebuju přibrzdit v zatáčce tak tak brzdím taky zadní.

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

11.4.2010 v 16:01 | Nahoru | #184
Tady se ale mele všechno dohromady, přece původně šlo o to, jak se brzdí na sportovně laděných dvouválech ne? No a pak tu někdo napíše, že na Chopperu brzdí víc zadní, na Endurku oběma, na skůtru motorem atd...

Když jedu na pohodu, tak brzdím hlavně motorem a přední, když jedu ostřeji, tak brzdím pouze přední brzdou a podřazováním - zase místo zadní brzdy motor, protože jak zaberu ostřeji za přední brzdy, tak se zadek tak odlehčí, že to vzádu začne doslova klouzat, a zadní brzda by mě byla stejnak nanic, kolikrát to začne lítat ze strany na stranu i jen tím motorem... Ale jakmile narazím na bordel na silnici, štěrk, píseček, bláto, nebo i jen mokro, konečně se dostane ke slovu i zadní brzda, kterou v té chvíli velice oceňuji, a začnu brzdit převážně zadní - přední jen přibržďuju - pořád lepší smyk na zadním kole, než na předku... Ale třeba na Monsteru mi zadní brzda skoro nefachá, kupuju tam ty nejsračkovější destičky a brzdnej účinek je fakt nic moc...

A teď další věc, když jsem jezdil na Chopperech, tak tam jsem brzdil hlavně zadní brzdou, protože na tu váhu bejvá přední brzda dost slabá, a taky se tam ta váha moc nepřenáší na předek, takže zadek je pořád hodně zatíženej, a tím pádem je lepší brzdit pořád zadní, a přední přidat jen když je to potřeba, jinak se na Chopperech při pohodové jízdě dá taky použít jen brždění motorem, ono to většinou stačí... Stejnak to moc nebrzdí!

No a na Endurkách v terénu je to jak kdy, někdy oběma naplno, někdy spíš zadní, podle situace, podle povrchu, podle stylu jízdy, a na čtyřválech je pro změnu zase brzdnej účinek motoru většinou menší, takže i když platí téměř to stejné jako u sportovních V2, tak to motorem většinou nestačí, a musí ho nahradit zadní brzda, ale je to jak u koho, jak kdy, jak kde, a jak to komu líp sedí, jezdíme přece jen po silnici a o nic nejde, takže nechápu proč to tak do detailu řešit, na to si každej stejnak příjde časem sám a najde si to pravé pro sebe, každopádně je to stroj od stroje různé a nedá se to globalizovat pro všechny mašiny a piloty...

(reakce na) Podřazování a brždění

11.4.2010 v 17:44 | Nahoru | #185

VeFeRák>když si vzpomenu, jak mně nutil učitel v autoškole používat jenom zadní brzdu a na předek vůbec nesahat a ani nemyslet...

Vefro poměrně dost brzdí motorem, takže před zatáčkou málokdy brzdím..přijedu, podřadím, snížím rychlost a zalomím..



učitel nechtěl aby jste se vyváleli...páč se brzdí hlavně přední - a se zadní do hromady brzdím jen když už je skoro pozdě vůbec brzdit - musíš jezdit a uvidíš, že sám přijdeš na to co je pro tebe lepší. Někteří brzdí oběma zároven. Jde tady jen o to jak moc boudeš potřebovat brzdit... ale jedno si zapamatuj...kdo brzdí nevyhrává

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

11.4.2010 v 20:51 | Nahoru | #186
Tady nějaký "šmudla" - tuším McCoy hezky brzdí.. Jo jo, každej to dělá trochu jinak..

[img]

(reakce na) Podřazování a brždění

11.4.2010 v 22:11 | Nahoru | #187
DMC.motobiker> Já zase na štěrku, mokru a podobně brzdím jen přední Na co tehdy brzdit zadní, když ta moc neubrzdí ani na suchém asfaltu..

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

11.4.2010 v 22:30 | Nahoru | #188
Danielos> No třeba když na tom štěrku jedeš na kolínko, tak je to možná i lepší...

(reakce na) Podřazování a brždění

11.4.2010 v 22:32 | Nahoru | #189

DMC.motobiker>Danielos> No třeba když na tom štěrku jedeš na kolínko, tak je to možná i lepší...


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 10:27 | Nahoru | #190
Stev> To neni zadny mitus, ale technika jizdy overena mnohymi ridici vcetne me a to jak na motorce, tak v aute. Proste pokud predvidas a dobre podrazujes, zvladnes spoustu pribrzdovacich manevru, jenom motorem.

(reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 10:58 | Nahoru | #191
Perňa_81> od tohodle smudlika mam rychloupinaky na K6

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 11:27 | Nahoru | #192
Lucky> to je mi jasný, ale pokud je řeč o opravdovym brždění tak tam motor nepomůže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 12:58 | Nahoru | #193
Stev> Na to se da zase odpovedet, ze OPRAVDU brzdi mmaximalne tak jedno procento ze vsech motorkaru... Ja opravdu brzdil dvakrat v zivote, jesdnou mi do cesty vbehl zajic a jedno mi tam vbehl kamion, oboji jsem zaplat panbuh ubrzdil... Jinak i na okruhu jsem si vzdycky nechaval rezervu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 13:13 | Nahoru | #194

Stev>Lucky> to je mi jasný, ale pokud je řeč o opravdovym brždění tak tam motor nepomůže.


To není úplně pravda , třeba na Monsteru mi motor do určité míry bzdí mnohem lépe než zadní brzda, je teda jasný že stroj do klidu jen motorem neuvedu, leda že bych ještě vypnul zapalování... Ale jak jsem psal výše, při klidné projížďce brzdím téměř pouze motorem a při ostřejší jízdě pouze přední a hrubějším podřazováním - tzn. zase tím motorem , takže ta zadní je tam fakt jen na špinavou práci , u čtyřvála bych to ale asi dělal jinak... Jo a taky si nechávám vždycky nějakou tu rezervu, lepší bejt pomalejší než to nedobrzdit ne? Vždyť o nic nejde, jo a myslím si že ani při krizovce mi zadní brzda nijak extra moc nepomůže...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 13:18 | Nahoru | #195
DMC.motobiker> hlavně Ti zadní nepomůže když jedeš na štěrku "na kolínko"

(reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 13:23 | Nahoru | #196

Danielos>DMC.motobiker> hlavně Ti zadní nepomůže když jedeš na štěrku "na kolínko"


To už ti pak asi nepomůže vůbec nic...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 13:29 | Nahoru | #197
Lucky, DMC> Nerad bych plácal blbosti, ale přece pokud už brzdíš jen o trochu víc než co zvládne motor, tak brzda musí překonávat i sílu motoru kterej furt motorku tlačí dopředu i bez plynu, proto je při použití zadní motorka klidnější, tenhle efekt se tím eliminuje. Mně se to osvědčuje, mám velkej 2V a tvrdím že je tam brždění zadní důležitější než u řadovýho čtyřválce. Pokud mi to někdo rozumně vyvrátí tak prosím, nemám patent na rozum a klidně se nechám přesvědčit že je to jinak.

e: chyba v textu

Naposledy editováno 12.04.2010 13:29:53

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

12.4.2010 v 13:57 | Nahoru | #198
Stev> To si nemyslím, pokud máš třeba 4tisíce otáček a přesto zavřenej plyn, tak motor rozhodně netlačí motorku dopředu, ale naopak pohybová energie rozjetého stroje roztáčí motor, nebo ho alespoň stále drží na těch otáčkách, takže motor má sice snahu stroj zbrzdit, ale nemá na to dost síly, a nebo pokud má motor větší brzdnou sílu, tak dojde k tomu, že otáčky začnou se zavřeným plynem klesat a stroj je bržděn, a pokud k tomu ještě zašlápnu zadní brzdu, tak se stroj bude zpomalovat ještě rychleji než pouze tím motorem až do dejme tomu volnoběžných otáček, ale tam se při běžné jízdě asi jen tak nedostanem, protože před tím opět podřadím, plyn je pořád zavřenej, otáčky přesto zase vylezou pohybovou silou stroje a motor opět brzdí, dá se takhle vlatně brzdit i bez brzdy, nebo si k tomu můžeš ještě přibržďovat zadní, to už záleží na stylu jízdy každého pilota... Každopádně při tom všem je brzdná síla stroje podle mě stále položená na přeních brzdách, takže ten zadek je tam spíš jen do počtu, ale teď fakt mluvím jen za sebe, ty třeba máš jinej styl jízdy a pro každýho bude platit trochu něco jinýho, jak to komu sedne...

Edit: Ještě teda dodám, že při tom zavřeném plynu se podle mě zadní brzdou zvyšuje brznej účinek motoru, a naopak při brždění zadní brzdou se podřazením a zavřením plynu zvyšuje brzdná síla zadní brzdy - toť můj názor, zadní brzda podle mě přetahuje motor jen v případě, že si přibrzdíš pod plynem - což se také občas stává, třeba když to v zatáčkách překlápím ze strany na stranu, a ta druhá je utaženější, tak nepodřadím, držím plyn a do toho přišlápnu zadní brzdu, je to fakt různé jak kdy, na to si každej příjde sám...

Naposledy editováno 12.04.2010 14:04:49

(reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 14:10 | Nahoru | #199
DMC.motobiker> no, upravil bych ve svym tvrzení to jen o trochu víc než motor, "trochu" tam nepatří. Nicméně jde mi o to že při tvrdym brždění už chci zpomalit motorku víc než kolik padaj otáčky, v tom případě je motorka posouvaná dopředu motorem.

e: ne že bych si namlouval že to má nějakej reálnej efekt na rychlost jízdy, jde to i bez toho a mnohem rychlejc než jezdím já, ale nějak se mi tak jezdí líp.

Naposledy editováno 12.04.2010 14:18:49

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

12.4.2010 v 14:30 | Nahoru | #200
Stev> Tož to je jasné , jak to komu sedí!

Já mám zase pocit, že při tvrdém brždění (to já dělám předkem) se mi zadek tak moc odhlehčí, že stačí i jen to ostřejší podřazení a zadek začně lítat sem a tam, na 916 mám třeba hodně dobrou zadní brzdu, která to kolo blokne kdy se mi zachce (skoro to tak je - znáš to ), ale stejnak jak vezmu za předek, tak stačí jen lehký dotek na zadní brzdu a zadní kolo se mi blokne jako nic... Možná to dělám špatně já, nejsem závodník...

Naposledy editováno 12.04.2010 14:31:54

(reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 15:23 | Nahoru | #201
DMC.motobiker> když už jsi to nakousnul, možná by bylo zajímavý říct co kdo jak dělá při nájezdu do zatáčky. Asi je to důležitější než samotná zadní brzda a je to k tématu. Nechci srovnávat 916 a moje VTR, protože to je okruhovka proti silniční motorce, ale stejně tam nějaká podobnost v chování bude.

Já teda při brždění dělám následující. Začnu brzdit zadní, vzápětí přidám přední a potom začnu podřazovat s meziplynem tak, aby mi otáčky lítaly max na 6 tis, pustím zadní brzdu, povoluju přední a najedu do zatáčky kde už buď přední pustím nebo dobržďuju v náklonu až do chvíle kdy přidám plyn, záleží na situaci a rychlosti. Jezdím takovým spíš svižnějším tempem ale zase žádná velká rychlost, mám přitom doufám dostatečnou rezervu kdyby něco. Myslím že u 2V je důležitej i ten meziplyn při podřazování.

(reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 15:35 | Nahoru | #202
Stev> Pokud zavres plyn a mas vic nez volnobezne otacky, tak nikdy motor nemuze tlacit motorku dopredu, naopak vzdycky pomaha pri brzdeni brzdam. Akorad pri brzdeni musis porad podrazovat, aby ti prave nespadly otacky pod volnobeh, pak by to melo tendeci mozna tlacit dopredu i kdyz podle me by spis motor chcipnul... Nikdo netvrdi ze motor sam o sobe brzdi lip nez brzdy, to co rikam je ze motor sam o sobe brzdi dostatecne na zvladnuti vetsiny brzdnych manevru, ktere v prubehu cesty potrebujes udelat. Hlavne pokud ho drzis v horni tretine otacek. Pokud jedes strelbu a drzis plnej do posledni chvile, tak te samozrejme nespasi...
Uz to tady bylo napsany nekolikrat, pouzivani zadni brzdy je velice individualni a zadni brzda je tim ucinejsi cim vic se typ motorky vzdaluje od supersportu, protoze ty maji predni brzdu nejjedovatejsi. A tudiz maji nejvetsi tendenci nadlehcovat zadni kolo. Dalsi velkej problem zadni brzdy je v tom ze pokud zabrzdis ostre v zatacce ma jeste vetsi tendenci rovnat motorku nez predni brzda, coz se vetsinou nehodi...
Zkus si to nekde na letisti a uvidis sam, ale aby se vsechny ty jevy projevily musis opravdu brzdit na krev, nemuluvim tu o zadnem pribrzdovani jakykoliv intenzity, ale o panickem brzdeni coz je prave TO brzdeni...

Uz jsem to psal, ale jeste jednou... Nejenom u 2V je dulezitej meziplyn pri podrazovani!!! V podstate bych rekl, ze podrazovat na motorce bez meziplynu je cesta do pekel. Urcite tu byla min jedna historka kdy si kluk na superportu a myslim ze to dokonce byla jenom sestka nebo devitka podradil v zatcce a kouslo se mu zadni kolo a zabil se. Takze dalsi pravidlo je v zatacce NIKDY nepodrazovat, tech par ztracenych desetin na vyjezdu za rozbitou hubu nestoji...

Naposledy editováno 12.04.2010 16:33:01

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

12.4.2010 v 16:10 | Nahoru | #203
Stev> Já před zatáčkou pomalu ubírám plyn a začínám brzdit přední brzdou - kolikrát i dost razantně - prostě jak je potřeba, mezi tím hned i podřazuju až na takovej kvalt, kterej bude do té zákruty podle mě nejlepší, zadek mi přitom brzdí jen tím motorem - a samozřejmě podřazuju s tím "meziplynem" či jak to nazvat, prostě aby ten ten kvalt vklouznul hladce bez cuknutí a razantnějšího zpomalení zadního kola, protože kdybych ho tam narval bez brnknutí do plynu (se zavřeným plynem), tak to kolo nejspíš ztratí kontakt s vozovkou - no jak už jsem psal, třeba na Monsteru nebo na tom SV650 se ten motor ještě docela poddá, ale u většího obsahu ve dvouválu už asi ne, no a pak už vjíždím do zatáčky, tak začnu pomalu přidávat a pokládám mašinu, přitom buď držím otáčky, nebo už mírně přidávám, a při výjezdu dávám většinou plnej a řadim - i když většinu toho dělám úplně intuitivně, takže těžko říct jestli to popisuju úplně dobře, někdy až pojedu nějakou zatáčku, tak se nad tím budu muset trochu zamyslet... Jinak ale naprosto souhlasím s tím co píše Lucky, mám to dost podobně...

2 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

12.4.2010 v 17:04 | Nahoru | #204
Šmankote, to je teorií! ..že vás to ještě baví??

Tenhle brzdí úplně "blbě"..

[img]

Naposledy editováno 12.04.2010 20:09:42

Podřazování a brždění

12.4.2010 v 17:06 | Nahoru | #205
..a tenhle taky neví nebo nečte diskuzi tady ..

[img]

Podřazování a brždění

12.4.2010 v 17:08 | Nahoru | #206
..ještě Mates Smrž, ten taky brzdí pěkně

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

12.4.2010 v 18:24 | Nahoru | #207
panove, panove kazda lepsi prirucka vam rekne, ze zadni brzda stabilizuje pri brzdeni motorku. Mj to rekl i “Srsen“ a ten dle meho nazoru neco umi to ze nekomu brzdi stylem zapnuto - vypnuto je jen vadou ridice a ne vada z vyroby

pri nouzovem brzdeni se ma vypinat spojka, z duvodu, ze motor stale hrne motorku vpred

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

12.4.2010 v 18:29 | Nahoru | #208
Perňa_81> Tak ten první to je můj člověk!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 18:59 | Nahoru | #209
motorem - a samozřejmě podřazuju s tím "meziplynem" či jak to nazvat, prostě aby ten ten kvalt vklouznul hladce bez cuknutí a razantnějšího zpomalení zadního kola, protože kdybych ho tam narval bez brnknutí do plynu (se zavřeným plynem), tak to kolo nejspíš ztratí kontakt s vozovkou -

Jsem tak nějak laik (jezdil jsem donedávna jen na 2T - teď chvíli 4T čtyřválec)a tak k tomu podřazování (dříve jsme říkali meziplyn). Dřív se podřazovalo z důvodu toho, že na převodovkách nebyly synchrony a bylo nutno srovnat otáčení hřídelů. To dnes ty synchrony nepoberou?

(reakce na) Podřazování a brždění

12.4.2010 v 19:15 | Nahoru | #210
George1P>

motorky nemaj synchronizacni krouzky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist