![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
No - situace se má tak:
Před 2 lety jsem, jen tak z hecu, natankoval u OMV prémiovej benzín OMV Carrera 95.To bylo ještě na 125.Vpodstatě hned po natankování si nešlo nevšimnout výrazně menších vibrací stojící motorky (i když jednoválce vibrujou vždycky).Nějaký zvýšení výkonu jsem příliš nezaznamenal - pokud bylo, tak naprosto minimální.
Ať tak či tak, až do doby, než jsem ji prodal, jsem do ní lil jen Carreru.
Pak přišla větší 650 Dominator, větší spotřeba, větší nádrž - prostě trošku finančně náročnější motorka pro chudého studenta.Sezónu 2009/2010 jsem tedy jezdil na obyč Natural 95, vpodstatě od všech čerpaček.Na jaře 2010 se povedlo nastartování až na několikáté roztlačení z kopce.Spocenej až na zádech, a přesto šel motor velmi nevyrovnaně.Rozebrání karbece vše vysvětlilo.Šedozelenej páchnoucí povlak úplně všude, kekel z pekel.Vyčistit a hurá pro nový béňo.
Má cesta tedy mířila k OMV pro Carreru 95.Opakovalo se vše stejně jak u předchozí motorky.Menší vibrace, lepší starty.A navíc - po projetí cca 5ti nádrží spadla průměrná spotřeba dolů o 0,5 litru (grafy spotřeby si celkem detailně vedu).
Dneska jsem přišel k motorce, která stála od začátku října 2010.V nevytápěný garáži (+5 až -5°C), baterka v motorce, jen vypuštěnej karbec.Otočím klíčkem, zmáčknu tlačítko, motor se třikrát líně převalil a čapnul
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Takže jsem si dneska zařídil zákaznickou kartu OMV a nij jinýho už brát nebudu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Jen se trošku nudím, tak mě nekamenujte za ten slovní průjem a pište třeba co tankujete vy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
babuka píše: Propálený píst jsem nikdy neviděl, ale tak nějak vím o co jde. Přes motory zas tak nejsem,ale spíš jsem si myslel, že kvůli vodě to vzniká následovně ... vodní pára ve spalovacím prostoru = nemažeto a nemá to to správné oktanové číslo a díky tomu vibrace a ve výsledku, že to nemaže, tak mezný mazací olejový film neodvádí teplo, celé se to klepe a důsledkem je to o čem píšeš. Z hlediska přestupu tepla (do toho trochu vidím) je směs kapaliny (vody) a vodní páry, když je někde na stěně to nejhorší co může být. Dochází k dutinovému efektu, klesá koeficient přestupu a tepla a přehřívá se to. Kvůli tomu vybouchnul i Černobyl. Faktem je ale také to, že to není jen tak, aby se do spalovací prostoru jen tak dostala voda. A hlavně u benzínu.
Tedy Babuka ...úúúžasná teorie !!! zkus to publikovat ...hlavně ty přestupy tepla a vliv vody na písta a válec... to jsou perly!!!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
hriste1009 píše: ... tak jsem se o tom bavil s borcem který mi řekl že jezdí okruhy a že kvůli 100 oktanovému benzínu přepálil ventili (sic) ...
oktanove cislo udava pouze odolnost proti samozapalum (resp. naslednemu detonacnimu spalovani), takze neni mozna implikace "vyssi OC => pre/pro/podpalene ventilY"
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Pak ohledně tý dvácy - pamatuješ jak jsem psal, že se to může výkonově i spotřebově projevit zejména v nejvyšším výkonovým spektru - tedy při klapce otevřený od 70% vejš a vysokejch otáčkách? No a dochází mi, že na stopětadváce vlastně takhle musíš jet furt co?...takže asi bude jednodužší rozeznat to na ní...ok, uznávám
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
No a proč ti to drží volnoběh i za studena ...no protože ti to líp hoří i za horších (ne zcela ideálních)podmínek ...jenže to se změní hned jak se motor ohřeje.
Nejste snílci ...ale dokazujete to na extrémních situacích - studenej motor, minimální objem motoru, lepší chod motoru(pocitově
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
JollyJoker> ok, přesvědčil si mě...jasan
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
JollyJoker píše: t_freedom> ... A to co se děje při palování (sic) vodního aerosolu je i chemický proces,ten je ve všem vždycky
jakej? uz mi to konecne prozrad
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
Skalda píše: jakej? uz mi to konecne prozrad
...má pravdu voe
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
t_freedom píše: Tedy Babuka ...úúúžasná teorie !!! zkus to publikovat ...hlavně ty přestupy tepla a vliv vody na písta a válec... to jsou perly!!!
Pouze reaguje na to, že je ve spalovacím prostoru nějak hodně vody (ta druhá polovina textu je spíš takové blbnutí). Snad je ale jasné jakou funkci má olej (tribologie) - mazací a chladicí a pokud je někde místo něj voda, tak to nemaže a ani nechladí (i slabej film chladí, resp. odvádí teplo, které se i díky tření více uvolňuje) a jestliže má na oktanové číslo vliv i obsah několika procent aromátů, tak má vliv i několik procent vody, tak jakápak teorie
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Jinak termický rozklad vody probíhá při 3000 C a to za běžných podmínek v motoru nedosáhneš. To jen, že vše je chemický pochod. Není. Je otázkou co tou chemií vlastně myslíš. Ale jak píšeš voda se spalování neúčastní.
Naposledy editováno 15.02.2011 00:16:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
No a ohledně mazání a vody. Nejprve si musíme říct, že ve slušně vychovaným spalovacím motoru nemá voda(v jakýkoli formě) v části válce a pístu co pohledávat - kromě vzdušný vlhkosti.
Pokud ti střelí těšnění pod hlavou(důvod může být ledajaký), tak se za chodu motoru voda dovnitř většinou nedostáva(díky protitlakům) - spíš naopak - klikovej mechanismus ti natlakuje chladící soustavu. tzn. že se ti většinou zavzdušní chladící prostor kolem hlav a na přůšvih je zaděláno(krom toho, že se ti většinou dostane voda do oleje - což je taky docela blbý)
Pokud to není moc velká netěsnost - jde s tím i jezdit, nemá to výkon - hřeje se to atd. ale motor se točí. Když už to je velká ďuzna - tak se ti potom v době, kdy vypneš motor zavodní válec a je-li zrovna v kompresi - neotočíš s tím.
Ohledně vody při spalování - dle mýho názoru bude mít voda naopak velkej potenciál teplo odnímat - nemyslíš?(jenže v praxi má zase velkej expanzivní potenciál /obejm vody vs. objem jejích par/takže dochází k enormnímu nárustu tlaku a dost velkýmu namáhání) Díky entalpický energii při přeměně na páru(kterou pak ventilem odvedeš)...nezapomínáš náhodou, že v tom válci by ta voda(kdyby tam byla) dlouho ve svým skupenství nevydržela?
Naposledy editováno 15.02.2011 09:22:36
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
t_freedom píše: babuka>
Mrkni vejš
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
Skalda píše: jakej? uz mi to konecne prozrad
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
Pro doplneni. Kdyz to vezmeme z prakticke stranky. Jak by jsi my tedy vysvetlil jak funguje notoricky znamy servisni ukon. Odstranovani karbonu z motoru pomoci vodni mlhy?
Naposledy editováno 16.02.2011 16:10:37
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
EDIT: btw teplota plamenu vodik-kyslik je (podle mych skolnich poznatku) cca 2600 °C. Pokud by teplota rozkladu vody (cili produktu tohoto horeni) byla nizsi, dal by se vodik sam svym spalovanim vyrabet, coz je evidentne blbost
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
EDIT2: pismenko
Naposledy editováno 16.02.2011 16:22:14