globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
 
2.2.2011 v 16:57
Zdarec,
založil jsem tohle vlákno pro to, abych získal nějaké zkušenosti a informace o tom, jestli se vyplatí jezdit na ethanol, co to dělá s motorem, a prostě všechno kolem toho.
Nevyhýbám se ani problematice LPG, CNG a podobných.
Pište své zkušenosti, myslím si že tohle vlákno pomůže více lidem v rozhodování
Anketa: Na co jezdíte?
Benzín
57%
101
Nafta
12%
21
Ethanol
6%
10
LPG
20%
35
CNG
2%
3
Něco jiného? Co?
4%
7

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 18:56 | Nahoru | #181
Creck> Hele nechci si hrát na odborníka, ale jen rychlý dotaz ve vyhledávači mi ukazuje třeba tohle: větrné turbíny , takže ta "spousta energie" je 300w u jedenapůlmetrový turbíny, to by na autě bylo moc praktický, co? . Netvrdím že neexistuje něco s lepší účinností, ale určitě to nebude řádově lepší.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 19:24 | Nahoru | #182
Creck> tušíš vůbec kolik sežere alternátor benzínu,když jede na plný výkon??si to třeba někdy vyzkoušej-nastartuj auto a zapni všechny světla,mlhovky,vyhřívání oken,sedaček,ventilátor,blinkry a uvidíš jak motor změní zvuk-případně jestli máš palubní počítač o kolik se zvedne spotřeba paliva...

věř tomu,že aby jsi roztočil 100A alternátor při jeho plném zatížení na cca 4000ot/min,tak budeš muset mít na střeše auta půlmetrovou vrtuli,jet minimálně stovkou a o převodech ani nemluvím...

nějakou turbínkou velikosti zrcátka můžeš tak akorát nabíjet telefon...

PS:a co se týká té rakve na střeše-ta ti zvedne spotřebu klidně o litr i víc..

využití energie toho potoku-to už je jiná liga-problém je,že se to nesmí(proč a jak je zase na dlouhou diskuzi..)

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 19:54 | Nahoru | #183
TomElefant750> Tohle neni na proudovej vzduch. Vystr ve stovce hlavu z okna.

To je fakt uplne neco jineho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 19:55 | Nahoru | #184
Dolph-cz> Kazdopadne ted pri brouzdani po necem podobnem, jsem narazil na tohle gadgets.zive.cz/jede-na-slunce-i-na-vitr/a-1876/default.aspx

Tudiz asi to tak uplna demence nebude co ?

Zajimave ze tady na to taky mysli : trendymag.cz/bentley-auto-pohanene-sluncem-vetrem-a-elektrinou/

Naposledy editováno 27.02.2011 19:57:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 20:01 | Nahoru | #185
Mam tohle hned za domem, skoda toho nevyuzit

[img] využiješ jen tak že to vyfotíš a prodáš fotku turistům miloš

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 20:07 | Nahoru | #186
Creck>

ještě o tom splavu můžeš slořžit písničku

nejméně bolestívé řešení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 20:08 | Nahoru | #187
Crecku, zákon o zachování energie je jasný. Kolik wattů by ta tvoje turbínka asi tak měla vyrábět? VŽDYCKY budeš na výrobu energie z ní potřebovat větší příkon, než kolik sama vyrobí. Takže kdyby měla mít jen 100W a účinnost 50 procent, budeš muset z motoru vydat 200W výkonu, aby ji vzduch roztočil a auto nezpomalovalo.
Je to stejné, jako bys na kola auta přicvaknul cyklistická dynama, nebo místo turbínky vláčel páté kolo po zemi a na jeho hřídelce měl alternátor. VŽDYCKY bude energetická bilance záporná a budeš mít vyšší spotřebu a odpor, než když tam takovou pičovinu nenamontuješ.
Jediná výjimka je rekuperace, kdy ta zařízení využíváš jen při brždění. Brždění je totiž mrhání energií tak nějak z principu a v tu chvíli má smysl ji akumulovat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 20:09 | Nahoru | #188
felixxx> Samozrejme ze bych uprostred potoka nepostavil turbinu

Ovsem mensi proud si trubkou svezt trosku bokem a potom zpet do reky

Spis ale uvazuju ze si udelam vlastni chov pstruhu, to uz by se musel najit extra kreten , kery by mi zakazal mensi hadici z potoka a zase zpet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 20:32 | Nahoru | #189
1100Virago> Zakon o zachovani energie je uplne neco jineho. Zapominas ze to auto nejezdi porad jen do kopce nebo po rovine, taky na proudeni vzduchu.

V Bentley nebudou asi totalni kreteni ne ?

Pricvaknout na kola dynamo , nebo vlacet pate kolo , tak ho porad pohanim pouze motorem z auta. Tudiz tam zakon o zachovani energie plati. Tady v nemale mire fouka vitr a taky pomaha jizda z kopce.

Ale nechme to na jinych kalibrech, podle me tady nejsme ani jeden schopny to spocitat. Nebo zkusit postavit prototyp.

Naposledy editováno 27.02.2011 20:32:31

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 20:36 | Nahoru | #190
Creck> jj,do toho bych klidně šel-kdybych měl tu možnost.ono v podstatě musíš vyřešit 2 základní problémy:

1)-aby ti tvůj výtvor někdo nešlohnul,nebo nezničil...
2)-aby to heblo nezpůsobilo někou škodu-například pro povodni neuplavalo,nebo nebránilo průtoku vody v potoku a pod...

PS:ale ty vrtulky na autě prosím tě už neřeš,je to volovina....

Naposledy editováno 27.02.2011 20:38:19

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 20:37 | Nahoru | #191
Creck: Ta dynama nebo kolo ti při jízdě z kopce taky budou vyrábět energii "zdarma". Akorát že na jízdu z kopce nepotřebuješ ani motor, tak je zbytečné vyrábět energii
A aerodynamický odpor té vrtule bude taky vždycky proti tobě - pokud pojedeš proti větru a energetický zisk vrtule poroste, protože nebude odpovídat jen rychlosti jízdy, stejně tak poroste odpor jejích lopatek a zase to budeš muset něčím vyrovnat. To "něco" je spalovací motor.
A myslím, že u těch konceptů jsi nepochopil význam těch vrtulí - ty ti mají nabíjet aku když NEJEDEŠ a fouká, stejně jako ten kabel do zásuvky neslouží k dobíjení za jízdy.

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 20:41 | Nahoru | #192

1100Virago píše: Creck: Ta dynama nebo kolo ti při jízdě z kopce taky budou vyrábět energii "zdarma". Akorát že na jízdu z kopce nepotřebuješ ani motor, tak je zbytečné vyrábět energii
A aerodynamický odpor té vrtule bude taky vždycky proti tobě - pokud pojedeš proti větru a energetický zisk vrtule poroste, protože nebude odpovídat jen rychlosti jízdy, stejně tak poroste odpor jejích lopatek a zase to budeš muset něčím vyrovnat. To "něco" je spalovací motor.
A myslím, že u těch konceptů jsi nepochopil význam těch vrtulí - ty ti mají nabíjet aku když NEJEDEŠ a fouká, stejně jako ten kabel do zásuvky neslouží k dobíjení za jízdy.



přesně tak,ta vrtule má nabíjet baterie,když ti auto stojí na zahradě..,za jízdy se určitě sklopí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 21:27 | Nahoru | #193
1100Virago> Ta vrtule ti snad dobiji baterie v aute.

Tys to zas pochopil ze se namontuje vrtule na auto , elektromotor na zadni kolo a hrrr ne ?

Cti to poradne, pouze by to dobijelo baterie v hybridu benzin - elektro.

Ocividne to par automobilek zkousi, tudiz to az takova blbost neni.

Tady snad jde jasne videt dva otvory na proudeni vzduchu



Naposledy editováno 27.02.2011 21:30:46

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 21:44 | Nahoru | #194
Creck: Tvůj první odkaz není hybrid, je to čistý elektromobil. Takže přesně to, co popisuješ slovy "Tys to zas pochopil ze se namontuje vrtule na auto , elektromotor na zadni kolo a hrrr ne ?"
A schválně, kde v článku o Bentleyi najdeš zmínku o hybridu se spalovacím motorem? Píšou, že k pohonu to využívá "slunce, vítr a elektřinu". Dokonce ani nepíšou JAK využívá vítr. Ta různá křidélka po stranách klidně můžou fungovat jako "plachty" a žádné turbínky se tam nevyskytují.
Takže to, že "pár automobilek zkouší" tvůj nápad, je opět jen tvá zbožná představa, ale realita je jinde.

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 22:03 | Nahoru | #195
1100Virago> Hlavně informační hodnota toho článku nějakýho "Trendymagazínu" je skoro nulová - je to dílko nějakýho študáka umělecký školy a kdo ví jestli s tím Bentley má vůbec něco společnýho.
Jinak obdivuju tvou trpělivost ve vysvětlování, já už to vzdal.
Čau, Tom

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 22:05 | Nahoru | #196
Creck>

ti pstruzi to bude lepší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 22:37 | Nahoru | #197
1100Virago> Takze auto na vodik je kravina. Na slunce, vitr atd.. taky

Zkratime to ne ? To jsi chtel rict.

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 22:52 | Nahoru | #198
Creck: Opět jsi nepochopil námitku. Pokolikáté už?
Kravina je pohánět za jízdy proudícím vzduchem nějakou turbínku na výrobu eletřiny, protože výsledná energetická bilance bude vždy záporná.

Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

27.2.2011 v 23:41 | Nahoru | #199

Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

28.2.2011 v 09:10 | Nahoru | #200
to snad nééééééé

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

28.2.2011 v 15:26 | Nahoru | #201
Chlapi, já si zítra nechám namontovat do auta i do motorky perpetum mobile, Tonda ze sousední vesnice už to má a říká že je to super

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

28.2.2011 v 15:48 | Nahoru | #202
Katana> Takovýhle?

Čau, Tom

Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

28.2.2011 v 16:00 | Nahoru | #203
Máme doma Octávku 1,6 SR na CNG, jezdí se za necelou 1 korunu/km. Normálně nepochopím že si někdo vůbec může koupit něco takového a chtít s tím jezdit na benmzín. Nejede to, žere to 8 na sto a má tak dementně malou nádrž že to snad nedá ani 600 km bez tankování. Jinak když se jede na plyn tak se s tim dá v klidu jezdit ale na předjíždění to neni. Na CNG to chce alespoň 2,0 l motor. Nevýhoda dojezd na plyn max 300 km, po 15 letech výměna bomby a půlka kufru v čudu + váha dalšího člověka, málo čerpaček a drahá přestavba na 4 válec cca 40000Kč. Výhoda, levnej provoz.

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

28.2.2011 v 16:21 | Nahoru | #204
Nojo, jenže ježdění na LPG, CNG, bioetanol a podobný věci je levný jen do doby než na to začne jezdit dostatek lidí, stát pak přijde na to že by to bylo potřeba pěkně zdanit a bude po srandě. Určitě aspoň přibližně tušíš kolik z ceny benzínu nebo nafty jde do státní kasy - nechce se mi to teď hledat ale přez polovinu ceny to je určitě.
Čau, Tom

2 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

28.2.2011 v 16:43 | Nahoru | #205
Tak trosku se smejete vlastni hlouposti. Mozna by to chtelo neco si nastudovat o perpetum mobile a kdyz v tom budete , tak priberte i zakon o zachovani energie.

Zrovna u vas dvou se ale nedivim, nedokazete pochopit ekonomiku dluh - urok. A o penezich si myslite ze vznikaji praci.

Zavidim vam, takovi lide se maji opravdu na svete nejlip

Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

28.2.2011 v 19:23 | Nahoru | #206
Ježdění na LPG už dneska nemá smysl. Přestavba 20-50 000 Kč, cena za litr 17 Kč, spotřeba je větší jak u benzínu, tudýž když ti auto řere normálně 7 litrů benálu, vezme si to o dva až tři litry plynu víc. Plno dieslů úmí jezdit za 5-6 litrů nafty, třeba stará kokta 1,9 TDI. Řešit jízdu na elektřinu u ata nemá, vzhledem k pořizovacím nákladům, zatím smysl. Ale zajímavej je scootr na elektřinu- dojezd kolem 100 km, provozní náklad za palivo 7 halířů na 1 km. Pořizovací cena dle výbavy.

1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

28.2.2011 v 20:00 | Nahoru | #207
ethanol na hovno ... žere to o 2-3litry víc a cena není buhví jaka..
LPG je nejrozšířeněnjší a asi i dost zvládnutý na hondě accord jsem měl namontováno od 50tis km do 330 tis km a nemělo to chybu... teď s ní jezdí kámoš co ji odemne koupil a má něco kolem 400tis km a furt jezdí nic neklepe a motor vrkne na drc...

diesel mno je to rúzný na okt.1 TDI 81kw celkem bez problémů ale ve 215-220tis už žere turbo olej , a jiný mechaniský díly odchazí ale samotnej motor drží ,,, spojka hyn , klouby a převodovka na 5r začala hučet ...výměna loža...za 5let celkem asi 180tis do servisu po 5letech sem měl najeto 274tis km... ted ji má kamarad a už se tam čas od času něco posere

Pak ML320 no tam v zasadě nic asi 200 000 km až po 300 pak čidlo teploty a čidlo tlaku oleje jinak nic ... ty diesly nejsou už tak ružové

mám 3měsíční oktavku TDI 104kw a po 1200km reklamce 3450km reklamace ..10700km a už to ani neřeším že tam čas od času neco skřípe na motoru ,, že nedrží volnoběh jak má a třeba už odešlo i topení.. asi páteční šichta mno

mám passata 2.8V6 30v 4motion a není problém po 7 letech odešlo pouze čidlo snímače otařček vač hřídele jinak nic ...ani mat. ani pohon .ani elektro ...

většinu aut co sem měl sem neřešil za kolik to jezdí (hondy toyoty ... VW,MB,Škoda)

ted dám asi pašíka zase do plynu a nemám starost že by motour umřel ... nafta má každý rok větší podíl řepky a odchází tak cvstřikovače pak i turba búhvi co ještě
diesel nižžší spotřeba ale častější a drahší servis ... s dieslem musíš najet alespoň 30 za rok anebo mít naftu za 20cku

Naposledy editováno 28.02.2011 20:02:32

(reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

28.2.2011 v 20:30 | Nahoru | #208

Creck píše: Tak trosku se smejete vlastni hlouposti. Mozna by to chtelo neco si nastudovat o perpetum mobile a kdyz v tom budete , tak priberte i zakon o zachovani energie.

Zrovna u vas dvou se ale nedivim, nedokazete pochopit ekonomiku dluh - urok. A o penezich si myslite ze vznikaji praci.

Zavidim vam, takovi lide se maji opravdu na svete nejlip



nevím na čem jedeš-ale chci to taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

28.2.2011 v 20:32 | Nahoru | #209
marekparek>

nalils někdy a kde aspon litr etanolu do nárže ? asi nikdy co

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu

28.2.2011 v 20:35 | Nahoru | #210

felixxx píše: marekparek>

nalils někdy a kde aspon litr etanolu do nárže ? asi nikdy co


ano nalil 50 /50 s benzínem 30/70 s benzínem do 4.7 V8 Jeep a nepřišlo mi to jako nic zázračnýho toť muj názor ale je fakt že ve švédsku toho jezdí mraky a cena je tam nžší než tady za litr toho chlastu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist