1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto Guzzi Stelvio (2024->)
combust píše: A je tam nějakej postřehnutelnej rozdíl v chování oproti předchozím modelům s CARC? Jak jsem tak koukal tak V100 nemá snad ani žádnej tlumič rázů (pokud to teda neřeší ten kus gumy na kardanu u kloubu). V souvislosti s tim co tu bylo jinde napsáno to vypadá jako krok zpět.
tam je napsána celá řada nepřesností, kardan s ramenem není proaktivní, ale reaktivní, nemá vůbec za úkol tlumit nějaké škubání kola nebo co to tam píše, ale má zachycovat moment kardanu, co u verzí s vyšším točivým momentem má za následek zdvihání zadku motorku při zrychlení.
U V100/Stelvia se jim podařilo udělat geometrii tak, že zachycení momentu probíhá právě tou geometrií. Měl jsem V100 S a teď Stelvio a před tím Grisa 850 i silnou 1200 s CARCem. CARC celkově byl mnohem topornější, tužší a celkově byl ten kardan mnohem víc znát. Na V100/Stelviu se fakt téměř nepozná, že to má nějaký rigidní finální převod, motorka se chová příkladně, nezdvihá se jí zadek při akceleraci a celkově je přenos síly mnohem uhlazenější, než u CARCu. Takže spoustu pohádek, jak to nejde a jak je to krok zpět jsem již taky slyšel. Jenže oproti většině těch pohádkářů já na obou řešeních jel a mám srovnání. A současná generace V100/Stelvio považuju na poli kardanů dneska fakt k tomu nejlepšímu technickému řešení na trhu. BTW nikde žádná guma na kardanu Stelvia není, je tam jen prachovka v místě, kde se je osa kyvky. Jinak já ještě trochu Guzzi podezřívám, že ten záchyt momentu možná i trochu supluje uložení pružící jednotky s tlumičem.
Naposledy editováno 06.05.2024 21:41:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto Guzzi Stelvio (2024->)
Co se týče tý gumy tak v jednom z prvních článků o V100 se objevilo cosik takovýho -
Ale pokud je to jen kus gumy na hřídeli tak to bude jen tlumit nějaký vibrace.
Naposledy editováno 06.05.2024 21:44:37
combust píše: Honzus75> Jo, mě ten Seikosův popis taky vrtal hlavou protože jsem v tomhle ohledu nikdy nepostřehl nějakej problém ani na jinejch strojích.
Co se týče tý gumy tak v jednom z prvních článků o V100 se objevilo cosik takovýho -
Ale pokud je to jen kus gumy na hřídeli tak to bude jen tlumit nějaký vibrace.
hezký vidíš, to jsem si nevšiml a ano, podle mě máš pravdu, že to bude tlumit nějaký možný vibrace, protože jak to je celý vyosený a tak, tak by to mohlo někdy zavibrovat....
Honzus75 píše: štítek je v pohodě, turbulence žádné, ale úplná izolace od větru taky ne, přemýšlel jsem nad touringovým, ale pak jsem si říkal, že stejně člověk jezdí většinou když je někde horko a tam aspoň já ocením, když se štítek nechá dát dolů a pustit na sebe vítr. Proti V85 TT Travel s tím vysokým štítkem je to nebe a dudy, na V85 mi to mlátilo hlavou do stran od 90 km/h až jsem měl rozmazané vidění, na Stelviu nic jen čistý vzduch nebo utlumený, ale čistý.
Samé dobré zprávy Ten elektronicky ovládáný štítek beru také jako velké plus, To by motorka tohodle typu měla mít automaticky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|