globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
 
26.2.2013 v 19:06
Zdar draci.

Po dlouhé době mně padl do oka další článek o neovladatelném vozidle se "zaseknutým" plynem a tentokrát mne už donutil k vážnému zamyšlení.

Jde zejména o v článku zmiňovanou věc, že ani brzdy nefungovaly . Vím, že se dost pravděpodobně jednalo o vůz a hydraulickou převodovkou (dobře víme, jak se spousta "amíků" štítí manuální kvaltkysny) a klidně i se spouštěním a vypínáním motoru tlačítkem, kde spínačka jest nahrazena čipovou kartou, ale i tam přece musí být brzdový systém nezávislý na ostatních systémech , nebo tato podmínka snad dnes neplatí?
Tím spíše mé pochybnosti prohloubil jeden z příspěvků v tamější diskusi pod článkem:

Poraďte mě taky, mám auto s elektornickou ruční brzdou, automatickou převodovkou, startuju tlačítkem a brzda při sešlápnutém elektronickém plynu nereaguje.. Jak byste zastavili??
-----------
Většina moderních aut má pod sedadlem řidiče v jeho dosahu takovou plastovou krabičku a do ní stačí kopnout patou. Je v ní uzavírací ventil na přívod paliva do motoru,který reaguje na náraz určité intenzity,ale i na změnu polohy při převrácení auta. Tohle naopak bývá nejčastěji příčinou nemožnosti nastarovat auto,které je jinak v pořádku, jen si řidič neuvědomil, že do tohoto zařízení nechtěně kopl. Následně pak stačí tlačítkem na horní straně krabičky ventil znovu otevřít a vozidlo zase funguje. Jo a pak ještě jedna maličkost. Každé vozidlo je vybaveno příručkou pro řidiče, kde je urřitě popsána možnost a způsob nouzového vypnutí motoru či zastavení vozidla.



(citace jest doslovně kopírována, bez oprav chyb)

Pokud to znamená, že při sešlápnutém plynu jsou brzdy deaktivovány, tak potom snadno může k takové situaci dojít, ale potom by takové vozidlo nemělo vůbec získat homologaci pro provoz .

Spíš mne tedy napadá, zda nejsou informace v článku překrouceny (známe, co dovedou "novináři" na Blbinkách), nebo zda se kluk s čerstvým řidičákem jen nevymlouval a třeba se nesnažil "maskovat" pravý důvod zběsilé jízdy - třeba, že jej začala stíhat policejní hlídka pro porušení pravidel (a spoléhá na to, že v havarovaném autě ani znalci nic nezjistí).
Kor když i dealer značky vozu byl údajně bezradný. ASám mám Accent r. 2007, který už je elektronikou dost prošpikovaný, ale do brzd krom ABS žádná elektronika nezasahuje a je vyloučené , aby jakákoli porucha elektroniky brzdový okruh vyřadila.

A pokud jde o v diskusi zmíněný nárazový odpojovač čerpadla, tak ten sice má už i Punto 1. generace, ale je umístěn vedle sedačky řidiče pod hranou podlahy a rozhodně není možné do něj kopnout, pouze je na vrchu gumová krytka, jejímž stiskem jde rozpojený odpojovač znovu zapnout.


Tož babo raď... opravdu je možné dnes na silnicích potkávat taková "přeelektronizovaná" a tím pádem i potenciálně nebezpečná "PC na kolech", nebo celý případ jest novinářskou kachnou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

3.3.2013 v 21:29 | Nahoru | #181
J.M.K.> je to služba servis škoda si za zkontrolování a dolití všech kapalin naúčtoval 200 kč... neříkám že bych to neudělal sám, ale je to každého věc...

a na řízení, předpisy to vliv nemá... a opravdu člověk k řízení auta nepotřebuje být "automechanik"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

3.3.2013 v 22:06 | Nahoru | #182
Lion> Právě... a nač cálovat za něco, co zvládnu doma? Ano, k řízení člověk nepotřebuje být mechanikem. Tvůj názor Ti neberu, ale myslím, že bys jej změnil, kdybys zažil to, co kolega (správce vozového parku v jedné firmě) - až pošleš jednu kolegyni s jedním ze svěřených aut služebně dojet do pár desítek km vzdálené firmy kvůli vyřízení pár drobností a auto přivezou zpátky na odtahovce s beznadějně zadřeným motorem. A "řidička" udiveně vysvětlí: "No já nevím... začala tam svítit taková červená konvička, no ale jelo to dál, tak jsem si toho nevšímala... nevím, proč v tom najednou tak zachrastilo, přestalo to jet a nešlo to ani nastartovat?"

1 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

3.3.2013 v 22:13 | Nahoru | #183
Jmk: nebezpečné jezdím sám od sebe, proste jak něco vrci, přepne se mi v hlave vypínač, a to ma většina lidi co se o auta zajímají co znám. Naopak ti co mají auto pouze jako dopravní prostředek a spoléhají na jejich moderni techniku obvykle jezdi podle předpisu... To byla jen poznamka k tomu jak si psal ze lidi co neumi řídit auta bez udelatek jsou potenciálně nebezpeční, ano kdyz udělatka přestanou fungovat tak nebudou vědet co s tím, ale těch situaci kdy v aute přestane fungovat něco zásadního je minimum, ja sám ani ze svého okoli neznám takovej pripad. Nefunkční el. Okna a podobný veci jo, ale nic zasadniho

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

3.3.2013 v 22:40 | Nahoru | #184
assassin> Jestli si dobře rozumíme, tak to já se dokážu ovládnout, abych se v momentě, kdy se mně rozvrčí pod rukama nějaký "echt veterán", se "nezapomněl" a nepřišpendlil plyn na podlahu. Spíš s takovým vozem jedu o to opatrněji, jelikož u vzácného kusu tuplem nechcu riskovat havárii. Někdy to sice svádí "pustit koně ze řetězu" už jen kvůli zvuku, ale je to o vůli. A ohledně potenciální "nebezpečnosti" eln. vychytávek mám na mysli třeba situaci, kdy je člověk zvyklý na vůz s trvale aktivním ABS a ESP a když tyto pak vysadí zrovna při jízdě na sněhu, tak to zásadně mění vlastnosti a stabilitu vozu a pokud s tím řidič nemá zkušenost, je to otázka pár zatáček, než skončí ve škarpě.

Nicméně vlákno se točí hlavně kolem toho, že vůz, u kterého existuje možnost, že porucha nějakého elektronického komponentu náhle pustí motor na plný výkon, znemožní jeho vypnutí a zároveň znefunkční brzdy, by logicky neměl vůbec dostat homologaci pro provoz, jelikož hrozí jeho naprostá neovladatelnost. A když už, musel by být vybaven "Notausschalterem" jako každá obráběcí, tvářecí a podobná mašina.

1 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

3.3.2013 v 23:01 | Nahoru | #185
Jmk: tak vzácným autem aby se muselo šetřit sem ještě nejel.
Ja chápu o čem mluvíš, ale jak říkám neznám v blízkém ani vzdáleném okoli nikoho kdo by třeba boural v dusledku výpadku nějakého systému ala abs. Podle me neni auto ve kterem by kolaps jednoho "pocitace" zapříčinil full gas a zároveň nemožnost vypnutí motoru, nemožnost vyřadit a nefunkcnost brzd. V žádným s aut které mají tyto systémy elektronické neřídí vse centrální jednotka, ale několik autonomních. Aby vysadily všechny a ještě atypických zpusobem je statisticky témeř vyloučené (ty systémy se konstruuji aby bez proudu vyřadily, zabrzdily atd...

V mem okoli všichni technici co umi jezdit s autem bez elektroniky jezdi rychle, což je fakt. To ze láma řidič by hypoteticky měl problém kdyby vysadil systém kterej skoro nikomu nevysadil ke druhej fakt. V prvním případe je nebezpečí realne, v druhem hypotetické.

Vzhledem k tomu ze sám dokazu jet hodne rychle= nebezpečné, je mi celkem sumak ze se v tom muže splasit kompjutr. Kdybych se bal tak nejezdim v rychlejch autech a tuplem ne na motorce, ostatne nářky motorkaru nad nebezpečím všeho druhu mi vždy přišly legracni

Naposledy editováno 03.03.2013 23:03:11

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 00:03 | Nahoru | #186
assassin> A přesně o to mně původně šlo... zda jest někde v provozu auto, u kterého takový fatální kolaps hrozí, ať reálně, nebo jen teoreticky. Už tu někdo napsal, že se takové případy stávají vždy v USA , což naznačuje možnou snahu "špinit cizí konkurenci". A také jsem v nějaké diskusi zachytil názor, že se holt kluk chtěl "utrhnout ze řetězu", začal si plést silnici se závodní drahou a když si všiml, že projel kolem radaru, nebo jej přímo začala pronásledovat hlídka, popadl mobil, vytočil 911 a začal vykládat pohádku o tom, jak auto jede naplno a nejde vypnout ani zabrzdit...
Tento názor podkládá i tvrzení, že když byl následně dotázán dovozce onoho typu auta, tak byl naprosto bezradný a netušil, co by takovou poruchu mohlo způsobit.

Rovněž jsem zatím neviděl auto, které by kompletně řídila jedna centrální jednotka. Ale vím i o případu, kdy ženská s nějakým moderním benzino/elektrickým hybridem vjela do myčky, voda se zřejmě dostala někam na štekry, načež auto zcela "kleklo", nereagovalo vůbec na nic a jelikož i kvaltkysna byla elektronicky řízena, nešlo ani vytlačit z linky ven. Museli holt počkat, než elektrika vyschla a pak teprve bylo možné vůz znovu nastartovat a odjet.

Ohledně těch motorek souhlasím - "kdo se bojí, se*e v síni". Na druhou stranu, vše má své pro i proti. Pokud mi vjede auto do cesty a já se stačím všas odrazit vzhůtu, tak auto přeletím, dopadnu, udělám pár kotrmelců a max. pár zlomenin se zahojí. A co se děje na místě vozidel, už mě neohrozí. Na druhou stranu, pokud budu v tom autě, které bude po nárazu sešrotované tak, že z něj nebude možné vylézt a ještě začne hořet, tak smrtícímu ohnivému peklu těžko uniknu.
To jest můj argument proti tomu, jak v očích obecné veřejnosti jsou motorky "nebezpečné" a jak je na nich jezdec zranitelný.

2 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 08:21 | Nahoru | #187
Dnes rano cestou do prace sem to sledoval, 2felicie, stare bmw a jednickova fabie, total zamrzly okna a zrcatka. Jedna nepojizdna felicie u krajnice na varovkach....

Lidi jsou liny kurvy, ani zrcatka si neoskrabou, takze uz jen z toho duvodu zlaty novy auto co si vse rozmrazi samo

Jinak to ze si ty opravis mechanicky veci na aute sam, to uz jsi docela vyjimka, to uz je vetsi pravdepodobnost ze v aute sedi clovek s notebookem a diag kabelem co rozjede to zasekly moderni auto nez pilot co na mezi udela go prevodovky....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 08:59 | Nahoru | #188

assassin píše:
Dnes rano cestou do prace sem to sledoval, 2felicie, stare bmw a jednickova fabie, total zamrzly okna a zrcatka. Jedna nepojizdna felicie u krajnice na varovkach....
Lidi jsou liny kurvy, ani zrcatka si neoskrabou, takze uz jen z toho duvodu zlaty novy auto co si vse rozmrazi samo



Vyhřívané přední okno a zrcátka má možná tak každé 100té nové prodané auto.

Jinak k tématu.

Chápu lidi, co sami nedokáží kontrolovat olej atd. Většinou to svěří svému automechanikovi a tomu věří a nemají tedy potřebu to dělat. Většinou jsou to lidé vzdělaní, ale v absolutně jiném oboru. Lékaři, právníci......atd.

Já sám si na autě opravím prakticky cokoliv. Už jsem i kompletně repasoval převodovku(nová kola, synchrony, ložiska, gufera) a to už některé servisy odmítají pro náročnost dělat.
Naposledy se mi rozbila nabíječka na navigaci a já jsem byl 500km od domova. Tak jsem si šáhnul pod sedačku, vyndal stabilizátor 7805 a do pár minut jsem si vyrobil novou.

Naposledy editováno 04.03.2013 09:14:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 11:35 | Nahoru | #189

AndělČK píše: Vyhřívané přední okno a zrcátka má možná tak každé 100té nové prodané auto.



základní okta za 340 má vyhřívané zrcátka, okno stojí 4300 kč... u fabie ta první slušná výbava za 270 zrcátka rovněž, okno bude podobně... u forda je čelní vyhřívané okno standart mám dojem už v základu, minimálně ve druhém stupni výbavy je...

Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 11:50 | Nahoru | #190
Jo, pokud těch 99prodanejch sou dacije za 150 tak jo... Ale tam je v podstate technika z dob stodvacitky, jen lehce zamaskovana novějším pozlatkem :)

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 11:52 | Nahoru | #191

J.M.K. píše: Lion> Právě... a nač cálovat za něco, co zvládnu doma?



Treba proto, ze za dobu vymeny tech veci ses schopnej vydelat vice nez te stoji ten servis, nejses od toho zasranej a nebo mas tak vzacny volny cas.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 12:03 | Nahoru | #192
assassin> To je něco podobného i s moderními trachtóry... sice pohodlná, tichá klimatizovaná bouda, leckdo řídí jen ve fuseklích - ale nejednou se stane, že uprostřed pole vyskočí na displayi nějaká chyba, trachtór se zastaví a pak to vypadá až trochu komicky, jak se po rozbahněném poli k nepojízdnému trachtóru hrabe auto, z něj vyskočí maník někdy i v obleku s laptopem v ruce a jde dělat diagnostiku a restart ECU. Řidič celou tu dobu musí otrocky čekat a práce mu stojí, jelikož sám nemá šanci opravit vůbec nic.

Ale je mně jasné, že nás už moc není, kdo se nebojí navléct do monterek a vrhnout se do opravy. Ale pochopitelně se pouštím jen do toho, co zvládn ua na co mám adekvátní vercajk. Ne, jako jistý uživatel zde z fóra, naivně věřící, že vzkřísí mrtvolu.

AndělČK> Tak to jseš docela vyjímka... mně už kolik lidí řeklo, že s sebou vozím spoustu zbytečných věcí, jak je to zbytečná přítěž - a ejhle, jak se leccos z toho může nečekaně hodit. Známý měl MB240D (možná ještě má) a jednou mu cestou rupnul kulový čep. Vůz se mu povedlo ukočírovat na kraj, zastavit, hever, kolo dolů, čep během několika minut vyměnil a jel dál. A kdo dneska vozí v kufru třeba i náhradní kuláč...

Naposledy editováno 04.03.2013 12:03:58

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 12:31 | Nahoru | #193

AndělČK píše: Jinak k tématu.

Chápu lidi, co sami nedokáží kontrolovat olej atd. Většinou to svěří svému automechanikovi a tomu věří a nemají tedy potřebu to dělat. Většinou jsou to lidé vzdělaní, ale v absolutně jiném oboru. Lékaři, právníci......atd.



A i tam se najdou vyjímky. Já (nějaký ten titul mám ) si olej nejen kontroluju,ale i měním.

A nejúžasnější auto,co jsem měl byl Civic 3D 4gen. r.88 1.6 (81kW/900kg) bez posilovače, bez ABS...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 13:31 | Nahoru | #194

J.M.K.: To je něco podobného i s moderními trachtóry...


Ale ono to kdysi nebylo o moc lepší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 14:30 | Nahoru | #195
1100Virago> To jsem čekal, kdy někdo zareaguje touto "legendou". Ovšem LKT81 je skutečně exotický případ a noční můra opravářů. Ale takových příkladů by se našlo víc... třeba u Některých verzí Daytony, nebo Sprintu, kde jedna ze svíček jest přímo pod rámem a "nééédostaneš sa na ňu... áni golu tam nedáš."

Al něvieš niečo opraviť, tož do teho kopni!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 15:05 | Nahoru | #196
J.M.K.: Ano, takových exotů kterým říkám "pomsta konstruktérů mechanikům" je hodně. Namátkou VS1400 Ale kdybych do něj kopnul, majitel by mě asi umlátil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 15:13 | Nahoru | #197
1100Virago> Znám...kámoš jest z VS1400 celé unešené, ale já čekám, kdy bude skákat kolem motorky jako splašené cap, proč nechytá potom, co sundal a nandal sedlo.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 16:14 | Nahoru | #198
J.M.K.: Jo, říká se, že tohle se stalo aspoň jednou každému, kdo do Intráka lezl To je taky pěkná konstrukční zhovadilost.

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 18:12 | Nahoru | #199
1100Virago> .. z toho si nic nedelej, na bawech je zase popularni zavada, ze si "vyskocis" bowden plynu na jedny klapce. Pak to nejde nastartovat (jedna strana preplavena) a pak kdyz to nahodou capne, jedna strana jde normalne a ta druha strili, div to nerozerve lauf... .. komu se to stalo poprve, byl minimalne slusne vydesen (jako ja), bez katu s ladakem mohl mit i ohorele gate nebo nohy....

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 18:17 | Nahoru | #200
1100Virago> To mám podobnou zkušenost i s VCR... u staršího Phillipsu stačilo sundat dekl, vycvaknout dvě závlačky, destičku s vadnou součástkou vyndat, součástku vyměnit, cvaknout zpátky, zadeklovat - a šmytec! Pak mně ale přišlo do rukou nějaké Daewoo, v podstatě se stejnou závadou (letní bouřky holt...) a tam "Ty py*o, všécko musíš rozdělat!" Přístup k vadnému komponentu byl jen zespod základní desky, takže oddeklovat, mechaniku ven, panel, display, všechno ven, aby mohla jít ven hlavní deska... "Cééély magneťák rozdělat, Ty py*o... Vy kuuu*vy korejskééé...."

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

4.3.2013 v 18:53 | Nahoru | #201

Lion píše: základní okta za 340 má vyhřívané zrcátka, okno stojí 4300 kč... u fabie ta první slušná výbava za 270 zrcátka rovněž, okno bude podobně... u forda je čelní vyhřívané okno standart mám dojem už v základu, minimálně ve druhém stupni výbavy je...



Vyhřívané zrcátka má i moje další auto z roku 1991 a nebo třeba felicie. Tady se jedná o to přední sklo. To určitě dnes není standartem. A když už, tak většinou za příplatek. Když jsem se zamyslel, kdo si poslední dobou kupoval nové auto a jestli tam má vyhřívané přední sklo, tak jsem na nikoho nepřišel. Ani otec, který si před lety kupoval nové MB Viano, které stálo přes milion, tak ho tam nemá. Ale dobrá věc to je, leč dokážu žít i bez toho.

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

5.3.2013 v 10:36 | Nahoru | #202

1100Virago píše: J.M.K.: Ano, takových exotů kterým říkám "pomsta konstruktérů mechanikům" je hodně. Namátkou VS1400 Ale kdybych do něj kopnul, majitel by mě asi umlátil



a dobre by udelal .

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

5.3.2013 v 10:40 | Nahoru | #203

1100Virago píše: J.M.K.: Jo, říká se, že tohle se stalo aspoň jednou každému, kdo do Intráka lezl To je taky pěkná konstrukční zhovadilost.



bat ... stalo se mi to jednou - pak jsem tu 'ridici jednotku' ze sedla sundal a soupnul jsem ji do nepouzivaneho zadniho airboxu - a je klid .

Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

5.3.2013 v 14:02 | Nahoru | #204
A to nepočítám případy, kdy někdo na nějakém sportu s čerpadlem na spodku nádrže sundá nádrž, pak ju praskne zpátky, zapomene připojit štekr od čerpadla a pak se nestačí divit.

Jooo... zlatá "dračiče" (XV535)... tam žádné takové pasti nejsou a betelné přístup snad ke všemu.

1 reakcí na tento příspěvek Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

5.3.2013 v 19:50 | Nahoru | #205
Nečetl jsem starší příspěvky ale taky vás zaráží, že takové případy se stávají poměrně často v americe? Automobilka se to dozvěděla po 3 mesících a nikdo nebyl obviněn Borec se chtěl proletět po dálnici a nechtěl mít papíry v čistírně....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

5.3.2013 v 20:25 | Nahoru | #206
_Deny_> o tom tu už pár příspěvků padlo a zmínil jsem to už v zadání vlákna. Matně si vzpomínám na případ nějakého Renaultu na německé, nebo francouzské dálnici (to už si nevybavuju), který se měl také takto "zaseknout" a nešel zastavit. Byly toho tehdy plné zprávy a pokud paměť dobře slouží (je to skoro 10 let zpátky), tak se tehdy mluvilo o zaseklém "cruise control", kdy motor nereagoval na ubrání plynu, nešel vypnout a stále šel na plný výkon. Tehdy jsem logicky pochyboval o tom, že by motor nešel "udusit" a schválně jsem se o tom pak bavil s jedním mechanikem a ten právě říkal, že v rychlosti přes 200km/h a kor, když motor naplno táhne, se může stát, že se brzdy upečou drív, než vůz stihne zastavit.

Ovšem to byl jediný podobný případ z Evropy a navíc tam se (pokud si dobře pamatuju) nemluvilo o nefunkčnosti brzd .

Jinak jsou skutečně všechny takové případy z USA a "náhodou" se to nikdy nestane americkému autu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

5.3.2013 v 21:07 | Nahoru | #207
J.M.K.> zrovna jsem v Detroitu a tak jsem se pro jisotu ptal kolegu z oddeleni Ford R&D electornics&appliances jestli je to s temi bzdami u nektereho z jejich PV vozu mozne. Opravdu neni, bylo by to hrube poruseni fail safe logiky. Cili ani pro US vozy nepada v uvahu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

6.3.2013 v 00:13 | Nahoru | #208
Dawe02> Dobrý postřeh a informace "přímo od zdroje". Tím spíš to podkládá pravděpodobnost názoru, že článek byl buď pokroucen, nebo chybně přeložen, nebo spíš si ten šestnáctiletý spratek za volantem prostě závadu vymyslel, aby se vyhnul postihu za přestupek a spoléhá na to, že znalci z vraku vozu nic nepoznají (pokud vůbec budou takovou analýzu dělat).

Navíc tento test o lecčems vypovídá.

Naposledy editováno 06.03.2013 00:13:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

6.3.2013 v 01:22 | Nahoru | #209
J.M.K.> bohuzel nepracuji s Toyotou...ale pristi tyden se pobavim s inzenyry v Chrysleru, pro US trh pouzivaji nektere spolecne platformy. Nicmene ten nejvetsi problem s plynovym pedalem byl mechanickeho razu, mel jsem ho v ruce a jedna se o problem zadirani pohybliveho jezdce (slouziciho jako treci mechanismus simulujici treni bowdenu tradicniho pedalu) v drazce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

6.3.2013 v 11:49 | Nahoru | #210
Dawe02> Tak to je potom pochopitelné... a ten prvek chápu, mně také moc nevyhovuje, když pedál je příliš měkký, jelikož prote otáčí potenciometrem, jsa vracen jen slabou pružinou.
ovšem toto nic němění na tom, že i při takovém zaseknutí pedálu musí být možné odstavit motor a nesmějí být blokovány brzdy. Ten test s cihlou na plynu přesně simuluje tuto situaci a Toyotu vybrali právě proto, že zrovna s těmito vozy takový problém ve státech řešili, byla i svolávačka, ale co si vzpomínám, tak se to nakonec vysvětlovalo tím, že řidiči si prostě v kritické situaci spletli pedály a místo na brzdu dupli na plyn.

Právě mě zarazilo to v té citaci v úvodu vlákna, že "při sešlápnutém plynu bezdy nereagují" a něco podobného tu někdo zmínil u Laguny (nebo snad Thalie). Čímž se opět dostáváme k tomu, že auto, u kterého taková eventualita existuje (brzdy budou blokovány, pokud plyn není zcela uvolněn), by dle selského rozumu nemělo vůbec být vpuštěno do provozu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist