globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Objektivní recenze prémiového paliva
 
7.2.2011 v 17:36
Jelikož máme tu zimu...a dlouho už jsem tady nečetl žádnou podobnou hádku...
No - situace se má tak:
Před 2 lety jsem, jen tak z hecu, natankoval u OMV prémiovej benzín OMV Carrera 95.To bylo ještě na 125.Vpodstatě hned po natankování si nešlo nevšimnout výrazně menších vibrací stojící motorky (i když jednoválce vibrujou vždycky).Nějaký zvýšení výkonu jsem příliš nezaznamenal - pokud bylo, tak naprosto minimální.
Ať tak či tak, až do doby, než jsem ji prodal, jsem do ní lil jen Carreru.
Pak přišla větší 650 Dominator, větší spotřeba, větší nádrž - prostě trošku finančně náročnější motorka pro chudého studenta.Sezónu 2009/2010 jsem tedy jezdil na obyč Natural 95, vpodstatě od všech čerpaček.Na jaře 2010 se povedlo nastartování až na několikáté roztlačení z kopce.Spocenej až na zádech, a přesto šel motor velmi nevyrovnaně.Rozebrání karbece vše vysvětlilo.Šedozelenej páchnoucí povlak úplně všude, kekel z pekel.Vyčistit a hurá pro nový béňo.
Má cesta tedy mířila k OMV pro Carreru 95.Opakovalo se vše stejně jak u předchozí motorky.Menší vibrace, lepší starty.A navíc - po projetí cca 5ti nádrží spadla průměrná spotřeba dolů o 0,5 litru (grafy spotřeby si celkem detailně vedu).
Dneska jsem přišel k motorce, která stála od začátku října 2010.V nevytápěný garáži (+5 až -5°C), baterka v motorce, jen vypuštěnej karbec.Otočím klíčkem, zmáčknu tlačítko, motor se třikrát líně převalil a čapnul

Takže jsem si dneska zařídil zákaznickou kartu OMV a nij jinýho už brát nebudu Ten rozdíl 20 Kč na nádrži není vyloženě smrtelnej...

Jen se trošku nudím, tak mě nekamenujte za ten slovní průjem a pište třeba co tankujete vy /už to tu dlouho nebylo /

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

14.2.2011 v 19:24 | Nahoru | #181

babuka píše: Propálený píst jsem nikdy neviděl, ale tak nějak vím o co jde. Přes motory zas tak nejsem,ale spíš jsem si myslel, že kvůli vodě to vzniká následovně ... vodní pára ve spalovacím prostoru = nemažeto a nemá to to správné oktanové číslo a díky tomu vibrace a ve výsledku, že to nemaže, tak mezný mazací olejový film neodvádí teplo, celé se to klepe a důsledkem je to o čem píšeš. Z hlediska přestupu tepla (do toho trochu vidím) je směs kapaliny (vody) a vodní páry, když je někde na stěně to nejhorší co může být. Dochází k dutinovému efektu, klesá koeficient přestupu a tepla a přehřívá se to. Kvůli tomu vybouchnul i Černobyl. Faktem je ale také to, že to není jen tak, aby se do spalovací prostoru jen tak dostala voda. A hlavně u benzínu.



Tedy Babuka ...úúúžasná teorie !!! zkus to publikovat ...hlavně ty přestupy tepla a vliv vody na písta a válec... to jsou perly!!!

Objektivní recenze prémiového paliva

14.2.2011 v 19:35 | Nahoru | #182
no ma zkusenost je s vervou od benziny a taky super jak na me uzasne silne fabii 1,4 tak i na motorce a jak rikas tech par korun nikoho nezabije...nic jineho netankuji

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

14.2.2011 v 19:47 | Nahoru | #183
Tankoval jsem V-Power racing (100) do R125 né kvuli výkonu ale kvůli aditivům šetřícím motor které by tam měli být, když jsem kupoval šestku tak jsem se o tom bavil s borcem který mi řekl že jezdí okruhy a že kvůli 100 oktanovému benzínu přepálil ventili tak tam dávám V-Power(95) anebo Carreru 95 a nebo Vervu 100 která je kupodivu 98mi oktanová

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

14.2.2011 v 20:06 | Nahoru | #184

hriste1009 píše: ... tak jsem se o tom bavil s borcem který mi řekl že jezdí okruhy a že kvůli 100 oktanovému benzínu přepálil ventili (sic) ...


oktanove cislo udava pouze odolnost proti samozapalum (resp. naslednemu detonacnimu spalovani), takze neni mozna implikace "vyssi OC => pre/pro/podpalene ventilY"

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

14.2.2011 v 20:09 | Nahoru | #185
lsafric> ...ten úsměv mi vyluzovalo spíš to, že si za ten "dobrej pocit" připlácíš ...můžeš. Já si neprotiřečím...jen bych za ten"pocit" zbytečně nevyhazoval prachy - mě stačí běžnej pocit(no a co bys u Duckny hledal ohledně kultivovanýho chodu na volnoběh, no řekni ?)
Pak ohledně tý dvácy - pamatuješ jak jsem psal, že se to může výkonově i spotřebově projevit zejména v nejvyšším výkonovým spektru - tedy při klapce otevřený od 70% vejš a vysokejch otáčkách? No a dochází mi, že na stopětadváce vlastně takhle musíš jet furt co?...takže asi bude jednodužší rozeznat to na ní...ok, uznávám

No a proč ti to drží volnoběh i za studena ...no protože ti to líp hoří i za horších (ne zcela ideálních)podmínek ...jenže to se změní hned jak se motor ohřeje.

Nejste snílci ...ale dokazujete to na extrémních situacích - studenej motor, minimální objem motoru, lepší chod motoru(pocitově ) atd. - to nejsou běžný situace při kterejch se spotřeba, výkon, nebo cokoli v provozu měří. U motoru (800ccm a více)ohřátém na 85°C, ve výkonu kolem 75% maxima a při běžném použití bude dokazování toho efektu úspory, navýšení výkonu, nebo lepšího chodu motoru dost problematické...a hodně blízko k tomu placebu

JollyJoker> ok, přesvědčil si mě...jasan...já se o motorech něco naučil ve škole a něco od pánů motorářů(a hodně od tatíka, co Liazku opravoval na každý cestě )Internet je jen doplněk ...doufám, že si nemyslíš, že to tady lovím, abych se ti mohl rovnat(v týhle rovině ještě pomoc nepotřebuju...to by začalo dál ...v konstrukci a designu motorů ) Jo a proudový, tak o těch jsem studoval hlavně na internetu...to máš recht(ale dá se ..hodně se najde zajímavejch věcí)

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

14.2.2011 v 21:02 | Nahoru | #186
Leju klasicky Natural 95 + VIF aditiv.....a nikdy zadnej problem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

14.2.2011 v 21:03 | Nahoru | #187
Cook> a proč by měl bejt, když tam ty aditiva přidáváš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

14.2.2011 v 21:08 | Nahoru | #188
t_freedom> aaa sptne jsem to vysvetlil...nedaval jsem a jezdilo to bez problemu, pak sem zacal davat z duvodu ze to udajne snizuje spotrebu, cisti vstriky...atd...takovy maly placebo pro me....a nepocitil jsem zadnou zmenu, jinac se vsema s kterymi jezdim tak tankujou taky natural 95 a zadnej problem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

14.2.2011 v 21:20 | Nahoru | #189

JollyJoker píše: t_freedom> ... A to co se děje při palování (sic) vodního aerosolu je i chemický proces,ten je ve všem vždycky


jakej? uz mi to konecne prozrad

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

14.2.2011 v 21:29 | Nahoru | #190

Skalda píše: jakej? uz mi to konecne prozrad



...má pravdu voe ...min oxidace tam je ...všechno na týhle planetě je chemickej proces ...ale do detailu - s tou vodou se tam žádná záležitost s uvolňováním chemicky vázaný energie asi neděje ...řekl bych.

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

14.2.2011 v 21:31 | Nahoru | #191
Cook> mám podobnou zkušenost...až na snížení pozápalů tedy, zlepšení "postřelování" do vejfuků.

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

14.2.2011 v 21:42 | Nahoru | #192
t_freedom> zdaleka vsechno na tyhle planete neni chemickej proces . Prikladne zde v tom zadnej nevidim (a nebudeme pocitat marginalni jevy, jako treba zvysenou korozi). Protoze o vstrikovani vody do zazehovyho motoru nic moc nevim, poucte me a prozradte mi tedy jeho chemickou podstatu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

14.2.2011 v 21:51 | Nahoru | #193
Skalda> šak ja tomu taky nevěřím ale řekl jsem si když je v manualu 95 tak proč tam rvát stovku

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

14.2.2011 v 21:53 | Nahoru | #194
hriste1009> ano, to zni logicky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

15.2.2011 v 00:01 | Nahoru | #195

t_freedom píše: Tedy Babuka ...úúúžasná teorie !!! zkus to publikovat ...hlavně ty přestupy tepla a vliv vody na písta a válec... to jsou perly!!!



Pouze reaguje na to, že je ve spalovacím prostoru nějak hodně vody (ta druhá polovina textu je spíš takové blbnutí). Snad je ale jasné jakou funkci má olej (tribologie) - mazací a chladicí a pokud je někde místo něj voda, tak to nemaže a ani nechladí (i slabej film chladí, resp. odvádí teplo, které se i díky tření více uvolňuje) a jestliže má na oktanové číslo vliv i obsah několika procent aromátů, tak má vliv i několik procent vody, tak jakápak teorie A hlavně, když tady někdo napsal, že se píst propálí nebo, že odejde těsnění pod hlavou a že se to kvůli vodě přehřívá, tak se nějak snažím popsat co asi bylo předtím, protože si nemyslím, že by spalovací prostor ohřála samotná voda jen z podstaty, že tam je viz. text předtím, když i ty jsi tady psal, že u motorů se vstřikem vody docházelo k velkému mechanickému opotřebení, ale voda se vstřikovala z důvodu zvýšení výkonu. Kdyžtak prosím trochu praxe ať jsem chytřejší.

Jinak termický rozklad vody probíhá při 3000 C a to za běžných podmínek v motoru nedosáhneš. To jen, že vše je chemický pochod. Není. Je otázkou co tou chemií vlastně myslíš. Ale jak píšeš voda se spalování neúčastní.

Naposledy editováno 15.02.2011 00:16:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

15.2.2011 v 09:21 | Nahoru | #196
babuka> to jak to funguje v motoru(při vstřikování vodního airosolu) jsem již napsal - mrkni vejš.
No a ohledně mazání a vody. Nejprve si musíme říct, že ve slušně vychovaným spalovacím motoru nemá voda(v jakýkoli formě) v části válce a pístu co pohledávat - kromě vzdušný vlhkosti.
Pokud ti střelí těšnění pod hlavou(důvod může být ledajaký), tak se za chodu motoru voda dovnitř většinou nedostáva(díky protitlakům) - spíš naopak - klikovej mechanismus ti natlakuje chladící soustavu. tzn. že se ti většinou zavzdušní chladící prostor kolem hlav a na přůšvih je zaděláno(krom toho, že se ti většinou dostane voda do oleje - což je taky docela blbý)
Pokud to není moc velká netěsnost - jde s tím i jezdit, nemá to výkon - hřeje se to atd. ale motor se točí. Když už to je velká ďuzna - tak se ti potom v době, kdy vypneš motor zavodní válec a je-li zrovna v kompresi - neotočíš s tím.
Ohledně vody při spalování - dle mýho názoru bude mít voda naopak velkej potenciál teplo odnímat - nemyslíš?(jenže v praxi má zase velkej expanzivní potenciál /obejm vody vs. objem jejích par/takže dochází k enormnímu nárustu tlaku a dost velkýmu namáhání) Díky entalpický energii při přeměně na páru(kterou pak ventilem odvedeš)...nezapomínáš náhodou, že v tom válci by ta voda(kdyby tam byla) dlouho ve svým skupenství nevydržela?

Naposledy editováno 15.02.2011 09:22:36

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

15.2.2011 v 15:34 | Nahoru | #197
tak jsem namichal 1:1 V-Power a Carrera nalil do motorky a po zime se prisel podivat.... normalne se mi z te 1150GS rv. 2001 stala 1200GS ADV rv. 2011.... to bude tema aditivama... ale klepe to porad stejne a smrdi taky, tak nevim... poradite nekdo co s tim? Pry maji mit raketoplany posledni lety a zbytek paliva se mozna bude rozdavat... tak bych vzal jeden kanystr... myslite, ze to zlepsi chod motoru?

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

15.2.2011 v 15:38 | Nahoru | #198
ChipGS> hele klepe to stejně pač máš takovou německou jebku s půlmotorem z traktoru

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

15.2.2011 v 16:35 | Nahoru | #199
jetam: ja jsem si to myslel... kdyz jsem slysel u babiny u sousedu traktor, ze maji neco spolecneho... ja blbec do toho liju mixy vsech moznych dobrych benzinu a won by to mel byt motor na naftu...to bude ONO!!!

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

15.2.2011 v 16:36 | Nahoru | #200
ChipGS> jj vyhoď kat a myslím že to pojede i když do toho načuráš po prochlastaný noci

Objektivní recenze prémiového paliva

15.2.2011 v 16:49 | Nahoru | #201
jetam: katalyzator shori sam:)

Objektivní recenze prémiového paliva

15.2.2011 v 16:50 | Nahoru | #202
ty voe ja prostatik bych musel nad tou nadrzi stat celou noc :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

15.2.2011 v 19:00 | Nahoru | #203

t_freedom píše: babuka>



Mrkni vejš o tom že se voda nemůže jen tak dostat do motoru jsem už psal viz. moje reakce na "Sukina". Nebudem moc slovíčkařit, předpokládám, že myslíš mlhu a ne aerosol, ale ta voda tam prostě jako že už na vstupu je. Já psal že ne, že rafinerie si to dost kontrolují. Nečekal jsem rozebírání všech možných důvodů proč může odejít těsnění pod hlavou nebo proč se podpálí píst. Zde se opět jen jedná na vyjádření k bodu #122 tohohle vlákna, že voda ve válci vše ohřeje až se propálí píst ("Sukin") a já jen tvrdím viz #146 a další moje body, že voda to chladí (výparné teplo) a že za zvýšení teploty může špatné mazání v důsledku rozrušení mezného mazacího filmu (vodní parou) ve válci a dále že hraje roli detonační spalování a vibrace. A teprve důsledkem toho všeho je zničený píst a těsnění pod hlavou. Už nevím jak to mám převyprávět. Entalpická energie - to neznám Co se týče entalpické bilance, resp. PVT chování ve vztahu ke skupenství, tak je to otázkou. Musel bych se podívat na tlakové a teplotní poměry a porovnat to s kritickou teplotou a tlakem atd. O termodynamice se můžem bavit otevřeně Ale nemám čas to teď počítat. To povídání je už tady dost rozpliznuté a pak člověk třeba i zjistí, že si vlastně neprotiřečí.

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

15.2.2011 v 19:51 | Nahoru | #204
babuka> úúúžasný, bravo

Naposledy editováno 15.02.2011 19:54:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

15.2.2011 v 22:36 | Nahoru | #205

Skalda píše: jakej? uz mi to konecne prozrad

Oxidace

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

15.2.2011 v 22:48 | Nahoru | #206
JollyJoker> oxidace ceho na co? Pokud je to mozne, prosil bych uplnou odpoved hned na prvni pokus

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

16.2.2011 v 14:36 | Nahoru | #207
To babuka: Ja jsem nepsal ze voda vse ohreje a propali pist, ja jsem psal ze spalovanim vody stoupa teplota a dusledkem toho se propali pist. A jestli chcete popirat ze to se nemuze stat tak to se nemame o cem bavit. Par propalenejch pistu uz jsem mel v ruce, takze si to z prstu necucam...

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

16.2.2011 v 15:47 | Nahoru | #208
Sukin> voda se neda spalovat (zkus si na ohen nalit kbelik vody nebo rozprasit mlhu a uvidis sam ) a vstrikovani vody do spalovani naopak spickovou teplotu omezuje, coz funguje jako antidetonator (jeden z efektu vstirkovani vody)

1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva

16.2.2011 v 16:05 | Nahoru | #209
Tak to se prave sakramentsky mylis, pri spalovani ve spalovacim motoru dochazi k takzvane disociaci, tedy voda ktera se dostane do spalovaci komory ( v jakekoliv forme) se rozklada na vodik a kyslik ( pro tuhle reakci se teplo spotrebovava), ale pozdeji dojde ke spalovani techto produktu a tim roste teplota (protoze toto teplo se uvolnuje pozde a nedokazeme ho premenit na mechanickou energii).

Pro doplneni. Kdyz to vezmeme z prakticke stranky. Jak by jsi my tedy vysvetlil jak funguje notoricky znamy servisni ukon. Odstranovani karbonu z motoru pomoci vodni mlhy?

Naposledy editováno 16.02.2011 16:10:37

(reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

16.2.2011 v 16:13 | Nahoru | #210
Sukin> termicky rozklad vody probiha pri teplotach vyssich (2500-3000 °C) nez je teplota kontrolovaneho horeni uhlovodiku (cca 2000 °C) ve spalovacim prostoru pistoveho zazehoveho motoru

EDIT: btw teplota plamenu vodik-kyslik je (podle mych skolnich poznatku) cca 2600 °C. Pokud by teplota rozkladu vody (cili produktu tohoto horeni) byla nizsi, dal by se vodik sam svym spalovanim vyrabet, coz je evidentne blbost . Jedine teplejsi spalovani z "beznych" latek ma uz jen acetylen (cca 3200 °C)...

EDIT2: pismenko

Naposledy editováno 16.02.2011 16:22:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist