Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..
Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02
Boční kufry vs brašny jsou rozdíl (podle mě) hodně kvůli bezpečnosti, ale zadní kufr se nevozí v terénu právě kvůli blbému umístění - těžká věc nahoře na konci.
Je to průser, nemělo by se to stát. Ale otřesy jsou svině, sám jsem to zažil na mnohem menší věci několikrát. A už to byl držák navigace nebo hrazda roadbooku. Vždy něco prdlo kvůli vibracím pomrně lehké věci na relativně velké páce (vzhledem k danému dílu).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
foxdive píše: Tak to je jasné že nikdy nevíš co tomu předcházelo, na zadní kufr máš mít max 5kg, já sem teď vezl těsně po 11 a to sem si debil ještě dvakrát skočil přes koleje
takových polamanych motorek je spousta BMW a jejich zlomeniny sou taky na netu
Průser je, jak se výrobci předháněj v odlehčení jako takovém.Třeba GS na to už tvrdě dojíždí kvůli čím dál víc paštikózním materiálům.

a nikdy ho nikdo co vím nepolámal. Ale máš pravdu., nevíme co tomu předcházelo. Normálním ježděním by se to asi nestalo. Vždyť jel sám.
69šakal píše: Průser je, jak se výrobci předháněj v odlehčení jako takovém.Třeba GS na to už tvrdě dojíždí kvůli čím dál víc paštikózním materiálům. Nedivím se, že to praská. Každej dneska řeší váhu. AT sklidila kritiku, jak to, že je tak těžká. Vždyť měla mít max 220kg atd..!! . Varadero bylo těžký jak kráva a viděl jsem na něm borce skákat (já bych se bál)
a nikdy ho nikdo co vím nepolámal. Ale máš pravdu., nevíme co tomu předcházelo. Normálním ježděním by se to asi nestalo. Vždyť jel sám.
Dneska ani nikdo nemůže říct, jestli Afra nemá taky problém. To prověří čas..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
69šakal píše: V Evropě moc cest nad 3000 m/nm není alespoň co vím.. , Nejvyšší silnice (cesta ) ve Fr. Alpách je 2802. Tam to pořád jede! Kde teda všichni jezděj? Jel bych tam taky!
Je to v sekci vagamundos, Liška sedla afru
Sem předtím psal že je mě divné proč tomu tolik spadne výkon
69šakal píše: Průser je, jak se výrobci předháněj v odlehčení jako takovém.Třeba GS na to už tvrdě dojíždí kvůli čím dál víc paštikózním materiálům. Nedivím se, že to praská. Každej dneska řeší váhu. AT sklidila kritiku, jak to, že je tak těžká. Vždyť měla mít max 220kg atd..!! . Varadero bylo těžký jak kráva a viděl jsem na něm borce skákat (já bych se bál)
a nikdy ho nikdo co vím nepolámal. Ale máš pravdu., nevíme co tomu předcházelo. Normálním ježděním by se to asi nestalo. Vždyť jel sám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
foxdive píše: t...Sem předtím psal že je mě divné proč tomu tolik spadne výkon
Ve 3000m n.m. klesne tlak vzduchu o 30% a výkon taky o 30% proti hodnotám u hladiny moře. Ale ... pokud dojde z nějakého důvodu k většímu ochuzení směsi, tím i k většímu vývinu tepla a zhoršení účinnosti, a zároveň je horší chlazení, tak úbytek výkonu může být klidně dalších 10%.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
Kohlstein píše: Ve 3000m n.m. klesne tlak vzduchu o 30% a výkon taky o 30% proti hodnotám u hladiny moře. Ale ... pokud dojde z nějakého důvodu k většímu ochuzení směsi, tím i k většímu vývinu tepla a zhoršení účinnosti, a zároveň je horší chlazení, tak úbytek výkonu může být klidně dalších 10%.
Jasne, tomu rozumím ale že dvěma spadl ten výkon tak nějak stejně a afra až 80procent dolů je zvlášťni
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Píšu to z mobilu nejde mě vložit přímo odkaz sory
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Pokud je všechno v pořádku, pak Afrika vyjede úplně nejvýš, do 6km:
https://www.visordow...eaks-altitude-record
Tech píše: foxdive> Je to blbost, nevím kdes tuhle informaci vzal, ale každá nová motorka se vstřikováním má barometrický sensor, popřípadě lambdasondu a podle toho upravuje směs dané situaci (tzn méně paliva v nad. výškách), aby se motor nedusil atd...typický problém karbcových motorek, které jsou na nad. výšku více náchylné než stříkačky. Není důvod aby africe klesl výkon znatelně víc než kterékoli jiné motorce, to bys musel z nějakého důvodu méně otevřít škrticí klapku (to je totiž jediná možnost jak omezit benzínovému motoru výkon), což je u Afriky blbost když má lankový plyn a ikdyby ho neměla, proč by výrobce uzavíral přívod vzduchu tam kde je ho už tak málo.



Tech píše: foxdive> Je to blbost, nevím kdes tuhle informaci vzal, ale každá nová motorka se vstřikováním má barometrický sensor, popřípadě lambdasondu a podle toho upravuje směs dané situaci (tzn méně paliva v nad. výškách), aby se motor nedusil atd...typický problém karbcových motorek, které jsou na nad. výšku více náchylné než stříkačky. Není důvod aby africe klesl výkon znatelně víc než kterékoli jiné motorce, to bys musel z nějakého důvodu méně otevřít škrticí klapku (to je totiž jediná možnost jak omezit benzínovému motoru výkon), což je u Afriky blbost když má lankový plyn a ikdyby ho neměla, proč by výrobce uzavíral přívod vzduchu tam kde je ho už tak málo.
tož píšu co psali kluci vedle, jejich zkušenost, mě tyto základy nemusíš vysvětlovat nejsu úplný oselKohlstein píše: Asi se to někdy stane, u karbecu i u stříkačky, že motor ztratí většinu páry ve větší nadmořské výšce. U karburátorů jsou potřeba pro vyšší polohy menší trysky, jinak směs se obohacuje tak, že to až přestane jet. U stříkačky je možné, že některý ze snímačů zahaproval, případně kombinace tlak-teplota-tlak paliva, třeba kvůli zanesenému filtru, se dostaly mimo mapu. Stát se to může i v 1500 metrech. Pak je asi nejlepší na chvilku vypnout, zkontrolovat vzducháč, u stříkačky zkusit nějaký offroad nebo rain mode. Jestli se vandrákům podařilo ulít jednu svíčku, tak na jeden válec to sotva jede i u nás a po rovině.
Pokud je všechno v pořádku, pak Afrika vyjede úplně nejvýš, do 6km:
https://www.visordow...ord [/quote]konečně nějaké dobré vysvětlení Díky
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Jel jsem i na Africe, myslím, že ty dvě motorky se moc srovnávat nedají každá je úplně jiná.
Pokud bych chtěl cestovat cestou necestou tak bych si z těhlech dvou vybral Afriku, pokud bych chtěl jezdit rally a dělat píčoviny tak bych si vybral KTM.
Pokud by mě šlo o spolehlivost rozhodně bych si vybral Afriku.
Včera jsem měl možnost se dvě hodiny projet na KTM 1290 Super Adventure S. Protáhnul jsem ji v lehčím terenu (pole, polňačky, lesní cesty a lesní turistické stezky), na dálnici a na okreskách. Rád bych se s Vámi podělil o dojmy a budu rád za Váš komentář, zda to chování byl jen ten testovaný kousek(měl najeto 10tisíc) nebo to dělají všechny. Ještě bych doplnil že mám 202cm a oblečený tak 118kg. Zátah motoru je pecka, táhne pořád, docela pěkně lineárně žádné záludnosti prostě super, topí jako prase kolena, stehna, zadek vše pořádně ugrilované i při cca 50-70km/h při jízdě v terené a nižších rychlostech ještě horší, spojka zabírá až na konci běhu páčky, brzdy nic extra ze začátku cca 2cm si neděje vůbec nic, pak to začíná brzdit velmi dobře, nicméně se nedá brzdit dvěma prsty protože páčky musím zmáčknout poměrně hodně a tím pádem by mě drtila prsteníček a malíček, musím tedy brzdit celou rukou pak se mě ale na páčku nevejde malíček. Na poli kde byla vysoká vrstva prachu/hlíny mě přišla méně stabilní než GSA, tlumiče bych řekl že jsou celkově tvrdší, ve vyšších rychlostech (cca 110) na hodně rozbité polňačce asi lepší než GSA protože jsem se nebál že škrtnu břichem, GSA bych ale řekl že ty nerovnosti v nižších rychlostech lépe žehlí. Na lesních stezkách do kopce/zkopce přes kameny/kmínky a kořeny OK, ale zase bych řekl že GSA je stabilnější. Jízda ve stupačkách daleko horší než GSA, špatně se vede koleny, řídítka nízko. Co se týče ovládání různých funkcí ne že by to nešlo, ale přijde mě skoro lepší zastavit než furt čumět do displeje a riskovat crash, ABS se navíc nedá nastavit za jízdy. Do cca 160 pěkně stabilní(bez kufrů v jednom, předpěti nastaveno na pilot+batuzek) při akceleraci je dobré se předklonit , od 160 začíná být lehce neklidná ve 230 to stále jde, ale nemám pocit, že by to byla rychlost ve které by se motorka cítila dobře.
Idem do kolien, to si v zivote nevidel nasatavovatelnu packu brzdy a spojky ? To sa ako da jazdit v terene a tlacit
packu celou dlanou?


Mam SA 1290 S od lonska (koupena nova) ted mam cca 22 tis. km a zavada zadna. A co se vykonu tyce, tak je velmi dobre vyuzitelny! Je skvela zabava "lovit lachtany" na super sportech s timhle "cestakem"

Naposledy editováno 22.09.2018 01:55:57
2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Ted trosku k "tematu".... kazda moto ma "sve"... a hlavne kazda moto je urcena pro nekoho jineho... to, ze si "lachtani" porizuji super sporty z nich rozhodne lepsi jezdce neudela, spise je o nich relace ve vecernich zpravach.
Projel jsem "pul sveta" na Jawe 250 a bylo to take fajn.
Po Varaderu XL 1000 jsem byl tez zamilovany do Afriky

Kolama dolu zdravi Franz
Franz78 píše: Zdarec, nedalo mi to a musim reagovat. Cist treba BLBOSTI o nevyuzitelnym vykonu u KTM... je zajimave, ze tohle jsem nikdy necetl nebo neslysel od jedineho majitele teto motorky! Pokud je 160 PS "nevyuzitelnych" proc se vyrabi a velmi dobre prodavaji daleko silnejsi stroje???
Ted trosku k "tematu".... kazda moto ma "sve"... a hlavne kazda moto je urcena pro nekoho jineho... to, ze si "lachtani" porizuji super sporty z nich rozhodne lepsi jezdce neudela, spise je o nich relace ve vecernich zpravach.
Projel jsem "pul sveta" na Jawe 250 a bylo to take fajn.
Po Varaderu XL 1000 jsem byl tez zamilovany do Afriky Ale... Afrika je nadherny stroj, skvela na expedice, spolehliva...atp. tech superlativu je mnoho... KTM mam neco prez rok, najeto cca 22 tis. km, bez poruchy ci zavady. Jezdil jsem jak tury s kuframa po Rakousku, Nemecku, Slovinsku, Chorvatsku, Madarsku..... tak s ni brousim stupacky a "lovim lachtany"... v mem profilu mam neco malo popsano o teto moto... ve zkratce: myslim, ze to neni moto pro zacatecnika, pro nekoho kdo hleda dalsi moto po predchozi Jawicce... takze brat na zretel "rady" "bikeru" co tuhle moto nikdy nejezdili, videli ji na obrazku...atp. je hloupost. Neni nad to si sam vyzkouset projet, osahat, pomazlit sve vytipovane sny a rozhodnout se podle vlastniho pocitu.
Hezky napsaný...jak správně říkáš, moto je o pocitu a každej jsme jinej
Kolama dolu zdravi Franz
2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Jen se musím pozastavit nad tím, jaká spousta lidí se ohání o přebytečném výkonu a jeho zbytečnosti, moralizováním o tom, že to je nevyužitelné apod. Mnoo, každý to má jinak a má jiné nároky. Ale to, že tito lidé ten výkon nevyužijí neznamená, že ho nevyužije nikdo. A přijde mi, že takových moralistů tady jen a jen přibývá

Pete-Biggy píše: Nebudu hodnotit motorky, každá je úplně o něčem jiném a srovnávat moc ani nejdou.
Jen se musím pozastavit nad tím, jaká spousta lidí se ohání o přebytečném výkonu a jeho zbytečnosti, moralizováním o tom, že to je nevyužitelné apod. Mnoo, každý to má jinak a má jiné nároky. Ale to, že tito lidé ten výkon nevyužijí neznamená, že ho nevyužije nikdo. A přijde mi, že takových moralistů tady jen a jen přibývá
Svata pravda... "lachtanu" pribiva... a co "lachtan" to rada k nezaplaceni...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
A franzi,ty chystáš co,když jsi měl mašinu v bazaru?
Naposledy editováno 23.09.2018 06:33:34
2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Akorát nevím jestli komfortem no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
foxdive píše: Tak tam jasně píše že pořídil superduka takže ještě posílil o pár koní nahoru
Akorát nevím jestli komfortem no

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 1290 Adventure 2021 [1 ... 18, 19] KTM 1290 Super Adventure, KTM 1290 Super Adventure R | Metric | 541 | 25.4.2025 v 13:33 MichalDK |
Náhrada za originál baterii HY110 -... [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Ledys | 47 | 25.3.2025 v 19:35 Koudy01 |
KTM SAR 1290 r (2018) - KOLA KTM 1290 Super Adventure R | vDeviant | 13 | 19.11.2024 v 14:49 Ozzy_ |
KTM SAR 1290 r (2018) KTM 1290 Super Adventure R | vDeviant | 23 | 1.11.2024 v 15:14 vDeviant |
Nabíjačka na lítiovú batériu Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Viator | 5 | 16.9.2024 v 20:25 Smog_Phantom |